Kaski z "innym" zapieciem |
Autor |
Wiadomość |
Bellator [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Kwi, 2010 Kaski z "innym" zapięciem
|
|
|
Witam.
W związku z nadchodzącym sezonem myślałem ostatnio nad zmianą kasku. Problem jest tego typu, że obecny mój kask Schuberth jest już trochę wyklepany w środku ale posiada bardzo ciekawy i jak dla mnie wygodny sposób zapinania.
Nie za bardzo wiem nawet jak je nazwać ale słyszałem gdzieś że jest to "zapinanie szczękowe". Powiem wam, że w chłodniejsze dni bajer niezastąpiony
Czy ktoś może spotkał się z tym zapinaniem w kaskach innych producentów?
S1053055.JPG
|
|
Plik ściągnięto 148 raz(y) 289,76 KB |
|
|
|
|
|
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Widziałem taki kask kiedyś na żywo tak btw.
Nie spotkałem się w żadnej z wiodących firm z takiego typu zapięciem. Zazwyczaj teraz robi się zapięcia podwójne D (w tych lepszych sportowych) albo zwykły zatrzask (w całej reszcie). |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
hmm do bezpiecznych to raczej to zapięcie nie nalezy |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Bellator [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Na czym polegać ma to niebezpieczeństwo? |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
że w razie upadku kask nie spadnie zaraz przed tym jak uderzysz głową o asfalt lub pomiedzy jednym a drugim uderzeniem |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Bellator [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Nie za bardzo chyba rozumiem. Przecież kask nie ma prawa w takich sytuacjach spaść z głowy?! |
|
|
|
|
karoleq_90 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Najpierw spada kask a potem o elementy krajobrazu uderza głowa motocyklisty. Sad but true |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
a czemu miałby spaść kask. Piliście coś
Przecież po to kaski przechodzą te wszystkie testy i dostają certyfikaty, żeby to się nie stało. Nie mówimy o skuterowcach, którym majtają sie zapięcia podczas jazdy, tylko o motocyklistach zapinających (so pińćdziesiąt na moturze ) kaski jak nalezy. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Jurij Gagarin takiego nie miał na sobie 12 kwietnia 1961 roku podczas pierwszego w dziejach ludzkości lotu człowieka w przestrzeni kosmiczną?
|
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
Nie jest powiedziane, że ten sposób zapinania kasku musi być niebezpieczny, a to, że nie jest powszechnie stosowany może po prostu wynikać z tego, że pasek na stałe przytwierdzony do kasku, a po środku zapinka jest tańszy i prostszy w produkcji, lepszy w obsłudze bo nie sposób zgubić taki pasek.
Schuberth ogólnie zawsze miał dość oryginalne kaski i rozwiązania. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
hubert, popatrzyłem na zdjęcie Jurij'a , zastanowiłem się, przewinąłem na początek wątku i zaliczyłem pod biurko
Co do produkcji zapinek klamerek pasków idt, to nie rozumiem czemy zapięcie DD, które jest chyba najlepsze, najprostsze i najtańsze w produkcji nie jest stosowane we wszystkich kaskach. Dopiero te z wyższej półki to mają... płacić tyle kasy, żeby mieć najtańsze lecz najskuteczniejsze zapięcie? nie rozumiem. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
metalbeast napisał/a: | płacić tyle kasy, żeby mieć najtańsze lecz najskuteczniejsze zapięcie? nie rozumiem. |
Na forum jest temat o tym dziwnym zapięciu i pytanie czy da się je wymienić na normalne?
To wiele tłumaczy. Zatrzask po prostu wygląda lepiej i jest prostszy w użytkowaniu (na 1 rzut oka) od paseczka z dwoma kółkami. I nieświadoma osoba po postu zawsze wybierze zatrzask niż jakieś DD. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Kwi, 2010
|
|
|
DD jest, spójrzmy prawdzie w oczy - najmniej wygodne. Jasne, można się przyzwyczaić do niego, ale ludzie z natury rzeczy są wygodni. Najdroższe kaski mają to do siebie, że nie ma w nich miejsca na półśrodki czy nie do końca pewne rozwiązania.
Jak będę następny kask wybierać, to jedno jest pewne - DD musi być |
|
|
|
|
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2010
|
|
|
metalbeast, ja np. jestem jak najbardziej za DD, ale niestety w żadnym kasku z podnoszoną szczęką nie ma takiego zapięcia. Wszystkie lecą na klasycznym zatrzasku niestety... |
|
|
|
|
Duellis [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Kwi, 2010
|
|
|
Matizyahu napisał/a: | metalbeast, ja np. jestem jak najbardziej za DD, ale niestety w żadnym kasku z podnoszoną szczęką nie ma takiego zapięcia. |
No nie przesadzaj, rzeczywiście DD w szczękowcach występuje jakby rzadziej, ale występuje, szczególnie w tych droższych. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|