WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Predkosciomierz i obrotomierz (zegary)
Autor Wiadomość
michał20
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Kwi, 2012   

ale mi to sie wydaje że to musi chyba tak byc żeby zegary nie zbierały wstrząsów podczas jazdy ...
 
 
mirass
[Usunięty]

Wysłany: Wto 10 Kwi, 2012   

Szkoda, że tego nie wiedziałem, może wczoraj bym jednej śruby nie ukręcił :( z obrotomierza teraz chyba jakoś nagwintuje....Po zdemontowaniu kubków i ich naprawie (były strzaskane jak kupiłem moto), i zamontowaniu ich na miejscu myślałem że coś nie tak jakoś lataja - trzeba dokręcić i pyk ukręciłem śrubę ehhh teraz jeszcze więcej pracy
 
 
dembis
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

Witam! Podepnę się tutaj aby nie zakładać nowego tematu! U mnie ostatnio w GS'ie zaczęło coś tykać wraz ze wzrostem prędkości. Na początku myślałem że to łożysko więc odwiedziłem zaprzyjaźnionego mechanika. On twierdzi że to linka prędkościomierza, według niego rozwarstwiła się w środku i poprostu kręcąc się tyka o plastikowy oplot. Czy ktoś miał takie objawy? Podejrzewam że jak wykręcę linkę przy kole to cykanie powinno ustać?
Pozdrawiam
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Sro 23 Maj, 2012   

Moim zdaniem, to ten Twój mechanik czegoś się nawąchał chyba. Ta linka prędkościomierza to jest z jednego kawałka metalu, tylko że zwiniętego. Tam się nie ma co rozwarstwić, to nie jest typowa "linka (splot)". Poza tym, nawet jeśli takie coś miałoby miejsce, to by chyba nie wydawało tak głośnego hałasu, żeby przebić dźwięk silnika. Dodatkowo wskazania prędkościomierza byłyby błędne - odnotowałeś coś takiego? Jak chcesz to jednak sprawdzić to zdejmij po prostu całą linkę i się przejedź. Nawet nie musisz jechać, wyjmij linkę z pancerza i będziesz widział w jakim jest stanie.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
Ostatnio zmieniony przez Pawlus Czw 24 Maj, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
dembis
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Ja właśnie dzisiaj odkręciłem linkę i niestety ciągle coś "tyka" wraz ze wzrostem prędkości! Nie jest to metaliczny dźwięk tylko faktycznie jakby coś haczyło! Dodam że na jałowym jak wkręcam go na obroty to jest cicho! Zastanawiam się czy też czegoś przy zegarach nie pochrzaniłem, podczas wymiany żarówek, bo od tego momentu zauważyłem owe cykanie.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Tam raczej nie ma co haczyć. Prędzej obstawiałbym coś przy kole w takim razie. Daj moto na centralkę, dociąż tył albo daj coś pod miskę olejową by przednie koło było ponad ziemią i zakręć nim energicznie - wsłuchaj się czy terkot się pojawił i postaraj się go zlokalizować.

Ja z kolei mam inne pytanie:

Wczoraj z ciekawości rozbierałem zegary (bo coś tak mi się "telepały" na nierównościach, okazało się, że brakowało jednej śrubki trzymającej kubeczki). No i po złożeniu zastanawia mnie jedna rzecz, czy pomiędzy plastikowymi kubeczkami zegarów a srebrną metalową półką zegarów powinna być jakaś uszczelka? Znalazłem w sieci przykładowe zdjęcie, chodzi mi konkretnie o to miejsce zaznaczone na czerwono:



U mnie tam nic nie ma. a same zegary jakoś tak luźno siedziały. Tymczasowo dałem dodatkowe gumowe podkładki pod 4 śruby które je trzymają i jest ok, ale wydaje mi się że w miejscu, które zaznaczyłem na foto powinno coś chyba być.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

One maja tak latać na uszczelkach. Tam nic nie ma być gdzie pokazałeś. Wielu nowych posiadaczy GS'a to chciało naprawiać, łącznie ze mną :)
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Tyle, że ja już nowym posiadaczem nie jestem :P Ostatnio mnie to jakoś zainteresowało. U mnie dało się obrotek podnieść do góry na 2-3 mm, tak że pomiędzy półką a uszczelką widać było szczelinę - na pewno aż taki luz tam ma być? Pewnie te uszczelki u mnie już trochę się spłaszczyły przez lata i może dlatego..
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

też je mogę podnieść, sek pójdę do moto popaczeć.
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

No więc u mnie było tak - można było podnieść na mniej więcej tyle:


Więc wybiłem z kawałka gumy dodatkowe podkładki (te po prawej):


I dałem pod śruby zegarów:


Teraz jest tak i nic nie lata, siedzi dość sztywno:




No i skoro jednak ma być taki luz, to zastanawia mnie tego sens - ma to niwelować drgania? Taka swojego rodzaju amortyzacja zegarów? :D
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Czw 24 Maj, 2012   

Miałem dokładnie tak samo, podłożyłem podkładki kiedyś i teraz sprawdzałem siedzi na tyle sztywno,że szczeliny pomiędzy zegarem a uszczelką nie ma. Tzn nie daje się zegar podnieść, ale wcześniej też mnie to martwiło i kombinowałem jak to usztywnić.
 
 
L
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Moze i odgrzebuje.. ale lepsze to niz zakladanie nowego tematu..
Czym moge wyzerowac licznik poza tym oryginalnym pokretlem? ktorego rzecz jasna nie mam.. kombinerki nawet male sa za grube bo to pokretlo siedzi dosc daleko
 
 
Pawlus 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2009
Pochwał: 1
Posty: 278
Skąd: Oława
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Z tego co pamiętam ten bolec, na który nachodzi pokrętło zerujące zegary jest z jednej strony ścięty (takie jakby "D"), więc może spróbuj coś dopasować albo śrubokrętem pokombinować tak aby przekręcić. Dodatkowo tam jest gwint, którym dokręca się te pokrętło, więc może spróbuj wkręcić długą małą śrubkę i nią spróbuj to przekręcić.
_________________
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
 
 
 
Endriu21 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 159
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Jeśli część tego pokrętła została w środku po odłamaniu (o w miarę regularnym kształcie), to może spróbuj po prostu znaleźć jakiś kawałek plastiku (jakiś patyczek czy cuś) i dokleić? Patyczek, kropelka, 10 sekund i masz pokrętło o jakim Ci się nie śniło ;) Prowizorka, ale będzie za to wielokrotnego użytku (bo jak rozumiem skoro pytasz jakis sposobem licznik wyzerować to nie bierzesz pod uwagę wymienienia pokrętła na nowe/całe).
 
 
L
[Usunięty]

Wysłany: Czw 25 Lip, 2013   

Szczerze mowiac to wolalbym kupic nowe-uzywane.. ale jedyne jakie znalazlem kosztowalo 30zl :przestraszony: Tak jest tam wlasnie taka jakby litera "D" ale niczego co mam w domu nie moglem dopasowac.. Ale skoro mowisz ze jest gwint to moze dopasuje jakas srubke o ile znajde taka :D bo nie mam nawet kawalka plastiku bo sie nie zlamalo tylko wypadlo cale
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.