WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Najlepszy zolw w testach "Ride"
Autor Wiadomość
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Cytat:
Mam identyczne odczucia. :hyhy:


być może dlatego ze ci którzy już trochę pojeździli maja pewne doświadczenie i nie biorą każdego testu i słowa eksperta bezkrytycznie?
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Mówimy o testach bezpieczeństwa, więc niech się odezwą ci którzy mieli okazje je sprawdzić na własnej skórze, kościach, kręgosłupie i głowie, a nie tylko pojeździli.
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

midd napisał/a:
być może dlatego ze ci którzy już trochę pojeździli maja pewne doświadczenie i nie biorą każdego testu i słowa eksperta bezkrytycznie?


midd, jednak to kruk ma rację. Możesz robić milion km rocznie, ale dopóki nie będziesz miał wypadku, nie możesz się wypowiedzieć na temat jakości sprzętu ochronnego (poza jego ergonomią).

A nawet gdybyś miał wypadek to też nie wypowiesz się obiektywnie, z przyczyn o których w tym wątku już było. Chyba, że miałbyś ochotę na ochotnika w tym samym miejscu z tą samą prędkością wylatywać kilkakrotnie z zakrętu, za każdym razem w innym żółwiu i w ten sposób sprawdzać je w warunkach nie-laboratoryjnych ;)

kruk, dzięki za linka. Nie zauważyłem tych informacji wcześniej.

kruk napisał/a:
Tym bardziej śmieszy mnie, że jeden test jest "dobry" a drugi "zły".


Nie mówiłem chyba, że jest "zły", tylko że w teście Sharpa nie została przedstawiona metodologia - myliłem się, bo nie zwróciłem uwagi na tego linka, którego teraz podałeś.

Według mnie, jeśli zna się metodologię testu to można we własnym zakresie ją przeanalizować i stwierdzić, czy jest w miarę realistyczna, czy nie. Natomiast nie lubię testów takich, jakie są w "Motocyklu", gdzie porównują np. 4 rózne motocykle, w tekście największe pochwały zbiera np. Yamaha, ale potem w ostatecznej punktacji nagle okazuje się, że jednak jak zwykle wygrało BMW :D :D :D
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Cytat:
midd, jednak to kruk ma rację. Możesz robić milion km rocznie, ale dopóki nie będziesz miał wypadku, nie możesz się wypowiedzieć na temat jakości sprzętu ochronnego (poza jego ergonomią).


- tak jak mówisz każdy wypadek jest inny i ciężko sie wypowiadać o skuteczności ochraniaczy.

sam wyleciałem przy 100kmh z zakrętu i nic mi się nie stało, mógłbym twierdzić ze kurtka ze skóry wystarczy i "żółw" wcale nie jest potrzebny bo wtedy akurat nie miałem, twierdze jednak ze "zółw" to podstawa (jaki by nie był na pewno pomoże.)

jednak patrząc na to trochę krytycznym okiem.

jeśli mam wybierać miedzy ochraniaczem/kaskiem mało znanej firmy a ochraniaczem firmy której sprzętu używają zawodnicy np. motoGP - wybieram ten z motoGP niezależnie jakie świetne testy by ten pierwszy miał i nie chodzi tu o mode i lans.

testy testami, dobrze że są ale ciężko je uznać za absolutny wyznacznik bezpieczenstwa. Tym bardziej ze tak jak w "motocyklu" test zawsze można przeprowadzić na "zlecenie" i zawsze wygra BMW:P

wiec podejrzewam ze właśnie z tego krytycznego podejścia wynika sceptycyzm dłużej jeżdżących w stosunku do wszelakich testów i doskonałych "tanich" produktów.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Zgadzam się :) Od dawna wiadomo, że "tanie jest drogie".

Chociaż w zestawieniu, o którym mowa w tym wątku, raczej nie wchodzi w grę ten przypadek, bo żółw, który wygrał nie jest wcale tani.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Jeśli samochód przy zderzeniu ze ścianą przodem przy ~56 km/h, czyli w sumie spotykają się ze sobą dwie w miare płaskie powierzchnie ma poważne uszkodzenia, a często odczuwają to także pasażerowie to na prawdę nie będę pytał co stanie się z człowiekiem, który rąbnie nawet przy podobnej prędkości plerami w latarnie czy drzewo, najlepszy żółwik będzie tylko piękną ozdobą.

Także, na prawdę, można sobie jeździć w żółwiku za 1000 zł, kasku za 2000 zł, butach za 1500, kombiku za 6 i rękawicach za 1000, a to wszystko uchroni jedynie przed otarciami i mniejszymi siniakami, co nie znaczy, że nie należy zwiększać swojego bezpieczeństwa. Ale niekiedy niektórym się wydaje, że to na prawde odgrywa jakieś duże znaczenie, niestety tak ale w bardzo ograniczonym zakresie. Zbyt rozległa dyskusja na ten temat wydaje się być zbędna, chociaż podyskutować nad wyższością własnej opinii nad badaniami laboratoryjnymi zawsze jest fajnie bo najczęściej decydującym czynnikiem w wypadkach potrafi być szczeście, czymkolwiek ono jest albo jak inaczej sobie to nazwiemy.
 
 
sawik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

u mnie był ostatnio wypadek -- chłopak uderzył w drzewo -- pękł na pół -- i żaden kombinezon by mu nie pomógł-- oczywiście ochrony nigdy dość-- ale chyba lepiej kasę zainwestować w jakąś szkołę jazdy-- ew , wykupić dodatkowe godziny-- ew jakiś tor i trenować w miarę bezpiecznym miejscu
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

sawik, znajomy kierowca rajdowy ma takie powiedzenie a propos tuningu, że najtańszy i najskuteczniejszy jest tuning kierowcy :) W pewnej mierze to samo się odnosi do tego, o czym tu piszemy. Ale są takie sytuacje losowe, w których nawet najlepszy kierowca będzie miał wypadek, nie wszystko mamy pod kontrolą. I wtedy właśnie może Ci bardzo pomóc to, jak dobrze jesteś wyposażony. Nie mówię o sytuacjach ekstremalnych gdzie giniesz na miejscu, ale jeśli dzięki dobremu sprzętowi wyjdę z wypadku potłuczony i trochę połamany a nie sparaliżowany, to już będzie dobrze.

A najlepiej, żeby nikt z nas nie musiał nigdy sprawdzać na własnej skórze skuteczności kasku, stroju itp. :)
 
 
sawik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

czyli w sumie mamy wszyscy rację -- wszystko zależy od konkretnego przypadku
ludzie na motocyklach ginęli i ginąć będą
strój pomoże mniej -- umiejętności więcej
ale jak mamy mieć wypadek to nam sufit w nocy na łeb spadnie -- i nic na to nie poradzimy
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 05 Mar, 2010   

Dokładnie.

Poza tym chciałbym też wiedzieć co daje ochraniacz np. barku przy uderzeniu z prędkością powiedzmy 40 km/h w słupek barierki ochronnej?, należy wierzyć w to, że kilka cm plastiku pochłonie tak ogromną energię?, niestety nie pochłonie, natomiast pomoże tylko w chwili uderzenia o ziemię i na tym jego rola się skończy.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Sro 10 Mar, 2010   

posty o wyższości skór nad texami wydzielone i scalone z istniejącym już wątkiem założonym swego czasu przez Sebusia ;)
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Mar, 2010   

No, żółwik już u mnie jest.

Przede wszystkim polecam dystrybutora - kupiłem żółwia na ich aukcji na allegro wczoraj koło południa, a dostałem go kurierem dziś koło 10 rano! Więc dostawa szybka. Cena - 400 zł, plus chyba 32 zł kurier. Nazwa sprzedawcy na allegro: bond_marketing, http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=11120876

Na razie trudno coś więcej powiedzieć bo jeszcze w nim nie jeździłem, ale nosi się go przyjemnie - dopasowuje się do kształtu pleców, ma wygodny system szelki + szeroki pas nerkowy na rzep. Po paru chwilach przestaje się czuć, że się go ma na sobie. Osłania dość duży obszar pleców, od dolnej części karku właściwie prawie po kość ogonową, ale nie jest aż tak długi, żeby nie dało się usiąść :D

Jak pojeżdżę w nim trochę to napiszę, jak się sprawdza w praktyce.
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Kwi, 2010   

UPDATE:

Przejeździłem na razie w tym żółwiu jakieś 600 km i jestem bardzo zadowolony. Zakłada się go łatwo, jest płaski na całej powierzchni więc łatwo się mieści pod kurtką i nie robi "garba" :) Jest też w miarę elastyczny, więc nie usztywnia pleców. Po paru chwilach, pod wpływem ciepła ciała i nacisku kurtki dopasowuje się kształtem do kształtu pleców, co też zwiększa komfort.

Mam nadzieję, że nigdy nie będę musiał testować na sobie jego właściwości ochronnych, ale od strony wygody używania - jest bardzo dobry. Polecam :)
 
 
mr0zd
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010   

Ciekawe czy nie pozostawi mokrego paska w cieplejsze dni.
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010   

Ja mam taką kurtkę, że w ciepłe dni i tak jestem spocony, więc ciężko powiedzieć, czy żółw to pogarsza :) Sam żółw jest, jak to mówią, "breathable", ale żadna oddychalność zbyt wiele nie daje jeśli się nie ma oddychającej bielizny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.