WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Najlepszy zolw w testach "Ride"
Autor Wiadomość
callum
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   Najlepszy żółw w testach "Ride"

Żółw Forcefield Pro L2 zdobył 1 miejsce w porównaniu brytyjskiego magazynu "Ride", wygrywając m.in. z Heldem, Knoxem, Alpinestars, BMW i wieloma innymi. Testy były robione "naukowo", tzn. testowali siłę uderzenia, która przechodzi poprzez żółwia i na plecy. Normy europejskie to 18kN (poziom I) i 9kN (poziom II czyli lepszy). Ten żółw przepuścił tylko 5,6kN czyli jest prawie 2x lepszy od tej normy. Dla porównania najlepszy Knox miał 10,9kN, czyli w Knoxie na nasze plecy trafia 2x mocniejsze uderzenie niż w tym Forcefieldzie.

Oprócz tego pod wypływem ciepła dopasowuje się do kształtu pleców, więc jest wygodny (za wygodę dostał 9 pkt.na 10 możliwych).

Mam zamiar go kupić od polskiego importera, cena wynosi ok. 450 zł w zależności od kursu funta. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to proszę o kontakt na PW, przy kilku sztukach możliwy jest upust.

Aha, ten test z "Ride" można zobaczyć tutaj:

http://www.motorcyclenews.com/Ride/Product-Tests/ , kliknąć na "June 2008 - back protectors"
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

Osobiście "napaliłem " się na takiego Khoxa:
Aegis 7, 8 and 9 Plate Back Protector - ilość "części" zależna od rozmiaru



nie będę go opisywał. Każdy zainteresowany poszuka sobie na sieci informacji.
Koszt podobny.
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

Kolejny test. Super. Zaraz pojawia się opinie podobne do Sharpa...
Nie wiem sam co już o tych testach myśleć...
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

k2, ja na początku myślałem o Knox Kompakt, bo jest fajny, składany, zwijany i w ogóle bardzo wygodny. Ale dane obiektywne mówią same za siebie. Jeśli porównasz siły przenoszone na kręgosłup w poszczególnych z testowanych żółwiów, zobaczysz, że pierwsze trzy modele przenoszą o połowę mniejsze siły niż ostatnie (w tym niektóre Knoxy). W praktyce to może nie oznaczać nic (przy słabszym uderzeniu), albo może oznaczać różnicę między potłuczeniami a paraliżem czy śmiercią.

Dziś rozmawiałem z facetem, który cudem przeżył czołówkę z samochodem i nie mam zamiaru iść na żadne kompromisy jeśli chodzi o ochronę. I nie ma tu znaczenia, że to "tylko" GS500. Wystarczy jechać 70 km/h i wjechać w samochód jadący tyle samo z naprzeciwka.

Irek, w Sharpie metody testów są zupełnie niejasne, metodologia nie została opisana. Tutaj, jeśli czytałeś artykuł, który zlinkowałem, wszystko jest jasne: napier*alają w tego żółwia z jednej strony, a z drugiej odpowiednim urządzeniem mierzą, ile kiloniutonów przeszło na drugą stronę. Jeśli to nie jest dla Ciebie obiektywny test, to już nie wiem, co byłoby obiektywne :)
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Mar, 2010   

Przyznam się że nie czytałem bo za cienki ze mnie bolek jeśli chodzi o Angielski.
Ale po zdjęciu widzę że metoda testowania podobna jak w Sharpie. Spada sobie jakiś ciężarek poprostu na żółwika, a czujniki mierzą w jakim stopniu ochraniacz je zaabsorbował.
Tak na dobrą sprawę to chyba nawet to samo, kiedyś widziałem filmik z testów sharpa i dokładnie tak to wyglądalo..
Ale jak przyznałem, nie przeczytałem i tylko sie domyślam. Może w buzerach czy żółwiach taka technologia lepiej się sprawdza? :zawstydzony:
Nie jest to ważne, kto ma sobie kupić dobry sprzęt temu chwała.

Dla mnie najistotniejszą analogią z testami kasków jest ta, że kolejny raz najdroższy sprzęt nie oznacza najlepszej ochrony (przynajmiej teoretycznie), aczkolwiek jest to prawdopodobnie spowodowane wygodą użytkowania.

Co jak w przypadku kasków coraz więcej osób na tym forum jest w stanie potwierdzić.
Ponieważ, a ktoś kupił zbroje Alpiny bionica II i za nic nie zamieniłby na inną mimo że jest masakrycznie droga, a to ktoś kupił SHOEI xr1100 i nawet z również drogim Marushinem wypada on znacznie lepiej, jeśli chodzi o wygodę...

Tyle odemnie, przepraszam za offtopa.
Dodam jeszcze że w żaden sposób nie staram się negować tego testu, jestem pewien że wielu osobom z forum w jakiś sposób on pomoże i gdybym wiedział jak dokleilbym Ci POMÓGŁ.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Dla niektórych jedynym wyznacznikiem jakości i bezpieczeństwa jest cena. Tak już było, jest i chyba będzie. A z drugiej strony choćby nie wiem w co się poubierać na motocykl to swoje bezpieczeństwo można podnieść jedynie o znikomy promil.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

wg mnie testy laboratoryjne nijak sie mają do warunków drogowych

na plecy mozesz upaśc centralnie, mozesz upaść bokiem po kątem 45 st a moze tylko 15
w latarnie czy kraweżnik mozesz tez różnie uderzyć

ja sam latam w zółwiu Super Shielda naprawde w 99% wyjazdów nawet krótkich na moto bo wierze że w razie czego jednak mnie ochroni
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Bardzo męczące staje się tłumaczenie truizmów, ale spróbuję jeszcze raz.

Yarccom, tak jak napisałem, lepszy (w testach) żółw oczywiście nie zawsze oznacza lepszą ochronę w wypadku. Możesz trafić głową w słup latarni i żółw ci nie pomoże. Możesz mieć pecha i nadziać się na kosę, bo akurat jechał chłop wozem z sianokosów. Różne są sytuacje. Ale uważam ,że jeśli można zwiększyć swoją statystyczną szansę na przeżycie, to warto to zrobić. Przecież tylko temu służą te wszystkie ochraniacze itp. - żaden nie daje 100% pewności, ale warto wybierać lepsze.

Porównaj to do samochodów: Volvo ma w crashtestach lepsze oceny niż "maluch". Oczywiście, te oceny wynikają z testów laboratoryjnych, które wg Ciebie są nic nie warte, ale jednak gdybym miał mieć wypadek to wolałbym być w Volvo, z jego wysokiej jakości stalą, specjalnie zaprojektowaną strefą zgniotu itp., niż w maluchu, gdzie strefa zgniotu kończy się na silniku ;)

Yarccom napisał/a:
na plecy mozesz upaśc centralnie, mozesz upaść bokiem po kątem 45 st a moze tylko 15

Absurdalny argument. Jeżeli wytrzymałość materiałowa i zdolności absorpcji uderzenia są większe, to przy dowolnym uderzeniu w plecy ochrona będzie lepsza. Jak nie wierzysz, to niech Cię kolega walnie młotkiem w plecy jak będziesz miał założonego żółwia, a potem zdejmij żółwia, połóż sobie na plecach kawał grubej tektury i niech znowu Ci przywali (może być pod kątem 15 stopni, jak sobie życzysz), zobaczymy, czy skutki będą takie same. :rotfl:

Yarccom napisał/a:
bo wierze że w razie czego jednak mnie ochroni

Życzę Ci, żeby ta wiara Cię ochroniła, bo skoro nie interesuje Cię obiektywnie sprawdzona jakość tego, co masz na plecach to faktycznie tylko wiara Ci zostaje. :hyhy:


A w ogóle to zauważyłem na tym forum ciekawą tendencję: wiele osób (zwł. tych, które dłużej jeżdżą, choć nie tylko) uważa, że jest alfą i omegą i że opinie ekspertów i wyniki testów ich nie dotyczą, bo to, co oni kiedyś kupili jest na pewno najlepsze. Ja np wiem, że prawdopodobnie mam dość przeciętną kurtkę, więc nie próbuję wszystkim wmawiać, że jest najlepsza, nie próbuję też "wierzyć", że okaże się zajebista w razie czego :)

I jeszcze jedno: nie po to zacząłem ten wątek, żeby dyskutować z Tobą o różnych kątach uderzeń lub o trafianiu w latarnie. Napisałem go dlatego, że może ktoś planuje kupno żółwia i chciałby kupić lepszy, a nie gorszy sprzęt. Jeśli masz coś merytorycznego do powiedzenia na temat któregoś z żółwi w teście to zapraszam. Jeśli nie, to nie rób off-topików, bo jako administrator sam powinieneś na to uważać ;)

Ja nikogo nie namawiam, bo szczerze mówiąc to nie moja sprawa, kto w czym jeździ. Uważam tylko, że jeśli można mieć za podobną cenę coś, co jest materiałowo lepsze, to warto i dlatego o tym napisałem.

Pozdr.
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

callum, nie chce mi sie z toba za bardzo gadać
po twoim długim poście widać ze nie potrafisz czytac ze zrozumieniem

ty bawisz sie w testy podniecając sie liczbami i wykresami
ja od 2 sezonów smigam w zółwiu

EOF
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

callum napisał/a:
Napisałem go dlatego, że może ktoś planuje kupno żółwia i chciałby kupić lepszy, a nie gorszy sprzęt.

A ja podałem rodzaj żółwia , który w roku z którego są te testy nie był jeszcze produkowany, więc jak to porównać ?? Jest gorszy czy lepszy ??
Ale nie o to. Podany przez Ciebie test nie zawiera wszystkich dostępnych żółwi na rynku (jest to po prostu niemożliwe).
A czytając posta Jarka nie odczułem "negatywnej" wypowiedzi.
Podał swój stosunek do testu i w czym jeździ od jakiegoś czasu. Jedyna moja reakcja była taka że poszukałem w sieci tego żółwia żeby zobaczyć co to jest i ile kosztuje.
Napiszę nawet że ucieszyła mnie jego wypowiedź , bo czekałem na innych, którzy wypowiedzą się co posiadają albo co planują kupić.
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
callum
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

k2, ale ja nic nie mam do Twojej wypowiedzi, tylko zirytował mnie post Yarccoma, bo jeśli zakładamy, że wszystkie testy są do du*y i nie ma co w ogóle ich czytać, to po co kupujemy te wszystkie "Motocykle", "Światy Motocykli", po co sprawdzamy wyniki crash-testów samochodów (też są zupełnie laboratoryjne) itp?

Wg mnie po to, że skoro nie ma możliwości testowania w warunkach prawdziwego wypadku drogowego (gdzie jest miliard czynników uniemożliwiających obiektywizację wyników) to jednak "lepszy rydz niż nic" i mimo wszystko lepiej kierować się wynikami takich laboratoryjnych testów (wg mnie przeprowadzonych dość fachowo) niż np. renomą marki(bo jak widać żółw BMW jest wyraźnie gorszy od np. Helda, choć wiele osób za jakość BMW dałoby się pociąć).

Chyba trochę przereagowałem odpowiadając na Twojego posta, Yarccom, jesli tak to odebrałeś, to Cię przepraszam. Mam w zwyczaju najpierw coś odpisać a potem pomyśleć :zawstydzony: więc no hard feelings, OK? Nie było moim celem flejmować :)
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

ja uzywam od 2. sezonow adrenaline/utika
150pln, fajny jako 'slizgacz'
nie probuje nawet uspokajac swego sumienia ze cokolwiek pomoze przy wypadku (nie zakladam tez takiego wyjscia :P ), ale przy slizgu (to czasem przechodzi mi przez glowe) na pewno nie zedre se skory z plerĂłw- dodatkowo dziala bardziej jako pas nerkowy.

inna sprawa ze uzywam go tez na narty i juz raz przypier** ostro i chyba jednak fajnie ze go mam- peklo mocowanie szelek.

tyle ode mnie, stonka fajna, jesli komus pomoze przy wyborze to tylko nalezy sie cieszyc :)
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

ja jezdze narazie tez w jakims wynalazku za 150 zł

na ten sezon marzy mi sie coś takiego:

http://www.kombinezon.pl/...ave+2+neck.html

z uwagi na ochraniacz karku i klaty. ;)
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Mar, 2010   

Tematy o testach są jednymi z moich ulubionych na tym forum. Zaraz po tematach zlotowych. :D

callum napisał/a:
w Sharpie metody testów są zupełnie niejasne, metodologia nie została opisana

http://sharp.direct.gov.uk/about-sharp/ (wszystkie zakładki z lewej strony + filmik ze strony głównej)

Irek napisał/a:
widzę że metoda testowania podobna jak w Sharpie. Spada sobie jakiś ciężarek poprostu na żółwika, a czujniki mierzą w jakim stopniu ochraniacz je zaabsorbował.
Tak na dobrą sprawę to chyba nawet to samo, kiedyś widziałem filmik z testów sharpa i dokładnie tak to wyglądalo

Mam identyczne odczucia. Filmik też widziałem. Tym bardziej śmieszy mnie, że jeden test jest "dobry" a drugi "zły". :)

callum napisał/a:
zauważyłem na tym forum ciekawą tendencję: wiele osób (zwł. tych, które dłużej jeżdżą, choć nie tylko) uważa, że jest alfą i omegą i że opinie ekspertów i wyniki testów ich nie dotyczą

Mam identyczne odczucia. :hyhy:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.