Odpowiedz do tematu
:
Wedlug mnie jest dobrym olejem i ja go zalewam i polecam. A to czy sa lepsze-pewnie tak, ale nie wiem jakie
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
Chociazby wymieniony valvoline, ale pamietaj ze musi byc motocyklowy. W zadnym razie samochodwy. Ja tez jezdze na motulu ale teraz chce zmienic na cos innego bo naczytalem sie o lewych olejach tej firmy.
Jak masz wlany syntetyk to go zostaw. Ale pozniej juz lej tylko syntetyk.
Jak masz wlany syntetyk to go zostaw. Ale pozniej juz lej tylko syntetyk.
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
Powiem szczerze że motocykl kupiłem sprowadzony i pojęcia nie Mam co tam może być zalane aczkolwiek jeśli będę coś zalewał to syntetyk w takim wypadku ...
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
Przewaznie leje sie polsyntetyk. Bo mniejsze koszta. Ja tez nie wiedzialem co bylo zalane. To zalalem polsyntety
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
To co teraz napiszę, przewinęło się w tym temacie wiele razy, ale powtórzę.
W skrócie: Full syntetyk do GSa to pomyłka, nie ma sensu wydawać kasy. Konstrukcja tego silnika jest tak stara, że każdy olej półsyntetyczny jest dużo lepszy niż to co założył producent. W razie wątpliwości w instrukcji motocykla masz informację jakiej klasy musi być olej. Porównaj to z informacją na odwrocie butelki z olejem i wszystko będzie jasne.
Fajnie, że ludzie dbają o swoje maszyny, ale czasami aż boję się co by było gdyby byli właścicielami np. S1000 RR czy innego wypasionego sprzętu. Chyba służyłby tylko do patrzenia...
lukaszgrb napisał/a: |
jeśli będę coś zalewał to syntetyk w takim wypadku ... |
To co teraz napiszę, przewinęło się w tym temacie wiele razy, ale powtórzę.
W skrócie: Full syntetyk do GSa to pomyłka, nie ma sensu wydawać kasy. Konstrukcja tego silnika jest tak stara, że każdy olej półsyntetyczny jest dużo lepszy niż to co założył producent. W razie wątpliwości w instrukcji motocykla masz informację jakiej klasy musi być olej. Porównaj to z informacją na odwrocie butelki z olejem i wszystko będzie jasne.
Fajnie, że ludzie dbają o swoje maszyny, ale czasami aż boję się co by było gdyby byli właścicielami np. S1000 RR czy innego wypasionego sprzętu. Chyba służyłby tylko do patrzenia...
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Bardzo często tak jest że tylko do tego służą Za syntetykiem przemawia Moim zdaniem to lepiej znosi wysokie temperatury i utrzymuje lepsze włąściwości smarne w krytycznych momentach to jest jasne ... a Moim zdaniem 100 zł za 4L Valvoline 10W40 full syn to nie jest przesada ... To jest akurat obszar zdrowego rozsądku ... W serwisówce napisane jest SAE 10W40 API SF or SG . Olej Valvoline jest 10w40 API SG więc chyba ok ...
Mój pierwszy motocykl ---> http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=17634
:
10w40 to nie jest pol synt?
:
lukaszgrb a czy zdajesz sobie sprawę z tego, że full syntetyk "oczyszcza" też silnik? Czasami możesz przez to sprawić sobie więcej problemów, ale doczytaj w google. Zalej olej taki żebyś czuł się z tym dobrze, ale z pełną świadomością, a nie na zasadzie "drożej=lepiej". Chyba każdy przez to przechodził, zwłaszcza przy pierwszym moto. Z czasem człowiek zaczyna patrzeć na te sprawy bardziej "racjonalnie"
Podstawowa zasada w GSie: pilnować stanu oleju i co 6000 zalewać świeży.
Podstawowa zasada w GSie: pilnować stanu oleju i co 6000 zalewać świeży.
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Podłącze się do tematu. Mianowicie czy olej 10W40 ma tylko jedną wersje ,czy też dzieli się też na takie do samochodów i na takie do motorów ?
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
dzieli się na ten do samochodów i ten do motocykli. Jeszcze nawet jest do maszyn rolniczych.
Wiec do motocykla tylko 10w40 MOTOCYKLOWY.
Wiec do motocykla tylko 10w40 MOTOCYKLOWY.
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
Akurat żadna serwisówka ani zalecenie producenta nie mówi o tym, że ma być motocyklowy, nikt jeszcze na tym forum i w tym temacie nie wypowiadał się na podstawie DOŚWIADCZEŃ czyli nikt nie zalał samochodym ale każdy mówi, że ma być motocyklowy.
Mordkaaa napisał/a: |
Wiec do motocykla tylko 10w40 MOTOCYKLOWY.
|
Akurat żadna serwisówka ani zalecenie producenta nie mówi o tym, że ma być motocyklowy, nikt jeszcze na tym forum i w tym temacie nie wypowiadał się na podstawie DOŚWIADCZEŃ czyli nikt nie zalał samochodym ale każdy mówi, że ma być motocyklowy.
:
Niby tak, ale skoro producenci rozdzielają oleje wg. przeznaczenia to znaczy że tak trzeba kupować. Nawet dla świętego spokoju
Frytki z cebuli pewnie też da sie zrobić, a jednak robisz z ziemniaków
Frytki z cebuli pewnie też da sie zrobić, a jednak robisz z ziemniaków
Das Drone
:
Jeśli pomogłem kliknij "+"
olecki jakie porównanie
tmi- owszem nikt nie napisał niczego takiego popierając doświadczeniem. A to dlatego, że nikt nie odważył się zalać motocykla którego silnik jest wysokoobrotowy, olejem samochodowym. To na tzw. "chłopski rozum" jest proste. Na potrzeby doświadczenia moge zalać motorynke takim olejem
tmi- owszem nikt nie napisał niczego takiego popierając doświadczeniem. A to dlatego, że nikt nie odważył się zalać motocykla którego silnik jest wysokoobrotowy, olejem samochodowym. To na tzw. "chłopski rozum" jest proste. Na potrzeby doświadczenia moge zalać motorynke takim olejem
SV 650S
Jeśli pomogłem kliknij "+"
:
Jedyne konkretne wyjaśnienie jakie słyszałem to kwestia przystosowania oleju do mokrego sprzęgła.
Wg internetów ciągłe stosowanie oleju samochodowego (który standardowo nie jest dostosowany do mokrego sprzęgła) spowoduje ślizganie się sprzęgła i szybsze jego zużycie.
Ale testów żadnych w tej kwestii nie przeprowadzałem.
Koszt oleju niewielki, wyjaśnienie jak dla mnie sensowne więc leje motocyklowy i tyle.
Wg internetów ciągłe stosowanie oleju samochodowego (który standardowo nie jest dostosowany do mokrego sprzęgła) spowoduje ślizganie się sprzęgła i szybsze jego zużycie.
Ale testów żadnych w tej kwestii nie przeprowadzałem.
Koszt oleju niewielki, wyjaśnienie jak dla mnie sensowne więc leje motocyklowy i tyle.
:
Odpowiedz do tematu
Po upadku motocykla w garazu (wy**balo olej odma)do wymiany czyli na jakies 20 km zalalem najtanszym 10w40 samochodowym-okolo 1.7litra czyli ponad 50% do stanu i zrobilem probe. Z 20km zrobilo sie 60. Silnik rozgrzalem bardzo dlugo przed jazda i nie odczulem roznicy. Ale wymieniam Teraz olej na motocyklowy wlasnie ze wzgledu na to ze jego parametry sa dobierane pod mokre sprzeglo. Bedzie motul 5100 10w40 tak jak byl poprzednio
Następnym razem będzie warn (Regulamin forum, ptk.6) - Kempes
Następnym razem będzie warn (Regulamin forum, ptk.6) - Kempes