Wymiana skrzyni - czy kazda bedzie pasowac??? |
Autor |
Wiadomość |
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010 Wymiana skrzyni - czy każda będzie pasowac???
|
|
|
Witam, mam problem z trzecim biegiem w Suzi, mianowicie na trójce słychać głośne "tyrkotanie" objawia się to tylko na tym biegu ale sadzę że i tak pewnie skrzynia do wymiany. I tu pojawia się moje pytanie, ponieważ moto mam z 1992r ale silnik na pewno nie jest z tego roku i nie wiem jak określić jego rocznik, więc czy mogę kupić dowolną skrzynie? Czy może coś nie spasować? Drugie pytanie odnośnie tej wymiany - jakie uszczelki będą potrzebne? Skąd wziąć te wszystkie nowe simeringi uszczelniające np od dźwigienki biegów? Chciałbym też zlikwidować wycieki oleju z napinacza rozrządu i prawdopodobnie spod cylindrów ale nie wiem gdzie te wszystkie uszczelki można kupić bo na alle..drogo.pl nic nie znalazłem.
Trzecie pytanie tyczy się kosztów tego wszystkiego... Bo wole żeby to zrobił mechanik więc ile może PLN orientacyjnie za to pochłonąć? Chodzi o wymianę skrzyni, uszczelnienie, automatycznie dochodzi wymiana oleju, świec i do tego regulacja zaworów i gaźników. Dodam że potrzebne części spróbuje sam skompletować, czyli chodzi tylko o robociznę. Obawiam się takich kosztów że do otwarcia sezonu się z tym nie uporam... |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Miro_86, wypisz dokładnie jakie czesci potrzebujesz postraram sie coś znaleźć |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
z ciekawości podaj "stan" licznika? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Silnik rozbierasz "od dołu" wiec nie bedzie tak źle bo nie musisz rozkrecać głowicy, cylindra. Poza tym skrzynie biegów do gsów na allegro sie wogole nie sprzedaja wiec tanio ja kupisz. Ale najpierw sprawdz kompresje i zagladnij do rozrzadu czy wogole jest sens robic remont bo skrzynie w tych silnikach działaja raczej do końca.. |
|
|
|
|
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Właśnie nie wiem jakie części dokładnie będą potrzebna, sądze ze na pewno lepiej wymienić te uszczelki i simeringi.
"Stan licznika"... 38tys, jeśli chodzi o stan wizualny to jest bardzo ładny, lakier oryginalny bez obić, wgnieceń itd wszystko w oryginale, bez poważnych oznak korozji, tarcze bez wyrobionych "rowków", zawieszenie, łożysko główki ramy wszystko ok. To niby wszystko potwierdza ten przebieg ale przecież skrzynia w GS to jego mocny punkt więc dziwą mnie te problemy, ale powtarzam silnik był na pewno wymieniany.
Ja już ten motocykl kupiłem z tą wadą, bo właściciel zarzekał się ze ten dźwięk na trójce to na 100% wina zużytego napędu (a był na prawdę konkretnie zużyty) i że na tym biegu po prostu luźny łańcuch dostaje takich wibracji i właśnie stąd ten dźwięk. Wydawało mi się to bardzo wiarygodne, bo sam silniczek dość ładnie chodził i nigdy nie było problemów z paleniem czy to na zimno czy ciepło a nie sadzę aby był ostatnio regulowany itd. Niestety gdy wymieniłem napęd problem nie zniknął w serwisie powiedzieli 300 zł + załatwić skrzynie i mi to przełożą. A że kupiłem moto juz pod koniec sezonu nie chciałem sie nim jeszcze nacieszyć a zresztą nie miałem pieniędzy aby wtedy to robić. Jeździłem więc unikając trzeciego biegu ale teraz trzeba to zrobić + uszczelnienie i regulacja wszystkiego. Bo chyba nie ma innej możliwości, to musi być skrzynia?? Co innego mogło by taki hałas powodować, i to tylko na 3 biegu??? |
|
|
|
|
kobylen [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
mi slychac 6 bieg jest jakies syczenie i jezdze z tym dalej ale ja mam 89 rok;) |
|
|
|
|
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Mi jest trochę gorzej bo 3 bieg jest dosyć istotny... zwłaszcza przy przyspieszaniu a staram się od razu zmieniać na 4. Chociaż kilka razy przeciąłem go solidnie na tej żeby zobaczyć co się stanie...moto przyspiesza normalnie nie ma żadnych innych stoków tylko te "tyrkotanie" poza tym skrzynia pracuje dosyć precyzyjnie. Mam nadzieje ze ktoś kiedyś zrobił po prostu coś głupiego i uszkodził trzeci bieg a reszta silnika jest w porządku i jeszcze pochodzi... bo jeśli ma się okazać ze silnik już na wykończeniu to się załamie:( |
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010
|
|
|
Ja mam Suzuki z 95r i rozwaliłem wałek zdawczy tzn. zjechał sie na zębatce i wymieniłem cały wałek z zębatkami i włożyłem z suzuki z 94r i wszystko działa sprawnie do dziś:) |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Pią 22 Sty, 2010
|
|
|
Dlaczego miała by nie pasować jak w końcu chyba to wszyscy piszą że w GS- ie pod względem silnika to nie zmieniło się chyba nic aż po najnowsze modele bo silnik został tak zbudowany że spełnia oczekiwania po czasy dzisiejsze i jest niemal bezawaryjny
Ale to tylko moje skromne zdanie |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|