Przednia zarowka - spala sie |
Autor |
Wiadomość |
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009 Przednia żarówka - spala się
|
|
|
witam. tydzien temu jechalem gs(wczesniej gs stala z godz na deszczu) i gdy wracalem do domu padlo swiatlo mijania, wiec przelaczylem na drogowe. Po chwili tez padlo;/ (i wracalem w nocy na postojowkach;/) teraz suzi stala tydzien w cieplej piwnicy. postanowilem wymienic zarowke. Zalozylem nowa (h4 55/60w, wczesniej byla taka sama), zrobilem z 10km i znow padlo krotkie swiatlo, dlugie jeszcze dzialaja, ale zapewne tez przestanie wkrotce swiecic...
WTF? problem jest tylko z ta zarowka... |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
Może to zbieg okoliczności lub żarówka kiepskiej jakości. Kup jakąś markową żarówkę np. Philips i jeśli znów się spali to wtedy szukaj przyczyny. |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
wstawilem nowa zarowke i to samo co z poprzednim razem-tylko inna historia. jechalem gs, 1,2 bieg krecilem do 7k, chcialem wrzucic juz 3 ale przeszkoda sie pojawila przedemna wiec zrezygnowalem i puscilem sprzeglo i zostalo na 2, a suzi -buuuuuuuuuu...zgasla;/ przy okazji zarowka spalona, po za tym reszta elektroniki dziala, Dodam jesczze ze bardzo mocno swiecila, tak jak i poprzednie. Zapomnialem jesczze sprawdzic czy iskra jest... |
|
|
|
|
Grzes_ext [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
Sprawdz bezpieczniki i przewody czy nie są przyapdkiem gdzies nieszczelne i dlatego wilgoć mogła być powodem spalania się żarówki! |
|
|
|
|
Piootrek1 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
Jak mocno świeciła to pewnie jest zbyt wysokie napięcie na żarówce. Pierwsze co to bym zmierzył to napięcie podczas pracy silnika na róznych wartosciach prędkosci obrotowej ...(powinno miescic się w zakresie 13,9-14,4) Jezeli jest za duże stawiam na regulator napięcia.
Grzes_ext napisał/a: | Sprawdz bezpieczniki i przewody czy nie są przyapdkiem gdzies nieszczelne i dlatego wilgoć mogła być powodem spalania się żarówki! |
Nieszczelnosci raczej bym się tutaj nie doszukiwał. Wszelkie zabrudzenia, zamoknięcia styków itp. są raczej powodem spadku napięcia |
|
|
|
|
Grzes_ext [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
ale kolego 14 to az za duze ladowanie chyba ja bym oibstawial tak 12,7 na wo,nych i przy dolozeniu gazu moze troszke ponad 13 |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
ale troche dziwne ze to tylko ta 1 sie przepala. aa i od podswietlenie obrotomierza tez spalona, ale byla taka jak juz kupilem. Na likendzie sprawdze napiecie |
|
|
|
|
Piootrek1 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
Grzes_ext napisał/a: | ale kolego 14 to az za duze ladowanie chyba ja bym oibstawial tak 12,7 na wo,nych i przy dolozeniu gazu moze troszke ponad 13 |
Prawidłowe napięcie ładowania dla akumulatorów ołowiowych wynosi max 2,4 V na ogniwo. Rachunek jest prosty - 12V akumulator składa się z 6 ogniw... 6x2,4V=14,4V. Minimalna dopuszczona wartosc napięcia ładowania akumulatora 12V wynosi 13,9V. Poniżej tej wartosci akumulator będzie po prostu niedoładowany |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2009
|
|
|
Oki a czy alternator może w jakis sposub sie popsuć? Bo nie wiem czasem czy to nie u mnie jest wina alternatora ze nie ładuje w należyty sposób akumulatora bo ma za słaba wydajnosć. Jak można sprawdzić stan i kondycje alternatora? Co w nim najczęściej pada? |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009
|
|
|
Sprawdź mase reglera i stan jego połączeń. Jesli to nie pomoze, to regulator do wymiany.
Jak sprawdzic napięcie ładowania oraz zdiagnozowac układ było juz na forum .
Poszukaj. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009
|
|
|
dodam tylko ze nie ma iskry na swiecach, objechalem wszystkie przewody, w 1 kostce styki byly mocno zasniedziale, alle to nic niedalo. Po wymienie zarowek wszystkie swiatla swieca(na aku bo silnik nie odpali póki co) |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009
|
|
|
Pewnie wraz ze wrostem napięcia zasilającego poszedł moduł zapłonu. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
czyli regulator napiecia do wymiany na 100%? A tak po za tym to co moglo spowodowac przepalenie elektroniki? zwarcia niby nigdzie nie bylo. Warto by bylo wymienic wszystkie przewody? |
|
|
|
|
Piootrek1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
huh napisał/a: | czyli regulator napiecia do wymiany na 100%? A tak po za tym to co moglo spowodowac przepalenie elektroniki? zwarcia niby nigdzie nie bylo. Warto by bylo wymienic wszystkie przewody? |
Obstawiam regulator. Przepalenie elektroniki spowodowało zbyt wysokie napięcie, zwarcia nigdzie być nie musi . Jeżeli izolacja przewodów jest ok to nie ma co ich wymianiać |
|
|
|
|
huh [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2009
|
|
|
Piootrek1 napisał/a: | Obstawiam regulator. Przepalenie elektroniki spowodowało zbyt wysokie napięcie, zwarcia nigdzie być nie musi . Jeżeli izolacja przewodów jest ok to nie ma co ich wymianiać |
w takim razie co spowodowalo zbyt wysokie napiecie ze uszkodzilo regulator? czy poprostu regulatory lubia sobie "umierac" po jakim czasie? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|