WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Motooiler
Autor Wiadomość
maksa
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Lis, 2009   

a ja takie coś własnie znalazłam w mojej świeżo zakupionej Hondzie.. odkreciliśmy plastiki żeby zobaczyc co w środku słychać noi cos brudnego zakurzonego przymocowane było trytkami :zdziwko: Mój Paweł przetarł to szmatka a tu smarowniczka :D co prawda bez oleju ale po to chyba jest żeby ja napełnić, tak więc były właściciel nawet o tym nie wspomniał chyba sam nie wiedział do końca co ma w motocyklu :D na moje szczęście :P
 
 
rodent
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

witam...

trochę zajęło mi się przebijanie przez te wszystkie posty.
od prawie roku jeżdżę z motooiler 'em i jestem bardzo zadowolony. mam chyba jeden z pierwszych zrobionych w tym roku egzemplarzy /to pierwszy rok działalności tej firmy/ ale działa idealnie. nie chodzi tu tylko o zastosowanie zaworu elektromagnetycznego jak w wielu samoróbkach, które już nawet można kupić na allegro, ale o sterowanie nim. nawet podczas jazdy możliwa jest zmiana parametrów oliwienia jeśli np. zacznie padać.
łańcuch przy założeniu wyczyściłem naftą i od tamtej pory zapomniałem o czymś takim jak czyszczenie. okazyjnie myję moto i to wystarcza. na feldze nie mam nic oprócz kurzu i blocka jeśli jeżdżę dużo po mokrym.
do smarowania stosuję Hipol. zbiornik 110ml standardowy wystarcza na ok. 3000km. to więcej niż w skocie ale niech sie wypowiedzą Ci którzy go mają.
byłem w tym roku na wakacyjnym wyjeździe w zasadzie naokoło kraju. w ogóle nie musiałem dolewać. super wygoda.
powiem tak - NIE WYOBRAŻAM sobie żebym jeszcze kiedykolwiek miał wrócić do smarowania sprayem. jakikolwiek by on nie był.
zrobiłem w tym sezonie niemal 12tys km i dwa razy jak do tej pory naciągnąłem łańcuch.
z czystym sumieniem polecam to urządzenie każdemu motocykliście. w następnym moto też zastosuję to rozwiązanie. tym bardziej, że jakości polski producent nie musi się przed kimkolwiek wstydzić!

pozdrawiam
rodent
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

to nic, na forum Seven Fifty powstaje bardzo ciekawy "motooiler", bardzo prawdopodobne że wersja finalna będzie miała sterowanie elektroniczne z funkcją kilkunastu sekundowego podawania oleju, załączać się będzie wtedy kiedy włączy się światła oraz będzie podłączona do czujnika luzu tak aby stojąc na światłach nic nie kapało.
_________________
www.gs500.pl
 
 
rodent
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

no nie wiem czy to nic ;)
to zawsze coś. motooiler jest JUZ funkcjonującym produktem i z tego co się orientuję, rozwiązanie to jest chronione patentem.
sterowanie ma elektroniczne jak piszesz. wszelkie info dostępne na ich stronie www.motooiler.pl
w tej cenie Scottoiler moim zdaniem nie ma szans jeśli idzie o funkcjonalność.
pozdrawiam
r
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009   

Oj, koledzy. Po co się spinać??
Wszystkie patenty, sreny i inne duperele ...
Jeżeli ktoś ma dobre chęci i odrobinę umiejętności zrobi sobie takie ustrojstwo we własnym garażu (a właściwie w garażu zamontuje na moto a wszystkie elementy zamówi gotowe).
Całe to niby "elektroniczne sterowanie" można zamówić tu http://www.nordelektronik...4&los=0,8835667
elektrozawór poszukać na Alledrogo, wężyki w sklepie motoryzacyjnym pod domem łącznie z kawałkiem miedzianego przewodu hamulcowego. Czego więcej potrzeba ?? ??
Koszt takiego rozwiązania powinien zamknąć się w ok.130 zł (wliczając browara) - zapomniałem doliczyć bezpiecznik na kablu i przekaźnik, które są do kupienia w tym samym sklepie motoryzacyjnym
Oczywiście jeżeli ktoś nie ma zdolności manualnych , musi liczyć na gotowca. Chociaż i tutaj trzeba się wykazać podczas montażu wszystkiego na moto.

To tyle :) Do roboty. Każdy patent jest dobry, który pozwala zaoszczędzić w przyszłości i czas i sprzęt :)
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Mam pytanko, muszę uzupełnić olej w mojej olejarce Scottoiler. W tym temacie przewinął się olej przekładniowy, silnikowy. Jaki w końcu będzie najbardziej odpowiedni? Na innych forach z tego co szukałem najczęściej oprócz oleju przekładniowego Hipol pojawia się debilne stwierdzenie: "Do Scottoiler jest olej Scottoiler po co kombinujesz?!", który kosztuje ponad 30zł za pół litra a zapewne ma jakąś specyfikację, żeby dobrać zbliżony do niego olej.
 
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013   

Weź najtańszy przekładniowy. Na tyle gęsty, żeby nie spływał z łańcucha zbyt szybko.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Krzys PL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 13 Sie 2012
Pochwał: 1
Posty: 37
Skąd: Hemel Hempstead
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

Ja mam smarowniczkę tutoro i leje do niej zwykły przekładniowy olej 90w80. Silnikowy też można ale on strasznie brudzi felgę.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014   Automatyczna olejarka

Każde szanujące się forum ma wątek w którym domorośli mechanicy wyżywają się twórczo i kombinują niczym McGyver jak za pomocą trytytek i wężyków zrobić automatyczną olejarkę. <idiota> Zatem postanowiłem tutaj tez wrzucić moje kombinacje ;) :wstyd:
Za dużo nie będę pisał, bo mam nadzieję, że dużo widać na zdjęciach i schemacie.
:troll2:

Zbiornik na płyn hamulcowy z Ursusa, elektrozawór benzynowy Lovato
W zbiorniku olej Hipol 85W90.



Wężyki olejowe czarne (ze względów estetycznych) w środku dodatkowy wężyk w celu zmniejszenia przekroju.
Wszystkie połączenia zabezpieczone dodatkowo opaskami, w celu zapewnienia maksymalnej szczelności
Za pomocą trójnika wyprowadzony został na zewnątrz, dodatkowy wężyk, który umożliwia napełnianie zbiornika.



Dysza z przewodu hamulcowego i wlutowanej na końcu igły (lutowanie igły było poprzedzone wytrawieniem w kwasie fosforowym).



Sterownik AVT1459 w obudowie Z75 z wyprowadzonym standardowym potencjometrem regulującym czas pauzy (0,5-60s) oraz z wyłącznikiem i diodami sygnalizacyjnymi.
Plus wziąłem z światła pozycyjnego tylnego.
Przekaźnik, który zamontowałem pod przednią lampą steruje masą elektrozaworu. Przekaźnik podłączyłem pod lampkę luzu, dzięki temu olej nie kapie na postoju.
Ważne, żeby przekaźnik sterował masą elektrozaworu, a nie masą układu AVT, bo skutkowałoby to każdorazowym włączeniem układu i podawaniem oleju przy przejściu z luzu na bieg (1 lub 2).

Cały układ zamontowany w prawym zadupku, za regulatorem. Nie chciałem mieć na kierownicy żadnych pokręteł (i tak w czasie jazdy bym się nie bawił w zmianę ustawień).



Mam nadzieję, że ten obrazkowy schemat będzie dla każdego zrozumiały ;)



Po testach stwierdzam, że urządzenie działa, smaruje (łańcuch wilgotny, ale nie mokry), nie brudzi felgi bardziej niż smary.
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Czw 15 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014   

moja przygoda z tym wynalazkiem sie skonczyła jak zrobiłem wersje na kranik podciśnieniowy od chińczyka... na dziurach urwał sie jeden krócieć i cały zbiorniczek (jak u ciebie) poszedl zajebiście na tylne koło..

obyło się bez gleby ale jakieś 20km nieswiadom tak jechałem :troll2:
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Nie wygodniej i taniej jakieś smarowiłlo w spreju motulka lub castrolka pojemniki od 100 ml do 500 ml :) ;) ale jak ktoś chce przerobić suzanne na Moto GP :P
_________________
pawulo40
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

pawulon40 napisał/a:
Nie wygodniej i taniej jakieś smarowiłlo w spreju motulka lub castrolka pojemniki od 100 ml do 500 ml :) ;) ale jak ktoś chce przerobić suzanne na Moto GP :P


Smarowałem sprejami 4 sezony i mi się już to znudziło ;)
A czy taniej- sprawa dyskusyjna, bo zależy ile kto jeździ, jaki smar kupuje i jak często smaruje. Dobry smar to koszt powiedzmy ~40-50zl. Zużywałem w sezonie 2 puszki, natomiast olejarka wyniosła mnie ~200zl.
Ekonomicznie nie jest to może super przekonywujące, ale mam świeży napęd, lubię modyfikacje w maszynie i to skłoniło mnie do działania.

Z innej strony mam świadomość (w końcu to dział tuning i akcesoria), że olejarkę można traktować jak gadżet, da się bez tego obejść :ok:
_________________

 
 
horbal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Za co tyś 200zł zapłacił ? :zdziwko: Jak ja robilem olejarke to w sumie wyszlo mnie to dokładnie 33zł
10zł za zbiorniczek
10zł za elektrozawór
10zł za precyzyjny zawór regulacyjny
3zł za zestaw do kroplówki ( wężyk i igła )
kabli, złączek i trytytek nie kupowałem bo miałem w garażu ale można doliczyć max 5 zł
W sumie masz max 38 zł ;)
Do tego litr oleju za 19 zł który starczy raczej na pare lat bo zużycie minimalne :oczami:
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

horbal napisał/a:
Za co tyś 200zł zapłacił ? :zdziwko: Jak ja robilem olejarke to w sumie w :oczami:


No dobrze, może trochę przesadziłem z tą ceną ;) :wstyd: ale tak z 130-150zl się nazbierało, bo wszystko musiałem kupić:
- układ AVT1459 30zl
- obudowa Z75, wszystkie pierdółki elektroniczne typu oprawki dla diód, diody Led, gniazdo bezpiecznika, konektory, rurki termokurczliwe, potencjometr z gałką, włącznik hermetyczny, przepusty sieciowe 25zl
- wężyki olejowe + trójnik + zbiornik 20zl
- kable + złączki + przekaźnik do wyłączania na luzie -15zl
- elektrozawór Lovato 35zl
- olej 15zl
- wysyłka (dużo kupowałem prze Internet, bo nie miałem czasu chodzić po sklepach) + inne (np. kawałek przewodu miedzianego hamulcowy, strzykawka do napełniania)
_________________

 
 
pawell12344 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2011
Pochwał: 1
Posty: 92
Skąd: ok.Zawiercia/SI
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014   

Mam podobną olejarkę jak Dymny i polecam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.