Motooiler |
Autor |
Wiadomość |
maksa [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 25 Lis, 2009
|
|
|
a ja takie coś własnie znalazłam w mojej świeżo zakupionej Hondzie.. odkreciliśmy plastiki żeby zobaczyc co w środku słychać noi cos brudnego zakurzonego przymocowane było trytkami Mój Paweł przetarł to szmatka a tu smarowniczka co prawda bez oleju ale po to chyba jest żeby ja napełnić, tak więc były właściciel nawet o tym nie wspomniał chyba sam nie wiedział do końca co ma w motocyklu na moje szczęście |
|
|
|
|
rodent [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
witam...
trochę zajęło mi się przebijanie przez te wszystkie posty.
od prawie roku jeżdżę z motooiler 'em i jestem bardzo zadowolony. mam chyba jeden z pierwszych zrobionych w tym roku egzemplarzy /to pierwszy rok działalności tej firmy/ ale działa idealnie. nie chodzi tu tylko o zastosowanie zaworu elektromagnetycznego jak w wielu samoróbkach, które już nawet można kupić na allegro, ale o sterowanie nim. nawet podczas jazdy możliwa jest zmiana parametrów oliwienia jeśli np. zacznie padać.
łańcuch przy założeniu wyczyściłem naftą i od tamtej pory zapomniałem o czymś takim jak czyszczenie. okazyjnie myję moto i to wystarcza. na feldze nie mam nic oprócz kurzu i blocka jeśli jeżdżę dużo po mokrym.
do smarowania stosuję Hipol. zbiornik 110ml standardowy wystarcza na ok. 3000km. to więcej niż w skocie ale niech sie wypowiedzą Ci którzy go mają.
byłem w tym roku na wakacyjnym wyjeździe w zasadzie naokoło kraju. w ogóle nie musiałem dolewać. super wygoda.
powiem tak - NIE WYOBRAŻAM sobie żebym jeszcze kiedykolwiek miał wrócić do smarowania sprayem. jakikolwiek by on nie był.
zrobiłem w tym sezonie niemal 12tys km i dwa razy jak do tej pory naciągnąłem łańcuch.
z czystym sumieniem polecam to urządzenie każdemu motocykliście. w następnym moto też zastosuję to rozwiązanie. tym bardziej, że jakości polski producent nie musi się przed kimkolwiek wstydzić!
pozdrawiam
rodent |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
to nic, na forum Seven Fifty powstaje bardzo ciekawy "motooiler", bardzo prawdopodobne że wersja finalna będzie miała sterowanie elektroniczne z funkcją kilkunastu sekundowego podawania oleju, załączać się będzie wtedy kiedy włączy się światła oraz będzie podłączona do czujnika luzu tak aby stojąc na światłach nic nie kapało. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
rodent [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
no nie wiem czy to nic
to zawsze coś. motooiler jest JUZ funkcjonującym produktem i z tego co się orientuję, rozwiązanie to jest chronione patentem.
sterowanie ma elektroniczne jak piszesz. wszelkie info dostępne na ich stronie www.motooiler.pl
w tej cenie Scottoiler moim zdaniem nie ma szans jeśli idzie o funkcjonalność.
pozdrawiam
r |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2009
|
|
|
Oj, koledzy. Po co się spinać??
Wszystkie patenty, sreny i inne duperele ...
Jeżeli ktoś ma dobre chęci i odrobinę umiejętności zrobi sobie takie ustrojstwo we własnym garażu (a właściwie w garażu zamontuje na moto a wszystkie elementy zamówi gotowe).
Całe to niby "elektroniczne sterowanie" można zamówić tu http://www.nordelektronik...4&los=0,8835667
elektrozawór poszukać na Alledrogo, wężyki w sklepie motoryzacyjnym pod domem łącznie z kawałkiem miedzianego przewodu hamulcowego. Czego więcej potrzeba ??
Koszt takiego rozwiązania powinien zamknąć się w ok.130 zł (wliczając browara) - zapomniałem doliczyć bezpiecznik na kablu i przekaźnik, które są do kupienia w tym samym sklepie motoryzacyjnym
Oczywiście jeżeli ktoś nie ma zdolności manualnych , musi liczyć na gotowca. Chociaż i tutaj trzeba się wykazać podczas montażu wszystkiego na moto.
To tyle Do roboty. Każdy patent jest dobry, który pozwala zaoszczędzić w przyszłości i czas i sprzęt |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Mam pytanko, muszę uzupełnić olej w mojej olejarce Scottoiler. W tym temacie przewinął się olej przekładniowy, silnikowy. Jaki w końcu będzie najbardziej odpowiedni? Na innych forach z tego co szukałem najczęściej oprócz oleju przekładniowego Hipol pojawia się debilne stwierdzenie: "Do Scottoiler jest olej Scottoiler po co kombinujesz?!", który kosztuje ponad 30zł za pół litra a zapewne ma jakąś specyfikację, żeby dobrać zbliżony do niego olej. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 29 Cze, 2013
|
|
|
Weź najtańszy przekładniowy. Na tyle gęsty, żeby nie spływał z łańcucha zbyt szybko. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Krzys PL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sie 2012 Pochwał: 1 Posty: 37 Skąd: Hemel Hempstead
|
Wysłany: Wto 02 Lip, 2013
|
|
|
Ja mam smarowniczkę tutoro i leje do niej zwykły przekładniowy olej 90w80. Silnikowy też można ale on strasznie brudzi felgę. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014 Automatyczna olejarka
|
|
|
Każde szanujące się forum ma wątek w którym domorośli mechanicy wyżywają się twórczo i kombinują niczym McGyver jak za pomocą trytytek i wężyków zrobić automatyczną olejarkę. Zatem postanowiłem tutaj tez wrzucić moje kombinacje
Za dużo nie będę pisał, bo mam nadzieję, że dużo widać na zdjęciach i schemacie.
Zbiornik na płyn hamulcowy z Ursusa, elektrozawór benzynowy Lovato
W zbiorniku olej Hipol 85W90.
Wężyki olejowe czarne (ze względów estetycznych) w środku dodatkowy wężyk w celu zmniejszenia przekroju.
Wszystkie połączenia zabezpieczone dodatkowo opaskami, w celu zapewnienia maksymalnej szczelności
Za pomocą trójnika wyprowadzony został na zewnątrz, dodatkowy wężyk, który umożliwia napełnianie zbiornika.
Dysza z przewodu hamulcowego i wlutowanej na końcu igły (lutowanie igły było poprzedzone wytrawieniem w kwasie fosforowym).
Sterownik AVT1459 w obudowie Z75 z wyprowadzonym standardowym potencjometrem regulującym czas pauzy (0,5-60s) oraz z wyłącznikiem i diodami sygnalizacyjnymi.
Plus wziąłem z światła pozycyjnego tylnego.
Przekaźnik, który zamontowałem pod przednią lampą steruje masą elektrozaworu. Przekaźnik podłączyłem pod lampkę luzu, dzięki temu olej nie kapie na postoju.
Ważne, żeby przekaźnik sterował masą elektrozaworu, a nie masą układu AVT, bo skutkowałoby to każdorazowym włączeniem układu i podawaniem oleju przy przejściu z luzu na bieg (1 lub 2).
Cały układ zamontowany w prawym zadupku, za regulatorem. Nie chciałem mieć na kierownicy żadnych pokręteł (i tak w czasie jazdy bym się nie bawił w zmianę ustawień).
Mam nadzieję, że ten obrazkowy schemat będzie dla każdego zrozumiały
Po testach stwierdzam, że urządzenie działa, smaruje (łańcuch wilgotny, ale nie mokry), nie brudzi felgi bardziej niż smary. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez dymny Czw 15 Maj, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Kuraś
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 09 Mar 2008 Pochwał: 5 Posty: 1142 Skąd: ostrów wielkopolski
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014
|
|
|
moja przygoda z tym wynalazkiem sie skonczyła jak zrobiłem wersje na kranik podciśnieniowy od chińczyka... na dziurach urwał sie jeden krócieć i cały zbiorniczek (jak u ciebie) poszedl zajebiście na tylne koło..
obyło się bez gleby ale jakieś 20km nieswiadom tak jechałem |
_________________ wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd
virtutii spawarotti Kuraś |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
Nie wygodniej i taniej jakieś smarowiłlo w spreju motulka lub castrolka pojemniki od 100 ml do 500 ml ale jak ktoś chce przerobić suzanne na Moto GP |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
pawulon40 napisał/a: | Nie wygodniej i taniej jakieś smarowiłlo w spreju motulka lub castrolka pojemniki od 100 ml do 500 ml ale jak ktoś chce przerobić suzanne na Moto GP |
Smarowałem sprejami 4 sezony i mi się już to znudziło
A czy taniej- sprawa dyskusyjna, bo zależy ile kto jeździ, jaki smar kupuje i jak często smaruje. Dobry smar to koszt powiedzmy ~40-50zl. Zużywałem w sezonie 2 puszki, natomiast olejarka wyniosła mnie ~200zl.
Ekonomicznie nie jest to może super przekonywujące, ale mam świeży napęd, lubię modyfikacje w maszynie i to skłoniło mnie do działania.
Z innej strony mam świadomość (w końcu to dział tuning i akcesoria), że olejarkę można traktować jak gadżet, da się bez tego obejść |
_________________
|
|
|
|
|
horbal [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
Za co tyś 200zł zapłacił ? Jak ja robilem olejarke to w sumie wyszlo mnie to dokładnie 33zł
10zł za zbiorniczek
10zł za elektrozawór
10zł za precyzyjny zawór regulacyjny
3zł za zestaw do kroplówki ( wężyk i igła )
kabli, złączek i trytytek nie kupowałem bo miałem w garażu ale można doliczyć max 5 zł
W sumie masz max 38 zł
Do tego litr oleju za 19 zł który starczy raczej na pare lat bo zużycie minimalne |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
horbal napisał/a: | Za co tyś 200zł zapłacił ? Jak ja robilem olejarke to w sumie w |
No dobrze, może trochę przesadziłem z tą ceną ale tak z 130-150zl się nazbierało, bo wszystko musiałem kupić:
- układ AVT1459 30zl
- obudowa Z75, wszystkie pierdółki elektroniczne typu oprawki dla diód, diody Led, gniazdo bezpiecznika, konektory, rurki termokurczliwe, potencjometr z gałką, włącznik hermetyczny, przepusty sieciowe 25zl
- wężyki olejowe + trójnik + zbiornik 20zl
- kable + złączki + przekaźnik do wyłączania na luzie -15zl
- elektrozawór Lovato 35zl
- olej 15zl
- wysyłka (dużo kupowałem prze Internet, bo nie miałem czasu chodzić po sklepach) + inne (np. kawałek przewodu miedzianego hamulcowy, strzykawka do napełniania) |
_________________
|
|
|
|
|
pawell12344
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2011 Pochwał: 1 Posty: 92 Skąd: ok.Zawiercia/SI
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
Mam podobną olejarkę jak Dymny i polecam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|