WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Dzwignia zmiany biegow
Autor Wiadomość
grzes87 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2009   wyciek z wajhy biegow

ostanio zauwazylem ze z wajhy wycieka jakas maz tak jakby smar czy cos w tym rodzaju. nie leje sie i nie cieknie a od czasu do czasu zbiera sie kropla czanrej mazi gestej jak smaru. zbiera sie to w miejscu gdzie wajha jest nasadzana na srube w ksztalcie gwaizdki...

co to moze byc ?? czy to cos powaznego ?? i jak temu zaradzic ??
czy to mozliwe ze to smar z lancucha sie zebral i ucieka jego nadyzka ??
prosze o pomoc/porade.
 
 
sakul
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Wrz, 2009   

grzes87 napisał/a:
srube w ksztalcie gwaizdki...


wieloklin :P

grzes87 napisał/a:
co to moze byc ?? czy to cos powaznego ?? i jak temu zaradzic ??


Zdejmij wajchę (śruba 10ka) potem dekiel (nasadowa 8ka) wyczyść wszystko naftą pojeździj trochę, za jakiś czas znowu rozkręć i zobacz skąd cieknie. Ewentualnie czeka Cię wymiana uszczelniaczy: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1121

P.S. uważaj na popychacz sprzęgła :D
 
 
bartez220
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   Wymiana ośki od zmiany biegów

Zauważyłem że przy mojej Suzi wajcha zmiany biegów jest przyspawana :kwasny:
Teraz jedynym sposobem jej zdjęcia będzie pewnie szlifierka kątowa....
I tutaj moje pytanie, czy wymiana ośki od zmiany biegów jest rzeczą łatwą czy trzeba rozebrać przysłowiowe pół silnika?
 
 
AdachA1 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 03 Sty 2010
Pochwał: 1
Posty: 45
Skąd: Łasin
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010   

Cześć. Najpierw faktycznie musisz szlifierką kątowa zeszlifować spaw. Następnie spuść olej. Silnika nie trzeba wyjmować z ramy . Następnie odkręcasz małą okrągłą pokrywkę z prawej strony silnika i będziesz widział zapłon. Trzeba też go zdjąć , to dwie śrubki m6 na śrubokręt, bo pod aparatem są dwie śrubki mocujące pokrywę. Odkręć przewód od czujnika ciśnienia oleju.
Teraz już możesz zdejmować prawą pokrywę silnika . To 13 śrubek na klucz 8 mm nasadowy. Do złożenia będzie potrzebna nowa uszczelka, chyba że stara ocaleje . Nie może być uszkodzona , bo stracisz ciśnienie oleju.
Jak już zdejmiesz pokrywę , trzeba zdjąć kosz sprzęgłowy. Najpierw odkręcasz 6 śrub m6 , które dociskają sprężyny. Po odkręceniu wyjmiesz tarcze sprzęgłowe. Następnie odkręcisz kluczem 27 oczkowym lub nasadowym cały kosz sprzęgłowy i go zdejmiesz. Teraz zdejmiesz mechanizm zmiany biegów - 3 śruby m6 , klucz 10 nasadowy, wraz z mechanizmem zmiany biegów wyjdzie Ci oś wymieniona w poście.
Złożenie w odwrotnej kolejności. Życzę powodzenia . Pozdrawiam.
_________________
Komar, WSK 175 , CZ 350 , Ogar 50 , SUZUKI GS 500
 
 
bartez220
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lut, 2010   

AdachA1 dzięki za instrukcję. Wezmę się za to jak tylko znajdę chwilkę czasu i dam znać jak mi poszło.
Wiecie jeszcze może jeszcze gdzie najlepiej kupić taką ośkę?
 
 
AdachA1 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 54
Dołączył: 03 Sty 2010
Pochwał: 1
Posty: 45
Skąd: Łasin
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010   

Cześć. Ja kupiłbym na Allegro cały mechanizm zmiany biegów , ale najpierw obejrzyj , ewentualnie rozbierz i dopiero kupuj. Jeśli zrobisz wszystko , to kliknij :pomógł. Pozdrowienia
_________________
Komar, WSK 175 , CZ 350 , Ogar 50 , SUZUKI GS 500
 
 
Kipisz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   Dźwignia zmiany biegów

Witam, jakieś 2 tygodnie temu wracając z uczelni, zmieniłem bieg na niższy i dźwignia/stopka od zmiany biegów przekręciła się o 90 stopni w dół z racji że nie mam w moim motorku zestawu narzędzi (planuje skompletować jak będę wiedział co w nim powinno być;p) musiałem dzwonić po ojca. Teraz po dokręceniu niby jest ok ale domyślam się że lepiej zrobić niż zaskoczyć się na trasie. Facet z Motomarsa powiedział że to raczej dźwignia zmiany biegów (ja sugerowałem wałek zmiany biegów) i tutaj pytanie gdzie w wawie dostane nową dźwignie lub jaki zamiennik mogę kupić (na allegro lub właśnie przy wawie)?
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Cze, 2011   

Czołem. Z dźwignią biegów w GS500 postępujemy następująco:
- przewiercamy otwór na śrubę wiertłem fi 6,5, aby pozbyć się gwintu,
- diaksem lub brzeszczotem powiększamy szczelinę w dźwigni o milimetr-dwa,
- skręcamy dźwignię śrubą z nakrętką - warto zastosować śrubę gatunkową, klasy co najmniej 8.8, a najlepiej 10.9.
Wsjo :-)
 
 
lukasz86 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 46
Skąd: PMI
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011   

Zna ktoś wymiary simeringu na wałku zmiany biegów?
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 782
Skąd: Otwock
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011   

jak dobrze pamiętam to 22x12x9 ale pewnie trudno taki jest dostac w zwykłym sklepie z łożyskami bo standard to 22x12x7 który też śmiało wejdzie
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
lukasz86 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 46
Skąd: PMI
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011   

dzięki :padam:
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011   

Podepnę się pod temat. Czy w GSie jest możliwość regulacji położenia dźwigni zmiany biegów? Wczoraj zakupiłem sobie buty motocyklowe i mam delikatny "problem" podczas zmiany biegów - trzymając nogę "wyluzowaną" but podnosi mi dźwignię do góry, więc przy zmianie biegu na wyższy muszę najpierw ją opuścić i ponownie podnieść. To jest mało wygodne (i pewnie niekoniecznie zdrowe dla skrzyni jak dźwignia jest ciągle podniesiona?). Wcześniej jeździłem w zwykłych butach, które były niższe i spokojnie mogłem sobie trzymać stopę pod dźwignią nie dotykając jej. Rozwiązaniem problemu byłoby przestawienie dźwigni ciut wyżej. Ale zanim zabiorę się za majsterkowanie wolę zapytać czy w ogóle jest taka możliwość :)
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011   

Dźwignie od skrzyni masz na takich ząbkach i to od dołu trzyma śruba. Odkręcasz ją zdejmujesz dźwignie i wkładasz w takiej pozycji w jakiej Ci pasuje. Wystarczy spojrzeć i od razu zobaczysz o co chodzi.
_________________

 
 
 
Thomson 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011
Pochwał: 1
Posty: 119
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

Dzięki, faktycznie od razu wszystko widać :) Przestawiłem o 1 ząbek w górę i jest idealnie.
 
 
Tomek Kulik
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

Ale przestawienie dźwigni względem położenia fabrycznego nie jest rozwiązaniem.
Przecież podczas jazdy stopa ma być cofnięta na podnóżku a nie trzymana pod dźwignią.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.