Dzwignia zmiany biegow |
Autor |
Wiadomość |
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 10 Wrz, 2009 wyciek z wajhy biegow
|
|
|
ostanio zauwazylem ze z wajhy wycieka jakas maz tak jakby smar czy cos w tym rodzaju. nie leje sie i nie cieknie a od czasu do czasu zbiera sie kropla czanrej mazi gestej jak smaru. zbiera sie to w miejscu gdzie wajha jest nasadzana na srube w ksztalcie gwaizdki...
co to moze byc czy to cos powaznego i jak temu zaradzic
czy to mozliwe ze to smar z lancucha sie zebral i ucieka jego nadyzka
prosze o pomoc/porade. |
|
|
|
|
sakul [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Wrz, 2009
|
|
|
grzes87 napisał/a: | srube w ksztalcie gwaizdki... |
wieloklin
grzes87 napisał/a: | co to moze byc czy to cos powaznego i jak temu zaradzic |
Zdejmij wajchę (śruba 10ka) potem dekiel (nasadowa 8ka) wyczyść wszystko naftą pojeździj trochę, za jakiś czas znowu rozkręć i zobacz skąd cieknie. Ewentualnie czeka Cię wymiana uszczelniaczy: http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1121
P.S. uważaj na popychacz sprzęgła |
|
|
|
|
bartez220 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010 Wymiana ośki od zmiany biegów
|
|
|
Zauważyłem że przy mojej Suzi wajcha zmiany biegów jest przyspawana
Teraz jedynym sposobem jej zdjęcia będzie pewnie szlifierka kątowa....
I tutaj moje pytanie, czy wymiana ośki od zmiany biegów jest rzeczą łatwą czy trzeba rozebrać przysłowiowe pół silnika? |
|
|
|
|
AdachA1
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 03 Sty 2010 Pochwał: 1 Posty: 45 Skąd: Łasin
|
Wysłany: Sob 06 Lut, 2010
|
|
|
Cześć. Najpierw faktycznie musisz szlifierką kątowa zeszlifować spaw. Następnie spuść olej. Silnika nie trzeba wyjmować z ramy . Następnie odkręcasz małą okrągłą pokrywkę z prawej strony silnika i będziesz widział zapłon. Trzeba też go zdjąć , to dwie śrubki m6 na śrubokręt, bo pod aparatem są dwie śrubki mocujące pokrywę. Odkręć przewód od czujnika ciśnienia oleju.
Teraz już możesz zdejmować prawą pokrywę silnika . To 13 śrubek na klucz 8 mm nasadowy. Do złożenia będzie potrzebna nowa uszczelka, chyba że stara ocaleje . Nie może być uszkodzona , bo stracisz ciśnienie oleju.
Jak już zdejmiesz pokrywę , trzeba zdjąć kosz sprzęgłowy. Najpierw odkręcasz 6 śrub m6 , które dociskają sprężyny. Po odkręceniu wyjmiesz tarcze sprzęgłowe. Następnie odkręcisz kluczem 27 oczkowym lub nasadowym cały kosz sprzęgłowy i go zdejmiesz. Teraz zdejmiesz mechanizm zmiany biegów - 3 śruby m6 , klucz 10 nasadowy, wraz z mechanizmem zmiany biegów wyjdzie Ci oś wymieniona w poście.
Złożenie w odwrotnej kolejności. Życzę powodzenia . Pozdrawiam. |
_________________ Komar, WSK 175 , CZ 350 , Ogar 50 , SUZUKI GS 500 |
|
|
|
|
bartez220 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010
|
|
|
AdachA1 dzięki za instrukcję. Wezmę się za to jak tylko znajdę chwilkę czasu i dam znać jak mi poszło.
Wiecie jeszcze może jeszcze gdzie najlepiej kupić taką ośkę? |
|
|
|
|
AdachA1
Model GSa: GS 500E
Wiek: 54 Dołączył: 03 Sty 2010 Pochwał: 1 Posty: 45 Skąd: Łasin
|
Wysłany: Pon 08 Lut, 2010
|
|
|
Cześć. Ja kupiłbym na Allegro cały mechanizm zmiany biegów , ale najpierw obejrzyj , ewentualnie rozbierz i dopiero kupuj. Jeśli zrobisz wszystko , to kliknij :pomógł. Pozdrowienia |
_________________ Komar, WSK 175 , CZ 350 , Ogar 50 , SUZUKI GS 500 |
|
|
|
|
Kipisz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011 Dźwignia zmiany biegów
|
|
|
Witam, jakieś 2 tygodnie temu wracając z uczelni, zmieniłem bieg na niższy i dźwignia/stopka od zmiany biegów przekręciła się o 90 stopni w dół z racji że nie mam w moim motorku zestawu narzędzi (planuje skompletować jak będę wiedział co w nim powinno być;p) musiałem dzwonić po ojca. Teraz po dokręceniu niby jest ok ale domyślam się że lepiej zrobić niż zaskoczyć się na trasie. Facet z Motomarsa powiedział że to raczej dźwignia zmiany biegów (ja sugerowałem wałek zmiany biegów) i tutaj pytanie gdzie w wawie dostane nową dźwignie lub jaki zamiennik mogę kupić (na allegro lub właśnie przy wawie)? |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2011
|
|
|
Czołem. Z dźwignią biegów w GS500 postępujemy następująco:
- przewiercamy otwór na śrubę wiertłem fi 6,5, aby pozbyć się gwintu,
- diaksem lub brzeszczotem powiększamy szczelinę w dźwigni o milimetr-dwa,
- skręcamy dźwignię śrubą z nakrętką - warto zastosować śrubę gatunkową, klasy co najmniej 8.8, a najlepiej 10.9.
Wsjo |
|
|
|
|
lukasz86
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 46 Skąd: PMI
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011
|
|
|
Zna ktoś wymiary simeringu na wałku zmiany biegów? |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011
|
|
|
jak dobrze pamiętam to 22x12x9 ale pewnie trudno taki jest dostac w zwykłym sklepie z łożyskami bo standard to 22x12x7 który też śmiało wejdzie |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
lukasz86
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 46 Skąd: PMI
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2011
|
|
|
dzięki |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
Podepnę się pod temat. Czy w GSie jest możliwość regulacji położenia dźwigni zmiany biegów? Wczoraj zakupiłem sobie buty motocyklowe i mam delikatny "problem" podczas zmiany biegów - trzymając nogę "wyluzowaną" but podnosi mi dźwignię do góry, więc przy zmianie biegu na wyższy muszę najpierw ją opuścić i ponownie podnieść. To jest mało wygodne (i pewnie niekoniecznie zdrowe dla skrzyni jak dźwignia jest ciągle podniesiona?). Wcześniej jeździłem w zwykłych butach, które były niższe i spokojnie mogłem sobie trzymać stopę pod dźwignią nie dotykając jej. Rozwiązaniem problemu byłoby przestawienie dźwigni ciut wyżej. Ale zanim zabiorę się za majsterkowanie wolę zapytać czy w ogóle jest taka możliwość |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2011
|
|
|
Dźwignie od skrzyni masz na takich ząbkach i to od dołu trzyma śruba. Odkręcasz ją zdejmujesz dźwignie i wkładasz w takiej pozycji w jakiej Ci pasuje. Wystarczy spojrzeć i od razu zobaczysz o co chodzi. |
_________________
|
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011
|
|
|
Dzięki, faktycznie od razu wszystko widać Przestawiłem o 1 ząbek w górę i jest idealnie. |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011
|
|
|
Ale przestawienie dźwigni względem położenia fabrycznego nie jest rozwiązaniem.
Przecież podczas jazdy stopa ma być cofnięta na podnóżku a nie trzymana pod dźwignią. |
|
|
|
|
|