Parkowanie na zewnatrz i problemy z akumulatorem |
Autor |
Wiadomość |
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009 Parkowanie na zewnątrz i problemy z akumulatorem
|
|
|
Witam wszystkich (pierwszy post)
Jestem początkującym motocyklistą oraz początkującym użytkownikiem GS-a także proszę o wyrozumiałość
Parkuję na zewnątrz (pod plandeką). Wyjechałem na delegację, później na urlop i motocykl stał cały miesiąc nieużywany. Wcześniej jeździłem od początku sezonu regularnie (co 2-3 dni).
Dzisiaj próbowałem odpalić i akumulator zdycha. Kranik na pozycji bezpośredniego podania do gaźnika. Próbowałem pchać + rozrusznik ale nie wiele to pomagało. Po godzinie prób przesiadłem się do samochodu
W związku z tym mam pytania:
1. Czy akumulator do wymiany czy do naładowania?
2. Czy jeżeli nie będę jeździł dłużej niż tydzień powinienem odłączać klemy - czy to coś pomaga, czy może zabierać cały aku do domu?
3. Jaki aku powinienem kupić i gdzie. Ile powinien kosztować?
4. Czy jest inna metoda rozruchu w takiej sytuacji?
Z góry dzięki,
Bartosz |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
Jak z popychu nie odpala to nie wina akumulatora. Jak mój się rozładował to bez problemu go z popychu brałem.
Może źle to robisz? Przekręć kluczyk na poycję „włączonego” motocykla, przycisk na kierownicy na ON, wrzuć pierwszy bieg (choć niektórzy mówią, że drugi...), przytrzymaj klamkę sprzęgła i rozpędź motocykl. Jak będziesz miał wystarczającą prędkość to wskocz na niego i puść klamkę sprzęgła. Puszczając lekko dodaj gazu, ewentualni wcześniej włącz ssanie. Uważaj, bo po puszczeniu sprzęgła może nagle szarpnąć i Ci wyskoczyć. Rozrusznika przy uruchamianiu z popychu nie ruszaj |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
1. spróbuj naładować, po 3-4 dniach nie używania motocykla GS odpalał?, można aerometrem zmierzyć gęstość elektrolitu oraz napięcie ładowania miernikiem
2. najlepiej odłączyć i podłączyć pod ładowarkę o niskim prądzie ładowanie ok. 0,3-0,5A
3. Akumulator w dobrej cenie ma na sprzedaż ling, z tego co pamiętam to chciał trochę mniej niż 100 zł
4. "Pożycz" prąd z samochodu, na kable, przy odpalaniu niech samochód ma włączony silnik. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
karoleq_90 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
ogs napisał/a: | 1. Czy akumulator do wymiany czy do naładowania? |
Spróbuj najpierw naładować, a jeśli to nie przyniesie efektu będzie do wymiany.
ogs napisał/a: | 2. Czy jeżeli nie będę jeździł dłużej niż tydzień powinienem odłączać klemy - czy to coś pomaga, czy może zabierać cały aku do domu? |
Jeśli temperatura otoczenia jest niska to na pewno zabierać na ten czas aku do domu i doładowywać co dwa tygodnie.
ogs napisał/a: | 3. Jaki aku powinienem kupić i gdzie. Ile powinien kosztować? |
Dobry, najlepiej yuasa. Popytaj w sklepach z częściami motocyklowymi,serwisach.
ogs napisał/a: | 4. Czy jest inna metoda rozruchu w takiej sytuacji? |
Można użyć aku z samochodu podłączając je do moto za pomocą kabli do awaryjnego rozruchu ale jeśli twoje aku jest słabe to odpaliłbyś lecz po zgaszeniu ne byłoby szansy na ponowne uruchomienie. |
|
|
|
|
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
MacDada napisał/a: | Jak z popychu nie odpala to nie wina akumulatora. Jak mój się rozładował to bez problemu go z popychu brałem.
Może źle to robisz? Przekręć kluczyk na poycję „włączonego” motocykla, przycisk na kierownicy na ON, wrzuć pierwszy bieg (choć niektórzy mówią, że drugi...), przytrzymaj klamkę sprzęgła i rozpędź motocykl. Jak będziesz miał wystarczającą prędkość to wskocz na niego i puść klamkę sprzęgła. Puszczając lekko dodaj gazu, ewentualni wcześniej włącz ssanie. Uważaj, bo po puszczeniu sprzęgła może nagle szarpnąć i Ci wyskoczyć. Rozrusznika przy uruchamianiu z popychu nie ruszaj |
Dokładnie tak robiłem - na początku sezonu też tak postał chwile i w ten sposób odpaliłem więc metoda jakby sprawdzona... jednak tym razem już nie chce tak odpalić.
Słychać jak silnik wykonuje jeden "buch" przy każdym obrocie koła ale nie "łapie".
[ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 ]
hubertgontarz napisał/a: | 1. spróbuj naładować, po 3-4 dniach nie używania motocykla GS odpalał?, można aerometrem zmierzyć gęstość elektrolitu oraz napięcie ładowania miernikiem
2. najlepiej odłączyć i podłączyć pod ładowarkę o niskim prądzie ładowanie ok. 0,3-0,5A
3. Akumulator w dobrej cenie ma na sprzedaż ling, z tego co pamiętam to chciał trochę mniej niż 100 zł
4. "Pożycz" prąd z samochodu, na kable, przy odpalaniu niech samochód ma włączony silnik. |
Ad 1) tak po 3-4 dnia odpalał, po 2 tygodniach już nie
Ad 2) hmm... trochę to uciążliwe będzie
Ad 3) Ok poszukam, dzięki
Ad 4) Właśnie - można tak? To by rozwiązało problem
[ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 ]
karoleq_90 napisał/a: | ogs napisał/a: | 1. Czy akumulator do wymiany czy do naładowania? |
Spróbuj najpierw naładować, a jeśli to nie przyniesie efektu będzie do wymiany.
ogs napisał/a: | 2. Czy jeżeli nie będę jeździł dłużej niż tydzień powinienem odłączać klemy - czy to coś pomaga, czy może zabierać cały aku do domu? |
Jeśli temperatura otoczenia jest niska to na pewno zabierać na ten czas aku do domu i doładowywać co dwa tygodnie.
ogs napisał/a: | 3. Jaki aku powinienem kupić i gdzie. Ile powinien kosztować? |
Dobry, najlepiej yuasa. Popytaj w sklepach z częściami motocyklowymi,serwisach.
ogs napisał/a: | 4. Czy jest inna metoda rozruchu w takiej sytuacji? |
Można użyć aku z samochodu podłączając je do moto za pomocą kabli do awaryjnego rozruchu ale jeśli twoje aku jest słabe to odpaliłbyś lecz po zgaszeniu ne byłoby szansy na ponowne uruchomienie. |
Ad 3) Dzięki za info
Ad 4) Spróbuję załadować prąd z samochodu i zobaczymy... |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
Miałem tak po zimie. Najprawdopodobniej akumulator juz stary, moze nawet elektrolitu nie ma albo mało. Zerknij też na to. |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
ogs napisał/a: | Słychać jak silnik wykonuje jeden "buch" przy każdym obrocie koła ale nie "łapie". | No i bardzo dobrze - teraz spróbuj puścić sprzęgło przy większej szybkości i koniecznie dodać gazu (nawet odkręcić manetkę na maksa, ale jak tylko silnik "załapie" to od razu wciśnij spowrotem sprzęgło, bo ci "wyskoczy" . |
|
|
|
|
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
MacDada napisał/a: | ogs napisał/a: | Słychać jak silnik wykonuje jeden "buch" przy każdym obrocie koła ale nie "łapie". | No i bardzo dobrze - teraz spróbuj puścić sprzęgło przy większej szybkości i koniecznie dodać gazu (nawet odkręcić manetkę na maksa, ale jak tylko silnik "załapie" to od razu wciśnij spowrotem sprzęgło, bo ci "wyskoczy" . |
Próbowałem tak, ssanie, gaz na full - dziwne ale nie załapywał - podładuję się z kabli bo chyba to najlepsze wyjście lub wezmę do domu akumulator na długie ładowanie - sprawdzę też stan elektorlitu.
Poinformuję o postępach Prognoza dla Krakowa - cały tydzień słońca więc muszę się pospieszyć
[ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 ]
BTW: znalazłem taki: http://www.allegro.pl/ite...gsx_f_suzu.html |
|
|
|
|
Makar00n [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
Na dłuższy postój aku zabiera się do domu, szczególnie już teraz, bo temperatura negatywnie wpływa na działanie akumulatora. Chyba, że trzymasz motocykl w podgrzewanym garażu. |
|
|
|
|
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
Makar00n, Dłuższy tzn? Tydzień, dwa, miesiąc? |
|
|
|
|
Makar00n [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
Zależy o jakiej porze roku. Jak załóżmy na jesień, a owa się zbliża, myślę, że miesiąc to max kiedy trzymamy go w garażu przy sprzęcie. |
|
|
|
|
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | 2. najlepiej odłączyć i podłączyć pod ładowarkę o niskim prądzie ładowanie ok. 0,3-0,5A |
Ustawiłem na 0,5A - ile powinien się ładować?
A tak w ogóle to w końcu odpaliłem dzisiaj na pych+rozrusznik Pojeździłem i było git ale na wszelki wypadek chcę go doładować. Poziom elektrolitu jest na minimum więc też muszę dolać.
[ Dodano: Wto 08 Wrz, 2009 ]
Makar00n napisał/a: | Zależy o jakiej porze roku. Jak załóżmy na jesień, a owa się zbliża, myślę, że miesiąc to max kiedy trzymamy go w garażu przy sprzęcie. |
Niestety trzymam na zewnątrz cały czas |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 08 Wrz, 2009
|
|
|
1/10 pojemności akumulatora x 10 godzin, ładuj dobę!
Dobrze jakbyś wyposażył się w specjalną ładowarkę, tak aby zadbać o akumulator w zimie. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
ogs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Wrz, 2009
|
|
|
Przegiąłem Dzisiaj rano zorientowałem się, że prostownik ma skalę 0-15, a nie 0-1,5 i przez całą noc ładowało się 5A zamiast 0,5A... ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie - sprawdzę wieczorem. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 09 Wrz, 2009
|
|
|
po prostu masz typowy prostownik samochodowy, sprawdź poziom elektrolitu! |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|