WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ssanie - problem
Autor Wiadomość
MikeR 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 30
Skąd: Płock
Wysłany: Sro 26 Sie, 2009   

Zakładam, że gaźniki zostały porządnie wyczyszczone, i wyregulowane (poziom paliwa w gaźniku) zgodnie z serwisówką. Jeśli tak to zacząłbym od początku.
Czyli wkręcamy śruby mieszanki do końca i wykręcamy obie o 2 i 1/4 odpalamy i rozgrzewamy motocykl, wykręcamy dalej śruby składu mieszanki (powoli żeby silnik miał czas zareagować), aż dalsze wykręcanie nie będzie powodować wzrostu obrotów.
Potem śrubą wolnych obrotów ustawiamy obroty na 1750 (dla pewności sprawdź w serwisówce, bo nie pamiętam) i robimy synchronizację gaźników. Po synchronizacji ustawiamy wolne obroty na 1200.
Po takich zabiegach powinien ładnie się wkręcać i schodzić.
 
 
mazurek1500
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Cze, 2010   

Mam takie pytanie, czy mówisz o serwisówce heinsa?? Przeglądałem ją dzisiaj i jest po angielsku... możecie mi powiedzieć jak ustawić poziom paliwa w gaźnikach, którymi śrubkami się reguluje skład mieszanki(widać je z zewnątrz, czy trzeba rozkręcać za każdym razem żeby ustawić skład tej mieszanki) i jak ustawić iglice na który ząbek??
 
 
MikeR 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 30
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

mazurek1500 napisał/a:
Mam takie pytanie, czy mówisz o serwisówce heinsa??


Tak

Cytat:
możecie mi powiedzieć jak ustawić poziom paliwa w gaźnikach


w tej chwili nie odpowiem Ci dokładnie - musiałbym zajrzeć do serwisówki. Jeśli dobrze pamiętam, to odchylony pływak w momencie dotknięcia blaszką do zaworka iglicowego (tak, żeby go nie wciskał) był w określonej odległości (patrz serwisówka) od korpusu gaźnika.
Jeżeli coś namieszałem to niech mnie ktoś poprawi.

Cytat:
którymi śrubkami się reguluje skład mieszanki(widać je z zewnątrz, czy trzeba rozkręcać za każdym razem żeby ustawić skład tej mieszanki)


rozkręcać gaźnika nie trzeba - dostępna jest z zewnątrz (od dołu gaźnika) - śrubka nr 23: http://tinyurl.com/3xqeodk

Cytat:
jak ustawić iglice na który ząbek??


zapinkę zakładasz zazwyczaj na czwarty karb liczony od góry (przy niezdławionym silniku)
 
 
mazurek1500
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

Dzięki wielkie :) będę się z tym bawił dopiero w piątek, studia... A mam jeszcze jedną prośbę czy w wolnej chwili mógłbyś zajrzeć do Heinsa i powiedzieć mi na której stronie jest z tymi pływakami??
 
 
MikeR 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 30
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

Rozdział 3.11, punkt 7 (środkowa kolumna), rysunek 9.7
Wartość zmierzona pomiędzy pływakiem a korpusem gaźnika powinna wynosić: 14.6 mm +_ 1.0 mm
 
 
mazurek1500
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Cze, 2010   

Witam.
Wydaje mi się że problem zażegnany tylko mam jeszcze pytanie. Po czyszczeniu gaźników i ich regulacji wydaje mi się że obroty zbyt wolno spadają. Co może być przyczyną?
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Cze, 2010   

Może masz gdzieś zagięty jakiś wężyk gumowy?
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010   

Fałszywe powietrze. Założyłes małe oringi pod pokrywki plastikowe gaźników?
 
 
 
mazurek1500
[Usunięty]

Wysłany: Wto 15 Cze, 2010   

Tak założone na pewno. I wcześniej po złożeniu było ok. To się stało z godziny na godzine
 
 
Zaix
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Lip, 2010   

Witam. Zanim założę nowy temat spróbuję dopisać się tutaj. Może ktoś pomoże. :)

Problem częściowo dotyczy ssania. Mianowicie objawy są następujące: moto na ssaniu, po chwilowym rozgrzaniu i odkręceniu ssania na maksa dusi się. Ewidentnie coś go przymula i obroty spadają - a przedtem tak nie było. Odjęcie ssania rozwiązuje problem. Podejrzewam, że być może jeden z gaźników nie pracuje odpowiednio. Inne objawy: przy 4-5 tys. obrotów moto ma dźwięk jakby się męczyło (wyżyłowany), dość agresywnie schodzi z obrotów (znaczy nie za szybko, ale z mocnym dźwiękiem), wydaje mi się że spala sporo paliwa.

Oprócz tego jednak jeździ w sumie dobrze. Wydaje mi się że jest trochę mułowate na niskich obrotach ale powyżej 4-5 jest bardzo dynamicznie. Z osiągnięciem prędkości rzędu 140-160 nie ma problemów. Czy potrzebna jest może synchronizacja gaźników? Przedtem miałem problem z jednym z nich. Jakaś sprężynka wyskoczyła przy strzale z tłumika, ale mechanik przejrzał, przeczyścił i było wszystko OK. Dopiero nie dawno zauważyłem ww problemy i zastanawiam się, czy coś jest na rzeczy czy tylko mi się wydaje.

A może to coś z jednym z cylindrów?

PS. Dodam tylko, że akumulator jest do dupy i co chwile się rozładowuje. Zamówiłem już nowy. Nie wiem czy to ma związek z opisanymi wyżej rzeczami.
 
 
Podkopnik 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 1023
Skąd: Warszawa/Opoczno
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010   

Na początek przeczyściłbym cały układ paliwowy od zbiornika paliwa do gażników. Czyli kranik paliwa pod bakiem oraz główny pod siedzeniem wszystkie rurki. Jak to sprawdzisz to możesz szukać przyczyny głębiej. Mi moto muliło i okazało się że kraniki były zasyfione (paliwo leciało maleńkim ciurkiem zamiast pełną średnicą wężyka.)

U Ciebie możliwe że to nie pomoże bo masz trochę inne objawy ale najlepiej zaczynać od początku :)
P.S Poczytaj podobne tematy na forum na pewno coś pomocnego znajdziesz.
_________________
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
 
 
Siurzewski
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sie, 2010   Słabe ssanie

Witam

Mam mały problemik. Gs sprawował sie normalnie od czasu zakupu, wczoraj wyjeździłem paliwo zostawiając motocykl z kranikiem na rezerwie. Generalnie zrobił sie jakiś taki słaby.

Dzisiaj kupiłem bańke wachy ( 4- 5 litrów ), zalałem, zapaliłem motocykl na pełnym ssaniu ale obroty mam na 1500 :( . Jak wyłącze ssanie to jest 800-900 i pyrkocze.

Wczoraj normalnie miał 3-4 tysie na ssaniu na maxa.

Co sie mogło obsrać ? :padam:

Bardzo proszę administratorów o nie usuwanie tematu, szukałem , czytałem i takich objawów jak słabe ssanie nie znalazłem
 
 
Xaime
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sie, 2010   

nioe chodzi przypadkiem na jeden gar ?? sprawdz swiece >> wykrec, wyczysc i wkrec z powrotem
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010   

a przelaczyłes na PRI jak zalałes bak? Jak jest malo paliwa w baku to słabo napelniaja sie komory pływakowe gaźników. Poźniej jak wylaczyłes silnik kranik zamknał dopływ paliwa wiec nie napłyneło samo i w gaźnikach masz go nie wiele. Przejedz sie z wieksza ilościa benzyny i powinno wszystko wrocic do normy lub daj na minute kranik na pri.
 
 
 
Siurzewski
[Usunięty]

Wysłany: Czw 12 Sie, 2010   

Xaime napisał/a:
nioe chodzi przypadkiem na jeden gar ?? sprawdz swiece >> wykrec, wyczysc i wkrec z powrotem


Nie ,pryka normalnie, nie gaśnie i jeździ ale chyba jakiś taki ospały na gaz się zrobił... sam nie wiem bo mam motocykl od kilku dni :))

Cytat:
a przelaczyłes na PRI jak zalałes bak? Jak jest malo paliwa w baku to słabo napelniaja sie komory pływakowe gaźników. Poźniej jak wylaczyłes silnik kranik zamknał dopływ paliwa wiec nie napłyneło samo i w gaźnikach masz go nie wiele. Przejedz sie z wieksza ilościa benzyny i powinno wszystko wrocic do normy lub daj na minute kranik na pri.


Nie :cwaniak:

Jak zalewałem to było na normalnym ustawieniu, wcześniej było na rezerwie.
Wczoraj motorkiem smigałem 20 minut pod pracą. Rano zapalił od pstryka na ssaniu ale obr na ssaniu 1500-2000 a było wcześniej tak że miał wysokie koło 4000.

Może filtr powietrza się zamoczył coś cieknie czy coś .... ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.