WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ssanie - problem
Autor Wiadomość
st3fan
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   Ssanie - problem

Ostatnio czyściłem gaźniki i po złożeniu wszystkiego do kupy nie schodził z obrotów - okazało się, że pominąłem o-ringa pod pokrywką, który gdzieś się zapodział. Udało mi się dostać za groszowe sprawy nowe o-ringi i to rozwiązało problem, ale pojawił się kolejny.
Mianowicie teraz ładnie kręci i schodzi z obrotów, nic nie faluje i wszystko ładnie działa, ale... na rozgrzanym silniku. Jak odpalam go rano, czy jak jest zimny po południu, na ssaniu obroty strasznie falują - dochodzi do 3k, spada na 1k, znów do 3k i znów do 1k i tak do momentu aż się rozgrzeje. Dodatkowo jak tylko ruszę manetkę gazu od razu go dusi i gaśnie. Jak tylko już się rozgrzeje i dojdzie do ponad 3k i przestaje falować mogę dopiero spuścić ssanie i odkręcić manetkę. Potem już jest w porządku.
Czy coś mogłem pominąć jeszcze podczas składania gaźników? A może linka od ssania jest za luźno, ewentualnie linka od gazu?
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, ale tego nie jestem pewien - wczoraj podkręcałem obroty do 1300, a dzisiaj po dojeździe do pracy było 1000. Sprawdzę to zachowanie jeszcze po południu, bo znów ustawiłem 1300 na ciepłym silniku.
 
 
Zechowany 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2009
Pochwał: 4
Posty: 447
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Najprawdopodobniej masz za duza dawke albo za bardzo podniesiona iglice, dlatego przy tak bogatej mieszance (na ssaniu) na dodatek odkrecasz gaz to niema cudow musi sie udusic.
_________________
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

st3fan, a na którym "ząbku" masz iglicę?
Pisałeś mi jeszcze na gg o śrubie składu mieszanki, dobrze sprawdziłeś w serwisówce o ile trzeba tą śrubę wkręcić/wykręcić?
Jaki masz kolor świec, jak za bogata mieszanka to powinny być przykopcone mocno.
_________________
www.gs500.pl
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

Świec jeszcze nie sprawdzałem - zobaczę po południu jak wyglądają. Na pewno będę musiał jeszcze raz rozłożyć gaźniki i wszystko jeszcze raz dokładnie przeczyścić przedmuchać, ustawić śruby od składu i potem jeszcze zsynchronizować.
Przy tym czyszczeniu nie sprawdziłem w ogóle śrub... :wstyd:
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Lip, 2009   

To jak czyściłeś? Do przedmuchiwania na kompresorze wszystkich kanałów wykreca sie wszystki śruby, dysze.

To latanie wolnych obrotów to pewnie powód za małego wykrecenia śrub składu. U siebie mam wykrecone 4,5 obrotu.

Synchro zostaw sobie daleko na koniec jak juz bedziesz mieć pewność że wszystko dobrze wyregulowałeś.
 
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Lip, 2009   

jacek, w środku wszystko wydaje mi się, wyczyściłem... nie sprawdzałem śrub składu mieszanki. Spróbuję nimi pokręcić, a dla pewności jeszcze sprawdzę iglice.
BTW. czemu aż 4.5 obrotu? czyli to standardowe ustawienie 2.5 obrotu było złe?
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 29 Lip, 2009   

Na nowym motocyklu jest 2,25 obrotu, ale ty chyba nie masz nowego moto. Zacznij od 3 obrotów jak dalej na ciepłym bedą obroty jałowe raz wyżej raz niżej lub zmieniały sie w czasie pracy odkręcaj śrube składu np. co pół obrotu w każdym z gaźników aż bedzie ok. U mnie dopiero na 4,5 jest dobrze ale to metoda dłuższych eksperymentów.

Iglica nie ma nic do wolnych obr. Im jest wyżej tym motocykl lepiej reaguje na gaz, im niżej tym gorzej aż do dziury w obrotach.

Sprawdzałes stan zaworka iglicowego i jego mosiężne gniazdo czy aby osadzone w korpusie nie puszcza bokiem paliwa.
 
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 29 Lip, 2009   

Na ciepłym pracuje dobrze... na zimnym faluje jak ma ssanie... Na rozgrzanym pracuje lepiej niż było przed rozkręceniem gaźników, tj. trzyma obroty biegu jałowego, i raz na jakiś czas zdarzy mu się delikatny spadek.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Lip, 2009   

To moze zagladnij do tłoczków ssania skoro falowanie jest tylko na rozruchu. Może nie zahaczyłes blaszki ktora odciąga i domyka ssanie na jednym z tłoczków a może przy czyszczenie przytkałes w jednym z gaźników kanał do podawania mieszanki przy rozruchu.
 
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Sie, 2009   

Wczoraj wreszcie miałem chwilę czasu, więc znów się zabrałem za gaźniki. Nie rozkręcałem całości, tylko rozkręciłem pokrywy, żeby sprawdzić iglicę. Jak się okazało iglice były na drugim rowku od góry, więc przy okazji zmieniłem na czwarty. Przy rozkręcaniu prawego dekla okazało się, że albo wyleciał gdzieś o-ring, albo też jakoś uciekł przy wcześniejszym skręcaniu - co wydaje mi się, bardziej prawdopodobne, bo nie mogłem go nigdzie znaleźć.
Założyłem więc nowego o-ringa, skręciłem i zacząłem się bawić śrubami od składu mieszanki.
W sumie wykręciłem o 3 obroty, bo powyżej wydawało mi się, że już obroty zaczęły spadać.
Potem podpiąłem wakuometr domowej roboty i wyregulowałem gaźniki.
No i na tamtą chwilę wszystko wydawało się ok, czyli na wolnych obrotach silnik pracował stabilnie, wkręcał się nawet lepiej, ale... no właśnie nie jestem pewien co do schodzenia z obrotów. Muszę to porównać z jakimś innym GSem. Ssania za bardzo nie mogłem sprawdzić, bo silnik był już rozgrzany, więc dopiero dzisiaj to zrobiłem iii... dupa. Dalej to samo. Wyczaiłem jednak patent (wcześniej), że jak powolutku na ssaniu dodam gazu - tak ledwo ledwo - i silnik zacznie się delikatnie więcej wkręcać na obroty, to mogę już dodać więcej gazu, ściągnąć całkiem ssanie i ruszyć.
Jak już się rozgrzeje go chodzi elegancko, ale w sumie nie poprawiło to sytuacji... :zdegustowany:

[ Dodano: Wto 18 Sie, 2009 ]
Zabrałem się za zawory, ale jako, że silnik był jeszcze ciepły, a to ssanie nie dawało mi spokoju, to znów wyciągnąłem sobie gaźniki. Wykręciłem wszystko co można było, przedmuchałem i wyczyściłem, ustawiłem jeszcze raz śruby od mieszanki, poskładałem wszystko w całość i po wyregulowaniu zaworów założyłem gaźniki z powrotem. Problem oczywiście nie zniknął, ale... kiedyś gdzieś na forum widziałem, że ktoś miał problem spowodowany zagiętym wężykiem (nie pamiętam czego). Zacząłem się przyglądać i u mnie też wężyk w gaźniku - ten odpowietrzający, czy też przelewowy - był zagięty w jednym miejscu. Silnik był na ssaniu i oczywiście mocno falował - w granicach 1,5 do 3 tys. obrotów, ale jak tylko nacisnąłem wężyk, żeby go udrożnić od razu przestał falować. Ułożyłem go więc tak, żeby nie był nigdzie przyciśnięty i ssanie wreszcie działa jak należy. :D
Problem tak błachy, że aż bym się tego nie spodziewał. Może komuś się to przyda...
 
 
Zechowany 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2009
Pochwał: 4
Posty: 447
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009   

Podepne sie pod temat zeby nie zakladac kolejnego: A mianowicie po wymianie zaworow datarciu ich i wymianie uszczelniaczy zaworowych poskladalem wszystko do kupy. Wymienilem filtr powietrza bo byl jakis niemrawy, wyczyscilem gazniki zlozylem wszytsko do kupy i rozgrzaniu silnika ladnie sie wkreca ale bardzo wolno opadaja przy czym przy 3 tys zatrzymuja sie i po okolo 15 sek opadaja na 1200 delikatnie plywaja. Juz mi sie skonczyly pomysly co to moze byc poczawszy od zagietych wezykow, falszywego powietrza, po wszelkie oringi w gazniku. Prubowalem na wszelkich ustawieniach mieszanki poczawszy od 4 obrotow schodzac po pol obrota az do calkowitego zakrecenia srubki mieszanki i odziwo kiedy srubki sa wkrecowe do oporu moto chodzi i obroty opadaja szybciej ale i tak za wolno. Wszelkie sugestie mile widziane :)
_________________
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
 
 
 
MikeR 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 30
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009   

A synchronizowałeś gaźniki?
 
 
Zechowany 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2009
Pochwał: 4
Posty: 447
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009   

Synchro to raczej kosmetyka i zostawiam to na sam koniec.
_________________
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
 
 
 
st3fan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 25 Sie, 2009   

Jak synchronizowałem gaźniki to zauważyłem, że na skrajnych ustawieniach też nie chciał schodzić z obrotów. Po dokręceniu do odpowiedniego poziomu zaczęło działać jak powinno, więc może ustaw te śruby od składu mieszanki, a potem zsynchronizuj.

BTW. Trochę nijak się ma ten problem do ssania ;) Wydaje mi się, że to bardziej problem pod synchronizację, albo gaźniki. Trochę tematów było...
 
 
Zechowany 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Lut 2009
Pochwał: 4
Posty: 447
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro 26 Sie, 2009   

No wlasnie jak bym nie krecil srubkami mieszanki to objaw jest ten sam z mala roznica kiedy srubki sa wkrecone do oporu to jakby lepiej bylo ale tak byc nie moze przeciez :(
_________________
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.