problem z biegiem jalowym |
Autor |
Wiadomość |
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 30 Maj, 2011 problem z biegiem jałowym
|
|
|
witam. szukałem na forum i niestety nie znalazłem. jeśli jest to przepraszam i proszę o link do tematu.
a teraz do rzeczy. wczoraj zauważyłem że gdy skrzynia biegów jest w pozycji LUZ to nie świeci się kontrolka luzu oraz po otwarciu nóżki bocznej silnik gaśnie. pomóżcie i powiedzcie gdzie mogę szukać problemu i w jaki sposób go rozwiązać. |
|
|
|
|
Duellis [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Wygląda na to, że padł czujnik luzu. Rozwiązaniem jest wymiana. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
gdzie mam szukać tego czujnika? jaki może być koszt tej części? i czy wymiana jest trudna i czy da się to zrobić samemu? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
No raczej czujnik, jakby silnik nie gasł to wtedy żarówka byłaby podejrzana. Szukaj na allegro, pytaj sprzedawócw którzy sprzeają cześci do GS'a, napisz na forum. Zanim jednak to zrobisz zdemontuj czujnik i zobacz bo może to tylko jakaś błachostka, uszkodzony kabel albo styk. O ile się nie mylę to jak zdejmiesz pokrywę tam gdzie jest zębatka zdawcza to ujrzysz czyjnik luzu, wygląda tak:
|
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Stresu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2009 Pochwał: 2 Posty: 97 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej? |
_________________ WSK 175->GS 500E->GSX 650F |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
jutro po południu będę wymieniał kierownicę to od razu zajmę się tym czujnikiem. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2011
|
|
|
Stresu napisał/a: | ... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej? |
jakoś musi bo na biegu zapłon przy rozłożeniu się wyłącza, a na luzie nie. schemat jest w serwisowc wystarczy przeanalizowac. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2011
|
|
|
właśnie wróciłem z garażu. okazało się że czujnik był bardzo zabrudzony. wystaczyło wyczyszczenie go benzyną i śmiga jak nowy |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Duellis [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2011
|
|
|
Cytat: | ... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej? |
Fizycznie powiązany nie jest, to są dwa osobne obwody zasilania zapłonu (a ściśle przekaźnika zapłonu). Na jednym obwodzie jest czujnik luzu (przerywa obwód w momencie wrzucenia biegu) na drugim jest czujnik nóżki bocznej (przerywa w momencie otwarcia kosy). Moto nie działa z rozłożoną nóżką na biegu bo wtedy oba obwody są przerwane i nie ma zasilania zapłonu. Kiedy moto jest na luzie i z rozłożoną nóżką to zapłon jest zasilany przez obwód na którym jest czujnik luzu (ten drugi jest przerwany przez czujnik nóżki), gaśniecie moto wskazuje na uszkodzenie tegoż obwodu - samego czujnika, lub czegoś obok jak sugeruje Pawlus.
Odsyłam tez do schematu instalacji sterowania zapłonu (jest gdzieś na forum). |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011
|
|
|
nie żebym się czepiał ale jak już do czegoś odsyłasz to warto żebyś wiedział gdzie coś jest i najlepiej podał linka do takiego tematu. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Duellis [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Cze, 2011
|
|
|
Właśnie problem z tym, że nie wiem, gdzie to było. Sądziłem, że w temacie z instrukcjami, ale tam nie ma. Proponuję Ci ściągnąć serwisówkę Haynesa i tam szukać na temat wymiany/reperacji czujnika luzu - sam tego nie robiłem, więc nic więcej nie podpowiem.
Nie żebym się czepiał, ale jak już się tyle produkuje, to wypadałoby przynajmniej wcisnąć "pomógł". |
|
|
|
|
Marpol [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012
|
|
|
kochani wbrew pozorom ten czujnik to niezły diabeł
wsiadam na cpn na moto daje 1 a on zgasł za 3 razem ruszyłem:D
bardzo fajny czujnik ( nie jednemu przed wypadkiem życie ocalił a mowa tu o składaniu sie w zakręt ) tylko źle jak ktos nie wie ze tam jest |
|
|
|
|
|