problem z biegiem jalowym
Odpowiedz do tematu

: problem z biegiem jałowym
witam. szukałem na forum i niestety nie znalazłem. jeśli jest to przepraszam i proszę o link do tematu.

a teraz do rzeczy. wczoraj zauważyłem że gdy skrzynia biegów jest w pozycji LUZ to nie świeci się kontrolka luzu oraz po otwarciu nóżki bocznej silnik gaśnie. pomóżcie i powiedzcie gdzie mogę szukać problemu i w jaki sposób go rozwiązać.

Duellis
[Usunięty]
:
Wygląda na to, że padł czujnik luzu. Rozwiązaniem jest wymiana.

:
gdzie mam szukać tego czujnika? jaki może być koszt tej części? i czy wymiana jest trudna i czy da się to zrobić samemu?

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
No raczej czujnik, jakby silnik nie gasł to wtedy żarówka byłaby podejrzana. Szukaj na allegro, pytaj sprzedawócw którzy sprzeają cześci do GS'a, napisz na forum. Zanim jednak to zrobisz zdemontuj czujnik i zobacz bo może to tylko jakaś błachostka, uszkodzony kabel albo styk. O ile się nie mylę to jak zdejmiesz pokrywę tam gdzie jest zębatka zdawcza to ujrzysz czyjnik luzu, wygląda tak:

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej?

WSK 175->GS 500E->GSX 650F
:
jutro po południu będę wymieniał kierownicę to od razu zajmę się tym czujnikiem.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Stresu napisał/a:
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej?


jakoś musi bo na biegu zapłon przy rozłożeniu się wyłącza, a na luzie nie. schemat jest w serwisowc wystarczy przeanalizowac.

GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
:
właśnie wróciłem z garażu. okazało się że czujnik był bardzo zabrudzony. wystaczyło wyczyszczenie go benzyną i śmiga jak nowy :)

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
Duellis
[Usunięty]
:
Cytat:
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej?

Fizycznie powiązany nie jest, to są dwa osobne obwody zasilania zapłonu (a ściśle przekaźnika zapłonu). Na jednym obwodzie jest czujnik luzu (przerywa obwód w momencie wrzucenia biegu) na drugim jest czujnik nóżki bocznej (przerywa w momencie otwarcia kosy). Moto nie działa z rozłożoną nóżką na biegu bo wtedy oba obwody są przerwane i nie ma zasilania zapłonu. Kiedy moto jest na luzie i z rozłożoną nóżką to zapłon jest zasilany przez obwód na którym jest czujnik luzu (ten drugi jest przerwany przez czujnik nóżki), gaśniecie moto wskazuje na uszkodzenie tegoż obwodu - samego czujnika, lub czegoś obok jak sugeruje Pawlus.

Odsyłam tez do schematu instalacji sterowania zapłonu (jest gdzieś na forum).

:
nie żebym się czepiał ale jak już do czegoś odsyłasz to warto żebyś wiedział gdzie coś jest i najlepiej podał linka do takiego tematu.

Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
Duellis
[Usunięty]
:
Właśnie problem z tym, że nie wiem, gdzie to było. Sądziłem, że w temacie z instrukcjami, ale tam nie ma. Proponuję Ci ściągnąć serwisówkę Haynesa i tam szukać na temat wymiany/reperacji czujnika luzu - sam tego nie robiłem, więc nic więcej nie podpowiem.

Nie żebym się czepiał, ale jak już się tyle produkuje, to wypadałoby przynajmniej wcisnąć "pomógł".

Marpol
[Usunięty]
:
kochani wbrew pozorom ten czujnik to niezły diabeł :wstyd:
wsiadam na cpn na moto daje 1 a on zgasł za 3 razem ruszyłem:D
bardzo fajny czujnik ( nie jednemu przed wypadkiem życie ocalił a mowa tu o składaniu sie w zakręt ) tylko źle jak ktos nie wie ze tam jest :D

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.