witam. szukałem na forum i niestety nie znalazłem. jeśli jest to przepraszam i proszę o link do tematu.
a teraz do rzeczy. wczoraj zauważyłem że gdy skrzynia biegów jest w pozycji LUZ to nie świeci się kontrolka luzu oraz po otwarciu nóżki bocznej silnik gaśnie. pomóżcie i powiedzcie gdzie mogę szukać problemu i w jaki sposób go rozwiązać.
Odpowiedz do tematu
: problem z biegiem jałowym
:
Wygląda na to, że padł czujnik luzu. Rozwiązaniem jest wymiana.
:
gdzie mam szukać tego czujnika? jaki może być koszt tej części? i czy wymiana jest trudna i czy da się to zrobić samemu?
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
No raczej czujnik, jakby silnik nie gasł to wtedy żarówka byłaby podejrzana. Szukaj na allegro, pytaj sprzedawócw którzy sprzeają cześci do GS'a, napisz na forum. Zanim jednak to zrobisz zdemontuj czujnik i zobacz bo może to tylko jakaś błachostka, uszkodzony kabel albo styk. O ile się nie mylę to jak zdejmiesz pokrywę tam gdzie jest zębatka zdawcza to ujrzysz czyjnik luzu, wygląda tak:
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
---
GR
:
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej?
WSK 175->GS 500E->GSX 650F
:
jutro po południu będę wymieniał kierownicę to od razu zajmę się tym czujnikiem.
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
jakoś musi bo na biegu zapłon przy rozłożeniu się wyłącza, a na luzie nie. schemat jest w serwisowc wystarczy przeanalizowac.
Stresu napisał/a: |
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej? |
jakoś musi bo na biegu zapłon przy rozłożeniu się wyłącza, a na luzie nie. schemat jest w serwisowc wystarczy przeanalizowac.
GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR
---
GR
:
właśnie wróciłem z garażu. okazało się że czujnik był bardzo zabrudzony. wystaczyło wyczyszczenie go benzyną i śmiga jak nowy
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Fizycznie powiązany nie jest, to są dwa osobne obwody zasilania zapłonu (a ściśle przekaźnika zapłonu). Na jednym obwodzie jest czujnik luzu (przerywa obwód w momencie wrzucenia biegu) na drugim jest czujnik nóżki bocznej (przerywa w momencie otwarcia kosy). Moto nie działa z rozłożoną nóżką na biegu bo wtedy oba obwody są przerwane i nie ma zasilania zapłonu. Kiedy moto jest na luzie i z rozłożoną nóżką to zapłon jest zasilany przez obwód na którym jest czujnik luzu (ten drugi jest przerwany przez czujnik nóżki), gaśniecie moto wskazuje na uszkodzenie tegoż obwodu - samego czujnika, lub czegoś obok jak sugeruje Pawlus.
Odsyłam tez do schematu instalacji sterowania zapłonu (jest gdzieś na forum).
Cytat: |
... w jaki sposób czujnik luzu jest powiązany z czujnikiem stopki bocznej? |
Fizycznie powiązany nie jest, to są dwa osobne obwody zasilania zapłonu (a ściśle przekaźnika zapłonu). Na jednym obwodzie jest czujnik luzu (przerywa obwód w momencie wrzucenia biegu) na drugim jest czujnik nóżki bocznej (przerywa w momencie otwarcia kosy). Moto nie działa z rozłożoną nóżką na biegu bo wtedy oba obwody są przerwane i nie ma zasilania zapłonu. Kiedy moto jest na luzie i z rozłożoną nóżką to zapłon jest zasilany przez obwód na którym jest czujnik luzu (ten drugi jest przerwany przez czujnik nóżki), gaśniecie moto wskazuje na uszkodzenie tegoż obwodu - samego czujnika, lub czegoś obok jak sugeruje Pawlus.
Odsyłam tez do schematu instalacji sterowania zapłonu (jest gdzieś na forum).
:
nie żebym się czepiał ale jak już do czegoś odsyłasz to warto żebyś wiedział gdzie coś jest i najlepiej podał linka do takiego tematu.
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
:
Właśnie problem z tym, że nie wiem, gdzie to było. Sądziłem, że w temacie z instrukcjami, ale tam nie ma. Proponuję Ci ściągnąć serwisówkę Haynesa i tam szukać na temat wymiany/reperacji czujnika luzu - sam tego nie robiłem, więc nic więcej nie podpowiem.
Nie żebym się czepiał, ale jak już się tyle produkuje, to wypadałoby przynajmniej wcisnąć "pomógł".
Nie żebym się czepiał, ale jak już się tyle produkuje, to wypadałoby przynajmniej wcisnąć "pomógł".
:
Odpowiedz do tematu
kochani wbrew pozorom ten czujnik to niezły diabeł
wsiadam na cpn na moto daje 1 a on zgasł za 3 razem ruszyłem:D
bardzo fajny czujnik ( nie jednemu przed wypadkiem życie ocalił a mowa tu o składaniu sie w zakręt ) tylko źle jak ktos nie wie ze tam jest
wsiadam na cpn na moto daje 1 a on zgasł za 3 razem ruszyłem:D
bardzo fajny czujnik ( nie jednemu przed wypadkiem życie ocalił a mowa tu o składaniu sie w zakręt ) tylko źle jak ktos nie wie ze tam jest