WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki podczas dodawania gazu.
Autor Wiadomość
Salvelinus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 09 Wrz, 2009   

Olej wymieniłem na Motul 15w/50 oraz filtr.. To brzęczenie jednak nie ustało..Dzwoniłem do mechaniora, który stwierdził, że to napinacz łancuszka..Dzisiaj odprowadzam do niego moto..O diagnozie poinformuję forumowiczów.

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
Piszę dopiero teraz, gdyż do mechanika nie zaprowadziłem moto, z uwagi na to, że studiując obfitą ilość materiałów zgromadzonych na tymże forum, postanowiłem sam to sprawdzić. Długość łańcucha między 21 pinami nie przekraczała 158 mm, napinacz pracuje ok i nie jest wyciągnięty maxymalnie, o czym przekonałem się wykręcając go. Luzy zaworowe zmierzone i miszczą się w granicach 0,03-0,08. Ale co się okazało i chyba to jest przyczyną - czekam na wypowiedzi, jedna ze śrub trzymających wałek rozrządu od strony wydechu jest przekręcona. Trzyma się ale nie ma możliwości dokręcenia jej na siłę.. Lekki opór i nie kręcę bo się przekręca.. Do dupy robota.. Mam tylko taką nadzieję, że pokrywa zaworów dodatkowo to wszystko jeszcze trzyma i się nie rozleci :)

[ Dodano: Nie 10 Sty, 2010 ]
Usterka usunięta.. :) Polecam sprężynki ala helicoil. Najlepsze na zerwany gwint.. Ale zestawu nie trzeba kupować, wystarczy sprężynka, gwintowniczek i śrubokręt. Szkoda kasy na cały zestaw.
 
 
ptaku6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   FILM - Stuki i chwilowe przydławienie na niskich (2 tys rpm)

czesc panowie

wiele zostalo juz tu napisane o stukach w silniku, obejzalem dziesiatki filmikow, ale nie znalazlem takiego opisu, ktory odpowiadal by mojemu problemowi - moze ktos z was bedzie w stanie pomoc

Chodzi o stuki w silniku (niezaleznie czy zimny czy rozgrzany) podczas postoju przy lekkim dodawaniu gazu. Jak sobie sam pyrka na luzie to jest ok, ale jak dodam troche gazu tak do 3 - 4 tys obrotow i trzymam, to co kilka chwil slychac charakterystyczny stuk podczas ktorego obroty odrobinkę spadają i potem wraca do normy, za kilka sekund znowu. Bez dodawania gazu ani podczas normalnej jazdy wszystko jest OK.

Bardzo sie przestraszylem bo to moj pierwszy wymarzony motor a dopiero co go kupilem. Pojechalem do ASO Suzuki Poznac na wymiane filtrow, oleju i przy okazji zapytalem o to - pan mi powiedział ze silnik chodzi normalnie, a takie cos to po prostu uroda tego silnika (nie konkretnie mojego a ogolnie gs'a). Ja jednak sie niepokoje nie wyglada to normalnie i nie sadze zeby kazdy tak mial dlatego zwracam sie do was o pomoc !! troche sie przestarszylem i boje sie jezdzic zeby czegos nie popsuc, byc moze sprzedawca mnie oszukal i motor jest uszkodzony .. blagam pomocy ..

Link do filmiku ktory bardzo dobrze to obrazuje
przykładowo sekundy 12 - 14 a najlepiej 23 - 26 obrazuja to bardzo dobrze, dajcie tylko troche glosniej na sluchawkach

http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki

Chcialem z gory podziekowac wszystkim co sprobuja mi pomoc czy doradzic w jakis sposob.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   Re: FILM - Stuki i chwilowe przydławienie na niskich (2 tys

ptaku6 napisał/a:
czesc panowie


Link do filmiku ktory bardzo dobrze to obrazuje
przykładowo sekundy 12 - 14 a najlepiej 23 - 26 obrazuja to bardzo dobrze, dajcie tylko troche glosniej na sluchawkach

http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki

Chcialem z gory podziekowac wszystkim co sprobuja mi pomoc czy doradzic w jakis sposob.


Mi to wygląda na strzały w gaźnik. Sprawdź to.


U mnie właśnie to tak się objawiało. Wystarczyła regulacja pokrętłem regulacyjnym od spodu gaźnika ( zmniejszenie obrotów).
Widać gołym okiem jak gaźnik się porusza przy strzale, ewentualnie można wyczuć przykładając rękę do korpusu gaźnika.
Ostatnio zmieniony przez dymny Pią 30 Mar, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ptaku6
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   

Raczej to nie jest gaźnik bo przeciez obroty mam dobrze wyregulowane. Z koleji napinacz łańcuszka raczej też to nie jest - chociaz moge sie mylic bo nie mam doswiadczenia i nigdy na zywo nie slyszalem jak by to wygladalo, dlatego czekam na dalsze opinie skad te stuki i spadek obrotow np w 23 - 26 sek http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   

ptaku6 napisał/a:
Raczej to nie jest gaźnik bo przeciez obroty mam dobrze wyregulowane. Z koleji napinacz łańcuszka raczej też to nie jest - chociaz moge sie mylic bo nie mam doswiadczenia i nigdy na zywo nie slyszalem jak by to wygladalo, dlatego czekam na dalsze opinie skad te stuki i spadek obrotow np w 23 - 26 sek http://ptaku6.wrzuta.pl/f...Yl/gs500f_stuki


Mówisz ze nie masz doświadczenia, a jednocześnie nie chcesz sprawdzić i upierasz się dalej przy swoim.
Ja Ci tylko pisze, że identycznie wygląda strzał w gaźnik: u mnie było około 1,8- 2 tys obotów, zgrzyt, stukot jakby przeskakiwał tryb i momentalny spadek obrotów. Też miałem świeżo wyregulowane gaźniki po wymianie silnika.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 30 Mar, 2012   

Pierwsze o czym pomyślałem to również strzały w gaźnik. Przysłuchaj się odkładnie kucając obok moto, czy to na pewno stuki w silniku.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
ptaku6
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Mar, 2012   

Dymny, kempers, sprawdzę ten gaźnik, tylko jak mówie - mi cięzko zdiagnozować skąd to dokładnie się wydobywa. A jeżeli to gaźnik to jak wygląda regulacja ? Piszecie żeby wyregulować obroty śrubą w gaźniku ale obroty się przeciez reguluje jak pyrka na luzie bez gazu, a tu mam ustawione OK ...

Sorry za moje pytania, ale jestem na prawde nowicjueszem.
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 31 Mar, 2012   

Czyszczenie, regulacja składu mieszanki i synchro na gaźnikach i po sprawie... sprawdź przy okazji jak są ustawione iglice w gaźnikach i nie zaszkodzi wymienić świece (lubią gubić iskrę) nie zapominając o regulacji przerwy na nowych i sprawdź czy na przewodach WN nie masz dyskoteki.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
ptaku6
[Usunięty]

Wysłany: Sob 31 Mar, 2012   

Demondemidi - dzięki, problem w tym że po zakupie zrobilem gruntowny przeglad w ASO, wymiana swiec filtrow oleji, regulacja zaworow gaznika czyli w sumie wszystko co trzeba...

Dymny, Kempers ==> tylko pozazdroscic wam wiedzy, rzeczywiscie podczas pracy na luzie (lub przy lekkim dodaniu gazu) co jakis czas korpus gaznika uderza. Wolne obroty po rozgrzaniu mialem ok. 1500 wiec troche pokrecilem sruba zeby spadlo do ok 1200-1300 - ale czy wg was to cos moze zmienic ?

I jesli chodzi o same stuki - to mam wrazenie ze dochodza z silnika, taki odglos metaliczny jak by cos tam sie przestawialo, lancuch czy cos (ale nie sugerujcie sie tym) - co to moze byc ?

I jeszcze przy okazji zapytam - na przegladzie wymienilem caly naped na lancuch DID i zebtaki JB - po ilu kilometrach mniej wiecej spodziewalibyscie sie pierwszego naciagu nowego lancucha ? Zalozmy spokojna jazde miejską i oczywiscie regularne smarowanie.
 
 
demondemidi 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2007
Pochwał: 6
Posty: 819
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 31 Mar, 2012   

1. ASO nie zawsze jest lepsze od heńka z garażu czy szopy :D

2. Jak dla mnie to tylko niwelowanie skutków, a przyczyna dalej jest i tkwi w gaźnikach lub zapłonie, ewentualnie zawory (jak się za szybko otwiera dolotowy to może kichać w gaźnik)

3. W samym silniku nie ma zbyt wiele elementów które mogły by wydawać taki dźwięk, jest sprzęgiełko rozrusznika w którym zębatka czasem jest za luźna, może być łańcuszek rozrządu już za długi albo któryś ślizgacz łańcuszka wytarty (najczęściej ten od napinacza)... jest jeszcze jedna przypadłość GSów czyli luz osiowy wałków rozrządu ale wtedy słychać taki charakterystyczny nie równomierny przytłumiony klekot który się pojawia i znika tak co ok 3 sekundy... jednak objawy wskazują raczej na np spalanie stukowe a na to ma wpływ rozrząd i zapłon dlatego zacznij od sprawdzenia odstępów na świecach i kabli WN, potem sprawdź dokładnie zawory i rozrząd (ślizgacz zobaczysz przy pomocy latarki :) ), sprawdź czy napinacz rozrządu się nie zacina a potem już dalej lecą gaźniki... Nagraj ten dźwięk ale trzymając kamerkę przy silniku tak żeby na nagraniu było dobrze silnik słychać i widać gaźniki.

4. Jak to uczą nawet na kursie (i to nie bez przyczyny) naciąg łańcucha sprawdza się przed każdą jazdą... jeśli luz pomiędzy max góra i max dół jest większy niż ok 3cm to naciągasz... nie ma reguły co ile się naciąga.
_________________
Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego :) ... Customizing :)

Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium ]:->
 
 
ks89
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

Witam jestem nowym posiadaczem Gs-ki. Oczywiście pisze, bo mi stuka... Stuki podczas jazdy słychać bardzo wyraźnie pomiędzy 4.5 a 6 tysięcy obrotów niezależnie czy przyspieszam czy hamuje silnikiem, na luzie jest tak samo. Wymieniony olej filtr sprawdzone luzy zaworowe rozrząd tez podobno ok sprzęgiełko rozrusznika ok. dźwięk taki jak by cos w rezonans wpadało dzwonienie takie. Dodam ze na zimny silniku tego nie ma dopiero po rozgrzaniu. Jak zrobię tak z 15 km intensywnej jazdy to tez ustaje.
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob 25 Sie, 2012   

Stuki są rytmiczne czy raczej spontaniczne? :P
Sprawdź luz osiowy walków rozrządu.

Breżniew napisał/a:
Gdyby to był luz na sworzniu tłokowym lub panewkach to stukanie by było rytmiczne , zalezne od obrotow silnika i najbardziej głosne przy przyspieszaniu i schodzeniu z obrotow.
Twoje efekty dzwiekowe mogą mieć przyczyne w zbyt duzym luzie osiowym wałkow rozrządu . Jest to często spotykana usterka. wystarczy w tym wypadku wstawić odpowiednio dobrane podkładki by wykasować luzy wałków. Jak zdejmiesz pokrywe głowicy to sprawdź szczelinomierzem jak duzy luz jest pomiedzy mostkami oznaczonymi C i A oraz kołnierzami wałkow. Z drugiej strony wałki powinne oprzeć sie o mostki B i D przy pomiarze.
Cygan pisał ,że u niego było ok 1mm luzu. Powinno byc max kilka dziesiatek.

Jeśli luzy sa ok to sprawdź łańcuch rozrządu i napinacz oraz slizgacze. Jak to zrobic - zobacz w archiwum , juz o tym było.
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
ks89
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Sie, 2012   

Luzy osiowe na wałkach były kasowane. Dźwięk jest rytmiczny. Ale po konkretnym rozgrzaniu przestają. Możliwe ze to panewki tego nie sprawdzałem.
 
 
Pawlo7721
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

Salvelinus napisał/a:
Witam wszystkich po raz pierwszy. Dzisiaj nabyłem Suzę i co się okazuje, że chyba mam pecha :) Moto na " luzie" pracuje ładnie. Nic nie puka nie stuka wkręca się na obroty.. Podczas jazdy natomiast przy przekraczaniu 4000 obr słychać stuki, które zwiękaszją częstotliwość wraz z dodawaniem gazu.. Gdy obroty spadają poniżej 4000 przestaje.. Help!!! Jestem nowicjuszem i potrzebuję Waszej pomocy

Miałem identyczne objawy :( dziwny stukot podczas jazdy powyżej 4 tys. zwieksząjacy się wraz z obrotami silnika. Dzwiek wystepowal podczas przyspieszania jak i podczas hamowania silnikiem. Wiele godzin czytania postów na tym forum,wiele godzin w garazu oraz wiele nerwów poszlo na marne :kwasny:
Skonczyło się na wymianie silnika :( powodem stukania była zatarta panewka.
Kolego oby w Twoim przypadku skonczylo sie na innej usterce.
Pozdrawiam.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012   

ks89, jeśli chcesz sprawdzić czy to panewki, to ściągnij miske olejową, i poszukaj "złota".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.