Stuki podczas dodawania gazu. |
Autor |
Wiadomość |
knapior [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009 Stuki podczas dodawania gazu.
|
|
|
Witam czytalem tematy o zgrzytach i puknieciach itd wiec moja suzi 92r stuka gdy jest nagrzana przez pewien czas i przestaje
nastepna niepokojaca mnie rzecz np za szybko wbilem 4 moto niejest dokladnie rozpedzony gdy dodam gazu slysze i czuje pukniecie a nawet walniecie
i jeszce sprawa grzania sie silnika przjechalem 2 godz temu 17km do tej pory nieda sie dotknac silnika podczas jazdy az piecze w kolana olej sprawdzany |
|
|
|
|
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
witaj |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 03 Lip, 2009
|
|
|
te stuki to pewnie luzy osiowe walkow rozrzadu ale dla pewnosci przydaloby sie sprawdzic i luzy osiowe i zaworowe, sprawdzic stan łancuszka rozrzadu i slizgaczy... masz dobrze (prawidlowo) napiety lancuch na kole? takie "uderzenie" po dodaniu gazu przewaznie oznacza za slabo naciagniety lancuch... sprawdzenie wszystkiego o czym napisalem wiaze sie jedynie ze zdjeciem baku i pokrywy rozrzadu, jesli wszystko bedzie ok to jedyny koszt to silikon na uszczelke pokrywy (po zdjeciu i ponownym zalozeniu zaczyna puszczac i trzeba ją przesmarowac delikatnie silikonem przy montazu). Jesli chodzi o grzanie to raczej normalne (mozesz zmierzyc temperature silnika albo oleju jak chcesz miec pewnosc), silnik jest chlodzony powietrzem wiec stojac (zapewne w garazu) nie jest w stanie tak szybko oddac tego ciepla... a w cieple dni GS zawsze pali po nogach, taki urok |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
knapior [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
dzisaj postanowilem obadac sprawe po przjechaniu ok 15 km zaczyna stukac powyzej 2-25 tys przestaje probowalem przechylac suze na lewo i na prawo i powiem szcerze nieprzestaje no i po doglebszych przysluchiwaniach sie wychodzi na to ze z pod glowicy od strony gaznikow na sluch tak jakby wlasnie od walka |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
sory ze podłącze sie pod ten temat ale juz nie bede zakładał podobnego nowego. Wiec wydaje mi sie ze z silnika wychodzą niepokojące dźwięki... tu nagrałem taki filmik http://img190.imageshack.us/i/mov00028u.mp4/ słaby ale cos tam słychac. Wydaje mi sie ze to zawory tak napierdzielają. Silnik poprostu chodzi za głosno i to słychac, Wiem ze w gs'ach tak jest ze silnik nie pracuje cichutko. Swoją drogą tak jak kolega wyzej jak jak dam za duzy bieg i mam małe obroty to słychac takie szarpniecie łancuchem, ale rozrządu.
jeszcze jedno pytanie: Jak zrobic aby oryginalny tlumik był troche "głosniejszy" ? |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 04 Lip, 2009
|
|
|
JunioRRex wydaje ci sie ze to szarpniecie lancuszkiem rozrzadu a w rzeczywistosci jest to lancuch napedowy, dzieje sie tak z prostego powodu, na wysokim biegu i niskich obrotach brakuje ci momentu obrotowego przez co lancuszek co chwile sie napina i poluznia (silnik na niskich obrotach nie pracuje rownomiernie), a lancuszek rozrzadu jest tak napiety ze nie ma tu mowy o szarpaniu (chyba ze rozrzad ma luzy)
knapior sciagasz pokrywe rozrzadu i sprawdzasz luzy na walkach, przy okazji zawory i lancuszek |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
knapior [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2009
|
|
|
no panowie niedlogo sie musze wziasc za motorek bo jest juz to dla mnie uciazliwe zawsze po przejechaniu 5 km zaczyna sie ten dzwiek jedyna rzecz jaka mnie tylko dziwi dlaczego jak jest zimny nic niestuka?
[ Dodano: Pon 06 Lip, 2009 ]
dzsiaj zrobilem jeszce raz test i przechylilem moto bardziej na prawo i co cisza
czyli te glosne stukanie to luzy walka |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2009
|
|
|
dzwieki pojawiaja sie po czasie bo olej sie nagrzewa i robi sie zadszy |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
knapior [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2009
|
|
|
mozna tak jezdzic czy wymienic olej lub cos? |
|
|
|
|
Alexs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 01 Sie, 2009
|
|
|
Witam,
i ja mam podobny problem a, że to moje pierwsze moto to nie jestem w stanie zdiagnozować usterki i w nerwach jestem.
A mianowicie dziś, nagle po przejechaniu ok 30 km słyszę stukot ze str. silnika/napędu...myślę sobie k....pewnie panewka bo oleju dawno nie sprawdzałam ,ale na luzie przy dodawaniu gazu pracuje bez zarzutu, przy hamowaniu silnikiem również, stuknięcie jest tylko gdy np. wrzucam 2 bieg a potem czym szybciej to mam wrażenie, że tym bardziej, aczkolwiek musiałabym jechać bez kasku żeby się wsłuchać. Olej w silniku jest na full, na kole nie jeździłam jakby co łańcuch przy zakupie nie miał luzów a od tamtej pory przejechałam może ze 2 tys. km. Dziś zrobiłam 200 km i mam wrażenie, że było coraz gorzej z każdym przejechanym km. Czy to napęd wymaga naciągu? Ale to tak nagle się stało? Sprawdzałam luz...ma może ze 2,5 cm...ale bez ustawiania koła to robiłam bo sama.
I o co cho???? |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
tez mam to samo, jezdze motocyklem co dziennie ok 14 mil na dzien(czasami wiecej). poprzedni wlasniciel powiedzial mi o stukani, sprawdzilem zawory i byly ok. nie innego nie robilem jezdze juz tak 6 miesiecy i ani sie nie pogarsza ani nie poprawia. Koledzy w innych postach pisali ze jest to nie grozne, irytujace ale nie grozne jak widac na moim przypadku. Watro sprawdzic wszystko mam na mysli caly rozrzad i jezeli wszystko jest ok to nie przejmowac sie i smigac. To ze stuka to taka kultura pracy silnika (niestety niska) pamietajmy ze wiekszosc naszych motocykli maja juz swoje lata, co wlasciciel to inna technika jazdy. Pozdrawiam Jocker01 |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
Silnik chłodzony powietrzem zawsze będzie pracował mniej kulturalnie od silnika chłodzonego cieczą, płaszcz cieczy wycisza pracę silnika. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Alexs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 04 Sie, 2009
|
|
|
pisałam przecież, że silnik pracuje bez zarzutu...a jeździć się tak nie da, dziękuję za takie rady...moto szarpie na niższych biegach przy każdym uderzeniu czuć szarpnięcie. Jest to związane ze skrzynią podejrzewam, bo reszta inna sprawdzona a silnik jest igłłłaaa.
Ja wiem, że suzuki stuki puki gaźnikowiec nie bezie pracował jak V-ka...ale to co się dzieje nie jest normalne |
|
|
|
|
Salvelinus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
Witam wszystkich po raz pierwszy. Dzisiaj nabyłem Suzę i co się okazuje, że chyba mam pecha Moto na " luzie" pracuje ładnie. Nic nie puka nie stuka wkręca się na obroty.. Podczas jazdy natomiast przy przekraczaniu 4000 obr słychać stuki, które zwiękaszją częstotliwość wraz z dodawaniem gazu.. Gdy obroty spadają poniżej 4000 przestaje.. Help!!! Jestem nowicjuszem i potrzebuję Waszej pomocy |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009
|
|
|
"Dzisiaj nabyłem Suzę"
Standardowo zacznij od standardowego, podstawowego przeglądu!
I nie zapomnij o wymianie oleju i filtra oleju!
Przy okazji można sprawdzić rozrząd czy nie nadaje się do wymiany. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|