Skrzynia biegow |
Autor |
Wiadomość |
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010
|
|
|
Witam.
mam taki problem z biegami tzn. 1 wchodzi ok 3,4,5,6 wszystko ladnie z lekkim oporem (ale mysle ze dosc standardowo ) jednak 2 bieg czesto musze naprawde mocno wciskac ( nie zawsze tak jest wydaje mi sie ze im cieplejszy silnik tym lepiej sie wciska)
jezeli chce dac na luz z 1 to ciezko trafic ( tez mocno trzeba ciskac ) ale np z 2 na luz to lekko pyk noga i wskakuje ok ....
co by trza bylo sprawdzic ( wymienic, wyregulowac ) ? jezeli chodzi o luz linki na manetce sprzegla to jest ok tzn okolo 1 cm. sprzeglo puszcza przy 3/4 manetki, wiec wydaje sie ok.
na dniach bede zmienial olej w silniku bo nawet nie wiem co tam jest zalane i kiedy bylo lane |
|
|
|
|
82przemek82
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 133 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010
|
|
|
tak jak mowisz najpierw zmien olej i zobacz co bedzie moze juz olej jest stary |
|
|
|
|
tornado50 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 07 Lip, 2010
|
|
|
Mam GSkę niemal świeżo po pełnym serwisie. Niestety zauważyłem, że chwilę po naprawie, (w tym zmiana napędu) dwójka często bardzo ciężko wchodzi, natomiast reszta biegów dość w porządku. Jadąc na ostatnim przełożeniu przy dość dużej prędkości (bo do stówki na szóstce nie mam mu nic do zarzucenia) MOTOCYKL jakby krztusi się i przygasa. Jadąc z tą samą prędkością, powiedzmy 140 na biegu piątym nie mam tego problemu, a po przełączeniu na szóstkę od razu coś mu się dzieje. Po kupnie MOTOCYKLA skrzynia idealnie chodziła. Od tego czasu przejechałem dopiero 2000 km, a jeździć już umiałem, więc to raczej nie wynika z niewłaściwego użytkowania. Silnik pracuje bardzo ładnie, licznik zapamiętał dopiero 26 000 km, choć nie wiadomo czy nie był na nim robiony jakiś wałek. Może ktoś z Was się orientuję co może być usterką... |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010
|
|
|
olej zmieniony lancuch nasmarowany, itd serwis jako tako zrobiony
ale problem dalej jest czyli bieg 2 ciezko wchodzi tak samo jak ustawienie luzu z biegu pierwszego ...
dzisiaj podczas smarowania lancucha podnioslem motocykla na tylne nozki, po smarowaniu odpalilem moto i wciskam biegi aby resztki smaru opadly i moglbym wyczyscic moto.
jakie bylo moje zdzwiwienie wciskajac 2 bieg ? luzno bez problemu wchodzi ? 3,4 ,5 wszystko luzno ... redukuje na 1 i wcikam na luz tez bez problemu ! troszke mnie to zdziwilo .... sciagam motocykl z nozek wciskam bieg.... i jest opor, ciezko wchodzi gasze daje na centralna nozke i biegi mozna palcem wciskac ...
czy naciag lancuca moze powodowac moje problemy ? wydawal mi sie ze jest dobrze naciagniety.... ( ze 3 cm ) nie luzowalem jeszcze kola aby sprawdzic co z biegami na postoju, wole sie spytac czy to moze byc to ( ostatnio mam pecha jak cos robie przy moto i zerwalem 2 gwiny wiec wole spytac zanim cos zrobie hehe ) |
|
|
|
|
vitucky [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010
|
|
|
bardzo prawdopodobne, że masz źle wyregulowane sprzęgło |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010
|
|
|
ale czy regulacja sprzegla moze byc zalezna od postawienia motocykla ?
na nozce centralnej biegi wchodza lekko.
na nozce bocznej badz na prosto bez nozki biegi wchodza juz ciezko
tzn tak jak pisalem chodzi o bieg jalowy z jedynki oraz o 2 bieg z jedynki reszta jest ok.
po zmianie oleju wydaje mi sie ze z 2 jest juz ok, ale z luzem dalej ciezko wchodzi ( co innego w 1 strone czyli z 2 na jalowy bo wtedy to pykniecie palcem i jest na luzie ) |
|
|
|
|
vitucky [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 31 Lip, 2010
|
|
|
a jak na centralnej stopce wbijesz bieg i masz wcisniete sprzeglo to nie kreci ci sie kolo przypadkiem? |
|
|
|
|
Miden [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
dokladnie, sprawdz to bo mozliwe ze nie wysprzeglasz do konca.
prosta sprawa, poczekaj az sie nagrzeje gs tak porzadnie (pod wplywem temp zwieksza sie linka sprzegla ) i wtedy sprawdz dokladnie w jakim miejscu ci łapie sprzęgło (czyli po mału puszczaj aż zacznie sie obracać koło. Powinno byc tak w polowie skoku klamki - wtedy masz pewnosc ze ta polowa oznaczala dokladne wysprzęglenie, inaczej walczysz ze skrzynia. |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
kolo sie kreci ciagle i na kazdym biegu ..... znajomy mowil ze nie powinienem sie tym przejmowac... bo MOTOCYKL wiekowy i tak to bywa ?
jezeli chodzi sprzeglo to podczas jazdy przy 3/4 manetki juz nie trzyma... zawsze wydawalo mi sie ze jest wtedy ok ? |
|
|
|
|
vitucky [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
Kwaku napisał/a: | kolo sie kreci ciagle i na kazdym biegu ..... znajomy mowil ze nie powinienem sie tym przejmowac... bo MOTOCYKL wiekowy i tak to bywa ?
|
fajne podejscie kolegi poczytaj i zastosuj sie na poczatek do tego tematu http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=1996 |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
naciag linki mam ok , luz okolo 1 cm na klamce
podczas jazdy na wyzszych obrotach wydaje mi sie ze moto przyspiesza normalnie, jakis czas temu bawilem sie ta linka aby sprawdzic czy to nie jest wlasnie tego wina ale jak bym nie ustawial to efekt jest ten sam |
|
|
|
|
Makar00n [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
A ja tak spytam... Uczyli mnie, że pierwszy bieg wbija się dopiero jak koła staną w miejscu ewentualnie jak się wolniutko toczy. Czy w GSce też tak jest? Czy jadąc dwójką zwalniając przy skrzyżowaniu muszę stanąć żeby wbić 1 czy mogę jechać 5-10 km/h? |
|
|
|
|
vitucky [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
Kwaku napisał/a: | naciag linki mam ok , luz okolo 1 cm na klamce
podczas jazdy na wyzszych obrotach wydaje mi sie ze moto przyspiesza normalnie, jakis czas temu bawilem sie ta linka aby sprawdzic czy to nie jest wlasnie tego wina ale jak bym nie ustawial to efekt jest ten sam |
powodem moze tez byc zła regulacja na popychaczu pod plastikową osłonką tylko to trzeba zrobić umiejętnie zeby pozniej sprzegla nie spalic
Makar00n napisał/a: | A ja tak spytam... Uczyli mnie, że pierwszy bieg wbija się dopiero jak koła staną w miejscu ewentualnie jak się wolniutko toczy. Czy w GSce też tak jest? Czy jadąc dwójką zwalniając przy skrzyżowaniu muszę stanąć żeby wbić 1 czy mogę jechać 5-10 km/h? |
pierwszy bieg jak w każdym pojeździe silnikowym służy tylko do ruszania nawet jadąc 5-10km/h należy używać biegu drugiego(nie ma znaczenia jaki motocykl)czyli dojezdzajac do skrzyzowania na 2-jce zatrzymujesz się i dopiero wbijasz jedynke jak chcesz ruszać |
|
|
|
|
Kwaku [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sie, 2010
|
|
|
za jakis czas ma podjechac do qmpla jakis jego znajomy mechanik z suzuki ... sprawdzi mi gazniki itd. powiem niech sprawdzi skrzynie
tak wiec odezwe sie za jakis czas co bylo powodem moich problemow
pozdro i szerokosci na drodze |
|
|
|
|
Makar00n [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Wrz, 2010
|
|
|
Miałem dokładnie ten sam problem Kwaku. Pierwszy bieg mi ciężko wchodził, drugi też opornie. Luzu prawie w ogóle nie można było znaleźć. Gdy postawiłem moto na centralce wrzuciłem 1 bieg [włączony silnik oczywiście] i popatrzyłem na koło to kręciło się i kręciło [cały czas na sprzęgle]. Wcisnąłem hamulec tylni - koło stanęło, ale po puszczeniu hamulca na nowo zaczynało się kręcić. Więc podciągnąłem sprzęgło [miałem jakieś 3 cm luzu]. Okazało się, że nakrętki się poluzowały przy klamce sprzęgła i moto nie wysprzęglało. Teraz mam luz na około 1 cm. Co dziwne koło nadal się obraca, ale wolniej i biegi wchodzą zdecydowanie lepiej. Piszę to po to, żeby nikt nie szukał już tego co ja, martwiąc się czy skrzynia biegów będzie do wymiany.
Problem dotyczył : skrzynia biegów, sprzęgło, problem z 1 i 2 biegem, luz. Aby łatwiej się szukało w szukajce, mogę tak zrobić? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|