Co lac do baku - Pb95 a Pb98 |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 05 Gru, 2007
|
|
|
Ja powołam się na artykuł z gazety Motor. Wniosek artykułu jest taki: LEJ TO CO ZALECA LAC PRODUCENT. Jak znajdę artykuł to go przepiszę. Bo temat co lać 95vs.98 jest stary jak świat.
w przypadku GS-a w instrukcji mam napisane: 91 oktanów lub wyżej. Czyli w POLSCE lałbym 95 oktanów na dobrych markowych stacjach.
Bolidy Formuły1 jeżdżą na 102 oktanowym paliwie, a po zmianach w komputerze bolid prowadzony przez samego M. Schumachera jeździł na 99okantowym paliwie Shell V-Power. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
ganz [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009 Pb95 a Pb98
|
|
|
Przeczytałem właśnie artykuł na onecie Jak sprawdzano BP Ultimate i zastanowiło mnie jakie macie doświadczenia z Pb98 w naszych 500tkach. Z tego co napisali to przy wyższych obrotach jest tam jakaś różnica mocy. A motocykle lubią wyższe obroty. Różnica w kosztach przejazdu (tzn wyższa cena, mniejsze spalanie), jest pewnie w granicach błędu obliczeń. Poszperałem trochę w googlach i jedni motocykliści piszą że to tzn. "naklejka mocy", inni że czują wzrost mocy i silnik lepiej pracuje. Wyczytałem nawet że to może być szkodliwe dla silnika motocykla z powodu zastosowanych dodatków do paliwa.
"Nasza" instrukcja pisze natomiast:
Cytat: |
"Należy używać benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 91 lub więcej (metoda doświadczalna). Benzyna bezołowiowa może przedłużyć żywotność świec zapłonowych i części układu wydechowego. Jeżeli silnik nie pracuje w sposób charakterystyczny dla niego, to należy przestawić się na benzynę z wyższą ilością oktan; różnice w ilości oktan występują także w ramach benzyny super, w zależności od dostawcy." |
A wy jakie macie doświadczenia (zwłaszcza w starszych rocznikach) ? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
95 oktanów do GS-a wystarczy.
Jeżeli silnik nie jest przystosowany do paliwa 98 oktanowego to nic nie da nalanie paliwa o większej lb. oktanów. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
Ja leję zawsze 95, przecież GS ma prosty silnik pamiętający różowe lata '70. Parę razy w ramach ciekawości zalałem 98, żadnej różnicy nie odczułem (oprócz finansowej). |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
ganz napisał/a: | inni że czują wzrost mocy i silnik lepiej pracuje |
Ta część lubi opowiadać bajki
Oglądałem kiedyś test paliw z róznych stacji byly tam m.in niby lepsze jak Verva super plus itd. Pomiary wykazały rzeczywiscie lepsza dynamike silnika na tych paliwach ale rzedu setnych sekundy w przyspieszaniu/elastycznosci wiec sory ale tak malenkiej róznicy człowiek nie jest w stanie odczuć.... |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Waffen99 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
Ja rowniez gdzies czytalem jakis test na ten temat gdzie bylo jasno powiedziane ze to zwykla zmyla ze 98 lepiej sie kreci. Sam tez leje 95. Ponoc tylko np. V-power Racing jest juz odczuwalna. |
|
|
|
|
majkelmu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
Liczba oktanowa określa odporność paliwa na tzw spalanie stukowe (detonacyjne)- im wyższa tym lepsza odporność. W motocyklu z prawidłowo wyregulowanymi gaźnikami i zapłonem, odpowiednią kompresją oraz prawidłowo eksploatowanym nie występuje, więc raczej nie ma sensu przepłacać za Pb98, tym bardziej, że GS stara konstrukcja był przystosowany do zasilania paliwem 91 oktanowym |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
http://moto.onet.pl/15534...ul.html?node=23
Teks pewnie sponsorowany przez BP
Do silników wymagających zastosowania paliwa 95-oktanowego lejemy 95.
Zatankowanie 98 nie daje nam kompletnie nic... |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
test jest wykonanie w sposób tendencyjny.
Biorą do testu samochód który aby uzyskać pełną moc wymaga paliwa 98 oktanowego albo nawet 99 oktanów i paliwa typu shell v-power. Więc nie ma się co dziwić że nie uzyskuje pełnej mocy na paliwie 95 oktanowym.
Test spalania też nie jest jakiś mocno wiarygodny..pewnie Corolla na paliwie Ultimate jechała tuż za Corollą na paliwie 95 oktanów.
Zawsze przy takich dyskusjach należy podać ten link z tym dokumentem:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
w majowym "świecie motocykli" jest artykuł o podobnej tematyce (str. 88) i wyniki są nie co odmienne
niż
mnie osobiście przekonuje bardziej ten ze świata motocykli |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 11 Maj, 2009
|
|
|
art. czytałem....było coś tam o oktanach i dodatkach oktanowych, tylko nie pamiętam już szczegółów artykułu. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
szarlej [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
Mój gs na przykład dużo lepiej pali i szybciej sie rozgrzewa na 98, ale zadnego wzrostu mocy czy roznicy w pracy rozgrzanego silnika nie czuję i nie słyszę. |
|
|
|
|
aiwen [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
Tylko 95. Przez jakiś czas lałem 98 i różnicę zauważyłem, na gorzej niestety. Przy wyższych prędkościach się dusił.... Po ponownej przesiadce na 95 wszystko wróciło do normy.... Dziwne, ale prawdziwe.... |
|
|
|
|
panbodzio
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 105 Dołączył: 20 Gru 2008 Pochwał: 18 Posty: 1119 Skąd: dokąd
|
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009
|
|
|
Liver Sausage napisał/a: | Ja leję zawsze 95, przecież GS ma prosty silnik pamiętający różowe lata '70. Parę razy w ramach ciekawości zalałem 98, żadnej różnicy nie odczułem (oprócz finansowej). |
jestem tego samego zdania - silnik w gs-ach to leciwa sprawdzona konstrukcja i 98 niczego nie polepszy. na poczatku lalem 98 jednak szybko przerzucilem sie na 95 a skoro nie widac roznicy to po co przeplacac?
98 wlaje jak znajde sie na jakiejs stacji firmy 'krzak' bo mniejsze prawdopodobienstwo ze zasyfie uklad paliwowy. a tak to tylko orlen i lotos 95 |
|
|
|
|
|