WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Gazniki w GS500 - rozne roczniki
Autor Wiadomość
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Kwi, 2009   Gaźniki w GS500 - różne roczniki

Witam, czy w GS500F czyli wersji po liftingu czyli produkowanej od 2000 roku są identyczne gaźniki co w GS 89-00 ?? Pytam bo będę prawdopodobnie musiał kupić nowe gaźniki i chcę wiedzieć czy z nówki podejdą... :kwasny:


Jeśli chodzi o to dlaczego to przyczyna jest idiotyczna... Złamał się ten plastikowy "bolec-rurka", który jest przymocowany do czarnej plastikowej górnej pokrywy gaźników dlaczego się złamał nie mam pojęcia musiał być wcześniej mocno naruszony wziąłem pokrywę w ręce i ten bolec (ten na którym siedzi ta długa sprężyna, która opiera się o iglicę) uleciał przy samej d... jak to się mówi :znudzony: Na chwile to metodą rzeźbiarską mam zrobione, ale wiem, że tej pokrywy na 99% nie dokupię ( jak 3/4 części do GS niestety mamy taki kraj, że tylko używki, albo ASO gdzie są ceny takie, że za 2 pokrywki mam używane kompletne gaźniki).

Także jak będziecie rozbierać gaźniki to polecam uważać i jak z jajkiem z tymi pokrywkami bo można mieć kuku tak jak ja teraz mam :kwasny:
Druga przyczyna jest taka, że chyba wolę już jakieś sprawne używki gaźniki bo w tych coś jest nie tak moto zagrzany wchodził na obroty, powoli schodził tak od 4 tys. w dół, a w gaźnikach na pozór wszystko jest ok i już mam troszkę nerwy jak widziałem jak inne GS'y fajnie chodzą, a wcale nie są ani zadbane ani nic po prostu "przeciętniaki" na sprzedaż także szukam gaźników...

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :padam:
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Kwi, 2009   

Spajdi napisał/a:
ASO gdzie są ceny takie, że za 2 pokrywki mam używane kompletne gaźniki).

Jaka jest cena tej pokrywki?

Spajdi napisał/a:
bo w tych coś jest nie tak

Są po propstu rozregulowane :niepewny:

Spajdi napisał/a:
a w gaźnikach na pozór wszystko jest ok
Słowo klucz ;)
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009   

Jeszcze nie znam ceny, ale jak 1 membrana kosztuje ok 40-50zl nie w ASO, podobnie komplet uszczelek na 1 gaźnik to na pewno się nie opłaca... A to, że moto mi nie schodzi z obrotów to 100% nie kwestia regulacji tylko jakaś nieszczelność/lewe powietrze, ale jeszcze jej nie zlokalizowałem, mam tylko pewne domysły i albo się to potwierdzi albo nie... W każdym razie po uszkodzeniu tego dekla wolę kupić używki gaźników za ok. 200zł i w ostateczności w najgorszym przypadku mogę z 2 zestawów poskładać 1.

Powracam do pytania czy ktoś wie na 100%, że w GS po lifcie były identyczne gaźniki jak wcześniej ?

Pozdr ;)
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009   

Takie same. Ustawiałem kiedyś gaźnii w GS z 2001r i były identyczne jak w moim 90r.

Co do ceny membramek GSa :
Bardzo tanio. W XJ 60051J membrama połączona jest na stałe z przepustnicą. Koszt..hmm lepiej nie pytać :rotfl:
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009   

No to fajnie, że takie same to mogę szukać z roczników >2000 przynajmniej duża szansa na gaźnik w idealnej kondycji :hyhy: Hehehe może i tak, ale to i tak drogo za kawałek gumki...

Ps. komplet gaźników do Bandita (czyli 4) na allegro w niby dobrym stanie 140zł! Do GS'a 200-250zł... :rotfl: Tak samo do jakiejś Yamahy 1000 znalazłem za 120zł komplet gaźników, do innych moto podobnie (jedynie do R1 i takich już nowszych to ok. 300-400zł, ale to porównując do ceny GS'owych też nie jest kosmos) także nie wszystko do GS'a jest takie tanie ;)

Ok to poszukam gaźników, a stare będą ew. jako "dawca" bo nie chcę jeździć z kombinowaną pokrywką :znudzony:

EDIT :
Wrzucam fotki o co chodzi i jaka rzeźba została zastosowana, żeby nie być uziemionym zanim dopadnę nową pokrywkę albo całe gaźniki :





ps. wiem, że na pierwszej fotce na jednym gaźniku nie ma założonego kapturka uszczelniającego na króćcu do synchronizacji ;)
Na chwilę obecną nakrętka widoczna na fotce została zeszlifowana na okrągło tak, że nic nie wystaje poza obrys, "slider" - przepustnica chodzi dobrze, nie przycina się, chodzi tak jak w drugim gaźniku.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)
 
 
mb2404
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2009   

U mnie gaźniki są po 2000 r i są inne niż 89-97. Sprężyny są grubsze w przekroju, no i przede wszystkim inne przepustnice- w starszych wersjach są płaskie przepustnice, w nowszych z dwóch stron półokrągłe. Inny jest też rozmiar orginalnych głównych dysz (ale to już nie problem) - mówię o różnicach z wersji jeszcze bez egr-u.
Co nie zmienia faktu, że kompletne gaźniki z wersji po 2000 jak przełożysz kompletne -będą pasować do starszej wersji.

Ps. Nie tak dawno koleś na allegro sprzedawał gaźnik z 94r. na części - na pw wysłałem ci numer gg kolesia który to wystawiał, może jeszcze coś ma
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Dziękuję za info :padam: Generalnie moto poskładane chodzi tak jak przed ułamaniem się tej rurki w pokrywce, ale dalej walczę z wolnym schodzeniem z obrotów na szczęście już wiem dlaczego się zawieszał na ok. 4 tyś. rpm teraz się już nie zawiesza, ale BARDZO powoli schodzi do tych 1,5 tys. trzeba mieć naprawdę anielską cierpliwość, ale jednak schodzi, a poprzednio chociażby i 10 minut stał to sam z siebie by nie zszedł.

Szczegóły opisałem w poście o synchronizacji.

Pozdrawiam :)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Spajdi , masz założone ograniczniki otwarcia przepustnic. Zdejmij je z pokrywek , są na wcisk. To te talerzyki z odłamana rurka. pod rurką/talerzykiem jest wystajacy krótki bolec środkujący sprężynę. Po wyjeciu talerzyków dopiero silnik uzyska pełna moc. sprawdź tez dysze głowne i resztę. Więcej w pliku o odblokowaniu GS-a na FTP. Byc może wcale nie trzeba wymieniać tych pokrywek.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

O to ciekawe nie miałem pojęcia bo nie miałem okazji widzieć innych pokrywek :kwasny: Dysze są 122,5 czyli chyba są OK ? Z tym,że w tej nieszczęsnej pokrywce w której to się ułamało ta dolna część była jakoś klejona i to też się później wyłamało, ale rozumiem z tego, że tam wystarczy jakiś krótki kawałek plastikowy, który będzie centrował sprężynę ? Długości 10-20mm będzie ok ? To coś pokombinuję z tym bo teraz przez to, że ta prawa jest jeszcze dłuższa to prawa przepustnica tym bardziej nie otwiera się do końca zostaje ok. 2mm, a z lewej zostaje ok. 1mm przepustnicy w gardzieli.

To zrobię to też nim oddam moto do ew. serwisu na regulację i oczywiście zajrzę jeszcze do tego PDF'a.

Dziękuję bardzo za pomoc, pozdrawiam ;)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Dysze sa ok. Kołek środkujący ma ok 1cm długosci.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009   

Ok to jeśli ma mieć tylko 1cm i ma tylko centrować sprężynę to będzie łatwo to przerobić nawet chałupniczymi metodami i wszystko będzie ok :hyhy:

To przed oddaniem moto do serwisu przygotuję te pokrywki, przejadę się i zobaczę jakie będą efekty aczkolwiek widzę, że reszta gaźnika jest w wersji "odblokowanej", a to blokowało przepustnicę w niewielkim stopniu więc różnicami pewnie ogromna nie będzie, ale przy GS to i 3-5 koni się przyda bo to mogło go troszeczkę ograniczać :D

Będę na bieżąco pisał co i jak i jak moto dojdzie do stanu, że będzie dobrze schodził z obrotów i chodził równo i skończy strzelać w tłumik to napiszę, żeby było dla potomnych ;)

EDIT:

dekielki przerobione, teraz bolce są krótkie, ale brak odczuwalnej różnicy w osiągach, wymieniłem o-ringi przy króćcach do synchronizacji choć stare były OK i także 0 różnicy dalej schodzi z obrotów jakby chciał, a nie mógł, pryskałem samostartem wszędzie i wszystko szczelne.

Moto pójdzie raczej do mechanika na regulację i synchronizacją ponieważ ja nie mam wakuometrów i ogólnie powiem, że mają po prostu go zrobić, żeby jeździł tak jak jeździ, a schodził normalnie z obrotów.

Chyba, że breżniew masz jeszcze jakieś sugestie ? Iglice na środkowym rowku, membrany całe, wszystko szczelne z zewnątrz (przynajmniej po próbie samostartem, które poleciłeś), króćce łączące gaźniki z silnikiem w b. dobrym stanie, filtr powietrza czysty. Pozostało jedynie synchro i ew. regulacja składu mieszanki tymi śrubami z dołu...
Zastanawiałem się czy może te "igliczki" ze ssania nie zamykają się do końca i ciągnie tamtędy więcej paliwa.

Pozdrawiam :)
 
 
phuryn
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Cze, 2009   BARDZO BARDZO PILNE PYTANIE -GAŹNIKI!!!!!

Czy gaźniki gs 1992 będą pasować do 1998?
Jadę w piątek do chorwacji, potrzebuję natychmiastowej odpowiedzi.
Dzięki, Paweł

Jeśli gaźniki nie będą pasować nie szkodzi, wystarczy że będę mógł wykorzystać iglice. Z tego co wiem nie powinno być problemów...
Sprawa jest na prawde BARDZO PILNA. Muszę wiedzieć na czym stoję.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Cze, 2009   

Będą - było już o tym na forum.
 
 
Endrju
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Lip, 2009   

http://moto.allegro.pl/it...00_gazniki.html

Czy ten gaźnik podejdzie bez żadnych problemów do GS-a z rocznika 97 ? Bo widzę, że różni się paroma rzeczami...
 
 
ferrarif91
[Usunięty]

Wysłany: Sro 12 Maj, 2010   

Pytam z czystej ciekawości. Czy takie gaźniki podeszły by do GS-a starszego niż 2001?? Bo znalazłem je na Allergo i pisało że są z 2001. Są czałkiem inne niz moje. Jakoś dużo wężyków maja i różnych dziwnych rzeczy.

1023980204.jpeg
Plik ściągnięto 3486 raz(y) 126,63 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.