Gazniki w GS500 - rozne roczniki |
Autor |
Wiadomość |
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2009 Gaźniki w GS500 - różne roczniki
|
|
|
Witam, czy w GS500F czyli wersji po liftingu czyli produkowanej od 2000 roku są identyczne gaźniki co w GS 89-00 Pytam bo będę prawdopodobnie musiał kupić nowe gaźniki i chcę wiedzieć czy z nówki podejdą...
Jeśli chodzi o to dlaczego to przyczyna jest idiotyczna... Złamał się ten plastikowy "bolec-rurka", który jest przymocowany do czarnej plastikowej górnej pokrywy gaźników dlaczego się złamał nie mam pojęcia musiał być wcześniej mocno naruszony wziąłem pokrywę w ręce i ten bolec (ten na którym siedzi ta długa sprężyna, która opiera się o iglicę) uleciał przy samej d... jak to się mówi Na chwile to metodą rzeźbiarską mam zrobione, ale wiem, że tej pokrywy na 99% nie dokupię ( jak 3/4 części do GS niestety mamy taki kraj, że tylko używki, albo ASO gdzie są ceny takie, że za 2 pokrywki mam używane kompletne gaźniki).
Także jak będziecie rozbierać gaźniki to polecam uważać i jak z jajkiem z tymi pokrywkami bo można mieć kuku tak jak ja teraz mam
Druga przyczyna jest taka, że chyba wolę już jakieś sprawne używki gaźniki bo w tych coś jest nie tak moto zagrzany wchodził na obroty, powoli schodził tak od 4 tys. w dół, a w gaźnikach na pozór wszystko jest ok i już mam troszkę nerwy jak widziałem jak inne GS'y fajnie chodzą, a wcale nie są ani zadbane ani nic po prostu "przeciętniaki" na sprzedaż także szukam gaźników...
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Kwi, 2009
|
|
|
Spajdi napisał/a: | ASO gdzie są ceny takie, że za 2 pokrywki mam używane kompletne gaźniki). |
Jaka jest cena tej pokrywki?
Spajdi napisał/a: | bo w tych coś jest nie tak |
Są po propstu rozregulowane
Spajdi napisał/a: | a w gaźnikach na pozór wszystko jest ok | Słowo klucz |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009
|
|
|
Jeszcze nie znam ceny, ale jak 1 membrana kosztuje ok 40-50zl nie w ASO, podobnie komplet uszczelek na 1 gaźnik to na pewno się nie opłaca... A to, że moto mi nie schodzi z obrotów to 100% nie kwestia regulacji tylko jakaś nieszczelność/lewe powietrze, ale jeszcze jej nie zlokalizowałem, mam tylko pewne domysły i albo się to potwierdzi albo nie... W każdym razie po uszkodzeniu tego dekla wolę kupić używki gaźników za ok. 200zł i w ostateczności w najgorszym przypadku mogę z 2 zestawów poskładać 1.
Powracam do pytania czy ktoś wie na 100%, że w GS po lifcie były identyczne gaźniki jak wcześniej ?
Pozdr |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009
|
|
|
Takie same. Ustawiałem kiedyś gaźnii w GS z 2001r i były identyczne jak w moim 90r.
Co do ceny membramek GSa :
Bardzo tanio. W XJ 60051J membrama połączona jest na stałe z przepustnicą. Koszt..hmm lepiej nie pytać |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Kwi, 2009
|
|
|
No to fajnie, że takie same to mogę szukać z roczników >2000 przynajmniej duża szansa na gaźnik w idealnej kondycji Hehehe może i tak, ale to i tak drogo za kawałek gumki...
Ps. komplet gaźników do Bandita (czyli 4) na allegro w niby dobrym stanie 140zł! Do GS'a 200-250zł... Tak samo do jakiejś Yamahy 1000 znalazłem za 120zł komplet gaźników, do innych moto podobnie (jedynie do R1 i takich już nowszych to ok. 300-400zł, ale to porównując do ceny GS'owych też nie jest kosmos) także nie wszystko do GS'a jest takie tanie
Ok to poszukam gaźników, a stare będą ew. jako "dawca" bo nie chcę jeździć z kombinowaną pokrywką
EDIT :
Wrzucam fotki o co chodzi i jaka rzeźba została zastosowana, żeby nie być uziemionym zanim dopadnę nową pokrywkę albo całe gaźniki :
ps. wiem, że na pierwszej fotce na jednym gaźniku nie ma założonego kapturka uszczelniającego na króćcu do synchronizacji
Na chwilę obecną nakrętka widoczna na fotce została zeszlifowana na okrągło tak, że nic nie wystaje poza obrys, "slider" - przepustnica chodzi dobrze, nie przycina się, chodzi tak jak w drugim gaźniku.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc |
|
|
|
|
mb2404 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2009
|
|
|
U mnie gaźniki są po 2000 r i są inne niż 89-97. Sprężyny są grubsze w przekroju, no i przede wszystkim inne przepustnice- w starszych wersjach są płaskie przepustnice, w nowszych z dwóch stron półokrągłe. Inny jest też rozmiar orginalnych głównych dysz (ale to już nie problem) - mówię o różnicach z wersji jeszcze bez egr-u.
Co nie zmienia faktu, że kompletne gaźniki z wersji po 2000 jak przełożysz kompletne -będą pasować do starszej wersji.
Ps. Nie tak dawno koleś na allegro sprzedawał gaźnik z 94r. na części - na pw wysłałem ci numer gg kolesia który to wystawiał, może jeszcze coś ma |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
Dziękuję za info Generalnie moto poskładane chodzi tak jak przed ułamaniem się tej rurki w pokrywce, ale dalej walczę z wolnym schodzeniem z obrotów na szczęście już wiem dlaczego się zawieszał na ok. 4 tyś. rpm teraz się już nie zawiesza, ale BARDZO powoli schodzi do tych 1,5 tys. trzeba mieć naprawdę anielską cierpliwość, ale jednak schodzi, a poprzednio chociażby i 10 minut stał to sam z siebie by nie zszedł.
Szczegóły opisałem w poście o synchronizacji.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
Spajdi , masz założone ograniczniki otwarcia przepustnic. Zdejmij je z pokrywek , są na wcisk. To te talerzyki z odłamana rurka. pod rurką/talerzykiem jest wystajacy krótki bolec środkujący sprężynę. Po wyjeciu talerzyków dopiero silnik uzyska pełna moc. sprawdź tez dysze głowne i resztę. Więcej w pliku o odblokowaniu GS-a na FTP. Byc może wcale nie trzeba wymieniać tych pokrywek. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
O to ciekawe nie miałem pojęcia bo nie miałem okazji widzieć innych pokrywek Dysze są 122,5 czyli chyba są OK ? Z tym,że w tej nieszczęsnej pokrywce w której to się ułamało ta dolna część była jakoś klejona i to też się później wyłamało, ale rozumiem z tego, że tam wystarczy jakiś krótki kawałek plastikowy, który będzie centrował sprężynę ? Długości 10-20mm będzie ok ? To coś pokombinuję z tym bo teraz przez to, że ta prawa jest jeszcze dłuższa to prawa przepustnica tym bardziej nie otwiera się do końca zostaje ok. 2mm, a z lewej zostaje ok. 1mm przepustnicy w gardzieli.
To zrobię to też nim oddam moto do ew. serwisu na regulację i oczywiście zajrzę jeszcze do tego PDF'a.
Dziękuję bardzo za pomoc, pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
Dysze sa ok. Kołek środkujący ma ok 1cm długosci. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Kwi, 2009
|
|
|
Ok to jeśli ma mieć tylko 1cm i ma tylko centrować sprężynę to będzie łatwo to przerobić nawet chałupniczymi metodami i wszystko będzie ok
To przed oddaniem moto do serwisu przygotuję te pokrywki, przejadę się i zobaczę jakie będą efekty aczkolwiek widzę, że reszta gaźnika jest w wersji "odblokowanej", a to blokowało przepustnicę w niewielkim stopniu więc różnicami pewnie ogromna nie będzie, ale przy GS to i 3-5 koni się przyda bo to mogło go troszeczkę ograniczać
Będę na bieżąco pisał co i jak i jak moto dojdzie do stanu, że będzie dobrze schodził z obrotów i chodził równo i skończy strzelać w tłumik to napiszę, żeby było dla potomnych
EDIT:
dekielki przerobione, teraz bolce są krótkie, ale brak odczuwalnej różnicy w osiągach, wymieniłem o-ringi przy króćcach do synchronizacji choć stare były OK i także 0 różnicy dalej schodzi z obrotów jakby chciał, a nie mógł, pryskałem samostartem wszędzie i wszystko szczelne.
Moto pójdzie raczej do mechanika na regulację i synchronizacją ponieważ ja nie mam wakuometrów i ogólnie powiem, że mają po prostu go zrobić, żeby jeździł tak jak jeździ, a schodził normalnie z obrotów.
Chyba, że breżniew masz jeszcze jakieś sugestie ? Iglice na środkowym rowku, membrany całe, wszystko szczelne z zewnątrz (przynajmniej po próbie samostartem, które poleciłeś), króćce łączące gaźniki z silnikiem w b. dobrym stanie, filtr powietrza czysty. Pozostało jedynie synchro i ew. regulacja składu mieszanki tymi śrubami z dołu...
Zastanawiałem się czy może te "igliczki" ze ssania nie zamykają się do końca i ciągnie tamtędy więcej paliwa.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
phuryn [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009 BARDZO BARDZO PILNE PYTANIE -GAŹNIKI!!!!!
|
|
|
Czy gaźniki gs 1992 będą pasować do 1998?
Jadę w piątek do chorwacji, potrzebuję natychmiastowej odpowiedzi.
Dzięki, Paweł
Jeśli gaźniki nie będą pasować nie szkodzi, wystarczy że będę mógł wykorzystać iglice. Z tego co wiem nie powinno być problemów...
Sprawa jest na prawde BARDZO PILNA. Muszę wiedzieć na czym stoję. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Cze, 2009
|
|
|
Będą - było już o tym na forum. |
|
|
|
|
Endrju [Usunięty]
|
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 12 Maj, 2010
|
|
|
Pytam z czystej ciekawości. Czy takie gaźniki podeszły by do GS-a starszego niż 2001?? Bo znalazłem je na Allergo i pisało że są z 2001. Są czałkiem inne niz moje. Jakoś dużo wężyków maja i różnych dziwnych rzeczy.
1023980204.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 3486 raz(y) 126,63 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|