Zmiana biegow |
Autor |
Wiadomość |
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007 Zmiana biegów
|
|
|
Yo boys!
Zapodaje linka do filmku:
http://www.youtube.com/watch?v=hMxKMa-WPvo
Czy to prawda ze mozna zmieniac biegi w moto bez udzialu sprzegla i szkody dla silnika??
Ten koles z US mowil ,ze MUSI natomiast poslugiwac sie sprzeglem jak "schodzi" w dol. Jak chce do gory to nie musi :shock: Wez tak sproboj bez sprzegla w samchodzie hehe skrzynia do wymiany
Dzisiaj ogladalem MotoGP w malezji (Stoner winner!) i przypatrzylem sie jezdzie rossiego jak byl zoom na lewa manetke. I wlasnie podobnie silnik brzmial jakby wchodzil na dalsze oborty a jego lewa dlon nie drgnela :oops:
Pozniej byl zoom na stope i tu rowniez na odwrot. Jak wybieral wyzsze biegi to lewa stopa szla w dol, jak redukowal to w gore :lol: wicked
Co o tym sadzicie? |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
mi sie wydaje tzn gdzies czytalem ze sa skrzynie pol automatyczne ze mozna zmieniac biegi ze sprzeglem ale nie trzeba... dobrze mowie? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Zmiana biegów bez sprzęgła w górę jest możliwa. Trzeba tylko odpowiednio manewrować gazem by biegi wchodziły bez zgrzytów. W dól jest juz znacznie gorzej. tu trzeba wrzucać z miedzygazem. O ile w jeździe sportowej motocyklami wyścigowymi zmiana bez sprzęgła pozwala ująć jakiś tam czas na okrążeniu , to w zwykłym moto użytkowym nie ma to sensu. W czasie takiej zmiany prawie zawsze dochodzi do dużego uderzenia pomiędzy sprzęgłami kłowymi w samej skrzyni biegów. Powoduje to wypracowywanie sie elementów i w nastepstwie moze dość do tego , ze biegi będą wyskakiwać lub coś pęknie. Gwałtowny udar może tez uszkodzic same zęby w kołach zębatych , łozyska , wyciaga łańcuch itp.Skrzynie motocyklowe np. w GS-ie są niesynchronizowane . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Z tego co wiem to w prawie kazdym ściganym to jest mozliwe i się stosuje ,ale z racji tego ze GS nie jest ściganym to tego nie mozna robic,w CBR-ce stosowałem to i w góre i w dół i wchodziły bez problemu i wcale nieprawda jest ze cos sie popsuje są to tzw. mokre sprzęgła czy jakos tak i można stosować przezucanie bez sprzęgła tak mi kiedyś wytłumaczyli na innym forum.A co to daje hmmmm ............... w jeżdzie ulicznej chyba nic tyle tylko ze oszczędzasz lewą ręke. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
jankees napisał/a: | Z tego co wiem to w prawie kazdym ściganym to jest mozliwe i się stosuje ,ale z racji tego ze GS nie jest ściganym to tego nie mozna robic,w CBR-ce stosowałem to i w góre i w dół i wchodziły bez problemu i wcale nieprawda jest ze cos sie popsuje są to tzw. mokre sprzęgła czy jakos tak i można stosować przezucanie bez sprzęgła tak mi kiedyś wytłumaczyli na innym forum.A co to daje hmmmm ............... w jeżdzie ulicznej chyba nic tyle tylko ze oszczędzasz lewą ręke. |
Rozbierałes kiedykolwiek skrzynie motocyklową ze piszesz o mokrych sprzegłach w skrzyni? Skrzynia ma tylko sprzęgła kłowe i brak pierscieni synchronizujacych . Samo sprzęgło pomiedzy silnikiem a skrzynią jest sprzęgłem wielotarczowym pracujacym w oleju ale nic to nie zmienia. Zawsze udar będzie duzy. Mozesz sie o tym sam przekonac jak troche pojeździsz w ten sposób i za jakis czas będziesz zbierał kase na naprawę.
Zobacz jak jest to skonstruowane w GS-ie. Zmiana biegu następuje po przez przesunięcie pary kól zębatych na obu wałkach i złączenie ich z tymi obok.
Tak więc sama zmiana jest mozliwa ale czy warto stosowac tą metode kazdy powinien sam sobie odpowiedzieć. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Dobra breżniew nie neguje twojej wiedzy na temat mechaniki motocyklowej bo wiem ze jest wielka tylko tyle ze ty mówisz o silnikach GS-a a ja napisałem ze w CBR-ce to stosowałem , w GS-ach nie robi sie tego wiem bo sam sprawdziłem na swoim po przesiadce z CBR-ki byłem do tego przyzwyczajony ale niestety nie mogłem tego zrobic tak łatwo jak w tamtym moto. |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Nie widze prawde mówiąc większego sensu w tej dyskusji.
Po to to sprzęgło jest żeby go używać.Nawet jadąc plastikiem zaoszczędzajac jakieś tam ułamki sekund ,to bez znaczenia dla normalnego użytkownika. Ktoś chce Rossim zostać?To ma sens przy zmianie biegu na kole np. ale w codziennej jeżdzie??!!! |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
heh ja tam próbowałem sobie takiej zmiany na motocyklu jezdzac na kursie
w dół ładnie schodziło ale do góry juz nie było tak wesoło
w swoim nie próbowałem i chyba nie bede
przy szybkiej zmianie biegów (wyprzedanie) nie musze wciskać sprzegła do końca (ruch klamka na jakies 1/2 pełnego wciśniecia) a biegi wskakują idealnie |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Yarccom napisał/a: |
w swoim nie próbowałem i chyba nie bede
przy szybkiej zmianie biegów (wyprzedanie) nie musze wciskać sprzegła do końca (ruch klamka na jakies 1/2 pełnego wciśniecia) a biegi wskakują idealnie |
no ja tez chyba na swoim tego nie srobuje... a wiadomo ze podczas wyprzedzania odruchowo kruciutkie sprzeglo i bieg w góre a tak wogole Yarccom fajny avatarek :):):) |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Grzechu16 napisał/a: | a tak wogole Yarccom fajny avatarek :):):) |
z dzisiejszego wypadu
prawie 450 km nakrecone chyba ostatni wyjazd w tym sezonie bo jazda przy 5,5 stopniach to juz lekkim masochizmem zalatuje |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Ja na poprzednim motocyklu sotsowałem ta metode ale tylko w góre i lepiej mi się zmieniało biegi niż ze sprzegłem, nie chodzi mi tu o wygode oczywiscie, W GS-ie tez próbowałem własnie dzis pierwszy raz, i powiem że jak sie tam ma około 5000 obr i momencie kiedy wrzucamy wyższy bieg manetka prawie do zera to elegancko wchodzi, a przy wyższych obrotach boje się próbowac bo mi szkoda silnika Lepiej uzywać sprzegła po to ono jest żeby rozłanczało napęd. |
|
|
|
|
GSadmirer
Model GSa: GS 500F
Wiek: 38 Dołączył: 16 Paź 2007 Pochwał: 1 Posty: 756 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2007
|
|
|
Niby jednak wszystko zalezy od typu moto.
No ale badz co badz to silnik/skrzynia dostaja baty i to kumulujace. Perspektywa wyskakujacych biegow i wajchowego freestylu nie jest zachecajace, o kosztach naprawy nie mowiac.
Czyli GS nalezy szanowac i go sprzeglem karmic, jak chce wyzej (i nizej) szczekac! :lol:
Dzieks za anwesr |
_________________ Nie jeźdź szybciej niż myślisz
|
|
|
|
|
Szeryf [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2007
|
|
|
Nie chce sie mądrzyć na ten temat bo moja wiedza nie jest zbyt obszerna ale moge dopowiedzieć tylko to że mam u siebie w garażu "chiński" motorek o nazwie Smyk 50ccm, 4t z 4 stopniową skrzynią biegów ale bez sprzęgła, czyli taki pół automat. Tylko gaz-bieg. Ktoś wie na czym to polega i jaka jest różnica w stosunku do zwykłej biegówki? |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2007
|
|
|
heh jezdzięłm na takim czymś mój kuzynkek miał coś takeigo, to było w stylu choppera, fajny miało odgłosik, ale tam była półautomatyczna skrzynia tak jak by, ale na czym to dokładnie polegało to nie wiem |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 22 Paź, 2007
|
|
|
Te cudo posiada sprzęgło odśrodkowe. Jak dodajesz gazu to w pewnym momencie sprzęgło zaczyna przenosic moment z silnika do skrzyni. Cos podobnego jak w skuterach. Tu jednak sprzęgło pracuje w oleju a sam mechanizm wyciskający jest odśrodkowo sterowany. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|