WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
brak luzu na szklance zaworowej
Autor Wiadomość
Witq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   brak luzu na szklance zaworowej

Witam ,

podczas sprawdzania luzów zaworowych odkryłem, że do obracania szklanki popychacza muszę użyć sporej siły - wg haynesa powinna się dać swobodnie wyjąć [po usunięciu wałka rozrządu rzecz jasna]. Krzywka ustawiona do góry, luz zaworowy poniżej 0,02 ale był bo sama płytka zaworowa dała się poruszać wokół osi.
Uznałem ten objaw za dosyć niepokojący ale nie wiem co może być przyczyną. Proszę o wypowiedź bardziej doświadczonych w serwisowaniu GS 500

Pozdrawiam,

Witq
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Nie 11 Sty, 2009   

specem nie jestem ale szklanka powinna obracać się swobodnie i tak było w moim poprzednim sprzęcie. skoro się nie obraca swobodnie to coś musi być zatarte i sprawdziłbym to bo w swoim zakresie ruchu góra dół też pewnie nie chodzi swobodnie. przy okazji jak będziesz regulował luz to trzymaj się wartosci podanych przez producenta bo ja ze względu na to że w gs'ach luz maleje zrobiłem trochę większy niż dopuszczalny i osiągi znacznie zmalały.
 
 
Witq
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Sty, 2009   

Dzięki,

Wydaje mi się, że bez demontażu wałka rozrządu się nie obejdzie - a miało być tak łatwo.

Czy ktoś miał podobny przypadek?

[ Dodano: Wto 10 Lut, 2009 ]
OK,

wałek zdemontowany, założony z powrotem, dekiel od zaworów na swoim miejscu.

nie chciałem porywać się na operację demontażu głowicy zwłaszcza, że szklanka po wyjęciu nie miała śladów przytarcia, zużycia itp. została przeszlifowana na tokarce przy pomocy wodnego papieru ściernego i błyszcząca założona z powrotem - w otworze obraca się już swobodnie.

proponuję zakończyć temat [zwłaszcza, że nie spotkał się z zainteresowaniem]

pootietang - wielkie dzięki
 
 
Hedoni
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Mar, 2009   

u mnie przy luzie poniżej 0,03 szklanki razem z płytkami swobodnie można było obracać palcami bez demontażu wałka rozrządu,
 
 
Witq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 29 Mar, 2009   

jak wyjąłem to się okazało, że szklanka ma osad - moto sprowadzane chwilę nie jeździło więc coś tam mogło się przykleić - wyjąłem wyczyściłem [troszeczkę papierem wodnym 500] i chodzi ładnie
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Przetrząsnąłem podwieszone tematy odnośnie regulacji luzów zaworowych ale nie znalazłem niestety nic pomocnego w moim przypadku. Sprawdzaliśmy z bratem w jego GSie luzy zaworowe i okazało się, że tylko na prawym dolotowym jest 0,05 a pod pozostałe nie wchodził nawet listek 0,03. Z pomiarów i oznaczenia na płytkach okazało się, że wszystkie mają w granicach 2,70 +/- 0,01 cm. Zeszlifowałem płytki o 0,05, zamontowałem i tutaj zdziwienie - brak luzu na wszystkich zaworach. Nie mogę nawet złapać tego luzu na prawym dolotowym, który przy pierwszym pomiarze wykazał 0,05 cm. Nie wiem co robię źle, przyznaje się że pierwszy raz robię to sam ale powtarzając pomiary kilka razy jest przecież jakaś powtarzalność i chociaż na tym jednym zaworze powinno się uzyskać taki luz jak przy pierwszym pomiarze.

Nie wiem jak teraz ugryźć ten temat - czy spróbować zeszlifować o kolejne 0,05 cm? Dopytuję ponieważ wydaje mi się to dosyć dużo aż 0,1 cm w sumie zejść z grubości. Z drugiej strony czytając tematy widziałem, że ludzie pytali o płytki 2,60 czy nawet gdzieś się przewijało 2,55 więc teoretycznie chyba jest taka możliwość.
 
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Pon 01 Cze, 2015   

Dlatego warto zainwestowac w zestaw plytek zaworowych i nie miec takich problemow.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
igorto
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Cze, 2015   

Generalnie taka duża różnica jest możliwa, w szczególności kiedy sprawdzanie luzów zaworowych zostało wcześniej zaniedbane. Szlifuj dalej, tylko pamiętaj o jednej sprawie. Po ponownym osadzeniu płytki zaworowej zakręć parę razy rozrządem, żeby się dobrze osadziła w szklance - i dopiero zmierz luz. Inaczej mogą wyjść bzdury przy pomiarze.

Pojawia się tylko jedno podstawowe pytanie: czy jeśli na 3 zaworach nie ma w ogóle luzu, i to w aż takim stopniu, czy praca silnika w takim stanie nie wypaliła zaworów, szklanek?
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Cze, 2015   

Witam, czy kolega Grzechu 16 poradził sobie z tematem grubości płytek?
Wyjmujesz płytki przy użyciu klucza czy demontujesz wałki rozrządu?
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Czw 18 Cze, 2015   

Metodą prób i błędów udało się opanować sprawę. Suma summarum zamiast płytek 2,70 wszędzie wylądowały płytki 2,60 z tym, że w przypadku dwóch zaworów jest to górna granica tolerancji i planuję zapolować na trochę grubsze płytki jak pojawią się gdzieś w okazyjnej cenie. Płytki wyjmowałem takim kluczem podobnym do oryginalnego Suzuki (znalazłem taki haczyk o podobnym kształcie i udało się po lekkim podszlifowaniu go dostosować). Tak czy inaczej czasami była konieczność wciśnięcia zaworu i dopiero później podparcia go kluczem. W dwie osoby spokojnie można sobie poradzić z wyjęciem płytek nawet bez specjalnego klucza - jedna osoba wciska zawór szerokim śrubokrętem lub czymś podobnym a druga osoba podważa płytkę i ją wyciąga.

sezrg napisał/a:
Dlatego warto zainwestowac w zestaw plytek zaworowych i nie miec takich problemow.
Przy okazji jak odpisuję w temacie - na pewno warto posiadać wachlarz płytek różnej grubości posiadając warsztat i ustawiając luzy zaworowe kilka razy w miesiącu, a nie jeden raz podczas całego okresu posiadania motocykla.
 
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Cena oryginalnej nowej płytki oscyluje ok 50zł, natomiast ostatnio kupowałem takie płytki w sklepie Netbiker po niecałe 20zł za sztukę. Polecam sklep bo towar dobry tylko dostawa mega długa /2 tygodnie/!!!!Zdecydowanie lepiej kupić pod wymiar niż szlifować!
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
zdzis 

Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: Łódzkie
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Grzechu16 napisał/a:
Przy okazji jak odpisuję w temacie - na pewno warto posiadać wachlarz płytek różnej grubości posiadając warsztat i ustawiając luzy zaworowe kilka razy w miesiącu, a nie jeden raz podczas całego okresu posiadania motocykla.

Ale pewnie zdajesz sobie sprawę że luz zaworowy sprawdza się co 6000 km....
Luz w GS jest bliski zerowemu więc wymaga częstej jego kontroli oraz korekcji.
Gary masz 2 nie 4 więc koszty płytek nie są kosmiczne.
Zaś swoją drogą jestem ciekaw jak szlifowałeś woje płytki
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

PePeMotoryzacja napisał/a:
Zdecydowanie lepiej kupić pod wymiar niż szlifować!
Jeżeli chodzi o cenę na pewno korzystniej prześlifować. Interesuje mnie tylko jedna kwestia - dowiedziałem się, że płytki utwardzane są powierzchniowo i zastanawiam się czy będzie jakikolwiek ślad na takiej szlifowanej płytce po przejechaniu kilkuset czy kilku tysięcy kilometrów.

zdzis napisał/a:
Ale pewnie zdajesz sobie sprawę że luz zaworowy sprawdza się co 6000 km....
Luz w GS jest bliski zerowemu więc wymaga częstej jego kontroli oraz korekcji.
Gary masz 2 nie 4 więc koszty płytek nie są kosmiczne.
Zaś swoją drogą jestem ciekaw jak szlifowałeś woje płytki

Tak zdaję sobie z tego sprawę. Nawiasem mówiąc iość cylindrów nie jest równoznaczna z ilością płytek. Szlifowałem w zakładzie gdzie zajmują się między innymi planowaniem głowic.
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 20 Cze, 2015   

Robiłem tak, że oddawałem płytkę do szlifowania, bo tak wychodziło szybciej i taniej, została zeszlifowana na szlifierce magnesowej, rozmagnesowana, a następnie stroną szlifowaną do dołu i nie było żadnego kontaktu z krzywką wałka.

Oczywiście sprawdza się luz zaworowy co 6000 km ale tylko 2 razy tak sprawdziłem, a potem już co 8-10 i nadal było ok (moto z przebiegiem 30-58 tys.)

Najlepiej to mieć komplet, albo kupować oryginały, ale tego motocykla jest tak dużo, że łatwo kupić lub wymienić płytki lub zeszlifować bo słyszałem, że jednak nie są utwardzane.

W larssonie sa po 22 zł, mając zniżki...ło to już w ogóle grosze, mając kilka płytek po kilku latach można sobie nimi żonglować.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
PePeMotoryzacja 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44
Dołączył: 25 Maj 2015
Pochwał: 32
Posty: 212
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 21 Cze, 2015   

Po zeszlifowaniu, to następca który będzie regulował zawory będzie miał problem, bo na płytce jest rozmiar który nie będzie się trzymał wymiaru po ,,zeszlifowaniu":) Dlatego doradzam kupno płytek wymiarowych, dodatkowo co by uniknąć ,,szlifowania" istnieje możliwość zamiany płytek miejscami :)
_________________
obecnie dżiksa:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.