WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jakies piszczenie...
Autor Wiadomość
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007   Jakieś piszczenie...

Witam mam problem... tzn zauwazylem dzisiaj ze podczas jazdy jak przestaje dodawać gaz to słysze jakiś ... nie wiem jak to opisac.... dzwonienie/piszczenie gdzies z przodu moto (nie wiem czy to silnik ale chyba tak skoro dodawanie gazu ma tu znaczenie) czy po takiej informacji mozecie powiedziec co to moze byc?:/
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007   

To moze byc lużny łańcuch rozrzadu.
Jesli ci silnik na wolnych stuka , schodząc z obrotów dziwnie dzwoni i szumi to pewnie łańcuszek. najpierw proponuje sprawdzić napinacz łańcucha rozrządu. W moim było takie same objawy . Napinacz sie zaciął i łańcuch był luźny. Poniewaz łańcych powoduje też nacisk na koła łańcuchowe wałkow rozrządu , zmiana naciagu łańcucha ma wpływ na luzy zaworowe. Mniejszy , nieprawidłowy naciag powoduje stukanie zaworow.
Wykręć napinacz i sprawdz czy wykręcajac sruby napinacza z silnika powodujesz wysuwanie trzpienia. Po wyjęciu pokręć śuba w otworze by wsunąc trzpien z powrotem i zluzuj . Sprawdź płynność wysuwania trzpienia.
Jesli się zaciął to radze wymienić na nowy. Niestety koszt to 291pln za oryginał suzuki.
Jak napinacz był w porządku to zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż długosc łańcucha . Na 21 pinach powinno byc max 158mm mierzone od osi pinu.
Ciekawe w jakim stanie są ślizgacze łańcucha.
Zobacz też zebatke zdawczą czy niema luzu na wałku zdawczym . Ona tez moze mocno hałasować.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Odświeżam,
U mnie popiskiwanie występuje równo z pracą silnika, jak zwiększę obroty to nie słyszę bo silnik zagłusza. Ciężko mi określić konkretne miejsce ale są to na pewno okolice silnika. Problem występuje na rozgrzanym i na zimnym. Żadnych stuków natomiast nie ma chyba.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Jest sposób na bardzo dokładne określenie miejsca z którego pochodzą wszelkie dziwne odgłosy z poszczególnych układów/mechanizmów silnika, ale ten patent jest pilnie strzeżoną tajemnicą warsztatową więc nie mogę nic więcej na ten temat powiedzieć, obowiązuje mnie tajemnica zawodowa ;) kto się domyśla wie o co chodzi :D . Rozumiem że te piszczenie dochodzi z pracującego silnika na postoju- tak?. Może dla pewności sprawdź najpierw wszelkie połączenia śrubowe itp. w okolicy silnika, być może względem drgań pracującego silnika jakiś luźny element wpada w wibracje/rezonans i dlatego coś tam piszczy. Natomiast jeżeli być może już to sprawdziłeś wcześniej i jesteś pewny że to jednak pochodzi z silnika to... może by jakiś filmik na początek z tym piszczeniem. Ewentualnie sprawdź co się będzie działo w chwili kiedy podczas pracy silnika w momencie występowania tego (jak to określiłeś) piszczenia np. wciśniesz sprzęgło/włączysz rozrusznik/przechylisz moto na jedną stronę/na drugą stronę/po włączeniu biegu- czy podczas tego sprawdzania coś ulegnie zmianie.
 
 
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Moto piszczy na postoju jak i podczas jazdy. Piszczenie pochodzi z okolic, ale czy to na pewno silnik to nie wiem, może jakaś guma co trzyma silnik w ramie... Bez różnicy czy włączę sprzęgło czy nie, nie ważne jaki bieg, przechylania nie sprawdzałem. Jak wrócę do domu (27 kwietnia) to to sprawdzę.
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

Myślę, że KATANA miał na myśli ten oto tajny patent jakim jest
stetoskop warsztatowy :hyhy:
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013   

lencol napisał/a:
Myślę, że KATANA miał na myśli ten oto tajny patent jakim jest stetoskop warsztatowy :hyhy:


Obrazek się nie ładuje, dlatego powiem że najprawdopodobniej chodzi o długi śrubokręt :)
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

IDENTYCZNIE jak tu
http://www.youtube.com/watch?v=nTMWdxvTJiY
:zdziwko:
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

booster27 napisał/a:
IDENTYCZNIE jak tu
http://www.youtube.com/watch?v=nTMWdxvTJiY
:zdziwko:


Długo masz GS-a? Na pewno prędzej tak nie chodził? Najlepiej nagraj swojego jak wrócisz :>
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Według mnie to tak normalnie chodzi GS, jeśli chodzi inaczej tzn., że coś jest popsute. Jeśli chciałeś jedwabistej pracy silnika to kupiłeś zły motocykl.
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Dokladnie, tak chodzi GSina. Co wiecej, ja tam zadnego zlego piszczenia nie slysze, tylko normalna prace silnika Suzuki rzedowego na gaziorach
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Jak panowie wyżej piszą, ewentualnie dla świętego spokoju to możesz zobaczyć rozrząd itp, ale licz się z kasą wtedy dodatkową. ;)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
booster27
[Usunięty]

Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Uff, po prostu na tym filmie (jest od kogoś z forum) też pipiskuje a że nie miałem porównania do idealnej pracy, to tak zareagowałem. :wstyd:

Dziękuję za pomoc, film wstawię jak odpalę a piszczenie może zlokalizuję.
:padam:
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013   

Przy moto z przebiegiem niecałych 5000km nie powinno nic piszczeć przecież. Silnik nawet nie jest dotarty...
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013   

Silniki chłodzone powietrzem mają swoją kulturę pracy, jednak dodać muszę że jeżeli silnik jest w dobrym stanie technicznym, jest odpowiednio eksploatowany/obsługiwany, słychać wtedy tylko ten cichy właściwy równomierny "szum" pracy silnika, bez żadnych innych dodatkowych odgłosów w tle. W podanej próbce jest mi ciężko coś konkretnego wywnioskować, jakość nagrania itd. ale coś tam w tle pracy tego silnika słyszę, tylko zaznaczam że to może być spowodowane czynnikami jakości nagrania itd. Na żywo bym wiedział czy jest dobrze, czy też nie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.