Jakies piszczenie... |
Autor |
Wiadomość |
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007 Jakieś piszczenie...
|
|
|
Witam mam problem... tzn zauwazylem dzisiaj ze podczas jazdy jak przestaje dodawać gaz to słysze jakiś ... nie wiem jak to opisac.... dzwonienie/piszczenie gdzies z przodu moto (nie wiem czy to silnik ale chyba tak skoro dodawanie gazu ma tu znaczenie) czy po takiej informacji mozecie powiedziec co to moze byc?:/ |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 02 Sie, 2007
|
|
|
To moze byc lużny łańcuch rozrzadu.
Jesli ci silnik na wolnych stuka , schodząc z obrotów dziwnie dzwoni i szumi to pewnie łańcuszek. najpierw proponuje sprawdzić napinacz łańcucha rozrządu. W moim było takie same objawy . Napinacz sie zaciął i łańcuch był luźny. Poniewaz łańcych powoduje też nacisk na koła łańcuchowe wałkow rozrządu , zmiana naciagu łańcucha ma wpływ na luzy zaworowe. Mniejszy , nieprawidłowy naciag powoduje stukanie zaworow.
Wykręć napinacz i sprawdz czy wykręcajac sruby napinacza z silnika powodujesz wysuwanie trzpienia. Po wyjęciu pokręć śuba w otworze by wsunąc trzpien z powrotem i zluzuj . Sprawdź płynność wysuwania trzpienia.
Jesli się zaciął to radze wymienić na nowy. Niestety koszt to 291pln za oryginał suzuki.
Jak napinacz był w porządku to zdejmij pokrywę zaworów i sprawdż długosc łańcucha . Na 21 pinach powinno byc max 158mm mierzone od osi pinu.
Ciekawe w jakim stanie są ślizgacze łańcucha.
Zobacz też zebatke zdawczą czy niema luzu na wałku zdawczym . Ona tez moze mocno hałasować. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
booster27 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Odświeżam,
U mnie popiskiwanie występuje równo z pracą silnika, jak zwiększę obroty to nie słyszę bo silnik zagłusza. Ciężko mi określić konkretne miejsce ale są to na pewno okolice silnika. Problem występuje na rozgrzanym i na zimnym. Żadnych stuków natomiast nie ma chyba. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Jest sposób na bardzo dokładne określenie miejsca z którego pochodzą wszelkie dziwne odgłosy z poszczególnych układów/mechanizmów silnika, ale ten patent jest pilnie strzeżoną tajemnicą warsztatową więc nie mogę nic więcej na ten temat powiedzieć, obowiązuje mnie tajemnica zawodowa kto się domyśla wie o co chodzi . Rozumiem że te piszczenie dochodzi z pracującego silnika na postoju- tak?. Może dla pewności sprawdź najpierw wszelkie połączenia śrubowe itp. w okolicy silnika, być może względem drgań pracującego silnika jakiś luźny element wpada w wibracje/rezonans i dlatego coś tam piszczy. Natomiast jeżeli być może już to sprawdziłeś wcześniej i jesteś pewny że to jednak pochodzi z silnika to... może by jakiś filmik na początek z tym piszczeniem. Ewentualnie sprawdź co się będzie działo w chwili kiedy podczas pracy silnika w momencie występowania tego (jak to określiłeś) piszczenia np. wciśniesz sprzęgło/włączysz rozrusznik/przechylisz moto na jedną stronę/na drugą stronę/po włączeniu biegu- czy podczas tego sprawdzania coś ulegnie zmianie. |
|
|
|
|
booster27 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Moto piszczy na postoju jak i podczas jazdy. Piszczenie pochodzi z okolic, ale czy to na pewno silnik to nie wiem, może jakaś guma co trzyma silnik w ramie... Bez różnicy czy włączę sprzęgło czy nie, nie ważne jaki bieg, przechylania nie sprawdzałem. Jak wrócę do domu (27 kwietnia) to to sprawdzę. |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Myślę, że KATANA miał na myśli ten oto tajny patent jakim jest
stetoskop warsztatowy
|
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sro 17 Kwi, 2013
|
|
|
Obrazek się nie ładuje, dlatego powiem że najprawdopodobniej chodzi o długi śrubokręt |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
booster27 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Długo masz GS-a? Na pewno prędzej tak nie chodził? Najlepiej nagraj swojego jak wrócisz |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Według mnie to tak normalnie chodzi GS, jeśli chodzi inaczej tzn., że coś jest popsute. Jeśli chciałeś jedwabistej pracy silnika to kupiłeś zły motocykl. |
|
|
|
|
danny
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2011 Pochwał: 6 Posty: 798 Skąd: Poznań / Choszczno
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Dokladnie, tak chodzi GSina. Co wiecej, ja tam zadnego zlego piszczenia nie slysze, tylko normalna prace silnika Suzuki rzedowego na gaziorach |
_________________ Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal) |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Jak panowie wyżej piszą, ewentualnie dla świętego spokoju to możesz zobaczyć rozrząd itp, ale licz się z kasą wtedy dodatkową. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
booster27 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Uff, po prostu na tym filmie (jest od kogoś z forum) też pipiskuje a że nie miałem porównania do idealnej pracy, to tak zareagowałem.
Dziękuję za pomoc, film wstawię jak odpalę a piszczenie może zlokalizuję.
|
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Przy moto z przebiegiem niecałych 5000km nie powinno nic piszczeć przecież. Silnik nawet nie jest dotarty... |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013
|
|
|
Silniki chłodzone powietrzem mają swoją kulturę pracy, jednak dodać muszę że jeżeli silnik jest w dobrym stanie technicznym, jest odpowiednio eksploatowany/obsługiwany, słychać wtedy tylko ten cichy właściwy równomierny "szum" pracy silnika, bez żadnych innych dodatkowych odgłosów w tle. W podanej próbce jest mi ciężko coś konkretnego wywnioskować, jakość nagrania itd. ale coś tam w tle pracy tego silnika słyszę, tylko zaznaczam że to może być spowodowane czynnikami jakości nagrania itd. Na żywo bym wiedział czy jest dobrze, czy też nie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|