WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
paliwo w oleju?
Autor Wiadomość
rav143
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Sie, 2011   

No to kranik ci puszcza na zamkniętym wychodzi na to.

Poza tym jeśli zbierze ci sie paliwo w oleju to po nagrzaniu silnika odparuje ono przez odme.
Wiadomo gdy naleje sie go troche to olej ma gorsze właściwości smarne.
 
 
xlim
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Sie, 2011   

co za głąby biorą się za grzebanie przy motorze dziś rozebrałem kranik w środku okazało się wszystko w porządku dopiero po jakimś czasie doszedłem że osłonka z napisami ON i RIP powinna być odwrotnie i ja non stop zostawiłem na RIP więc wymienię olej bo benzyna się na pewno dostała
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011   

Nie ma takiej pozycji jak RIP, chyba PRI czyż nie tak?
_________________

 
 
 
xlim
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Sie, 2011   

masz racie pomyliło mi się
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 10 Sie, 2011   

Pozycja RIP to w czarnym worku, taki czarny dowcip :)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Plotuś
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Maj, 2012   

No witam. Jest jakiś innym sposób na sprawdzenie czy benzyna nie przelała się do oleju?

Zostawiłem kranik na 1,5h na PRI, bo zapomniałem zakręcić ;/ No i po tej 1,5h poszedłem powiedzieć GSowi "dobranoc", patrzę a tam trochę paliwa pod moto z prawej strony. Okazało się że paliwo leciało z drenu (zaznaczony na ostatnich zdjęciach z mojego tematu: http://www.forum.gs500.pl...?t=9860&start=0 ) . Po ściśnięciu drenu paliwo zaczęło lecieć jak szalone! Myślałem że tego nie zatrzymam, ale przekręciłem kranik na ON, zamknąłem szybko zbiornik, ale coś koło 350ml benzynky mogło ulecieć. Szybko sprawdzam poziom oleju i zapach. Jeżeli chodzi o ilość to nie ma go więcej niż po wymianie, a zapach ciężko stwierdzić na 100% czy czuć benzyną czy nie. Moim zdaniem nie, ale może sobie tak wmawiam tylko. :zdegustowany: . 2tyg. temu wymieniałem olej, nie chcę żeby czekało mnie znowu to samo. W weekend miałem jechać w moją pierwszą dłuższą drogę (koło 400km). :(
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon 07 Maj, 2012   

No to udaj się jak najszybciej do mechanika, nie do magika. Bo jak paliwo ci przedostało się do oleju to możesz silnik zatrzeć. Z takiego opisu ciężko ocenić co się stało...
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Maj, 2012   

Jak masz sprawne zawory iglicowe to paliwo nie powinno zlecieć do silnika. Prawdopodobnie przelało się tylko do airboksa i zleciało drenem. Konstruktorzy przewidzieli takie rzeczy :)
 
 
Plotuś
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Maj, 2012   

Mam nadzieję Kat że masz rację. Jutro jeszcze sprawdzę czy jakieś zmiany w ilości oleju i czy czuć swąd(czy jak woli ktoś inny piękny zapach ;) ) paliwa.

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2012 ]
Trudno ocenić czy czuć czy nie... jestem w kropce.
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   

Jak masz masło w oleju to masz lipę, jeżeli olej jest ładny, ciekły, bez żadnych dziwnych nalotów, kożuchów, czy czego innego, to jest ok.
 
 
lukasz86 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 46
Skąd: PMI
Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   

Jak trudno ocenić to znaczy że nie przeleciało albo bardzo małe ilości ;) W zeszłym roku miałem ten sam problem. Przełączyłem na pri na jakieś 20-30 min i paliwo przelało się do oleju i było wyraźnie czuć zapach benzyny. Niestety było trzeba wymienić świeżo wymieniony olej :/ Kosztowało mnie to 150 zł i już pilnowałem do końca sezonu żeby nie przełączać na pri.
Zimą wymiana zaworków iglicowych a i tak dalej mam w głowie żeby nie przełączać na pri :hyhy: bo po co... (tylko raz w roku po zimie i ani razu więcej)
 
 
Plotuś
[Usunięty]

Wysłany: Wto 08 Maj, 2012   

Dzięki za odpowiedzi, może za bardzo się martwię ;)
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Odkopię temat. Chciałem się właśnie przejechać i coś mnie tknęło żeby sprawdzić olej. Było pomiędzy min a max a jest sporo powyżej max.
Po porównaniu oleju z silnika i z butelki ten z silnika pachnie lekko benzyną (wymieniany był może 100 km temu).
Miał ktoś podobny problem? Olej do wyj....? Jeżeli tak to jak dalej kminić skąd się bierze paliwo tam gdzie nie powinno?

Napewno nie jeździłem na PRI.

[ Dodano: Czw 09 Maj, 2013 ]
Zajrzałem do gaźników. Zaworki wyglądają dobrze, na końcówce gumka nie jest wygnieciona więc to chyba nie to.
W międzyczasie wyjąłem filtr powietrza i ten dołem śmierdzi benzyną. W airboxie też czuć.
Rozkręciłem kranik i membrana ok, wszystkie wężyki też.

Jakieś pomysły skąd się ta benzyna wzięła?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Sam zaworek iglicowy to nie wszystko. Jest tam jeszcze kilka oringów, którymi też może lecieć paliwo. Np. oring gniazda zaworu iglicowego. Skoro czuć benzyną w airboxie to być może przelewa gaźniki i wtedy paliwo może wywalać w airbox. Sugerowałbym serwis i regulację gaźników.
Jeśli chodzi o olej to jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to go wymień. Lepiej wydać kasę na to niż zatrzeć silnik.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 10 Maj, 2013   

Co do oleju nie mam wątpliwości bo jest go sporo więcej i nawet przy wyciąganiu bagnetu widać że jest rzadki bo kapie.
Olej napewno do wymiany.

Swoją drogą twoja sugestia jest dość ciekawa bo jakiś czas temu zrobiłem wszystkie wymiany ale nie robiłem regulacji i synchronizacji gaźników bo mechanik miał zapierdziel.
To by się więc mogło zgadzać.

Bo jaki może być inny powód. Podejrzewałem kranik ale ten wygląda zupełnie normalnie i nie wiem czy jest sens go wymieniać. Na PRI nie jeździłem ani przez moment. Poza tym tak jak napisałeś paliwo w airboxie wzięło się raczej z gaźników.

Zastanawiam się tylko jak zrobić żeby kolejne 3 litry oleju nie pomieszały się z benzyną.
W sumie zastanawiam się czy nie zalać go na chwilę zwykłym olejem GM 10w40, który jest prawie połowę tańszy i nie próbować zbadać co się dokładnie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.