paliwo w oleju?
Odpowiedz do tematu

rav143
[Usunięty]
:
No to kranik ci puszcza na zamkniętym wychodzi na to.

Poza tym jeśli zbierze ci sie paliwo w oleju to po nagrzaniu silnika odparuje ono przez odme.
Wiadomo gdy naleje sie go troche to olej ma gorsze właściwości smarne.

xlim
[Usunięty]
:
co za głąby biorą się za grzebanie przy motorze dziś rozebrałem kranik w środku okazało się wszystko w porządku dopiero po jakimś czasie doszedłem że osłonka z napisami ON i RIP powinna być odwrotnie i ja non stop zostawiłem na RIP więc wymienię olej bo benzyna się na pewno dostała

:
Nie ma takiej pozycji jak RIP, chyba PRI czyż nie tak?

xlim
[Usunięty]
:
masz racie pomyliło mi się

:
Pozycja RIP to w czarnym worku, taki czarny dowcip :)

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Plotuś
[Usunięty]
:
No witam. Jest jakiś innym sposób na sprawdzenie czy benzyna nie przelała się do oleju?

Zostawiłem kranik na 1,5h na PRI, bo zapomniałem zakręcić ;/ No i po tej 1,5h poszedłem powiedzieć GSowi "dobranoc", patrzę a tam trochę paliwa pod moto z prawej strony. Okazało się że paliwo leciało z drenu (zaznaczony na ostatnich zdjęciach z mojego tematu: http://www.forum.gs500.pl...?t=9860&start=0 ) . Po ściśnięciu drenu paliwo zaczęło lecieć jak szalone! Myślałem że tego nie zatrzymam, ale przekręciłem kranik na ON, zamknąłem szybko zbiornik, ale coś koło 350ml benzynky mogło ulecieć. Szybko sprawdzam poziom oleju i zapach. Jeżeli chodzi o ilość to nie ma go więcej niż po wymianie, a zapach ciężko stwierdzić na 100% czy czuć benzyną czy nie. Moim zdaniem nie, ale może sobie tak wmawiam tylko. :zdegustowany: . 2tyg. temu wymieniałem olej, nie chcę żeby czekało mnie znowu to samo. W weekend miałem jechać w moją pierwszą dłuższą drogę (koło 400km). :(

:
No to udaj się jak najszybciej do mechanika, nie do magika. Bo jak paliwo ci przedostało się do oleju to możesz silnik zatrzeć. Z takiego opisu ciężko ocenić co się stało...

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
Kat
[Usunięty]
:
Jak masz sprawne zawory iglicowe to paliwo nie powinno zlecieć do silnika. Prawdopodobnie przelało się tylko do airboksa i zleciało drenem. Konstruktorzy przewidzieli takie rzeczy :)

Plotuś
[Usunięty]
:
Mam nadzieję Kat że masz rację. Jutro jeszcze sprawdzę czy jakieś zmiany w ilości oleju i czy czuć swąd(czy jak woli ktoś inny piękny zapach ;) ) paliwa.

[ Dodano: Wto 08 Maj, 2012 ]
Trudno ocenić czy czuć czy nie... jestem w kropce.

Bonzo
[Usunięty]
:
Jak masz masło w oleju to masz lipę, jeżeli olej jest ładny, ciekły, bez żadnych dziwnych nalotów, kożuchów, czy czego innego, to jest ok.

:
Jak trudno ocenić to znaczy że nie przeleciało albo bardzo małe ilości ;) W zeszłym roku miałem ten sam problem. Przełączyłem na pri na jakieś 20-30 min i paliwo przelało się do oleju i było wyraźnie czuć zapach benzyny. Niestety było trzeba wymienić świeżo wymieniony olej :/ Kosztowało mnie to 150 zł i już pilnowałem do końca sezonu żeby nie przełączać na pri.
Zimą wymiana zaworków iglicowych a i tak dalej mam w głowie żeby nie przełączać na pri :hyhy: bo po co... (tylko raz w roku po zimie i ani razu więcej)

Plotuś
[Usunięty]
:
Dzięki za odpowiedzi, może za bardzo się martwię ;)

:
Odkopię temat. Chciałem się właśnie przejechać i coś mnie tknęło żeby sprawdzić olej. Było pomiędzy min a max a jest sporo powyżej max.
Po porównaniu oleju z silnika i z butelki ten z silnika pachnie lekko benzyną (wymieniany był może 100 km temu).
Miał ktoś podobny problem? Olej do wyj....? Jeżeli tak to jak dalej kminić skąd się bierze paliwo tam gdzie nie powinno?

Napewno nie jeździłem na PRI.

[ Dodano: Czw 09 Maj, 2013 ]
Zajrzałem do gaźników. Zaworki wyglądają dobrze, na końcówce gumka nie jest wygnieciona więc to chyba nie to.
W międzyczasie wyjąłem filtr powietrza i ten dołem śmierdzi benzyną. W airboxie też czuć.
Rozkręciłem kranik i membrana ok, wszystkie wężyki też.

Jakieś pomysły skąd się ta benzyna wzięła?

:
Sam zaworek iglicowy to nie wszystko. Jest tam jeszcze kilka oringów, którymi też może lecieć paliwo. Np. oring gniazda zaworu iglicowego. Skoro czuć benzyną w airboxie to być może przelewa gaźniki i wtedy paliwo może wywalać w airbox. Sugerowałbym serwis i regulację gaźników.
Jeśli chodzi o olej to jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości to go wymień. Lepiej wydać kasę na to niż zatrzeć silnik.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Co do oleju nie mam wątpliwości bo jest go sporo więcej i nawet przy wyciąganiu bagnetu widać że jest rzadki bo kapie.
Olej napewno do wymiany.

Swoją drogą twoja sugestia jest dość ciekawa bo jakiś czas temu zrobiłem wszystkie wymiany ale nie robiłem regulacji i synchronizacji gaźników bo mechanik miał zapierdziel.
To by się więc mogło zgadzać.

Bo jaki może być inny powód. Podejrzewałem kranik ale ten wygląda zupełnie normalnie i nie wiem czy jest sens go wymieniać. Na PRI nie jeździłem ani przez moment. Poza tym tak jak napisałeś paliwo w airboxie wzięło się raczej z gaźników.

Zastanawiam się tylko jak zrobić żeby kolejne 3 litry oleju nie pomieszały się z benzyną.
W sumie zastanawiam się czy nie zalać go na chwilę zwykłym olejem GM 10w40, który jest prawie połowę tańszy i nie próbować zbadać co się dokładnie dzieje.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.