Duszenie / dlawienie sie silnika przy 4000 obrotow |
Autor |
Wiadomość |
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Panowie spokojnie. Wszyscy mamy rację, Meteorczyk też potrzebuje pomocy, ale to ja sobie nie pojeżdżę bez usunięcia usterki.
Z drugiej strony dobrze wiedzieć, że w Rawie Mazowieckiej jest miłośnik GS-ów ze spawarką.
Ma ktoś jakiś pomysł, co się dzieje z maszyną. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Zadałem Ci pytanie na pierwszej stronie odnośnie problemu, ale widzę, że ciężko dostrzegasz posty |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Ja u siebie juz ogólnie wszystko popieprzyłem co się dało z układem zasilania hehe tzn. jak wymienilem filtr na nowy to tracil moc na odkreconej manetce na full wiec wstawilem stary filtr, ktoś na tym forum mi zaproponował zębym iglice do góry podniusł, tak zrobiłem oraz zpowrotem zalozylem nowy filtr i GS szedł bo szedł i dostawał kopa w dupe przy 7tys., aż prawie się na plecy wyp.......em, wsadzilem stary filtr, teraz go chyba zalewa bo ma problemy z odpalaniem nieraz i jest muł jak cholera na niskich obrotach, tzn. tak 3-5tys. na 6 biegu mogę sobie ruszać manetka jak chce i tak wiecej niż 120 nie poleci i po pewnym czasie gaśnie, więc trzeba jechać na 5 biegu. W między czasie wyczyścilem gaźniki (w chooj piachu w nich było). Jak ja nienawidzę gaźników zawsze z nimi problemy są. Potrafie pare rzeczy zrobić sam, ale gaźników nie moge się nauczyć....
P.S. Olaf sorry poniosło mnie, bo myślałem, że chcesz mnie obrazić. |
|
|
|
|
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
mr0zd sorry. Masz rację zadałeś pytanie, ale ta metoda nie rozwiązuje problemu. Nie sądzę by problem tkwił w pozycji ustawienia kranika. Wspomniałem o nim podczas opisu problemu, ponieważ uważam, że pełny zakres informacji na pewno ułatwi diagnozowanie problemu i nie wykluczam, że połączenie np. drobnej usterki z ustawieniem kranika może mieć objawy jak przy wielkim problemie. Jak już wspomniałem od czyszczenie gaźnika z ustawieniem PRI podczas jazdy nie miałem żadnego problemu. Ciągle upieram się, że problem tkwi w tym, co spowodowało słyszanym przeze mnie stuknięcia, ale co to jest nie wiem (możliwe, że od tamtej pory PRI powoduje zalewanie gaźnika).
Meteorczyk nie miałem zamiaru się Ciebie czepiać ale mając problem zależało mi na pomocy w konkretnej sprawie. Widziałem już kilka tematów w dziale mechanika, które po kilku drobnych pytaniach przeradzały się w dyskusję, o czym innym a osoba w potrzebie zostawał z niczym. Dzięki za opis swoich problemów gdybym coś wcześniej wymieniał to na pewno Twój opis by mnie nakierował na wsadzenie starych części, ale ja nic nie robiłem, spokojnie latałem po wsi.
|
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
To co strzeliło, to mogło być "wyplute" lewe powietrze z gaźników, miałem to samo, też jechał bo jechał, ale moc tracił, po przełączeniu na PRI szedł normalnie... |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Sro 12 Lis, 2008
|
|
|
Meteorczyk napisał/a: | P.S. Olaf sorry poniosło mnie, bo myślałem, że chcesz mnie obrazić. |
no i git
jak gdzies wspomniałem nie zakładajmy od razu najgorszego- zarówno w działaniu naszych Suczek, jak i wspólnym współistnieniu na forum.
Pozdr. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Lis, 2008
|
|
|
Sprzęt ląduje w poniedziałek w serwisie. Mam nadzieję, że problem jest drobny i naprawa nie pociągnie mnie po kieszeni.
Jak tylko będę wiedział, co się stało to Was poinformuję.
[ Dodano: Sro 19 Lis, 2008 ]
Przyczyna problemów: świeca na prawym cylindrze |
|
|
|
|
splawik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Lis, 2008
|
|
|
Tzn. Już nie dawała dobrej iskierki tak?? |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Lis, 2008
|
|
|
A mój nawet jechał bez jednej świecy hehe (taki mały test kiedyś zrobiłem po podwórku) |
|
|
|
|
OLAF [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Lis, 2008
|
|
|
Dobrze, że to tylko świeca. Wymienili na nowe zapłaciłem 50 zł i po kłopocie.
Pierwszy sezon motocyklowy, pierwsza awaria, ale dzięki temu miałem okazję wzbudzić sensacje na mieście, gdy wracałem z serwisu. Właśnie zaczynał padać śnieg. |
|
|
|
|
Zuch [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010 Gs 500 dusi się przy 5k obr
|
|
|
Witam, wczoraj stałem się posiadaczem Gs 500 '93 rok cena była kusząca ale Gsik troszke sie dusił przy 5k obrotow no ale cena niska to postanowilem wziac (pop. wlasciciel mowil ze to kwestia reg. gaznikow).
Tutaj opis problemu.
Odpalam moto, rozgrzewam go na ssaniu wsiadam i jade, chwile jeszcze jade spokojnie pozniej krece go do 5000 obr/min i zaczynaja sie schody. Gsik nie może się przebić przez tą bariere i uczucie temu towarzyszące to duszenie się, takie delikatne szarpanie i baaardzo ciężko mu się przebić przez tą "blokadę". Wymieniłem świece zapłonowe na nowe, oryginalne takie jak w serwisówce napisali. Wymiana świec nic nie pomogła, nadal szarpie przy 5k obr. Świece miały dużo nagaru i były ogolnie czarne jedynie ten pierdolnik co na niego iskra przeskakuje był nieco biały.
Filtr powietrza został wykręcony i przedmuchany i nic to nie dało ale zauważyłem pewną kwestie, filtr jest jakiś kombinowany mianowicie blaszka ktora jest na tym filtrze od strony wlotu powietrza jest pozaginana do środka tak jakby ktoś chciał zmniejszyć dopływ powietrza do gaznikow czy to może być przyczyna?
Niedługo zostanie przeprowadzony serwis (olej, filtr oleju, czyszczenie, regulacja i synchro gaznikow oraz zmiana filtra powietrza i płynu hamulcowego) lecz jeszcze przed nim chciałem się zapytać co to może być (info nigdy za wiele )
Mam nadzieję, że udało mi się przedstawić problem w jasnym świetle i że tekst jest w miare czytelny
Pozdrawiam
P.S Na stopce lub wciśniętym sprzęgle (bez obciążenia) Gs kręci się powyżej 5k obr i nie ma z tym żadnych problemów jedynie podczas jazdy jest taki problem. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 26 Lip, 2010
|
|
|
Oddajesz motocykl do serwisu, sam nie będziesz tego robił.
Zleć jeszcze sprawdzenie luzu zaworowego (bo nie wiesz kiedy był robiony, zapewne dawno)
Co do gaźników, serwis wyjmie gaźniki, rozłoży, ewentualnie może będzie do wymiany np. membrana. Złoży gaźnik, założy, wyreguluje i tyle.
Czarne świece świadczą o złym składzie mieszanki (to może też być wina w dużym stopniu filtra powietrza, brudny filtr przepuszcza mniej powietrza). Zapewne sprawdzą czy nie łapie lewego powietrza. Wszystko powinno pracować tak jak ma i to tyle wg mnie.
Dopiero po serwisie można się martwić co serwis spartolił (raczej nie powinien).
W swoim zakresie wyczyść łańcuch i zębatkę zdawczą (może tam być sporo syfu).
Możesz również wymienić olej w lagach bo zapewne też nie był wymieniany wieki (ewentualnie olej + nowe uszczelniacze).
To samo dotyczy układu hamulcowego, nie masz pewności czy tłoczki pracują idealnie dobrze. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Zuch [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010
|
|
|
No z lagami trafiłeś w 10tkę jeden z nich się poci
Co do filtra powietrza został on przeczyszczony i jak wspominalem jest jakis kombinowany.
Dzięki wielkie kolego za pomoc, jestem wdzieczny |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010
|
|
|
GS się starzeje, większość roczników na forum ma zapewne ponad 10-12 lat.
Do tego dodać przebieg motocykla, zapewne nie każdy GS był regularnie serwisowany lub oszczędzano na tym. GS często jest motocyklem na "chwilę" (bardzo często na 1 sezon), kupowany na pierwszy motocykl.
Ale nie ma się co martwić, przykładowo: olej do lag, uszczelniacze i pomocna dłoń kolegi lub taty i lagi można zrobić samemu, niektórzy jeszcze czteropaka piwa będą potrzebować. W ten sposób można ograniczyć ilość kasy wydanej w serwisie. Na szczęście normalne czynności serwisowe (nie remont głowicy, wymiana kompletnego rozrządu) nie kosztuje aż tak dużo (lagi-gaźniki-zawory to max. 500-600 zł tak naprawdę). |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Zuch [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Lip, 2010
|
|
|
Części już zamowione dotrą niedługo a jutro Gs idzie do machera. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|