Czyszczenie i smarowanie lancucha |
Autor |
Wiadomość |
snovi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007 Czyszczenie i smarowanie łańcucha
|
|
|
Witam! od paru dni jestem posiadaczem GS500.
Czym smarujecie lancuch?? bo w poprzednim moto marki MZ 250 sam sie smarowal bo cieklo ze skrzyni
tutaj juz nie cieknie i nie wiem czym go nasmarowac?? |
|
|
|
|
KAWA [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
sa smary w areozolu.
ja smaruje sredno co 300 - 400 km
ale zawsze warto zerknac czy jest suchy jak tak smarowac |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
Ja mam dwa spraje Motula.
Pierwszy do mycia łańcucha(CHAIN CLEAN)
Drugi do smarowania(CHAIN LUBE road)
Oba są do łańcuchów typu: o-ring, x-ring, z-ring
Dodam żę smaru nie sposób zmyć.To dobry produkt na rynku. |
|
|
|
|
CincinCM [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
Ja mam smar do łańcuchów valvoline i też jest zajebisty;) |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
ja mam areozol BELRAYa
koszt 560ml za 40 zł
smaruowałem raz na 300 km ale na serwisie powiedzieli bym nie przesadzał i smarował jak juz bedzie sie swiecił bo i tak nadmiar zlatuje na felge |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
Ja smaruje - psikam WD40 i jest git |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
FoX napisał/a: | Ja smaruje - psikam WD40 i jest git |
Fox czyli nie smarujesz
Może to tylko pogorszyć a nie polepszyć dodam. :wink: |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
nie... jak masz na przykład hmm... zgrzane ogniwa łańcucha.. psikniesz.. pokręcisz kołem... i będzie jak nowe A łańcuch nie wygląda "suchy" |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2007
|
|
|
FoX napisał/a: | nie... jak masz na przykład hmm... zgrzane ogniwa łańcucha.. psikniesz.. pokręcisz kołem... i będzie jak nowe A łańcuch nie wygląda "suchy" |
Tak , tak . Tylko jak ci oringi popuchną i wypadną z ogniw po takich specyfikach to będziesz kupował wkrotce nowy łańcuch .
Łańcuch można myc tylko w nafcie lub dedykowanym do tego celu sprayem. żadne domowe specyfiki typu benzyna , rozpuszczalnik , ropa itp.
Nafta tez ma właściwosci smarujaco - penetrujące , wiec częste mycie na pewno nie zaszkodzi. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007
|
|
|
naftą już myłem... łańcuch i zębatki wyglądają na bardzo dobre.. więc na razie z tym sobie dam spokój |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2007
|
|
|
ja smaruję smarem w sprayu castrola co tankowanie ale nie polecam bo mimo że swoje zadanie spełnia dobrze to strasznie wszystko brudzi bo jest biały, jak ten mi się skończy to na motula się przeteguję bo słyszałem że też dobry a nie brudzi. |
|
|
|
|
WojtekR1978 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007
|
|
|
Po drobnych czynnościach estetycznych na tyle motoru przyszedł czas na tylne koło i łancuch. i jak się mu blizej przyjrzałem to zauważyłem 2 czy 3 pęknięte o-ringi (sterczą kawałki uszczeleczki ) i jest dość mocno posmarowany, można by powiedzieć że upaćkany. Zębatka tylna wydaje mi się jeszcze ok. Ale to moje zdanie a nie mam doswaidczenia, ale wygląda na nie zjechaną. Pytanie jest takie kiedy wymieniać łańcuch i jak rozpoznać, że jest do wymiany, czy te trzy oringi już sygnalizują koniec jego żywota? Jeśli chodzi o luz to jest troszkę za duży ale naciąg jest na połowie, więc mogę jeszcze podciągnąć. Mam zamiar demontować tylne koło więc może warto od razu nowy łańcuch? a jeśli tak to czy też zębatki? I jak ze smarowaniem łańcucha - tak mocniej czy jak najmniej? |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007
|
|
|
Już była gdzieś o tym mowa chyba.Jak wymiana łańcucha to tylko z zębatkami ale to koszt niemały koło 300zł.Smarować należy z umiarem nie przesadzając aczkolwiek nic sie nie stanie jak przesadzisz (upaćkasz tylko motąga smarem) i chodzi bardziej o prawidłowe wyczyszczenie i nasmarowanie rolek łańcucha.
Nie wiadomo jakie masz zębatki ,bo jeśli miałbyś dobre to ja bym obejrzał jeszcze raz dokładnie łańcuch i może go tylko naciągnął. |
|
|
|
|
WojtekR1978 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007
|
|
|
Jutro dam jakieś foty zębatek i łańcucha to dokładniej będzie można coś powiedzieć. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 26 Lis, 2007
|
|
|
Poznasz po tym ze mozna go odciagnąć od tylnej zębatki biorac za łańcuch na zębatce. Druga sprawa to koniec naciągu . Mozesz miec jeszcze sporo do naciągnięcia jesli był skrócony o ogniwo. Powinno byc 110 ogniw.
Inne uszkodzenia jak zatarcie ogniw , peknięcie rolek itp odrazu go dyskwalifikują.
Obejrzyj koniecznie zebatke zdawcza , ona najwcześniej sie kończy.
Ja bym na twoim miejscu już zbierał kasę na nowy zestaw napedowy by na wiosne wymienić.
Co do smarowania to często myj i smaruj po myciu niewielką ilością smaru , tak by nie świeciły sie rolki. Nie smaruj zębatki ani boków ogniw. Po pokryciu sprayem odczekaj 15min na odparowanie rozpuszczalnika i w droge. smaruj tez po jeździe w deszczu.
Jak jeździsz w terenie to częściej myj.
Jaki łańcuch masz w tej chwili załozony DID520VM? Może jeszcze fabryczny?
Nie kupuj łańcuchów Iris , RK, VAZ, ekstra hiper wzmanianych łańcuchów YBN itp. TYLKO DID! |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|