WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Ladowanie akumulatora
Autor Wiadomość
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

tholin85 napisał/a:
Linka czarno-biała idąca z regleta do akumulatora jest łączona 10cm od akumulatora. I tam była zaśniedziała strasznie


Czyli słaba masa ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

tholin85 niestety ale nie pociśniesz kempasowi pomógł, bo może to jedynie zrobić autor tego posta, czyli Sc0uT, tak to niestety działa.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
VooCash
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Maj, 2012   

hmmm czyli ja tez może sprawdzę stan przewodów i złączek bo w sumie już postawiłem krzyżyk na regulatorze ale jeszcze się waham z kupieniem nowego...jedna sprawa mnie tylko zastanawia, pomiar rezystancji o którym pisałem kilka postów wcześniej, mój obecny regulator na każdym pomiarze daje INFINITY :P
ps.
jeszcze jedna rzecz mi wpadła na myśl, mianowicie chce sprawdzić napięcie na wyjściu z reglera, na tej kostce z dwoma przewodami, jakie tam napięcie powinno być ? :wstyd:
 
 
perLucjano 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2012
Pochwał: 1
Posty: 79
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Sro 27 Cze, 2012   

Dołączam się do tematu, przeczytałem wszystkie możliwe wątki i jestem 100% pewny ze regulator swoje odpracował i poszedł na emeryturę :kwasny: po 12 latach pracy ( dodam ze dopiero się zaczynam cieszyć nowym nabytkiem a już wydatek przy kupnie- ni jak tego nie szło sprawdzić a szkoda) :zalamany:

Ale do rzeczy:
Napięcie na wyjściu regulatora ma być powyżej 12V to logiczne ponieważ akumulator musi być ładowany napięciem większym niż 12V.
U mnie po sprawdzeniu uzwojeń jest po 70-80v przy obrotach 5000 - 6000, natomiast rezystancja na każdym z pomiarów - INFINITY ( nieskończenie duża nie do zmierzenia nawet w mega ohm) a przy wyjściu z regulatora ok 3,5V i przy dodaniu gazu spada do 0,9V :szok: wniosek jeden - regulator napięcia do wymiany.

Zgłębiając temat znalazłem coś o alternatorze prądnicy, regulatorze i zasadzie działania: :]
http://www.zaplon.zafriko...lator_napiecia_

Tu podaje linka z ościennego forum z foto poradą:
http://www.svrider.com/fo...ad.php?t=111850

Regulatory z GS pasują do SV i odwrotnie z innych moto wiec tez poczytałem
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297

Tu także o podmiance z innego moto i o napięciu jakie ma wychodzić z regulatora:)
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=4076

Identyfikacja regulatora po oznaczeniu wyglądzie obudowy i ilości kabelków :
http://2011.olekmotocykle..._cheng_lung.pdf

NO i coś o prawdziwym regulatorze z prawdziwego zdarzenia kto i do czego je montuje
jak i kto i gdzie go produkuje ( cena jest podana )
Czy warto każdy sam oceni a skoro na innym forum jest o tym osobny temacik to o czymś świadczy: :hyhy:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5592
http://reg_mot.republika.pl/

Oby się komuś przydało, korzystać i przeglądać po to są fora i ludzie żeby nasze moto stawały się coraz bardziej dopracowane i niezawodne.

Jak już będę po montażu nowego regulatora napięcia to nie omieszkam się pochwalić efektami wymiany, wykonam także pomiar napięcia na wyjściu sprawnego regulatora. :cool:
 
 
 
Lorden
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Czytałem cały temat i pomierzyłem napięcia u siebie. Napięcia pomiędzy fazami alternatora 70v, na wyjściu regla ~1v. Napięcie na wyjściu mierzyłem na pierwszej kostce wychodzącej z regulatora. Mogę mieć pewność że jest on do wymiany?
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Jeśli wszystko dobrze zmierzyłeś to prawdopodobieństwo, że to regler jest duże, ale dla pewności sprawdz jego oporność. W książce serwisowej jest opisane jak to zrobić i jakie powinieneś otrzymać wyniki.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
perLucjano 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2012
Pochwał: 1
Posty: 79
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Ja już zakupiłem regulator z aukcji od gościa:
http://www.seba-motor.pl/index.php
jego stronka:
http://www.seba-motor.pl/index.php
U gościa byłem osobiście odebrać regulator( ponieważ naciołem się prędzej na używkę z allegro był made in japan a przeładowywał). Facet jest wyrozumiały do tego stopnia iż przybija pieczątka na opakowaniu z regulatora opisuje jaki kabelek do czego , mało tego jak u innych nie możesz zwrócić bądź reklamować po przerobieniu wtyczki, lutowaniu konektorków do kabelków, albo skróceniu przewodu tak u niego w przypadku rozpatrzenia reklamacji opisywane przeróbki nie maja na to wpływu.
Co jeszcze- do regulatora zamontowałem wentylatorek z procka( pasuje idealnie bez przeróbek wkręca się 4 wkręty w radiator regulatora i jest) całosc oczywiscie na radiatorze z płytki aluminiowej 3mm- Patrz fotki z montażu- wentylatorek podpiołem pod przekaźnik który cyka przy przełączeniu stacyjki a mieści się także pod prawym zadupkiem. Niebieski przewód to masa bezpośrednio z regulatora pod aku - tym samym wykluczam brak masy na regulatorze co możne skutkować zła praca ryglera
Takie rozwiązanie jest już przetestowane przez forumowiczów z AfricaTwin i zdaje egzamin, nie omieszkałem się także spytać fachowca z SEBAMOTOR co On na to i przytaknął ze to nie zaszkodzi a możne przedłużyć żywotność regulatora który działa na zasadzie zbijania napięcia z kilkudziesięciu Volt do kilkunastu czego skutkiem ubocznym jest wydzielane ciepło przez regulator.
Nowy regulator ładuje od 12,5 do 14,7v( w zależności od załączonego oświetlenia i obrotów na które wkręcamy GS-a) co jest prawidłowością.
To moje podsumowanie przygody z REGULATOREM i poszukiwaniem taniego rozwiązania, które jak widzę w przypadku używki nie zawsze się sprawdza

Zdjęcie-0153.jpg
Podłączenie elektryki i wpięcie pod przekaźnik wentylatorka
Plik ściągnięto 183 raz(y) 168,4 KB

Zdjęcie-0139.jpg
Po lewej stary rygler z GS po prawej ten z allegro made in japan który przeładowywał
Plik ściągnięto 185 raz(y) 245,98 KB

Zdjęcie-0141.jpg
Montaż płytki Radiatora alu 3mm
Plik ściągnięto 96 raz(y) 170,56 KB

Zdjęcie-0152.jpg
Tak wygląda całość
Plik ściągnięto 539 raz(y) 230,55 KB

 
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Skoro ten regulator "idealnie" nadaje się do gs'a to powinien podejść bez montażu jakiejkolwiek dodatkowej płytki. Na dzień dzisiejszy najprawdopodobniej też pozbyłem się reglera więc gdy będzie okazja to zamówię u tego gościa i zobaczymy. Jak byś trochę dłużej pojeździł z tym wynalazkiem to skontroluj stan akusa i daj znać czy wszystko jest ok i czy przypadkiem ten też nie padł.
 
 
Lorden
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

kempes napisał/a:
Jeśli wszystko dobrze zmierzyłeś to prawdopodobieństwo, że to regler jest duże, ale dla pewności sprawdz jego oporność. W książce serwisowej jest opisane jak to zrobić i jakie powinieneś otrzymać wyniki.

Powiedzcie mi tylko, czy napięcie na wyjściu z regulatora mierzyć pod obciążeniem - tzn. przy podłączonym akumulatorze, czy na luźnej wtyczce? Wiadomo, że cały czas mam podłączony alternator i na luźnej wtyczce jest 0.9-2V a na podłączonej wtyczce jest ok. 13V. Wymieniłem wszystkie konektory, oprócz dwóch największych przy akumulatorze bo takowych nie miałem, ale je wyczyściłem i mam takie napięcia:
-suche aku (12,2)
-zaraz po odpaleniu wolne obroty (12,6)
Przy wyższych obrotach napięcie jest wyższe. Warto zaznaczyć, że cały czas ono rośnie i już po kilku minutach jest 13.1v. Może walnięty jest aku?
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Zmierz przy 5 tyś obr napięcie na klemach. Przy okazji włącz światła mijania. Jeżeli pokaże ponad 13 V to znaczy ,że regler jest dobry. Jeżeli nie to znaczy ,że trzeba sprawdzić oporność regla a jeżeli on będzie ok to zmierzyć napięcia na wszystkich 3 fazach. Później zostaje eliminowanie takich rzeczy jak przebicie na zwojach itd. Po sznurku do kłębka ;) .
 
 
Lorden
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Przy 5 tys jest powyżej 13V, jak potrzymam go dłużej to jeszcze bardziej wzrośnie. Na fazach mam po 70v
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

To Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jeżeli masz możliwość to podmień akusa na podobnego. Ogólnie jeszcze możesz zmierzyć napięcie aku po jeździe i przed jazdą. Jeżeli zauważysz spadek napięcia to znaczy ,że akus powoli odchodzi na emeryturę.
 
 
Lorden
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Aku na podmianę niestety nie mam. Pojeżdżę jutro na nim dłużej i sprawdzę napięcie przez zgaszeniem moto.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Lip, 2012   

No to i ja teraz na pewno dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy braku ładowania :zalamany: .

Napięcie na klemach przy 5 tyś obr i wł. światłach - 12,1

Napięcie między fazowe - 1 faza pokazuje tylko około 65 V reszta zero.

Oporność na regulatorze między masą a żółtymi kablami - ponad 3K om (według hainesa powinno być 6om)

Jeszcze jedna ciekawostka - Gdy mierzyłem oporność na kablach od fazy nagle okazało się ,że między zielono/białym a niebiesko/białym kablem jest około 1,2 om (oraz na odwrót, żółty kabel jest całkowicie odizolowany) - mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to może oznaczać i czy przy ew naprawie wystarczyło by przewinięcie kabelków czy jednak trzeba kupować cały stojan ?
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Nie 08 Lip, 2012   

Szejku napisał/a:
Jeszcze jedna ciekawostka - Gdy mierzyłem oporność na kablach od fazy nagle okazało się ,że między zielono/białym a niebiesko/białym kablem jest około 1,2 om (oraz na odwrót, żółty kabel jest całkowicie odizolowany) - mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to może oznaczać i czy przy ew naprawie wystarczyło by przewinięcie kabelków czy jednak trzeba kupować cały stojan ?

Jak popatrzymy na schemat uzwojeń zamieszczony w manualu to jest to połączenie w gwiazdę z izolowanym punktem wspólnym. Jeśli teraz masz prawidłową rezystancję między dwoma stykami a przerwę między tymi stykami a trzecim wszystko wskazuje na problem między punktem wspólnym, uzwojeniem i jego wyjściem - czyli mamy trzy potencjalne punkty problemu.

Co do wymiana uzwojenia kontra jego przewinięcie prawdopodobnie taniej będzie kupić np. u Set'a sprawną używkę niż przewinięcie, gdyż trzeba przewinąć wszystkie trzy uzwojenia bo są one nawijanie naprzemiennie. Sprawdź również przejście między każdym ze złącz uzwojenia a masą, czy nie ma gdzieś przywarcia.

Do momentu gdy nie będziesz miał w 100% sprawnego alternatora myślę, że nie ma co szukać dalej w regulatorze etc. gdyż nie ma on w czego produkować tego prądu.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.