Dołączam się do tematu, przeczytałem wszystkie możliwe wątki i jestem 100% pewny ze regulator swoje odpracował i poszedł na emeryturę
po 12 latach pracy ( dodam ze dopiero się zaczynam cieszyć nowym nabytkiem a już wydatek przy kupnie- ni jak tego nie szło sprawdzić a szkoda)
Ale do rzeczy:
Napięcie na wyjściu regulatora ma być powyżej 12V to logiczne ponieważ akumulator musi być ładowany napięciem większym niż 12V.
U mnie po sprawdzeniu uzwojeń jest po 70-80v przy obrotach 5000 - 6000, natomiast rezystancja na każdym z pomiarów - INFINITY ( nieskończenie duża nie do zmierzenia nawet w mega ohm) a przy wyjściu z regulatora ok 3,5V i przy dodaniu gazu spada do 0,9V
wniosek jeden - regulator napięcia do wymiany.
Zgłębiając temat znalazłem coś o alternatorze prądnicy, regulatorze i zasadzie działania:
http://www.zaplon.zafriko...lator_napiecia_
Tu podaje linka z ościennego forum z foto poradą:
http://www.svrider.com/fo...ad.php?t=111850
Regulatory z GS pasują do SV i odwrotnie z innych moto wiec tez poczytałem
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297
Tu także o podmiance z innego moto i o napięciu jakie ma wychodzić z regulatora:)
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=4076
Identyfikacja regulatora po oznaczeniu wyglądzie obudowy i ilości kabelków :
http://2011.olekmotocykle..._cheng_lung.pdf
NO i coś o prawdziwym regulatorze z prawdziwego zdarzenia kto i do czego je montuje
jak i kto i gdzie go produkuje ( cena jest podana )
Czy warto każdy sam oceni a skoro na innym forum jest o tym osobny temacik to o czymś świadczy:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5592
http://reg_mot.republika.pl/
Oby się komuś przydało, korzystać i przeglądać po to są fora i ludzie żeby nasze moto stawały się coraz bardziej dopracowane i niezawodne.
Jak już będę po montażu nowego regulatora napięcia to nie omieszkam się pochwalić efektami wymiany, wykonam także pomiar napięcia na wyjściu sprawnego regulatora.