Ladowanie akumulatora
Odpowiedz do tematu

:
tholin85 napisał/a:
Linka czarno-biała idąca z regleta do akumulatora jest łączona 10cm od akumulatora. I tam była zaśniedziała strasznie


Czyli słaba masa ;)

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
tholin85 niestety ale nie pociśniesz kempasowi pomógł, bo może to jedynie zrobić autor tego posta, czyli Sc0uT, tak to niestety działa.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
VooCash
[Usunięty]
:
hmmm czyli ja tez może sprawdzę stan przewodów i złączek bo w sumie już postawiłem krzyżyk na regulatorze ale jeszcze się waham z kupieniem nowego...jedna sprawa mnie tylko zastanawia, pomiar rezystancji o którym pisałem kilka postów wcześniej, mój obecny regulator na każdym pomiarze daje INFINITY :P
ps.
jeszcze jedna rzecz mi wpadła na myśl, mianowicie chce sprawdzić napięcie na wyjściu z reglera, na tej kostce z dwoma przewodami, jakie tam napięcie powinno być ? :wstyd:

:
Dołączam się do tematu, przeczytałem wszystkie możliwe wątki i jestem 100% pewny ze regulator swoje odpracował i poszedł na emeryturę :kwasny: po 12 latach pracy ( dodam ze dopiero się zaczynam cieszyć nowym nabytkiem a już wydatek przy kupnie- ni jak tego nie szło sprawdzić a szkoda) :zalamany:

Ale do rzeczy:
Napięcie na wyjściu regulatora ma być powyżej 12V to logiczne ponieważ akumulator musi być ładowany napięciem większym niż 12V.
U mnie po sprawdzeniu uzwojeń jest po 70-80v przy obrotach 5000 - 6000, natomiast rezystancja na każdym z pomiarów - INFINITY ( nieskończenie duża nie do zmierzenia nawet w mega ohm) a przy wyjściu z regulatora ok 3,5V i przy dodaniu gazu spada do 0,9V :szok: wniosek jeden - regulator napięcia do wymiany.

Zgłębiając temat znalazłem coś o alternatorze prądnicy, regulatorze i zasadzie działania: :]
http://www.zaplon.zafriko...lator_napiecia_

Tu podaje linka z ościennego forum z foto poradą:
http://www.svrider.com/fo...ad.php?t=111850

Regulatory z GS pasują do SV i odwrotnie z innych moto wiec tez poczytałem
http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=24&t=297

Tu także o podmiance z innego moto i o napięciu jakie ma wychodzić z regulatora:)
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=4076

Identyfikacja regulatora po oznaczeniu wyglądzie obudowy i ilości kabelków :
http://2011.olekmotocykle..._cheng_lung.pdf

NO i coś o prawdziwym regulatorze z prawdziwego zdarzenia kto i do czego je montuje
jak i kto i gdzie go produkuje ( cena jest podana )
Czy warto każdy sam oceni a skoro na innym forum jest o tym osobny temacik to o czymś świadczy: :hyhy:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5592
http://reg_mot.republika.pl/

Oby się komuś przydało, korzystać i przeglądać po to są fora i ludzie żeby nasze moto stawały się coraz bardziej dopracowane i niezawodne.

Jak już będę po montażu nowego regulatora napięcia to nie omieszkam się pochwalić efektami wymiany, wykonam także pomiar napięcia na wyjściu sprawnego regulatora. :cool:

Lorden
[Usunięty]
:
Czytałem cały temat i pomierzyłem napięcia u siebie. Napięcia pomiędzy fazami alternatora 70v, na wyjściu regla ~1v. Napięcie na wyjściu mierzyłem na pierwszej kostce wychodzącej z regulatora. Mogę mieć pewność że jest on do wymiany?

:
Jeśli wszystko dobrze zmierzyłeś to prawdopodobieństwo, że to regler jest duże, ale dla pewności sprawdz jego oporność. W książce serwisowej jest opisane jak to zrobić i jakie powinieneś otrzymać wyniki.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Ja już zakupiłem regulator z aukcji od gościa:
http://www.seba-motor.pl/index.php
jego stronka:
http://www.seba-motor.pl/index.php
U gościa byłem osobiście odebrać regulator( ponieważ naciołem się prędzej na używkę z allegro był made in japan a przeładowywał). Facet jest wyrozumiały do tego stopnia iż przybija pieczątka na opakowaniu z regulatora opisuje jaki kabelek do czego , mało tego jak u innych nie możesz zwrócić bądź reklamować po przerobieniu wtyczki, lutowaniu konektorków do kabelków, albo skróceniu przewodu tak u niego w przypadku rozpatrzenia reklamacji opisywane przeróbki nie maja na to wpływu.
Co jeszcze- do regulatora zamontowałem wentylatorek z procka( pasuje idealnie bez przeróbek wkręca się 4 wkręty w radiator regulatora i jest) całosc oczywiscie na radiatorze z płytki aluminiowej 3mm- Patrz fotki z montażu- wentylatorek podpiołem pod przekaźnik który cyka przy przełączeniu stacyjki a mieści się także pod prawym zadupkiem. Niebieski przewód to masa bezpośrednio z regulatora pod aku - tym samym wykluczam brak masy na regulatorze co możne skutkować zła praca ryglera
Takie rozwiązanie jest już przetestowane przez forumowiczów z AfricaTwin i zdaje egzamin, nie omieszkałem się także spytać fachowca z SEBAMOTOR co On na to i przytaknął ze to nie zaszkodzi a możne przedłużyć żywotność regulatora który działa na zasadzie zbijania napięcia z kilkudziesięciu Volt do kilkunastu czego skutkiem ubocznym jest wydzielane ciepło przez regulator.
Nowy regulator ładuje od 12,5 do 14,7v( w zależności od załączonego oświetlenia i obrotów na które wkręcamy GS-a) co jest prawidłowością.
To moje podsumowanie przygody z REGULATOREM i poszukiwaniem taniego rozwiązania, które jak widzę w przypadku używki nie zawsze się sprawdza

Szejku
[Usunięty]
:
Skoro ten regulator "idealnie" nadaje się do gs'a to powinien podejść bez montażu jakiejkolwiek dodatkowej płytki. Na dzień dzisiejszy najprawdopodobniej też pozbyłem się reglera więc gdy będzie okazja to zamówię u tego gościa i zobaczymy. Jak byś trochę dłużej pojeździł z tym wynalazkiem to skontroluj stan akusa i daj znać czy wszystko jest ok i czy przypadkiem ten też nie padł.

Lorden
[Usunięty]
:
kempes napisał/a:
Jeśli wszystko dobrze zmierzyłeś to prawdopodobieństwo, że to regler jest duże, ale dla pewności sprawdz jego oporność. W książce serwisowej jest opisane jak to zrobić i jakie powinieneś otrzymać wyniki.

Powiedzcie mi tylko, czy napięcie na wyjściu z regulatora mierzyć pod obciążeniem - tzn. przy podłączonym akumulatorze, czy na luźnej wtyczce? Wiadomo, że cały czas mam podłączony alternator i na luźnej wtyczce jest 0.9-2V a na podłączonej wtyczce jest ok. 13V. Wymieniłem wszystkie konektory, oprócz dwóch największych przy akumulatorze bo takowych nie miałem, ale je wyczyściłem i mam takie napięcia:
-suche aku (12,2)
-zaraz po odpaleniu wolne obroty (12,6)
Przy wyższych obrotach napięcie jest wyższe. Warto zaznaczyć, że cały czas ono rośnie i już po kilku minutach jest 13.1v. Może walnięty jest aku?

Szejku
[Usunięty]
:
Zmierz przy 5 tyś obr napięcie na klemach. Przy okazji włącz światła mijania. Jeżeli pokaże ponad 13 V to znaczy ,że regler jest dobry. Jeżeli nie to znaczy ,że trzeba sprawdzić oporność regla a jeżeli on będzie ok to zmierzyć napięcia na wszystkich 3 fazach. Później zostaje eliminowanie takich rzeczy jak przebicie na zwojach itd. Po sznurku do kłębka ;) .

Lorden
[Usunięty]
:
Przy 5 tys jest powyżej 13V, jak potrzymam go dłużej to jeszcze bardziej wzrośnie. Na fazach mam po 70v

Szejku
[Usunięty]
:
To Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Jeżeli masz możliwość to podmień akusa na podobnego. Ogólnie jeszcze możesz zmierzyć napięcie aku po jeździe i przed jazdą. Jeżeli zauważysz spadek napięcia to znaczy ,że akus powoli odchodzi na emeryturę.

Lorden
[Usunięty]
:
Aku na podmianę niestety nie mam. Pojeżdżę jutro na nim dłużej i sprawdzę napięcie przez zgaszeniem moto.

Szejku
[Usunięty]
:
No to i ja teraz na pewno dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy braku ładowania :zalamany: .

Napięcie na klemach przy 5 tyś obr i wł. światłach - 12,1

Napięcie między fazowe - 1 faza pokazuje tylko około 65 V reszta zero.

Oporność na regulatorze między masą a żółtymi kablami - ponad 3K om (według hainesa powinno być 6om)

Jeszcze jedna ciekawostka - Gdy mierzyłem oporność na kablach od fazy nagle okazało się ,że między zielono/białym a niebiesko/białym kablem jest około 1,2 om (oraz na odwrót, żółty kabel jest całkowicie odizolowany) - mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to może oznaczać i czy przy ew naprawie wystarczyło by przewinięcie kabelków czy jednak trzeba kupować cały stojan ?

:
Szejku napisał/a:
Jeszcze jedna ciekawostka - Gdy mierzyłem oporność na kablach od fazy nagle okazało się ,że między zielono/białym a niebiesko/białym kablem jest około 1,2 om (oraz na odwrót, żółty kabel jest całkowicie odizolowany) - mógł by mi ktoś podpowiedzieć co to może oznaczać i czy przy ew naprawie wystarczyło by przewinięcie kabelków czy jednak trzeba kupować cały stojan ?

Jak popatrzymy na schemat uzwojeń zamieszczony w manualu to jest to połączenie w gwiazdę z izolowanym punktem wspólnym. Jeśli teraz masz prawidłową rezystancję między dwoma stykami a przerwę między tymi stykami a trzecim wszystko wskazuje na problem między punktem wspólnym, uzwojeniem i jego wyjściem - czyli mamy trzy potencjalne punkty problemu.

Co do wymiana uzwojenia kontra jego przewinięcie prawdopodobnie taniej będzie kupić np. u Set'a sprawną używkę niż przewinięcie, gdyż trzeba przewinąć wszystkie trzy uzwojenia bo są one nawijanie naprzemiennie. Sprawdź również przejście między każdym ze złącz uzwojenia a masą, czy nie ma gdzieś przywarcia.

Do momentu gdy nie będziesz miał w 100% sprawnego alternatora myślę, że nie ma co szukać dalej w regulatorze etc. gdyż nie ma on w czego produkować tego prądu.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.