Gs dziwnie przyspiesza |
Autor |
Wiadomość |
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2008 Gs dziwnie przyspiesza
|
|
|
Czesc, zauwazylem w moim gsie takie dziwne zjawisko, gdy przyspieszam (na byle jakim biegu) i daje mu max gazu to przyspiesza duzo wolniej niz jak mu rozkrece roll gaz tylko do polowy. Czesto mam tez tak ze przyspieszam na maxie czyli manetka do dna a potem stopniowo odpuszczam gaz to przy polowie skrecenia manetki motor mi tak wyrywa do przodu jakby dostawal gazu. Czy u was tez tak jest? a jak nie to jaka moze byc przyczyna tego dziwnego zachowania w moim moto? pozdr. |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Wrz, 2008
|
|
|
Zasyfiony filtr powietrza, źle wyregulowane gaźniki - wykręć świece po dobrym rozgrzaniu silnika i zrób dobre fotki, albo opisz dobrze kolor możesz mieć zbyt ubogą mieszankę i wtedy wystarczy podnieść iglice o rowek do góry (o ile filtr powietrza jest czysty)... Poza tym opisz dokładniej swoje moto - jak zapala, od kiedy tak się dzieje, kiedy wymieniany/czyszczony filtr powietrza i wszystkie uwagi dotyczące pracy/serwisu motocykla.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2008
|
|
|
Zły skład mieszanki. Tez tak miale jak wymienilem filtr powietrza na nowy. Mulił na gaz max. Nie mialem czasu jechac do warsztatu na regulacje wiec wsadzilem stary filtr i wszystko wrocilo do normy, max gaz bez zamulenia i spalanie 4,72 po trasie z bagazem |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2008
|
|
|
Kolor swiec jest bialy, co oznacza uboga mieszanke. Filtr w jakim jest stanie to na razie nie wiem ale przypuszczam ze jest uwalony bo dawno nie wymienialem.
Niedlugo bede robil gruntowny serwis moto, czyli wymienie filtr powietrza, olej i swiece. Warto teraz podniesc ta iglice o jeden rowek do gory czy dopiero po zmianie filtra powietrza na nowy? czy sama wymiana filtra moze spowodowac powrocenie mieszanki do normalnego stanu czy bedzie sie to wiazalo z podnoszeniem/opuszczaniem iglicy. I ostatnie pytanie, czy ten zabieg ktorym jest przestawianie iglicy dam rade wykonac sam? Moja wiedza na ten temat jest dosc mała. pozdr. |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2008
|
|
|
Jeśli teraz świece są białe to z nowym filtrem byłoby jeszcze gorzej bo dostałby jeszcze więcej tlenu, także podnieść iglice o jeden rowek możesz już teraz, ustaw iglicę na 4 rowek licząc OD GÓRY (standardowo jest na 3 czyli na środku bodajże) czyli tłumacząc na logikę ustawiasz ją tak, żeby była ciut wyżej niż jest teraz (iglica ma kształt stożka dlatego jak ją unosisz to zwiększasz szczelinę przez którą wpada paliwo i dlatego wpada go więcej tak na logikę, żebyś wiedział "o co chodzi" nim zaczniesz grzebać).
Poza tym proponowałbym wyjąć gaźniki - wyczyścić, wkręcić śruby od składu mieszanki do oporu i wykręcić o 2,5 obrotu tak jak podaje instrukcja tak samo na obu gaźnikach i podnieść iglicę o 1 rowek, jeśli mieszanka dalej będzie zbyt uboga można te śruby wykręcić np. o 3 obroty, ważne, żeby obie były tak samo wykręcone (wykręcaniem delikatnie wzbogacasz mieszankę), a po tych zabiegach wypadałoby też zrobić synchronizacją gaźników, a do tego wypadałoby mieć wakuometry także polecam jakiś ZAUFANY i POLECANY serwis koszt samej synchronizacji to ok. 60-80zł.
Czyli generalnie polecam zrobienie ja bym to nazwał "podstawowego serwisu gaźników" czyli czyszczenie i ustawienie śrub składu mieszanki w położenie fabryczne, a do tego podnieść iglicę o 1 rowek tak, żeby była WYŻEJ o ten 1 rowek i to pomoże Jeśli nie masz kogoś kto ma do tego ręce i mógłby Ci pomóc to może być Ci trudno, zrobiłbym małą instrukcję o demontażu i czyszczeniu/regulacji gaźników, ale kurcze zaległe egzaminy mi wiszą na głowie i nie mam czasu, a w moim moto niedługo planuje wyjąć gaźniki z innej przyczyny także porobiłbym fotki od początku do końca i opisał...
Podstawa do tej roboty to dokładne obejrzenie schematu gaźnika w serwisówce Hayne'sa i całego rozdziału o gaźnikach później dopiero się brać.
Jeśli zdecydujesz się robić to sam (nie jest to takie trudne, ale trzeba być "delikatnym" jak już się robi przy samych gaźnikach i robić wszystko z głową wtedy nie będzie problemu) to gdybyś miał jakieś pytania to pisz, w miarę wolnego czasu będę Ci opisywał konkretne czynności.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008
|
|
|
Czy synchornizacja gaznikow jest potrzebna gdy obie swiece sa idealnie tak samo wypalone? czy to nie ma zwiazku? |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008
|
|
|
Powiem tak jeśli silnik równo pracuje na słuch i nie masz żadnych z nim problemów to zaryzykowałbym stwierdzenie, że można sobie odpuścić synchronizację... Jeśli trzymać się "procedur" to musiałbyś ją zrobić, ale jeśli wszystko chodzi jak to się mówi "igła" to IMHO nie ma co szukać dziury w całym
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|