Jak podciagnac sprzeglo... |
Autor |
Wiadomość |
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010
|
|
|
Jaki masz luz mierzony na końcu dzwigni sprzęgła?
Czy po wrzuceniu biegu na wciśnietym sprzegle możesz przepchać motocykl? |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | Jaki masz luz mierzony na końcu dzwigni sprzęgła? |
Nie wiem, a nie mam GS-a pod ręką żeby to sprawdzić. Ale generalnie ja tam nie zmieniałem nic od czasu zakupu moto. Przejechałem około 400 km i było w porządku.
jacek napisał/a: | Czy po wrzuceniu biegu na wciśnietym sprzegle możesz przepchać motocykl? |
Nie muszę pchać, on mi się wręcz sam wyrywa do przodu, muszę hamulec wciskać żeby stał w miejscu - oczywiście to przy włączonym silniku. Przy wyłączonym silniku, na biegu i puszczonym sprzęgle nie mogę go ruszyć, ale to chyba normalne? Nie jestem pewien czy próbowałem kombinacji z wyłączonym silnikiem, zapiętym biegiem i wciśniętym sprzegłem. Jeśli próbowałem, to też nie dało rady go przepchnąć. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010
|
|
|
Na klamce sprzegła masz za duży luz przez to silnik cały czas ciagnie tylnie koło. W instrukcji jest narysowane ile dzwignia sprzegła powinna dać sie wcisnąc zanim poczujesz wiekszy opór spowodowany działaniem siły na sprężyny sprzegłowe. Regulujesz pod osłonka gumowa klamki sprzegła (żeby zmniejszyć wykręcasz śrube tylko najpierw odkrecasz palcami kontrująca). |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010
|
|
|
kruk, a jaki ten olej wlałeś przy wymianie? |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | Na klamce sprzegła masz za duży luz przez to silnik cały czas ciagnie tylnie koło. W instrukcji jest narysowane ile dzwignia sprzegła powinna dać sie wcisnąc zanim poczujesz wiekszy opór spowodowany działaniem siły na sprężyny sprzegłowe. Regulujesz pod osłonka gumowa klamki sprzegła (żeby zmniejszyć wykręcasz śrube tylko najpierw odkrecasz palcami kontrująca). |
Dzięki wielkie za odpowiedź. Faktycznie regulacja linki sprzęgła pomogła. Choć sytuacja nadal wydaje mi się nieco dziwna, ale nie jest już tak uciążliwa, bo motocykl nie rwie się do przodu gdy mam wciśniętą klamkę sprzęgła. Jednakże podczas postoju na stopce centralnej, zapiętym biegu i przy wciśniętym sprzęgle koło cały czas się szybko obraca. Wystarczy jednak przycisnąć nożny hamulec i koło się zatrzymuje i dalej stoi nieruchomo już po odpuszczeniu hamulca.
P.S. Chętnie dałbym Ci "pomógł", ale nie wiem czemu mi ta opcja nie wyświetla się. |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Zaix [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010
|
|
|
Witam, nie jestem pewien czy to problem ze sprzęgłem czy może ze skrzynią, ale postanowiłem zaryzykować w tym temacie.
Otóż wszystko było dobrze do czasów wymiany łańcucha i zębatek. Po tym zabiegu nawet na pierwszej przejażdżce krótkiej wszystko było ok. I dziś przestało być w porządku. Objawy są następujące: hałas przy wrzucaniu pierwszego biegu jest większy niż poprzednio (głośniejsze klik, mocniejsze), a ponadto następne próby wrzucenia pierwszego biegu kończą się tym, że moto oprócz wydania tego hałasu po prostu gaśnie (raz pomogło dodanie dość znaczne gazu podczas wrzucania biegu).
Próbowaliśmy regulować sprzęgło przy manetce oraz przy silniku - w górę i w dół, jednak bez rezultatu. Nadal tak samo. Głośne klik i moto gaśnie. Wygląda, że to problem ze sprzęgłem - ale jaki? Gdyby to były np. wyrobione tarcze, to chyba nie tak nagle? Wcześniej były by jakieś objawy prawda?
Inna sprawa, że może coś przy wymianie przedniej zębatki - a dokładniej mówiąc podczas rozkręcania dźwigni do zmiany biegów mogło pójść nie tak? Możliwe że złożona została jakoś nie tak jak trzeba i dlatego moto tak się zachowuje? |
|
|
|
|
Zombik3 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010
|
|
|
A nie uszkodziłeś przypadkiem czujnika od stopki bocznej? |
|
|
|
|
Zaix [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Maj, 2010
|
|
|
A w którym on dokładnie znajduje się miejscu? To ten taki hmm bolec/rurka pod pokrywą z lewej strony, tuż nad przednią zębatką?
Poza tym w razie jego uszkodzenia, moto chyba powinno w ogóle nie odpalać co nie? Ponieważ czujnik chyba blokuje możliwość odpalenia. |
|
|
|
|
cobo
Model GSa: GS 500F
Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 21 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23 Maj, 2010 Tylko
|
|
|
Zaix napisał/a: | Poza tym w razie jego uszkodzenia, moto chyba powinno w ogóle nie odpalać co nie? Ponieważ czujnik chyba blokuje możliwość odpalenia. |
tylko jeśli jest wrzucony bieg. z rozłożoną nóżką na biegu jałowym normalnie odpala a jeśli się jej nie złoży i wrzuci bieg to wtedy gaśnie |
|
|
|
|
Zaix [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Maj, 2010 Re: Tylko
|
|
|
cobo napisał/a: | tylko jeśli jest wrzucony bieg. z rozłożoną nóżką na biegu jałowym normalnie odpala a jeśli się jej nie złoży i wrzuci bieg to wtedy gaśnie |
Aha. No to możliwe że to faktycznie to... chociaż nadal także w kręgu podejrzanych pozostawiam sprzęgło, ponieważ wyraźnie słychać dzwonienie po jego zębach przy owym gaszeniu moto. |
|
|
|
|
vespkon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
odświeżam temat
Jaka jest długość tej śruby przy silniku do regulacji naciągu i na ile ową śrubę można wykręcić? Wyregulowałem w swoim GS-ie dzisiaj luz linki sprzęgła, ale zacząłem się zastanawiać, ile zostało mi jeszcze rezerwy jeśli chodzi o jej regulację. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|