WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jak podciagnac sprzeglo...
Autor Wiadomość
kaka84
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   Jak podciągnąć sprzęgło...

witam mam wrażenie zże linka sprzegła muśiała mi sie poluznic bo jak zapinam jedynke to troche szarpie. nigdy nie było super mięko ale teraz chyba jeszcze bardziej.
Czy istnieje inna regulacja niż przy klamce?
 
 
kyu
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

To się chyba reguluje przy wejściu linki do silnika, po lewej stronie moto (siedząc na motocyklu) powyżej dzwigni zmiany biegów pod gumową osłoną jest regulacja.
Szczegóły powinny być w instrukcji obsługi moto.
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

Tylko pamiętaj, że jak zrobisz to nie umiejętnie to będzie lipa. Wtedy tylko pozostanie serwis bo sam do tego nie dojdziesz...
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

Fighter dlaczego serwis ?? Czy ustawienie linki sprzęgła to jakaś filozofia w GS'ie ? Pytam całkiem poważnie... Przecież to jest stosunkowo łatwe ok. 1cm luzu na klamce nim sprzęgło zacznie rozłączać, a nawet nie patrząc na to po prostu wyregulować tak sprzęgło, żeby biegi dobrze wchodziły i nie łapało na samym końcu i tyle... W Tico 2x już wymieniałem linkę sprzęgła co za tym idzie ustawiałem i jest to prosta robota, a przecież zasada działania jest identyczna.

To nie ustawienie gaźników, że je rozsynchronizuje/źle ustawi mieszankę i nie wiadomo co jeszcze jak pokręci śrubami tylko linka sprzęgła w GS'ie chyba nie ma tam jakichś tajemnych sztuczek, żeby go serwisem straszyć ?

Nie robiłem tego w GS'ie bo nie miałem potrzeby, ale zapewne wystarczy dla pewności zajrzeć do Haynes'a i jest to do zrobienia samemu.

Pozdrawiam ;)
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

Regulacja linki przy klamce to nic wielkiego... Zrobi to chyba każdy, ale sprawa staje się trudniejsza jeśli zacznie się kombinować ze śrubą przy silniku. Pokręcisz trochę w lewo potem w prawo, a potem to już sam nie wiesz czy sprzęgło dobrze łapie czy źle.
Najlepiej podpytać kogoś obczajonego w temacie jak to wszystko zrobić, aby było ok.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

ee?? to tak samo działa jak tylna przerzutka w rowerze... są dwie śruby. Poza tym, jak mozna nie wiedzieć czy w końcu łapie dobrze czy nie?? przecież to czuć jak i kiedy bierze. Chyba że czegoś, tak jak SPajdi nie zakumałem.
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Wrz, 2008   

Ano fighter jak ktoś nie wie jaka jest zasada działania sprzęgła i jak ono ma prawidłowo funkcjonować to fakt lepiej niech się nie bierze, ale wystarczy naprawdę minimalne pojęcie i można dojść do ładu, trzeba rozumieć co się robi i robić to powoli i z głowa, a uda się :)

ps. regulacja przerzutki w rowerze jest trudniejsza niż regulacja sprzęgła w Tico :rotfl:
 
 
Meteorczyk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Ja reguluje linke stawiajac moto na centralnych stopkach, wlaczam silnik i troche ssania zeby byly obroty i wrzucam 1. Reguluje srubka i sprawdzam dzwignia kiedy odpuszcza sprzeglo :) Ja mam tak ustawione zeby sprzeglo rozsprzeglalo i zeby miescily mi sie 2 palce miedzy dzwignia a manetka :) (wiadomo po co :) )
 
 
kaka84
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Dzieki jestem zaskoczony tak dużą liczbą postów i to wszystkie w temacie chyba na stale zagoszcze na tym forum:D
Tą przypadłość(sprzegło) zauważyłem gdy ostatnio chcialem nasmarować łańców. Suki stało na centralnej podstawce wiec wbiłem na sprzegle jedynke żeby nie musieć kołem kręcić przy smarowaniu.Usłysząłem zgrzyt i koło zaczeło sie torche kręcić ale potem przestało...
chyba wybiore metode Meteorczyka choć tak naprawdę każdy radził podobnie ;)
P.S Jest ktoś z okolic Wołomina
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

kaka84 napisał/a:
Usłysząłem zgrzyt i koło zaczeło sie torche kręcić ale potem przestało...

Wg mnie to normalne. Wstrzymaj się z regulacją i poczekaj co myśli większość :P Ale dla mnie to normalne zachowanie.
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
FighteR-600
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Dokładnie. Ja miałem tak samo. Jak smarowałem łańcuch i wbiłem 1 to koło zawsze mi się kręciło, dopiero po jakiejś chwili stawało.

Jeśli chcesz sprawdzić sprzęgło to weś sobie jedź na 2 biegu i w pewnym momencie odkręć manetkę na maxa. Jeśli motor będzie stał troszkę w miejscu (takie odczucie) to wtedy będziesz miał jakieś podejrzenia, że coś już MOŻE być ze sprzęgłem, a dokładnie tarczami.
Jeśli motocykl normalnie wyrwie do przodu to wszystko ok.
 
 
retro303
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Luz na manetce sprzegła ustaw na około 1cm, po wlaczeniu jedynki i uruchomuionym silniku na nozce centralnej kolo powinno sie poruszyc i zatrzymac, nie krecic. Pozniej rozpedz sie na 3 albo 4 biegu tak do 5ciu tyś. obr i daj gazu ikle wlezie, obserwuj obrotomierz jezeli na słuch nie dasz rady czy sie sliza czy nie. Z niskich obro mozesz nie czuc, musialo by sie konkretnie slizgac. Przy odp. luzie na klamce nie powinno, ale tak jak mowie napedz sie na 3 lub 4 i przy 5 - 6ciu tyś. jak Gs nabiera mocy daj mu ognia ile wlezie i patrz co sie bedzie działo. Pozdro.
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 15 Wrz, 2008   

Oczywiście, że to normalne, że na centralce jak wbijesz bieg ze sprzęgłem to szarpnie kołem... Trzeba pamiętać, ze to mokre sprzęgło i po wciśnięciu klamki tarcze są lekko sklejone olejem i stąd te szarpnięcie - szczególnie na zimnym silniku u mnie nasiliło się to po wymianie oleju na nowy (Motul 5100 10W40 nie wiem jaki był wcześniej wymieniałem po kupnie moto). Normalne jest także, że jak siadasz na moto rano i wbijasz 1 to strasznie "zagrzechocze" i 1 wchodzi jakby się skrzynia miała rozlecieć :P Pomaga kilkakrotnie wcisnąć klamkę sprzęgła i przetoczyć moto z wciśniętym sprzęgłem do tyłu i do przodu, ale nie zawsze to wyeliminuje do końca "szarpnięcie/zgrzyt".

Co do sprawdzenia sprzęgła to najlepiej pod sporą górkę nagle odkręć manetkę, ale tak jak ktoś wyżej pisał w takim zakresie obrotów jak już moto ciągnie ok. 6 tyś wystarczy i jak obroty będą szybko rosnąć, a moto będzie słabo przyspieszać to sprzęgło się ślizga. Inny sposób to wcisnąć przedni hamulec wrzucić np. 2 bieg dać dosyć trochę 4-5 tys. i puszczać dosyć agresywnie sprzęgło jeśli silnik łatwo się dusi i gaśnie to wszystko OK - chociaż przy tej metodzie już trzeba mieć trochę wyczucia, żeby rozpoznać uślizg sprzęgła no i robić to na czystej dobrej nawierzchni, żeby nie było niespodzianek i oczywiście mocno trzymać hamulec ;)

Pozdrawiam ;)
 
 
kaka84
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

Ok male wyjasnienie mi sie wydaje ze nie to ze sprzegło sie slizga tylko ze nie łapie.
A wnioskuje to na podstawie faktu ze jak chce wyprowadzic motocykl z wbita jedynka to sie kolo stawia opór ale moze dlatego ze nie odpalony?
 
 
retro303
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

...;) na zimnym oleju jak popchniesz moto z wbitym biegiem to zawsze bedzie stawiał opór, pózniej juz tak by nie było... Zejdz z moto albo wstan i wbij jedynke, jak obroty silnika nic nie spadaja i muto nie chce ruszac to jest dobrze, chrupniecie jakies zawsze jest i lekkie poruszenie koła na centralce. Co do slizgania to obserwuj obrotomiesz, jak moto zawyje i wksazówka pojdzie a nie pojedzie szybciej odrazu to wiesz ze sie zlizga, z reszta nie ma czegos takiego ze jednoczesnie i ciagnie i sie slizag, albo to albo to moze byc;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.