Jak podciagnac sprzeglo... |
Autor |
Wiadomość |
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008
|
|
|
Czyli mówisz, że sprzęgło Ci nie wysprzęgla ? Postaw moto na centralce zapal silnik wrzuć 1 i trzymaj wciśnięte sprzęgło - jeśli szarpnie kołem i się zakręci, ale się zatrzyma jest OK, jeśli się lekko kręci, ale przyblokujesz je nogą i stoi w miejscu to jeszcze też jest do przyjęcia. Natomiast jeśli zatrzymasz koło, a ono samo na wciśniętym sprzęgle zacznie się kręcić tzn. że sprzęgło faktycznie za słabo wysprzęgla i musisz podciągnąć linkę.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kaka84 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Wrz, 2008
|
|
|
Spoko czyli wszystko jest ok jak wrzuce jedynke na centralce to ruszy kolem ale samo sie zaraz zatrzymuje ja od poczatku nie wspominalem nic zeby sie mialo slizgac tlko ze chyba za slabo sprzeglo bierze |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 22 Wrz, 2008
|
|
|
A co do zgrzytu 1 na zimnym silniku po odpaleniu to wystarczy przed wrzuceniem biegu wyłaczyc ssanie zeby obroty zmalaly, wrzucic bieg i zpowrotem troche ssania jesli się jeszcze nie rozgrzał dobrze |
|
|
|
|
berni123 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
Odświeżę temat gdyż, zdaje się mam problem ze sprzęgłem o ktorym tu wspomniano
Wczoraj akurat tak się zdarzyło, że chciałem wyregulować klamkę sprzęgła aby miała prawidłowy luz (1cm). Luz ustawiłem ale przy okazji zauwazylem inny problem: otoz po podniesieniu moto na centralke po wrzuceniu biegu kolo zaczyna sie krecic (to jak przeczytalem wynika z zasady dzialania mokrego sprzegla) - niestety po zatrzymaniu kola ponownie zaczyna sie ono rozkrecac - wnioskuje ze sprzego nie jest prawidlowo wysprzeglone.
Teraz pytanie: czy da sie cos z tym zrobic i czym grozi jazda w takim stanie ?
Z gory dziekuje za wszelkie porady |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
a jak docisniesz tyłek to buksuje czy się zatrzymuje? |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
berni123 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
docisnę tyłek ? w sensie ze oponę do ziemi ?
takiego testu nie robiłem (a nie mam moto pod ręką żeby od razu sprawdzić) ale myślę, że koło zatrzyma się ale gdy znów podniosę to zacznie się kręcić ..
może później będę miał okazję przeprowadzić taki test to napiszę gdyby działo się inaczej
generalnie przy wrzucaniu jedynki (gdy moto stoi na luzie) nie czuć żadnego szarpnięcia ani nic takiego - ten brak wysprzęglania zauważyłem przez przypadek po podniesieniu suzki na centralną stopkę
aha, od razu dodam, że nawet gdy naciągnę linkę na max przy klamce i nacisnę sprzęgło to efekt jest ten sam - sprzęgło nie jest wysprzęglone czy może to być efekt zużytego oleju albo coś w tym guście ? moto dopiero kupiłem i teraz nie wiem czy zmieniać olej czy jeszcze "za jednym zamachem" trzeba coś zrobić |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
berni123 napisał/a: | w sensie ze oponę do ziemi ? |
si
jesli po tym podniesiesz znow powino stac w miejscu.. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
Po zakupie zawsze należy zmienić olej, sprawdzić luz zaworowy, gaźniki, wymienić filtry, świece.
"Wczoraj akurat tak się zdarzyło, że chciałem wyregulować klamkę sprzęgła aby miała prawidłowy luz (1cm). Luz ustawiłem ale przy okazji zauwazylem inny problem: otoz po podniesieniu moto na centralke po wrzuceniu biegu kolo zaczyna sie krecic (to jak przeczytalem wynika z zasady dzialania mokrego sprzegla) - niestety po zatrzymaniu kola ponownie zaczyna sie ono rozkrecac - wnioskuje ze sprzego nie jest prawidlowo wysprzeglone."
po wrzuceniu biegu i naciśniętym sprzęgle? czy wrzucasz bieg, puszczasz sprzęgło i koło się kręci?
Regulowałeś tylko przy klamce? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
berni123 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Sie, 2009
|
|
|
tak, wiem że nalezy wykonac te czynnosci z tym ze jesli trzeba by robic coś przy sprzęgle to mozna by to zrobic w czasie wymiany oleju i nie zmieniac go dwa razy.
oczywiscie chodzi mi o wrzucenie biegu i wcisniete sprzeglo - kolo sie niestety kreci (i nie zatrzymuje) wciskalem hamulec nozny aby je zatrzymac ale po odpuszczeniu hamulca znowu sie rozkrecalo (sprzeglo caly czas wcisniete)
regulowalem tylko przy klamce (jak rozumiem z instrukcji to regulacja przy silniku daje ten sam efekt - naciagamy tylko linke)
[ Dodano: Nie 23 Sie, 2009 ]
udalo sie sprawdzic z blokowaniem kola o ziemie (i nie tylko) - oczywiscie sprzeglo caly czas wcisniete.
Sprawa wyglada tak ze kolo po zatrzymaniu czasem zaczyna sie obracac a czasem nie wiec generalnie nie wiem o co chodzi ale moze nie jest tak zle ? co myslicie ?
oczywiscie nie ma zadnego efektu buksowania ani nic takiego - po prostu dociskam lekko do ziemi, kolo przestaje sie krecic, potem podnosze tylek i czasem kolo sie kreci a czasem nie ... |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Pon 24 Sie, 2009
|
|
|
ja bym się tym nie przejmował jeśli biegi wchodzą bez problemu i się sprzęgło nie ślizga moim zdaniem wszystko jest ok |
|
|
|
|
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sie, 2009
|
|
|
berni123, ja mam dokładnie taki sam objaw - sprawdzałem dziś - po wrzuceniu biegu i 'puszczeniu' koła zaczyna się kręcić. Nie wiem czy to dobrze czy źle, ale innych objawów typu zgrzytów nietypowych nie zauważyłem |
|
|
|
|
berni123 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
ok dzieki wszystkim za porady mialem chwile strachu ale mnie uspokoiliscie
jezdzic i sie nie przejmowac |
|
|
|
|
pichan
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 03 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 25 Sie, 2009
|
|
|
Cytat: | ok dzieki wszystkim za porady mialem chwile strachu ale mnie uspokoiliscie
jezdzic i sie nie przejmowac |
I jakie moto w końcu kupiłeś? |
_________________ GS500E Five Stars '97 ---> VFR 750 RC 24 II - 103 KM to jest nic. Miała ciągnąć od dołu - wogóle nie ciągnie! |
|
|
|
|
berni123 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2009
|
|
|
pichan napisał/a: |
I jakie moto w końcu kupiłeś? |
W końcu padło na to co mialo byc czyli GS w wersji naked Sztuka z 96 roku przebieg podobny jak u Ciebie i niezly stan (u sprzedajacego w garazu stala juz SVka i GS sie kurzyl czekajac na wlasciciela) |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Kwi, 2010
|
|
|
Odświeżę trochę temat, bo mam tego typu problem.
Spajdi napisał/a: | Postaw moto na centralce zapal silnik wrzuć 1 i trzymaj wciśnięte sprzęgło - jeśli szarpnie kołem i się zakręci, ale się zatrzyma jest OK, jeśli się lekko kręci, ale przyblokujesz je nogą i stoi w miejscu to jeszcze też jest do przyjęcia. Natomiast jeśli zatrzymasz koło, a ono samo na wciśniętym sprzęgle zacznie się kręcić tzn. że sprzęgło faktycznie za słabo wysprzęgla i musisz podciągnąć linkę. |
Zrobiłem taki test i niestety mam trzecią opcję - przy wciśniętej klamce sprzęgła koło żwawo się kręci. Pod koniec ostatniej jazdy miałem też problem, że nie mogłem przełączyć z jedynki na dwójkę ani na luz. Jednakże gdy moto stoi na centralce, to biegi wskakują bez problemu. W związku z tym kilka pytań:
1) Czy wystarczy wyregulować linkę sprzęgła czy raczej czeka mnie jej wymiana?
2) Jak się reguluję linkę sprzęgła? Czy to tylko kwestia kręcenia kółeczkiem (w którą stronę?) które jest pod pancerzem czy coś więcej? Jeśli już gdzieś to było opisane, to poproszę o link, bo nie mogę znaleźć. W serwisówce Haynes'a widzę tylko instrukcję wymontowania linki.
3) Czy jest to poważna usterka czy raczej standardowa w GS-ach?
4) Jak taki problem mógł powstać, w sensie co się zepsuło i dlaczego tak nagle i bez żadnego wyczuwalnego ostrzeżenia?
Nie wiem czy ma to jakikolwiek związek z tą usterką, ale dodam że 100 km przed jej wystąpieniem wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|