NIE ODPALA |
Autor |
Wiadomość |
Zblewa [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008 Nie chce zapalić
|
|
|
czesc koledzy mam pewien problemik mały moze ktoś bedzie wiedzial jak pomoc.
kolega probuje uruchomic motorek (honda cbr) a ten sie opiera i nie chce zapalić. paliwo dostaje iskra tez jest , akumulator nowy. ma ktos jakies pomysły
dodam ze kolega w poprzednim sezonie zaliczył szlifa po czym odpalił motocykl i zajechał jeszcze do domu , tak go zostawił i nie ruszal az do dzis dnia.
pozdro |
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
Może świece zalewa i dlatego nie chce palić,niech odkręci swiece przeczyści szczotka druciana i zobaczcie moze akurat to. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
Rada z książki pt. "Poradnik Motocyklisty" Rafała Dmowskiego, Wydawnictwo WKŁ Warszawa.
str. 216.
+++++++++++++++"Silnik nie daje się uruchomić+++++++++++++++
Jeżeli motocykl ma elektryczny rozrusznik, posłuchajmy czy obraca on silnikiem i czy obroty nie są zbyt wolne. W sytuacji, gdy rozrusznik nie działa, należy sprawdzić połączenia elektryczne, przycisk włączający oraz dopływ prądu do rozrusznika. Nie można też wykluczyć rozładowania akumulatora lub przepalanie bezpiecznika. Gwizd wydawany przez rozrusznik pracujący bez obciążenia (nie napędzający silnika), świadczy o zerwaniu łańcucha napędowego lub uszkodzeniu zębatki, sprzęgła albo innych elementów pośredniczących w przeniesieniu napędu. (...)
W przypadku braku iskry sprawdzamy dopływ prądu do układu zapłonowego przez stacyjkę i wyłącznik zapłonu umieszczony na kierownicy, a następnie sprawdzamy działanie poszczególnych elementów układu zapłonowego.
Kolejnym etapem jest kontrola układu zapłonowego. Najlepszym sposobem jest podanie niewielkiej ilości paliwa bezpośrednio do cylindra, za pomocą jednorazowej strzykawki lekarskiej. Silnik z niesprawnym układam zasilania zapali na chwilę. Wówczas należy sprawdzić w kolejności: czy benzyna jest w baku, czy kranik paliwowy jest otwarty i drożny, czy paliwo dochodzi do pomory pływakowej. Jeżeli spełnione są te wymagania to powodem może być jeszcze paliwo zwietrzałe lub złej jakości.
Uszkodzeniem uniemożliwiającym rozruch motocykla, może być też nieszczelne połączenie gaźnika z cylindrem.
Niekiedy kłopoty z uruchomieniem silnik wynikać mogą ze zbyt małego dopływu powietrza do cylindra. Zapchany filtr powietrza lub zasłonięty wlot powietrza np. szmatą mogą uniemożliwić rozruch." |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Zblewa [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
wszystkie czynnosci opisane powyzej zostały wykonane, a silnik tak jak nie chciał zapalic, tak nie chce dalej
zainteresowało mnie to stwierdzenie
Cytat: | . Jeżeli spełnione są te wymagania to powodem może być jeszcze paliwo zwietrzałe lub złej jakości.
|
jest to napewno jakaś pierdoła , bo jak to inaczej okreslic , kiedy silnik normalnie pracował przed odstawieniem na 2 miesiace do garazu. przyszedł czas wyjechac na drogi bo pogoda dopisuje, a silnik odmowił posłuszenstwa. zagadka... |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
paliwo zwietrzałe... coś tam z paliwa paruje, nie doszczętnie chyba.. nie znam sie dokładnie, ale jeżeli stało to paliwo tyle czasu to teraz jest pewno średniej jakości... Odlej koledze troszke paliwka od siebie i wlej do cylindra (bajer ze strzykawką), jeżeli zagada to wiadomo co jest nie tak |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
zalej gaźniki paliwem bo stare wyparowało , wymień lub wypal świece nad gazem w kuchni porządnie aż do wybielenia izolatora i sprobuj jeszcze raz. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
nie no bez jaj przez 2 miesiace paliwo nie zwietrzeje na tyle zeby motor nie mogl odpalic |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
ale jeżeli zwietrzenie połączy się z śrenio sprwnymi świecami i zjeszcze czymś i jeszcze z czymś to nie odpali... trzeba sie pobawić |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
michal_elwuo napisał/a: | ale jeżeli zwietrzenie połączy się z śrenio sprwnymi świecami i zjeszcze czymś i jeszcze z czymś to nie odpali... trzeba sie pobawić |
no może z kurzem na baku albo słabym ciśneniem w oponach to juz nie ma szans na odpalenie :roll:
michal_elwuo jak nie masz co napisać konkretnego to nie komentuj
no chyba że walisz posty na maxa by pasek pod nikiem sie napełnił
jak chcesz to Ci ustawie na 100% |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 09 Lut, 2008
|
|
|
Kranik ustaw w pozycji PRI, akumulator podładuj, świece wypal nad gazem.
Sprawdź jeszcze jeden bardzo ważne kwestie: bezpieczników oraz czujnika blokady zapłonu nóżki bocznej.
PONIŻEJ PRZEPISAŁEM SPOSÓB POSTĘPOWANIA JAKI PODAJE INSTRUKCJA OBSŁUGI MOTOCYKLA SUZUKI GS500
"W przypadku, gdy nie będzie można uruchomić silnika, należy zastosować nastęującą procedurę w celu określenia przyczyny::
Sprawdzenie ukłądu zasilania w paliwo:
1. Należy upewnić się czy jest odpowiednia ilość paliwa w zbiorniku
2. Sprawdzić czy kranik paliwa jest przekręcony do pozycji ON
3. Sprawdzić przepływ paliwa ze zbiornika do gażnika
a) odkręcić śrube spustową z gaźnika (umieszczoną pod gaźnikiem). Podsatwić pojemnik na wyciekające paliwo
b) podłożyć pod gaźnik pusty pojemnik. Przekręcić kranik paliwa do pozycji PRI i zaobserwować czy paliwo wypływa przez otwór spustowy
c) przekręcić kranik paliwa do pozycji ON
d) spuscić paliwo i dociągnąć śrubę spustową
e) wcisnąć przycisk rozrusznika elektrycznego na kilka sekund
f) odkręćić śrubę spustową i sprawdzić czy w gaźniku znajduje się paliwo
g) dociągnąć śrubę spustową
4. Jeżeli okaże się, że paliwo dopływa do gaźnika, w dalszej kolejności należy sprawdzić ukłąd zapłonowy.
Sprawdzenie urządzenia zapłonowego:
1. Wykręcić świece zapłnowe i połączyć je z "fajkami"
2. świecę zapłonową trzymać cmocno przyciśniętą do silnika i jednocześnie przekręcić stacyjkę do pozycji "ON", wyłącznik silnika przestawić do pozyji "RUN", wrzucić bieg jałowy i wysprzęglić. Jeżeli urządzenie zapłonowe właściwie funkcjonuje, to podczas rozruchu między elektrodami przeskoczy niebieska iskra. Jeżeli tak się nie stanie ,to należy zwrócić się do ASO"
wg mnie sprawdź wszystko jeszcze raz wszystko, wykluczając element po elemencie.
spróbuj również we dwójkę zapalić motocykl ma pych.
jeżeli to co zostało wymienione nie poskutkuje to na pewno nie pomogę, bo to wykracza po za moją widzę i wtedy pozostaje Breżniew lub inni eksperci. |
_________________ www.gs500.pl |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Zblewa [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2008
|
|
|
dzieki koledzy za porady , mysle ze dziś sprobujemy jeszcze raz wykonac wszystko krok po kroku w nadziei ze silnik odpali.
istnieje jeszcze mozliwosc ze dysze wolno ssące sa zapchane i dlatego te kłopoty. zobaczymy...
pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2008
|
|
|
Zblewa napisał/a: | dzieki koledzy za porady , mysle ze dziś sprobujemy jeszcze raz wykonac wszystko krok po kroku w nadziei ze silnik odpali.
istnieje jeszcze mozliwosc ze dysze wolno ssące sa zapchane i dlatego te kłopoty. zobaczymy...
pozdrawiam |
Raczej wolnych obrotów... |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Zblewa [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2008
|
|
|
silnik Cbr-ki udało sie uruchomic. pomocny okazał sie punkt 3a) "odkręcić śrube spustową z gaźnika (umieszczoną pod gaźnikiem). Podsatwić pojemnik na wyciekające paliwo" , co w połaczeniu z wysuszeniem świec suszarką pozwoliło by silnik zagadał
dzieki bardzo za pomoc
pozdrawiam |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 11 Lut, 2008
|
|
|
zwietrzałe paliwo i zalane świece i problem gotowy. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Kolaborus1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Sie, 2008 NIE ODPALA
|
|
|
Witam panowie od niedawna jestem posiadaczem GS500. Mój problem polega na tym iz motocykl nie chce mi odpalić (takiego już kupiłem gość twierdził ze przed wymiana uszczelniaczy na gwizdkach palił) mecze sie juz od tygodnia pościągałem książki serwisowe sprawdziłem zapłon według nich niby jest OK 2 punkty na wałkach witają się od wydechu do zaworów ssących 16 oczek i punkty na impulsatorze też ok.???
a motocykl dalej nie chce zapalić iskra na świecach jest kręci i ma chęć zapalić ale po chwili mu przechodzi i głośny strzał w gaźnik bardzo bym prosił o jakieś rady i sugestie będę bardzo wdzięczny( . CHCIAŁBYM JESZCZE W TYM ROKU NIM TROSZKĘ POJEŹDZIĆ)
POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW FORUM
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|