WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Tylna tarcza hamulcowa - prosze o pomoc
Autor Wiadomość
levis
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sie, 2008   Tylna tarcza hamulcowa - prosze o pomoc

Witam.
Mam taki problem, tarcza tylna mi sie zwichrowala i musze ja wymienic.
Mam pytanko, czy da sie zdjac kolo tylne z tarcza bez odkrecania zaciskow ?
Z tego co wczesniej widzialem przy wymianie klockow, to zacisk, przynajmniej u mnie jest dosc ciezko odkrecic, bo sruby maka krotkie glowki.
Da sie to zrobic bez odkrecania zaciskow ?

Ogolnie, jakas krotka instrukcja pogladowa co i w jakiej kolejnosci robic bardzo by mi sie przydala :)

Z gory dzieki.
 
 
nordtrans
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sie, 2008   

Tak, spokojnie mozesz wyjac koło bez odkręcania zacisku.
Odkręć śruby mocujące, dobrze wyczyć nową tarcze oraz miejsce pod nią aby równo ją dokręcić. Proste jak drut. pzdr
 
 
pootietang
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sie, 2008   

ja bym jednak radził odkręcić zacisk bo felgę można trochę pokaleczyć przy niezdjętym zacisku ale idzie i tak i tak ściągnąć koło więc zrobisz jak uważasz.
 
 
tornado50
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   Tylna Tarcza hamulcowa przykręcona na dwóch śrubach?

Ostatnio próbowałem zdjąć tarcze hamulcowe, aby pomalować koła. Jednakże śruby były tak zapieczone, że próbując je wykręcić (po uprzednim zastosowaniu WD-40) po prostu je ukręciłem... trzy z czterech. Ta ostatnia wyszła cała... Ale trzy gwinty zostały w otworach. Przewierciłem więc jeden z nich (naprzeciwległy do dobrego otworu) i wygwintowałem. Teraz tarcza trzyma się na dwóch śrubach i chyba narazie tak pozostanie. Czy to wystarczy, aby się nie odkręciła?
 
 
Tora Tora
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

Jeśli chcesz byc tanim efekciarzem,to tak ;) ale proponuje sie do tego przyłożyć i rozwiercić te brakujące dwie,żeby podczas któregos awaryjnego hamowania tarcza Cie nie wyprzedziła :wstyd: Mysle,że na pozór wszystko ok,ale szybciej Ci może dostać luzów,gdyby było ich 6 i wkręcił byś 3 ,to by była inna sytuacja,a tak to.....
 
 
tornado50
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

a nie wiesz czy te śruby muszą iść pod prostym kątem względem tarczy? Bo jak wierciłem to niestety trochę wiertło schodzi na skos...
 
 
Lemon 



Wiek: 39
Dołączył: 06 Lis 2007
Pochwał: 1
Posty: 1214
Skąd: 0-61
Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

tornado50 napisał/a:
Bo jak wierciłem to niestety trochę wiertło schodzi na skos...
tornado50 napisał/a:
Teraz tarcza trzyma się na dwóch śrubach

:przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony: :przestraszony:
Cytat:
Tarcza hamulcowa








prosisz sie o watek z [*] w roli głównej!!!!!!!!!!!!!
_________________
pozdrawiam- Juli(an)
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

Tornado, podjedź do mechanika albo sam się "pobaw".
Są 4 śruby i na tylu powinno się to trzymać.
Nie na 1, nie na 2.
Pomyśl sobie że przez groszowe oszczędności możesz się zabić.

Pozdrawiam.
_________________
www.gs500.pl
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

oj, żeby nigdy nie kupić moto od takiego kowala - tego każdemu życzę. Bez urazy levis. Ale to co odstawiasz to proszenie się o kłopoty. A pozniej pewnie sprzedasz moto... byle byś nie zapomniał poinformować o tym nabywce, jesli sam nie zauważy (moze być to jego pierwsze moto w życiu).
Tak czy inaczej jestem takiego samego zdania jak koledzy. Producenci przewidzieli 4 śruby i mają być 4, bo ktoregoś razu zahamujesz i pozrywa śruby a wtedy kaplica.
 
 
tornado50
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

więc kupię chyba nowe koło, ale bardziej prawdopodobne, że przegwnituję stare. A powiedzcie jeszcze, czy jak będą cztery śruby, ale wkręcone troszkę pod skosem względem tarczy to powinny trzymać tak samo dobrze jak te pod kątem prostym?
 
 
Majic 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 41
Dołączył: 11 Lut 2008
Pochwał: 1
Posty: 589
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

Nie.
_________________
Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną).
 
 
 
sakul
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

Oczywiście ze nie. Główka śruby nie będzie przylegać całą powierzchnią i zacznie się wyginać albo co. nie kombinuj bo to nie wózek na złom tylko motocykl.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

no lepiej nie myśleć co będzie jak zetnie łby przy którymś hamowaniu. Wiadomo, nie od razu, ale zmeczenie materiału i takie tam.
Ale po co od razu nowe koło??? są przecież wykrętaki, masa narzędzi, którymi można coś zdziałać. Ba, nawet są zakłady, które zrobią to profesjonalnie. Nie ma co ryzykować.
 
 
huh
[Usunięty]

Wysłany: Pon 28 Cze, 2010   

wie ktos moze czy tylna tarcza podejdzie do gs od starego bandita?


 
 
Ker 

Model GSa: GS 500F
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 39
Skąd: Wro
Wysłany: Nie 30 Lis, 2014   

Mój problem wydaje się być podobny, więc może go tutaj opiszę. Mianowicie, jakiś czas temu kupiłem moto i po jakimś czasie miałem okazję posłuchać go jak się toczy bez innych dźwięków w okolicy.

Dźwięk trącego o siebie metalu nie napełnił mnie optymizmem.
Sprawdziłem na centralce i jak dla mnie to efekt haczenia hamulca o tarczę przez jakąś jedną/czwartą obrotu koła. Tarcza jest na oko w dobrym stanie, hamulec jest do wymiany w najbliższym czasie.
Mogę się łudzić, że po wymianie będzie wszystko dobrze? Da się to jakoś naprawić? Czy tylko pozostaje mi zakup nowej tarczy? :przestraszony:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.