Brak mocy i paliwa po przejechaniu ok 8 km
Odpowiedz do tematu

: Brak mocy i paliwa po przejechaniu ok 8 km
Witam , odkąd kupilem gsa nie jezdzilem w zbyt dalekie trasy a mianowicie najdalej do sasiedniej miejscowosci okolo 5 km i postój , ostatnio zaczalem jezdzic troche dalej i tu spotkala mnie niespodzianka bo po przejechaniu ok 8 km spokojnej jazdy motor stracil calkowicie moc i stanął wygladalo to jakby braklo paliwa . Patrze w zbiorniku paliwo jest . Zapalilem papierosa stalem jakies 5 minut , krece rozrusznikiem i po jakims czasie odpalil i jechal już bardzo przyjemnie ale znow przez jakies 8-10 km . Zauwazylem ze przy szybszej jezdzie paliwa btakuje juz po 5 km jazdy .... prosze o pomoc nwm o co moze chodzic , myslalem ze zapchal sie kranik albo filtr w zbiorniku ale czyscilen oba kraniki ale problem nadal występuje :-\ .....model gs 500e 96 rok

:
miałem taki problem kiedyś w trasie... całe szczęście tylko na rezerwie to potrzebowałem 3 postoje żeby dojechać do stacji i zalać do pełna.

U mnie był to zagięty wężyk rezerwy od zbiornika do kranika - paliwo powoli się przedostawało do kranika więc po postoju jak się "nakropelkowało" było ok przez kilka minut jazdy.

:
To bardzo irytujacy problem bo jeżdżąc po znanych mi miejscowosciach tylko mysle aby dojechac do najblizszego przystanku i tam sie zatrzymac a nie gdzies w polu :-\ niewiem czy problem wystepuje jak mam kranik na pri ale na rezerwie i on wystepuje , wezyki są nowe ni nie zagiete bo wszystko puszczane tak aby wlasni zminimalizowac zagiecia .... :-\ czyszczac kranik zauwazylem ze chyba w tej membrance cos jest nie tak bo po pierwsze byly tam drobiny jakiejs czarnej mazi ale to usunalem , membranka byla zgnieciona troche uszczelką a nwm czy tak powinno byc czy ona powinna sb tam hulac no i tam gdzie podcisnienie dochodzi chyba powinna byc jakas okrągła uszczelka czy cos a tego nie bylo ...... nwm czy powinno cos tam byc czy nie ...

:
Założenie: zgodnie z tym co piszesz wszystkie wężyki i filtr w zbiorniku są czyste i w pełni drożne

Sprawdź przede wszystkim czy tak samo będzie się zachowywał w pozycji PRI.
- jeśli tak to winy należy szukać w gaźniku i prawdopodobnie źle ustawionym poziomie paliwa w komorach pływakowych lub zaworkach iglicowych (jak pisałeś w kraniku była mazia - zanieczyszczenia ze zbiornika - mogły one także dostać się do gaźnika i ograniczają przepływ paliwa)
- jeśli na PRI jest ok to albo sam kranik nie domaga, albo nie domaga podciśnienie (za małe, nieszczelność w przewodzie podciśnienia, zagnieciony wężyk podciśnienia)

Na chłopski rozum to wszystko co może być nie tak zakładając jak na wstępie.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
O co chodzi z tym pri ? Jak na takim ustawieniu kranika plynie paliwo? Gazniki czyscilem i synchronizowalem jakies 2 mc temu . Ale jesli bedzie tak jak mowisz zeze problem sie powtorzy to znow to bd musial rozebrac ale co do plywaka to jest jakas instrukcja jak to dobrze zeobic jesli po jego stronie bylby problem ?

:
SzpaQ1996 napisał/a:
O co chodzi z tym pri ?

Jest to ustawienie kranika, które zapewnia dopływ paliwa do gaźników z pominięciem podciśnieniowego zaworu (membrany). Stosowane jest zasadniczo do "zalewania" gaźników po remoncie lub długotrwałym postoju pojazdu, gdy z gaźników odparowało paliwo.
Przy sprawnych zaworach iglicowych pozostawienie motocykla z ustawieniem PRI jest całkowicie bezpieczne, lecz gdy te zawory są uszkodzone to w pojeździe z wyłączonym silnikiem może dojść do przelania gaźników, wlania się paliwa poprzez króćce ssące do airboxa, a następnie przez jego dren na podłoże pod pojazdem, zniszczenia filtra powietrza poprzez jego zalanie paliwem, a przy zatrzymaniu silnika w fazie rozrządu z otwartym zaworem ssącym wlanie się paliwa do cylindra a dalej tą drogą do zmieszania się paliwa z olejem co z kolei powoduje podniesienie się na bagnecie poziomu oleju. Jeśli to nastąpi należy bezwzględnie wymienić olej wraz z filtrem oleju.

Paliwo w pozycji PRI pobierane jest ze zbiornika tym samym króćcem co w pozycji RES, czyli z niższych partii zbiornika.

SzpaQ1996 napisał/a:
ale co do plywaka to jest jakas instrukcja jak to dobrze zeobic jesli po jego stronie bylby problem ?

Opis jest zamieszczony zarówno w instrukcji serwisowej jak i w instrukcji naprawy Hainesa (obie dostępne na portalu naszego forum). Dodatkowo dla każdego modelu gaźnika w instrukcji serwisowej masz podany prawidłowy poziom paliwa.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Dzis pierwszy problem dojrzalem przy motorku i jest to zamieniony wezyk paliwa . Po obejrzeniu kilku schematów doszlem do wniosku ze wezyki powinny byc.zamienione. ten po prawe powinien byc zamieniony z tym po lewej . No dobra ale czy taki błąd podlaczenia moze byc przyczyną problemów ? Na mój prosty rozum zamiana spowodowala ze teraz jak kranik jest na on to dostaje paliwo z rezerwy a na rezerwie dostaje paliwo z gornych partii zbiornika czyli wszystko powinno działać jakbym jezdzil na pozycji on .....

[ Dodano: Nie 31 Gru, 2017 ]

:
SzpaQ1996 napisał/a:
Dzis pierwszy problem dojrzalem przy motorku i jest to zamieniony wezyk paliwa

Ze schematami uważaj, bo nawet w którymś wydaniu serwisówki był błąd na schemacie.
Kranik w zbiorniku ma dwa króćce wyższy i niższy, nie patrz prawa-lewa, bo widziałem jak po czyszczeniu zbiornika ktoś cały kranik wkręcił do zbiornika odwrotnie.
Tu http://forum.gs500.pl/vie...p=107458#107458 masz to opisane z rysunkami, generalnie krótki króciec to ON a dłuższy to RES/PRI.

SzpaQ1996 napisał/a:
No dobra ale czy taki błąd podlaczenia moze byc przyczyną problemów ?
Może, jeśli masz zamienione wężyki i masz na ON czyli tak naprawdę na RES to możesz się zdziwić jak ci moto stanie, przekręcasz na RES i dalej nie odpala to jedno, a drugie, że możesz mieć jakiś szlam na dnie zbiornika i on zatyka częściowo sitko wewnątrz smoka odpowiedzialnego za RES i w tym momencie nie podaje wystarczającej ilości paliwa co przy zamianie przewodów skutkuje tym, że moto dusi się na kraniku w pozycji ON.

Zlej paliwo ze zbiornika, wykręć w ogóle kranik/smok ze zbiornika i zobacz jak on wygląda, jest tam taka drobna siateczka, która pełni rolę filtru paliwa, w razie potrzeby oczyść go przedmuchując sprężonym powietrzem dmuchanym od strony króćców (przeciwnie niż przepływa paliwo).

Jeśli będą tam jakieś osady czy coś, to przy okazji możesz wyczyścić sobie i zbiornik, jest kilka tematów o tym na forum.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Oba kraniki wraz z sitkiem czyscilem 2 dni temu , sitko czysciutkie zamontowalem mysle ze tak jak trzeba bo tez patrzylem na schemat i sitko rezerwowe jest blizej kierownicy pod nim jest dluzszy krociec i tak chyba powinno być :-) szkoda ze dzis jest dosc mokro bo bym zalal do pelna i sprawdzil jak wtedy bd sie zachowywal motor po przejechaniu trasy , postaram sie tak zrobic jak jeszcze sie uda pogoda .

:
Ostatnio przejechalem jakies 30 km na kraniku w pozycji res czyli jakby on bo mam zamienione wężyki i problem nie wystąpił. Narazie jest dobrze ale jak sie trafi jeszcze pogoda to przetestuje to jeszcze raz i postaram sie zamienic wezyki tak zeby byly poprawnie podlaczone i napisze co dalej ;-)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.