WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp
Autor Wiadomość
przemek_posp
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

Zamiast wymierzać, wycinać, szlifować itd, itp może warto byłoby zrobić coś takiego jak w tym poście(pierwsze zdjęcie):
http://www.gixxer.com/for...572&postcount=9
W tym przypadku można płynnie ustawić sobie wysokość zawieszenia :)

PS.: Link do całego tematu :) http://www.gixxer.com/for...ad.php?t=247569
 
 
yaszczi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lis 2009
Pochwał: 46
Posty: 3289
Skąd: Dopiewiec
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

Chciałbym ustawić zawieszenie na najtwardszą pozycję czyli 7. No i teraz pytanie. Skąd wiem, że mam akurat na 7 ? cyferka 7 musi być z przodu, z tyłu z boku ? :wstyd:
Jest ktoś w stanie mi pomóc ? Będę wdzięczny. :hyhy:
_________________
szatan, zło i patologia...
 
 
kowal_dc
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Kwi, 2011   

@yaszczi
tazzman napisał/a:
Znalazłem filmik, który ładnie pokazuje jak zmienić napięcie wstępne tylnego amora.
http://www.youtube.com/watch?v=6VHKrV7kIGM
Facet na filmiku bardzo sprawnie sobie z tym radzi używając... łoma.
W skrócie - postawił moto na centralce, podszedł z lewej strony, i obracając "koszem" w lewo zwiększał twardość tylnego zawieszenia od 1 do 7.

Wnioskuję że w Twoim przypadku wystarczy jak maksymalnie wykrecisz kosz w lewo stojąc po lewej stronie moto :P
 
 
luce
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Lip, 2012   

Mam gs-E z 2006 i amortyzator tylny do wymiany, Mogę kupić używkę ze starszych wersji albo z F? Czy nie będzie pasować.

pozdrawiam
luce

[ Dodano: Pon 02 Lip, 2012 ]
Wychodzi na to że zmiana była w 2001 roku. Przynajmniej tak znalazłem w katalogu części.
Od 2001 roku stosowany jest część o numerze 62100-01D21/D20 pisze że mogą być stosowane jako zamienniki. Do 2000 roku był montowany 62100-01D10. Czym się różnią nie wiem.
Dziwne że w katalogu dla suzuki od 2004 nie ma rozróżnienia dla modelu E i F. Ale skoro część już była używana w 2001 wychodzi na to że można używać jej w obu modelach.

To są dane na podstawie katalogu, jak jestem w błędzie to piszcie.

pozdrawiam
Luce
 
 
luce
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

hej,
Zamierzam wymienić samemu amortyzator. Na co powinienem zwrócić uwagę?
Wystarczy odkręcić górna i dolną śrubę? I podłożyć coś pod tylne koło żeby nie opadło?

pozdrawiam
Luce
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

mam amortyzator ustawiony na 1 czy może to być powodem lekkiego pływania kierownicy?
_________________
My Suzi
.

.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

7 to maks napięcie sprężyny , 1 to najmniejsze napięcie sprężyny. Połowicznie może to jakoś tam wprowadzać motocykl w bujanie i tym podobne historie ale może postarała byś się głębiej opisać to "pływanie" kierownicy bo bardzo dobrze może się zaraz okazać ,że łapiesz shime ale dla ciebie to tylko lekkie pływanie :D .
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

przy jeździe na prostej co jakiś czas i przy jakimś zakresie prędkości bujało mi kierownicą na boki. Przód też mam na maksa zmiękczony.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Powodów może być wiele. Niewyważona opona, mocno zużyta opona, koleiny w drodze, zużyte łożysko główki ramy itd. Ogólnie to jest raczej wina przodu niżeli tyłu i przejechał bym się na prosty, równy odcinek drogi to sprawdzić, jeżeli historia się powtórzy to znaczy ,że trzeba szukać przyczyn w w/w rzeczach.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Tak na początek to polecam sprawdzić, czy tylne koło jest z obu stron w równej odległości od wahacza. Może ktoś źle je ustawił przy naciąganiu łańcucha. Możesz też dać przejechać się komuś doświadczonemu. Mi na początku jazdy GS'em też się wydawało, że motocykl "pływa" delikatnie na boki, a okazało się, że moja pozycja na moto była do ... <dupa> Jeśli to nie będzie to, to zostaje dokładne sprawdzenie rzeczy wymienionych wyżej.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Fakt, kempes, Dobrze podpowiada. Nie sugeruj się tym co pokazują znaczki na wahaczu tylko weź suwmiarkę do ręki i zmierz długość gwintu z obydwu stron (mierzymy oczywiście głębokościomierzem). Tolerancja między gwintami powinna wynosić około 1 do 1,5 mm nie powinno być powyżej a najlepiej jak by w ogóle nie było różnicy w długości gwintów ;) .

Jak źle gadam to możecie mnie powiesić :hyhy:
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Ja nawet tym wystającym gwintom nie ufałem :P Koło ustawiałem mierząc odległość między krawędzią felgi, a zewnętrzną ścianką profilu wahacza (prostopadle do felgi). Gdy po takim ustawieniu różnica w odległości wynosiła do 2 mm, to na tych znaczkach przesunięcie było nawet ponad jedną kreskę :zdziwko:
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

a może to być spowodowane ocierającymi klockami przodu? dopiero się docierają.
_________________
My Suzi
.

.
 
 
gumis2005
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Maj, 2013   Problem z montarzem tylnego amortyzatora

Czy orientuje się ktoś czy w GS'sie występują różne typy tylnych amortyzatorów? Kupiłem taki na allegro i mechanik powiedział mi że nie pasuje (że jest za ktrótkie dolne mocowanie) Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam Maciek
 
 
chaltier
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

czolem temat dosc stary ale szkoda zakladac nowy wiec podepne sie tutaj.

ostatnio postanowilem wymienic amortyzator w moto poniewaz dzialala tam juz tylko sprezyna.

amorek wymienilem na takowy jak na zdjeciu



jednak sprzedawca zle go zabespieczyl podczas wysylki lub byl juz uszkodzony i takze nie dziala prawidlowo wylecial z niego olej oraz w zbiorniczku nie ma juz powietrza / azotu ?!?

czy moge sam dolac tam olej i nabic powietrzem z kompresora w wlasnym zakresie jakos go podrobic hehe, ktos moze cos poradzic ? dzieki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.