Tylny amortyzator - regulacja, mocowanie, naprawa, itp
Odpowiedz do tematu

przemek_posp
[Usunięty]
:
Zamiast wymierzać, wycinać, szlifować itd, itp może warto byłoby zrobić coś takiego jak w tym poście(pierwsze zdjęcie):
http://www.gixxer.com/for...572&postcount=9
W tym przypadku można płynnie ustawić sobie wysokość zawieszenia :)

PS.: Link do całego tematu :) http://www.gixxer.com/for...ad.php?t=247569

:
Chciałbym ustawić zawieszenie na najtwardszą pozycję czyli 7. No i teraz pytanie. Skąd wiem, że mam akurat na 7 ? cyferka 7 musi być z przodu, z tyłu z boku ? :wstyd:
Jest ktoś w stanie mi pomóc ? Będę wdzięczny. :hyhy:

kowal_dc
[Usunięty]
:
@yaszczi
tazzman napisał/a:
Znalazłem filmik, który ładnie pokazuje jak zmienić napięcie wstępne tylnego amora.
http://www.youtube.com/watch?v=6VHKrV7kIGM
Facet na filmiku bardzo sprawnie sobie z tym radzi używając... łoma.
W skrócie - postawił moto na centralce, podszedł z lewej strony, i obracając "koszem" w lewo zwiększał twardość tylnego zawieszenia od 1 do 7.

Wnioskuję że w Twoim przypadku wystarczy jak maksymalnie wykrecisz kosz w lewo stojąc po lewej stronie moto :P

luce
[Usunięty]
:
Mam gs-E z 2006 i amortyzator tylny do wymiany, Mogę kupić używkę ze starszych wersji albo z F? Czy nie będzie pasować.

pozdrawiam
luce

[ Dodano: Pon 02 Lip, 2012 ]
Wychodzi na to że zmiana była w 2001 roku. Przynajmniej tak znalazłem w katalogu części.
Od 2001 roku stosowany jest część o numerze 62100-01D21/D20 pisze że mogą być stosowane jako zamienniki. Do 2000 roku był montowany 62100-01D10. Czym się różnią nie wiem.
Dziwne że w katalogu dla suzuki od 2004 nie ma rozróżnienia dla modelu E i F. Ale skoro część już była używana w 2001 wychodzi na to że można używać jej w obu modelach.

To są dane na podstawie katalogu, jak jestem w błędzie to piszcie.

pozdrawiam
Luce

luce
[Usunięty]
:
hej,
Zamierzam wymienić samemu amortyzator. Na co powinienem zwrócić uwagę?
Wystarczy odkręcić górna i dolną śrubę? I podłożyć coś pod tylne koło żeby nie opadło?

pozdrawiam
Luce

:
mam amortyzator ustawiony na 1 czy może to być powodem lekkiego pływania kierownicy?

Szejku
[Usunięty]
:
7 to maks napięcie sprężyny , 1 to najmniejsze napięcie sprężyny. Połowicznie może to jakoś tam wprowadzać motocykl w bujanie i tym podobne historie ale może postarała byś się głębiej opisać to "pływanie" kierownicy bo bardzo dobrze może się zaraz okazać ,że łapiesz shime ale dla ciebie to tylko lekkie pływanie :D .

:
przy jeździe na prostej co jakiś czas i przy jakimś zakresie prędkości bujało mi kierownicą na boki. Przód też mam na maksa zmiękczony.

Szejku
[Usunięty]
:
Powodów może być wiele. Niewyważona opona, mocno zużyta opona, koleiny w drodze, zużyte łożysko główki ramy itd. Ogólnie to jest raczej wina przodu niżeli tyłu i przejechał bym się na prosty, równy odcinek drogi to sprawdzić, jeżeli historia się powtórzy to znaczy ,że trzeba szukać przyczyn w w/w rzeczach.

:
Tak na początek to polecam sprawdzić, czy tylne koło jest z obu stron w równej odległości od wahacza. Może ktoś źle je ustawił przy naciąganiu łańcucha. Możesz też dać przejechać się komuś doświadczonemu. Mi na początku jazdy GS'em też się wydawało, że motocykl "pływa" delikatnie na boki, a okazało się, że moja pozycja na moto była do ... <dupa> Jeśli to nie będzie to, to zostaje dokładne sprawdzenie rzeczy wymienionych wyżej.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
Szejku
[Usunięty]
:
Fakt, kempes, Dobrze podpowiada. Nie sugeruj się tym co pokazują znaczki na wahaczu tylko weź suwmiarkę do ręki i zmierz długość gwintu z obydwu stron (mierzymy oczywiście głębokościomierzem). Tolerancja między gwintami powinna wynosić około 1 do 1,5 mm nie powinno być powyżej a najlepiej jak by w ogóle nie było różnicy w długości gwintów ;) .

Jak źle gadam to możecie mnie powiesić :hyhy:

:
Ja nawet tym wystającym gwintom nie ufałem :P Koło ustawiałem mierząc odległość między krawędzią felgi, a zewnętrzną ścianką profilu wahacza (prostopadle do felgi). Gdy po takim ustawieniu różnica w odległości wynosiła do 2 mm, to na tych znaczkach przesunięcie było nawet ponad jedną kreskę :zdziwko:

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
a może to być spowodowane ocierającymi klockami przodu? dopiero się docierają.

gumis2005
[Usunięty]
: Problem z montarzem tylnego amortyzatora
Czy orientuje się ktoś czy w GS'sie występują różne typy tylnych amortyzatorów? Kupiłem taki na allegro i mechanik powiedział mi że nie pasuje (że jest za ktrótkie dolne mocowanie) Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam Maciek

chaltier
[Usunięty]
:
czolem temat dosc stary ale szkoda zakladac nowy wiec podepne sie tutaj.

ostatnio postanowilem wymienic amortyzator w moto poniewaz dzialala tam juz tylko sprezyna.

amorek wymienilem na takowy jak na zdjeciu



jednak sprzedawca zle go zabespieczyl podczas wysylki lub byl juz uszkodzony i takze nie dziala prawidlowo wylecial z niego olej oraz w zbiorniczku nie ma juz powietrza / azotu ?!?

czy moge sam dolac tam olej i nabic powietrzem z kompresora w wlasnym zakresie jakos go podrobic hehe, ktos moze cos poradzic ? dzieki :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.