Czyszczenie, ustawianie i synchronizacja gaznikow. |
Autor |
Wiadomość |
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2007 Czyszczenie, ustawianie i synchronizacja gażników.
|
|
|
Ostatnio miałem wolny weekend więc wymyśliłem sobie żę wykręce gażniki i tak sie stało.
Chciałbym sie podzielić spostrzeżeniami.jeżeli będzie potrzeba to sie napisze bardziej szczególowo natomiast tak z grupsza mogę powiedzieć żę po tym zabiegu moto chodzi lepiej tzn. równiej i wkręca sie bardzo szybko jak breżniewa.natomiast z obrotów svhodzi wolniej czyli nic się nie zmieniło praktycznie może minimalnie jest lepiej.
To co zrobiłem to wyciągnąłem co uważałem za stosowne czyli mębrany z iglicami i tłoczki od ssania i od drugiej strony zdjąłem te 2 dekle pod którymi są pływaki (pływaków nie demontowałem-zalecane).
wszystkie uszczelki wymyłem dokładnie pod letnią wodą by nie było na nich białego osadu(uwaga na dwa małe oringi) a miejsca gdzie przychodzą starannie wypucowałem. Na iglicach były widoczne miejsca lekko wytarte (wyczówalne paznokciem) więć je leciutko spolerowałem filcem na takiej ta małej wiertareczce 3,5v (dla modelarzy itp.)Spolerowałem też lekko(dosłownie "tyci tyci") zaworki od ssania bo miały lekkie bruzdki)Wiem że nie można tego konkretnie spolerować bo tosą bardzo precyzyjne elementy(wogóle nie powiino sie tego robić ale..)Gażnik czyściłem przedewszystkim w miejscach gdzie przepustnice po zamknięciu stykają sie z powierzchnią gażnika.powrócił taki metaliczny odgłos po ich zamknięciu + lepsza szczelność.był tam lekki nagar.Czyszciłem patylami do uszu i szmatką maczając we wcześniej odlanej benzynie.No i wszelkie otworki też przedmuchałem i przemyłem.ogólnie nie było tam syfu tylko taki brązowy leki nagar pływający dosłownie.A podniosłem jeszcze iglice o jeden rowek (czyli 4-ty od góry).po złożeni wszystkego do kupy naciągnąłem jeszcze trochę linkę od gazu (skasowałem luz tymsamym)gażnik reaguje terz na najmniejszy ruch manetki.poskręcałem wszystko zostawiająć zbiornik ,boczki i kanape na póżniej.
Zabrałem sie za robienie domowego czujnika podciśnienia.nie musze chyba tpowtarzać(deska z szachownićą co 1 cm i mocowania wężyka i wężyk oczywiście + trochę oleju syntetycznego )
Synchronizacja myślę że zrobiona poprawnie -robiłem na dwa razy bo moto sie zgrzało trochę.
Wrażenia z jazdy .Natychmiastowy kopniak po przekręceni i szybko latająca wskazówka obrotomierza a co za tym idzie osiągi.W dużej mierze jest to spowodowane pewnie podniesieniem iglicy.Jedna sytuacja sie nie zmieniła.Moto wcześniej czasami nie reagowało na ssanie i teraz czasami reaguje czyli obroty rosną a czasami nie.Jedno co pociesza to to że zawsze reaguje przy odpalaniu jak moto jest zimny.Nie wiem co to może być nie znam sie. :wink:
I tak zleciało 1,5 dnia smarach.Zapomniałem dodać to co opiłem się wachy to moje :lol: :lol: |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Wrz, 2007 Re: Czyszczenie i synchronizacja gażników.
|
|
|
cygan napisał/a: | Jedna sytuacja sie nie zmieniła.Moto wcześniej czasami nie reagowało na ssanie i teraz czasami reaguje czyli obroty rosną a czasami nie.Jedno co pociesza to to że zawsze reaguje przy odpalaniu jak moto jest zimny.Nie wiem co to może być nie znam sie. :wink:
|
jak nie reagował na ssanie...? - mój jak jest zimny dam ssanie to automatycznie silnik się wkręca na 4-5 i jeszcze wyżej... ale opuszczam wajchę...
miałem raz taką sytuacje: odpaliłem, rozgrzałem moto, ssanie wyłączyłem (myślałem, że wyłączyłem) przejechałem z 3km, znak Ustąp Pierwszeństwa, zatrzymałem się i... silnik mi zgasł... odpaliłem pojechałem dalej... sytuacja się powtórzyła... zaniepokoiłem się... zatrzymałem i szukałem przyczyny... okazało się, że wajcha od ssania nie do końca była wyłączona- spuszczona, tyci tyci (1mm-2mm) była naciągnięta... a tak po za tym ssanie działa bezproblemowo hehe... zresztą jak cały motocykl |
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2007
|
|
|
a ja mialem odwrotna sytuacje ,a mianowicie ciagne ssanie odpalam wszystko oki ,jade ssanie spowrotem a tu dupa moto zaczyna wyć z bulu i se myślę co to ale poruszałem troszke ssaniem i widzę że do końca nie chce zejść więdz gasze moto bak do góry i jest linka od ssania zablokowała się i dlatego maleńka wyła,raz dwa naprawiłem i narazie dotej pory spokuj. |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2007
|
|
|
cygan chtba znam sposob na twoje wolne schodzie z obrotow a czy pod tymi czarymim kopulkami gaznikow masz takie malutki oringi |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2007
|
|
|
Ja testowałem w swoim ustawienie iglic i przy 3 rowku od góry , czyli tak jak zaleca serwisowka nie dało sie jeździć , dopiero po mocnym zagrzaniu było lepiej. Po ustawieniu na 4 silnik chodzi jak trzeba ale próbowałem jeszcze wyżej. W tej chwili mam ustawiony seger na samym dole i przy tym ustawieniu jest najlepsze przyspieszenie i reakcja na gaz. Ale to zależy indywidualnie od motocykla. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2007
|
|
|
do jakuba -mam te oringi małe.może oczekuje bóg wie czego -schodzi z obrotow może normalnie.postaram sie nagrać filmik |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Wrz, 2007
|
|
|
a jakie masz ustawienia ile obrotow jest srobka i na ktorym zabku iglica |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
Ja mam niestety taki problem:przy ok 1500 obrotów co jakiś czas moto się "dławi" i chodzi tak jak by na jeden cylinder...obroty spadają i tak sobie skacze z tymi jałowymi w przedziale 1000-1500(rzecz dzieje się tylko na luzie,bynajmniej wtedy to zauwazyłem)oblukałem o co chodzi i lewy gaźnik dostaje wystrzał z mieszanki. nie wiem jak to fachowo nazwać,opisać...gaźnik cały zadrży w tym momencie. Czy może mi ktoś powiedzieć co to jest, dlaczego i jak to zrobić. Oraz pytanie z wolnym schodzeniem z obrotów....wkręca się super ale schodzi już wolno:( i pytanie laika: jak się ściąga bak??:| co trzeba zrobić...odłączyć(wężyki) |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
moze miec za uboga kmieszanka na tym gazniku sprawdz kolor siwec sciagasz siedzienie i boczki i bak jest na 2 srubach odkrecasz je i zakrecasz ten kranic co jest przy samym baku jak podniesiesz bak to bedziesz widzial i scigasz wezyki i bak zdjety a co do wolnego schodzenia masz male oringi pod kopulkami pod ktorymi sa membramy |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
myślęże regulacja gażnika by sie przydała tylko mając na myśli regulacja chodzi mi o skład mieszanki paliwowopowietrznej nie o synchronizacje gażników.chociaż normalne że synchro... potem jest nieuniknione.
Może najpierw świece wymień? |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
świece są ok podobno....odkręcałem z kumplem dziś aby to sprawdzić. a jak wzbigacić mieszankę?a gdzie są te kopułki i membrany? nie jestem biegły w mechanice:(
a co do synchro....przygoda z gaźnikami zaczęła się właśnie od tego. na początku po kupnie moto (miesiąc temu) robiłem synchro gaźników (ciekło i dużo palił)...no i bujam się z nimi do dziś:( potem dalej ciekło to założyli ten filter...jak narazie jest ok z tą usterka. |
Ostatnio zmieniony przez tomektychy Sro 26 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
jak zdejmiesz zbiornik to patrząc od góry na gażnik patrzysz na dwa plastikowe dekle przykręcone po dwie śrubki każdy.zauważysz też na wierzchu tych dekli dwa gumowe kapturki służące do synchronizacji gażników.na ich wysokości pod deklami powinny być gumowe (średnica owego kapturka)oringi.Jak ich nie m to problem jest ze schodzeniem z obrotów natomiast raczej nie rozwiązuje to proplemu wystrzałow. |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
wystrzaly sa powodem pewnie ubogiej mieszanki |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
który numer to te oringi?
a jak ulepszyć mieszankę? |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 26 Wrz, 2007
|
|
|
14 nie widać ale to wystarczy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|