WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Szersze opony
Autor Wiadomość
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009   

To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.


Dodam tylko , oczywiście złośliwie, że nie ma różnicy czy oponę tylną zakładamy na przód czy przednią na tył ...... jeden "kij" opona to opona :wstyd:
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
Tomek_K.
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:
 
 
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

Tomek_K. napisał/a:
tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:
Jest to związane z lepszym przekazywaniem energii kinetycznej z koła na nawierzchnię. Dlatego ferrari i inne sportowe samochody też mają takie szerokie opony - efekt dodatkowych koni bez konieczności zmiany silnika.
Źródło: http://www.scigacz.pl/Opo...bsze,10947.html
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:
 
 
MacDada 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 35
Dołączył: 27 Kwi 2008
Posty: 169
Skąd: PL
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

tmi napisał/a:
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:
Policzyłem dla przodu, bo dla tyłu nie znalazłem współczynnika tarcia (dla przodu to 3,62).

Wykres wygląda w ten sposób:



Dane techniczne wziąłem z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa

Wzór na wzrost mocy przy zastosowaniu szerszych opon ze ścigacz.pl:
http://www.scigacz.pl/Opo...,mocy,1012.html

Czy gra jest warta świeczki? Można ugrać około 10 KM tylko przy zmianie przodu. Załóżmy, że z tyłu ugramy dodatkowe 15 KM. Moim zdaniem przy Hayabusie to nie ma znaczenia, ale GS rzeczywiście mógłby dostać kopa.

:hyhy:
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 24 Paź, 2009   

IMO warto, dzięki za wyliczenia, trzeba będzie pomyśleć przy zmianie opon :hyhy: nie chcę robić OT i proszę tego dalej nie ciągnąć ale liczę na +6 koni ze skrócenia łańcucha o 3 ogniwa, bo jak skróciłem kabel w myszce to mam mniejsze lagi w grach :rotfl:
Dobra, koniec żartów ;-)
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Czw 29 Paź, 2009   

Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
vitucky
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Paź, 2009   

maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


zalecana 110 masz juz na przodzie na tył idzie 130, btw nie warto poprawiać fabryki, na temat opon tzn marek jest osobny temat
 
 
CZOKO 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Lip 2008
Pochwał: 1
Posty: 323
Skąd: wieś
Wysłany: Pią 30 Paź, 2009   

maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


Ja pier...e aż samo ciśnie się na usta co za żenada ja mam z tyłu 180 ale na feldze o odpowiedniej szerokości dlatego żadnej jeba..j niepewności w zakręcie NIE MA!!! jeżeli ktoś zmieni opone na szerszą bez zmiany felgi to moim zdaniem nie wygląda to dużo lepiej a zachowanie moto w zakręcie jest nie do przyjęcia. Jeżdziłem GS-em kolegi z oponą 150 z tyłu na oryg feldze i prowadzł się do dupy a jak ktoś pisze że nie jest tak źle to popr pier...i!!!
_________________
http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS
 
 
Meteorczyk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Paź, 2009   

No to ja "popr pier...i" bo mi sie bardzo dobrze latało na 150 z tyłu :) Teraz mam 130 bo mi sie trafila za darmo z praktycznie calym bieznikiem, ale na przodzie juz do 110 napewno nie wroce.
 
 
maruder07 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 15 Sie 2009
Pochwał: 4
Posty: 613
Skąd: Michałowo
Wysłany: Pią 30 Paź, 2009   

Dobra będę miał kasę to kupie se felgę i oponę 130 na tył i będzie gitara. Godzina roboty i zmienione koła z tyłu. Jedno dla wyglądu drugie dla szkolenia się. bo jedno i drugie nie idzie w parze. :) To chyba najlepsza opcja.
_________________
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
 
 
Przemek_gs
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Czytalem wypowiedzi na temat zakladania szerszych opon i doszedlem do wniosku ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest wymiana calych kol z innego motocykla.Chcialbym zamontowac felgi od bandita.Zastanawia mnie tylko czy bez przerobek mozna przykrecic zebatke i tarcze z gsa do felgi bandita?
Czy da sie uzyc osi z gsa czy rowniez trzeba je wymienic na te z bandita?
Wiem ze trzeba przerobic wspornik hamulca.Czy cos jeszcze?
Prosze o odpowiedz.Moze ktos ma takie lub podobne rozwiazanie u siebie?

Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale to chyba lepsze od zakladania nowego.A te informacje przydac sie moga nie tylko mi bo zima idzie,czas modyfikacji;)
 
 
cortex
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

a pytanie : w jakim celu dajecie inne opony niz fabryka? żeby moto wyglądało agresywniej? :D PORAŻKA
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sob 23 Paź, 2010   

Co do przekładania kółek to nie wiem czy nie lepiej przełożyć cały przód z jakiegoś gixera, podobno do GS'a podchodzi bez problemów na zasadzie plug&play wtedy ma się lepszą zawieche, heble, jak już to w tym kierunku bym kombinował tylko należy pamiętać, że z malucha porsche nie będzie.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.