To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie
A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.
Odpowiedz do tematu
:
:
Dodam tylko , oczywiście złośliwie, że nie ma różnicy czy oponę tylną zakładamy na przód czy przednią na tył ...... jeden "kij" opona to opona
tmi napisał/a: |
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje. |
Dodam tylko , oczywiście złośliwie, że nie ma różnicy czy oponę tylną zakładamy na przód czy przednią na tył ...... jeden "kij" opona to opona
:
Chyba żartujesz.
tmi napisał/a: |
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
... |
Chyba żartujesz.
:
Jest to związane z lepszym przekazywaniem energii kinetycznej z koła na nawierzchnię. Dlatego ferrari i inne sportowe samochody też mają takie szerokie opony - efekt dodatkowych koni bez konieczności zmiany silnika.
Źródło: http://www.scigacz.pl/Opo...bsze,10947.html
Tomek_K. napisał/a: | ||
Chyba żartujesz. |
Źródło: http://www.scigacz.pl/Opo...bsze,10947.html
:
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało"
:
Policzyłem dla przodu, bo dla tyłu nie znalazłem współczynnika tarcia (dla przodu to 3,62).
Wykres wygląda w ten sposób:
Dane techniczne wziąłem z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa
Wzór na wzrost mocy przy zastosowaniu szerszych opon ze ścigacz.pl:
http://www.scigacz.pl/Opo...,mocy,1012.html
Czy gra jest warta świeczki? Można ugrać około 10 KM tylko przy zmianie przodu. Załóżmy, że z tyłu ugramy dodatkowe 15 KM. Moim zdaniem przy Hayabusie to nie ma znaczenia, ale GS rzeczywiście mógłby dostać kopa.
tmi napisał/a: |
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" |
Wykres wygląda w ten sposób:
Dane techniczne wziąłem z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa
Wzór na wzrost mocy przy zastosowaniu szerszych opon ze ścigacz.pl:
http://www.scigacz.pl/Opo...,mocy,1012.html
Czy gra jest warta świeczki? Można ugrać około 10 KM tylko przy zmianie przodu. Załóżmy, że z tyłu ugramy dodatkowe 15 KM. Moim zdaniem przy Hayabusie to nie ma znaczenia, ale GS rzeczywiście mógłby dostać kopa.
:
IMO warto, dzięki za wyliczenia, trzeba będzie pomyśleć przy zmianie opon nie chcę robić i proszę tego dalej nie ciągnąć ale liczę na +6 koni ze skrócenia łańcucha o 3 ogniwa, bo jak skróciłem kabel w myszce to mam mniejsze lagi w grach
Dobra, koniec żartów
Dobra, koniec żartów
:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:
-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h
Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???
-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h
Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
:
zalecana 110 masz juz na przodzie na tył idzie 130, btw nie warto poprawiać fabryki, na temat opon tzn marek jest osobny temat
maruder07 napisał/a: |
Mój zestaw gum na felgach jest taki:
-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17 -Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić??? |
zalecana 110 masz juz na przodzie na tył idzie 130, btw nie warto poprawiać fabryki, na temat opon tzn marek jest osobny temat
:
Ja pier...e aż samo ciśnie się na usta co za żenada ja mam z tyłu 180 ale na feldze o odpowiedniej szerokości dlatego żadnej jeba..j niepewności w zakręcie NIE MA!!! jeżeli ktoś zmieni opone na szerszą bez zmiany felgi to moim zdaniem nie wygląda to dużo lepiej a zachowanie moto w zakręcie jest nie do przyjęcia. Jeżdziłem GS-em kolegi z oponą 150 z tyłu na oryg feldze i prowadzł się do dupy a jak ktoś pisze że nie jest tak źle to popr pier...i!!!
maruder07 napisał/a: |
Mój zestaw gum na felgach jest taki:
-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17 -Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić??? |
Ja pier...e aż samo ciśnie się na usta co za żenada ja mam z tyłu 180 ale na feldze o odpowiedniej szerokości dlatego żadnej jeba..j niepewności w zakręcie NIE MA!!! jeżeli ktoś zmieni opone na szerszą bez zmiany felgi to moim zdaniem nie wygląda to dużo lepiej a zachowanie moto w zakręcie jest nie do przyjęcia. Jeżdziłem GS-em kolegi z oponą 150 z tyłu na oryg feldze i prowadzł się do dupy a jak ktoś pisze że nie jest tak źle to popr pier...i!!!
:
No to ja "popr pier...i" bo mi sie bardzo dobrze latało na 150 z tyłu Teraz mam 130 bo mi sie trafila za darmo z praktycznie calym bieznikiem, ale na przodzie juz do 110 napewno nie wroce.
:
Dobra będę miał kasę to kupie se felgę i oponę 130 na tył i będzie gitara. Godzina roboty i zmienione koła z tyłu. Jedno dla wyglądu drugie dla szkolenia się. bo jedno i drugie nie idzie w parze. To chyba najlepsza opcja.
Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
:
Czytalem wypowiedzi na temat zakladania szerszych opon i doszedlem do wniosku ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest wymiana calych kol z innego motocykla.Chcialbym zamontowac felgi od bandita.Zastanawia mnie tylko czy bez przerobek mozna przykrecic zebatke i tarcze z gsa do felgi bandita?
Czy da sie uzyc osi z gsa czy rowniez trzeba je wymienic na te z bandita?
Wiem ze trzeba przerobic wspornik hamulca.Czy cos jeszcze?
Prosze o odpowiedz.Moze ktos ma takie lub podobne rozwiazanie u siebie?
Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale to chyba lepsze od zakladania nowego.A te informacje przydac sie moga nie tylko mi bo zima idzie,czas modyfikacji;)
Czy da sie uzyc osi z gsa czy rowniez trzeba je wymienic na te z bandita?
Wiem ze trzeba przerobic wspornik hamulca.Czy cos jeszcze?
Prosze o odpowiedz.Moze ktos ma takie lub podobne rozwiazanie u siebie?
Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale to chyba lepsze od zakladania nowego.A te informacje przydac sie moga nie tylko mi bo zima idzie,czas modyfikacji;)
:
a pytanie : w jakim celu dajecie inne opony niz fabryka? żeby moto wyglądało agresywniej? PORAŻKA
:
Odpowiedz do tematu
Co do przekładania kółek to nie wiem czy nie lepiej przełożyć cały przód z jakiegoś gixera, podobno do GS'a podchodzi bez problemów na zasadzie plug&play wtedy ma się lepszą zawieche, heble, jak już to w tym kierunku bym kombinował tylko należy pamiętać, że z malucha porsche nie będzie.