Szersze opony
Odpowiedz do tematu

:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.

I co tam te głupie inżyniery z japonii wiedzą, popili sobie i tak strzelali, do gs'a takie, a takie, do horneta inksze....., a co tam, fajnie będzie :hyhy:

A jakie powinno się faktycznie zakładać?, przecież to proste, jak najszerszą, jeśli tylko wejdzie to znaczy, że się nadaje.


Dodam tylko , oczywiście złośliwie, że nie ma różnicy czy oponę tylną zakładamy na przód czy przednią na tył ...... jeden "kij" opona to opona :wstyd:

Tomek_K.
[Usunięty]
:
tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:

:
Tomek_K. napisał/a:
tmi napisał/a:
To nie wiecie, że tak jak w samochodach, im szersza opona tym pojazd jest szybszy.
...

Chyba żartujesz. :niepewny:
Jest to związane z lepszym przekazywaniem energii kinetycznej z koła na nawierzchnię. Dlatego ferrari i inne sportowe samochody też mają takie szerokie opony - efekt dodatkowych koni bez konieczności zmiany silnika.
Źródło: http://www.scigacz.pl/Opo...bsze,10947.html

:
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:

:
tmi napisał/a:
A nie wiecie może o ile wzrasta prędkość jak w Hayabusie przód 120/70/17 zmieni się na jakieś 160?, z tyłu tam też jest jakaś śmieszna 190, a analogicznie (GS 130 na 170) powinno się tam dać min. 260, ciekawe czy by "obcierało" :rotfl:
Policzyłem dla przodu, bo dla tyłu nie znalazłem współczynnika tarcia (dla przodu to 3,62).

Wykres wygląda w ten sposób:



Dane techniczne wziąłem z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa

Wzór na wzrost mocy przy zastosowaniu szerszych opon ze ścigacz.pl:
http://www.scigacz.pl/Opo...,mocy,1012.html

Czy gra jest warta świeczki? Można ugrać około 10 KM tylko przy zmianie przodu. Załóżmy, że z tyłu ugramy dodatkowe 15 KM. Moim zdaniem przy Hayabusie to nie ma znaczenia, ale GS rzeczywiście mógłby dostać kopa.

:hyhy:

:
IMO warto, dzięki za wyliczenia, trzeba będzie pomyśleć przy zmianie opon :hyhy: nie chcę robić OT i proszę tego dalej nie ciągnąć ale liczę na +6 koni ze skrócenia łańcucha o 3 ogniwa, bo jak skróciłem kabel w myszce to mam mniejsze lagi w grach :rotfl:
Dobra, koniec żartów ;-)

:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
vitucky
[Usunięty]
:
maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


zalecana 110 masz juz na przodzie na tył idzie 130, btw nie warto poprawiać fabryki, na temat opon tzn marek jest osobny temat

:
maruder07 napisał/a:
Mój zestaw gum na felgach jest taki:

-Przód: Metzeler Soprtec m-10 110/70 zr17
-Tył: Bridgestone Trail Wing 152 radial f 150/70r17m/c 69h

Myślałem ze szersza opona jest lepsza z tyłu pozwoli pewniej w zakręty wejść i łatwiej będzie a tu efekt jest taki ze na tym ogumieniu panicznie boje się wchodzić winkiel. Im głębiej to robię tym mam większe wrażenie że tył mi ucieka, sprawia wrażenie poślizgu i odczuwam małe kołysanie. Po którym automatycznie prostuje moto. Może i ładniej gs wygląda na szerszym kapciu z tyłu ale nie spełnia tego co najważniejsze dla mnie było chęć doszkolenia się w zakrętach. Moim marzeniem jest przytarcie podnóżkami o asfalt ale niestety jest to niemożliwe w tym wypadku, chyba ze ja nie potrafię tego zrobić. warto zmieniać oponę na zalecaną 110? Jaki zestaw opon jest najlepszy do ćwiczenia zakrętów? co polecacie kupić???


Ja pier...e aż samo ciśnie się na usta co za żenada ja mam z tyłu 180 ale na feldze o odpowiedniej szerokości dlatego żadnej jeba..j niepewności w zakręcie NIE MA!!! jeżeli ktoś zmieni opone na szerszą bez zmiany felgi to moim zdaniem nie wygląda to dużo lepiej a zachowanie moto w zakręcie jest nie do przyjęcia. Jeżdziłem GS-em kolegi z oponą 150 z tyłu na oryg feldze i prowadzł się do dupy a jak ktoś pisze że nie jest tak źle to popr pier...i!!!

Meteorczyk
[Usunięty]
:
No to ja "popr pier...i" bo mi sie bardzo dobrze latało na 150 z tyłu :) Teraz mam 130 bo mi sie trafila za darmo z praktycznie calym bieznikiem, ale na przodzie juz do 110 napewno nie wroce.

:
Dobra będę miał kasę to kupie se felgę i oponę 130 na tył i będzie gitara. Godzina roboty i zmienione koła z tyłu. Jedno dla wyglądu drugie dla szkolenia się. bo jedno i drugie nie idzie w parze. :) To chyba najlepsza opcja.

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
Przemek_gs
[Usunięty]
:
Czytalem wypowiedzi na temat zakladania szerszych opon i doszedlem do wniosku ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest wymiana calych kol z innego motocykla.Chcialbym zamontowac felgi od bandita.Zastanawia mnie tylko czy bez przerobek mozna przykrecic zebatke i tarcze z gsa do felgi bandita?
Czy da sie uzyc osi z gsa czy rowniez trzeba je wymienic na te z bandita?
Wiem ze trzeba przerobic wspornik hamulca.Czy cos jeszcze?
Prosze o odpowiedz.Moze ktos ma takie lub podobne rozwiazanie u siebie?

Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale to chyba lepsze od zakladania nowego.A te informacje przydac sie moga nie tylko mi bo zima idzie,czas modyfikacji;)

cortex
[Usunięty]
:
a pytanie : w jakim celu dajecie inne opony niz fabryka? żeby moto wyglądało agresywniej? :D PORAŻKA

:
Co do przekładania kółek to nie wiem czy nie lepiej przełożyć cały przód z jakiegoś gixera, podobno do GS'a podchodzi bez problemów na zasadzie plug&play wtedy ma się lepszą zawieche, heble, jak już to w tym kierunku bym kombinował tylko należy pamiętać, że z malucha porsche nie będzie.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.