WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wybebeszanie wydechu
Autor Wiadomość
dawid9999 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Stw
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   Wybebeszanie wydechu

Witam, jak wygląda sprawa z wybebeszaniem/przerobieniem wydechu w gs 500 ? trzeba zdjąć tą osłonę, rozciąć wydech tylko gdzie jak i ile ? wspawać rurkę tylko z jakiego materiału ? nawiercić ją i dać do środka czy wokół rurki ? co najlepiej ? na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

dawid9999 napisał/a:
na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu

to nie rób tego w ogóle i pozbieraj trochę pieniędzy, bo taki wiejski tuning zakończy się zaraz tematem w stylu - moto mi strzela w wydech, stracił moc, nie jedzie
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
poldek171 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 259
Skąd: LUBLIN
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Dokładnie studi zaraz tak będzie :P A jeszcze będzie że strasznie głośno chodzi :P
_________________
Suzuki GS500E 1995 r ---> Sprzedany :)
Yamaha TDM 850 1994 r ---> Sprzedany :)
Suzuki GSX 750 F 2001 r ---> Obecny :D

Zgaś tego Fazera !! :D
 
 
 
Arcisz 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2015
Pochwał: 5
Posty: 578
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

I pomimo tego, że to napisaliście i ostrzegliscie,na 99% i tak tak będzie...
_________________
Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Opanujcie się ludzie i przestańcie katować/niszczyć te biedne GSy :(

edit: Jak chcesz przerabiać seryjny wydech to proszę zleć to specjaliście:
https://www.facebook.com/...250?sk=timeline
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Read 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 28
Dołączył: 10 Mar 2014
Pochwał: 5
Posty: 397
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Sorki za OT ale ma ktoś przerobiony tu na forum wydech od edka ? Jak to brzmi ? Oczywiście mowa o GS 500 :D
_________________


http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Read, kontynuując offtop to Bodzio w Wielbłądzie ma wydechy od edka, no ale to nie GS
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
kello 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 11 Paź 2013
Pochwał: 3
Posty: 358
Skąd: Gdynia
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Pozwalając na kontynuwanie offtopu, bo może i autorowi się przyda: jaki jest mniej więcej koszt modyfikacji u Edka i jak wygląda sprawa z wykonaniem: przyjeżdzasz i robi na miejscu czy wysyłasz i czekasz x czasu ?

Co do wybebeszania wydechu... możesz spróbować, ale kup sobie drugi oryginalny tłumik jak znajdziesz za niską cenę i na nim próbuj, to zawsze możesz wrócić do oryginału. Podejdź z głową, a może się uda :)
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Piotras_5 napisał/a:
Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Bo jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi.

Ale co pan zrobisz. Jak ktoś chce rwać, targać, wybebeszać i cudować to czemu nie, problemów sobie tylko narobi bo już w książkach do Simsona było wyraźnie napisane aby nic nie robić z wydechem bo jakiekolwiek modyfikacje przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego i powodują szereg problemów.

A co do tego całego szpecjalisty od wydechóf to też pożal się. Nawet trudno jakkolwiek się odnieść do profesjonalnej modyfikacji układu wydechowego która polega na:
- wycinamy katalizator i do hasioka (jeśli jest, a że coraz częściej jest ale to niepotrzebne, idiota wymyślił przecież)
- rozcinamy wydech
- wedle uznania, na oko (no, na ucho), tu ujmiemy, tam dodamy...
- składamy
a potem gawiedź się cieszy "no co prawda trochę bardziej smrodzi /ale mi to niepceczkadza oczywiście/ ale zdecydowanie fajniej chodzi, no ta moooc..."
<brawo>
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Tmi ale jak ktoś na serio BARDZO chce to zrobić to niech to da chociaż takiemu "specjaliście", a nie robi w stodole. O to chodzi ;)
Reszta oczywiście zgadzam się w całej rozciągłości.
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Dwa sposoby, po kosztach, dla dziadów:
https://www.youtube.com/watch?v=FmNolu_ZUpk

https://www.youtube.com/watch?v=VBlcydaK68M
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
poldek171 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lut 2012
Pochwał: 1
Posty: 259
Skąd: LUBLIN
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Dobre ;D
_________________
Suzuki GS500E 1995 r ---> Sprzedany :)
Yamaha TDM 850 1994 r ---> Sprzedany :)
Suzuki GSX 750 F 2001 r ---> Obecny :D

Zgaś tego Fazera !! :D
 
 
 
dawid9999 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Stw
Wysłany: Sro 08 Lip, 2015   

Tyle odpowiedzi a tylko kello sensownie napisał, wstyd nawet dla moderatorów, po co to chamstwo ? Po co te docinki ze moto nie jest dla ludzi co nie mają kasy albo na olej. Nawet ja zapytałem w innym temacie czy można łac olej samochodowy, ale czy to od razu wam mówi ze mnie nie stać na motocyklowy ? Jeżeli nie będzie można to zaleje motocyklowy. To wy się nauczcie czego bo to ze ktoś pyta o przeróbkę wydechu nie oznacza ze nie ma pieniędzy, zmiana wydechu to pomysł z nudów i na taką nudę nie chce przeznaczyć pieniędzy, a ze Lubie wszystko sam robić to zapytałem czy taka operacja ma sens, co do strzelania w wydech itp to wystarczy gaźniki wyregulować. Tak najezdzacie na ludzi jak oni piszą, że na innych forach jest inaczej, nawet mi została zwrócona uwaga żebym zobaczył jak jest na elektrodzie, a tam bynajmniej nie ma chamstwa i ludzi którzy podkreślają ze jak masz zamiłowanie, ale nie masz kasy to się nie pchaj. Porażka z waszej strony

[ Dodano: Sro 08 Lip, 2015 ]
Czy ktoś prócz pokazania jaki jest mądry potrafi powiedzieć dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ? I w jaki sposób ? Bo raczej strzelanie w wydech to nie problem... i na pewno da się to wyregulować
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 08 Lip, 2015   

dawid9999 napisał/a:
dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ?


To może trochę inaczej.

Zanim zabierzesz się za wybebeszanie puszki, musisz jeszcze trochę zaznajomić się z tematyką związaną z występowaniem pewnych działań/zjawisk dynamiczno falowych w układach wydechowych pojazdów. Dopiero po przeanalizowaniu tych istotnych informacji potrzebnych dla zapewnienia prawidłowego procesu pracy silnika związanego z jego optymalnym procesem przebiegu krzywej momentu oraz mocy, przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niskiego poziomu hałasu oraz zużycia paliwa. Tych wszystkich czynników mających główny odczynnik dla ustanowionych norm ochrony środowiska naturalnego, będziesz mógł przystąpić do realizacji przebudowy/konstruowania układu wydechowego w swoim motorze.... choć Inżynierowie z Hamamatsu postarali się o wykonanie tego w całości za ciebie.

Niezbędnymi na tym etapie budowy układu/instalacji wydechowej motocykla (pojazdu) okażą się wymiary uzyskane na podstawie dokładnych obliczeń konstrukcji silnika:

Średnice wewnętrzne rur
Długość rur
Pojemność układu wydechowego
Średnice rur kolektorów wydechowych
Średnica wylotu spalin

Wszystkie uzyskane pomiary odnoszą się do konstrukcji danego silnika. Na podstawie uzyskanych pomiarów przystępuje się do budowy prototypu układu wydechowego, który będzie w dalszej kolejności badany już na stanowisku próbnym (hamowni). Po ewentualnym zatwierdzeniu pozytywnych wyników, projekt trafia do budowy/produkcji seryjnej.
Co z natury ciekawym faktem jest, że zazwyczaj wymagane średnice rur nie występują w handlu jako gotowe, lecz produkowane są najczęściej jako rury zwijane następnie spawane, lub przeciągane- to wszystko dla potrzeb konkretnych firm wytwarzających układy wydechowe.

Tak to wygląda w praktyce, jeśli chcemy brać się za przeróbkę/poprawkę wydechu po inżynierach fabrycznych. Odpowiednie firmy oferują gotowe puszki, które po zamontowaniu wymagają już nie tyle tego wszystkiego co powyżej pisałem, ale jedynie dostrojenia tych podstawowych elementów jakimi są gaźniki/filtr powietrza, a czasami układy PGM-FI.

Dlatego więc jeżeli chcesz tylko wybebeszyć wydech bez konkretnego celu a na pewno ze stratą dla samego silnika, to najlepiej zostaw wydech w oryginale. Optymalnie wykonany wydech do gsa kosztuje coś około 2000 zł. z nawiązką że gwarantuje to dobry efekt, przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych parametrów. Dodatkowo skupiając się na mechanicznej poprawie (polerce) fabrycznych wykonań np. kanałów dolotowych itp. Można w ten sposób uzyskać znaczną poprawę charakterystyki silnika, a i niekiedy z jednoczesnym spadkiem apetytu na paliwo.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
dawid9999 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 105
Skąd: Stw
Wysłany: Sro 08 Lip, 2015   

Szkoda ze od razu nie uzyskałem takiej odpowiedzi. Oczywiście nie do końca z nudów tej pomysł, sprawa jest oczywista, fajnie brzmienie. W takim razie odpuszczam przeróbkę choćby dlatego ze nie wiem w jakim stanie jest silnik w środku i skoro taka przeróbka może go wykończyć to wole odpuścić i kupić choćby uzywke jakaś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.