Wybebeszanie wydechu
Odpowiedz do tematu

: Wybebeszanie wydechu
Witam, jak wygląda sprawa z wybebeszaniem/przerobieniem wydechu w gs 500 ? trzeba zdjąć tą osłonę, rozciąć wydech tylko gdzie jak i ile ? wspawać rurkę tylko z jakiego materiału ? nawiercić ją i dać do środka czy wokół rurki ? co najlepiej ? na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu

:
dawid9999 napisał/a:
na chwilę obecną nie stać mnie na zakup sportowego wydechu

to nie rób tego w ogóle i pozbieraj trochę pieniędzy, bo taki wiejski tuning zakończy się zaraz tematem w stylu - moto mi strzela w wydech, stracił moc, nie jedzie

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Dokładnie studi zaraz tak będzie :P A jeszcze będzie że strasznie głośno chodzi :P

Suzuki GS500E 1995 r ---> Sprzedany :)
Yamaha TDM 850 1994 r ---> Sprzedany :)
Suzuki GSX 750 F 2001 r ---> Obecny :D

Zgaś tego Fazera !! :D
:
I pomimo tego, że to napisaliście i ostrzegliscie,na 99% i tak tak będzie...

Suzuki GS500 1998'

sprzedany :(

Suzuki GSX600F 2002'

sprzedany :(
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999'
:
Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Opanujcie się ludzie i przestańcie katować/niszczyć te biedne GSy :(

edit: Jak chcesz przerabiać seryjny wydech to proszę zleć to specjaliście:
https://www.facebook.com/...250?sk=timeline

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Sorki za OT ale ma ktoś przerobiony tu na forum wydech od edka ? Jak to brzmi ? Oczywiście mowa o GS 500 :D



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
:
Read, kontynuując offtop to Bodzio w Wielbłądzie ma wydechy od edka, no ale to nie GS

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
Pozwalając na kontynuwanie offtopu, bo może i autorowi się przyda: jaki jest mniej więcej koszt modyfikacji u Edka i jak wygląda sprawa z wykonaniem: przyjeżdzasz i robi na miejscu czy wysyłasz i czekasz x czasu ?

Co do wybebeszania wydechu... możesz spróbować, ale kup sobie drugi oryginalny tłumik jak znajdziesz za niską cenę i na nim próbuj, to zawsze możesz wrócić do oryginału. Podejdź z głową, a może się uda :)

:
Piotras_5 napisał/a:
Zauważyłem tego lata po prostu wysyp postów, a że to GS nie jedzie, a to że nie stać mnie na świeży olej, a to że nie stać na przeróbki i robię w stodole, a później będzie płacz...

Zacytuję Tmi'ego, bo chyba to się najbardziej tutaj nadaje:
"motocykle to nie jest TANIE hobby"

Bo jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi.

Ale co pan zrobisz. Jak ktoś chce rwać, targać, wybebeszać i cudować to czemu nie, problemów sobie tylko narobi bo już w książkach do Simsona było wyraźnie napisane aby nic nie robić z wydechem bo jakiekolwiek modyfikacje przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego i powodują szereg problemów.

A co do tego całego szpecjalisty od wydechóf to też pożal się. Nawet trudno jakkolwiek się odnieść do profesjonalnej modyfikacji układu wydechowego która polega na:
- wycinamy katalizator i do hasioka (jeśli jest, a że coraz częściej jest ale to niepotrzebne, idiota wymyślił przecież)
- rozcinamy wydech
- wedle uznania, na oko (no, na ucho), tu ujmiemy, tam dodamy...
- składamy
a potem gawiedź się cieszy "no co prawda trochę bardziej smrodzi /ale mi to niepceczkadza oczywiście/ ale zdecydowanie fajniej chodzi, no ta moooc..."
<brawo>

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Tmi ale jak ktoś na serio BARDZO chce to zrobić to niech to da chociaż takiemu "specjaliście", a nie robi w stodole. O to chodzi ;)
Reszta oczywiście zgadzam się w całej rozciągłości.

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
:
Dwa sposoby, po kosztach, dla dziadów:
https://www.youtube.com/watch?v=FmNolu_ZUpk

https://www.youtube.com/watch?v=VBlcydaK68M

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Dobre ;D

Suzuki GS500E 1995 r ---> Sprzedany :)
Yamaha TDM 850 1994 r ---> Sprzedany :)
Suzuki GSX 750 F 2001 r ---> Obecny :D

Zgaś tego Fazera !! :D
:
Tyle odpowiedzi a tylko kello sensownie napisał, wstyd nawet dla moderatorów, po co to chamstwo ? Po co te docinki ze moto nie jest dla ludzi co nie mają kasy albo na olej. Nawet ja zapytałem w innym temacie czy można łac olej samochodowy, ale czy to od razu wam mówi ze mnie nie stać na motocyklowy ? Jeżeli nie będzie można to zaleje motocyklowy. To wy się nauczcie czego bo to ze ktoś pyta o przeróbkę wydechu nie oznacza ze nie ma pieniędzy, zmiana wydechu to pomysł z nudów i na taką nudę nie chce przeznaczyć pieniędzy, a ze Lubie wszystko sam robić to zapytałem czy taka operacja ma sens, co do strzelania w wydech itp to wystarczy gaźniki wyregulować. Tak najezdzacie na ludzi jak oni piszą, że na innych forach jest inaczej, nawet mi została zwrócona uwaga żebym zobaczył jak jest na elektrodzie, a tam bynajmniej nie ma chamstwa i ludzi którzy podkreślają ze jak masz zamiłowanie, ale nie masz kasy to się nie pchaj. Porażka z waszej strony

[ Dodano: Sro 08 Lip, 2015 ]
Czy ktoś prócz pokazania jaki jest mądry potrafi powiedzieć dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ? I w jaki sposób ? Bo raczej strzelanie w wydech to nie problem... i na pewno da się to wyregulować

:
dawid9999 napisał/a:
dlaczego taka przeróbka zaszkodzi ?


To może trochę inaczej.

Zanim zabierzesz się za wybebeszanie puszki, musisz jeszcze trochę zaznajomić się z tematyką związaną z występowaniem pewnych działań/zjawisk dynamiczno falowych w układach wydechowych pojazdów. Dopiero po przeanalizowaniu tych istotnych informacji potrzebnych dla zapewnienia prawidłowego procesu pracy silnika związanego z jego optymalnym procesem przebiegu krzywej momentu oraz mocy, przy jednoczesnym zachowaniu stosunkowo niskiego poziomu hałasu oraz zużycia paliwa. Tych wszystkich czynników mających główny odczynnik dla ustanowionych norm ochrony środowiska naturalnego, będziesz mógł przystąpić do realizacji przebudowy/konstruowania układu wydechowego w swoim motorze.... choć Inżynierowie z Hamamatsu postarali się o wykonanie tego w całości za ciebie.

Niezbędnymi na tym etapie budowy układu/instalacji wydechowej motocykla (pojazdu) okażą się wymiary uzyskane na podstawie dokładnych obliczeń konstrukcji silnika:

Średnice wewnętrzne rur
Długość rur
Pojemność układu wydechowego
Średnice rur kolektorów wydechowych
Średnica wylotu spalin

Wszystkie uzyskane pomiary odnoszą się do konstrukcji danego silnika. Na podstawie uzyskanych pomiarów przystępuje się do budowy prototypu układu wydechowego, który będzie w dalszej kolejności badany już na stanowisku próbnym (hamowni). Po ewentualnym zatwierdzeniu pozytywnych wyników, projekt trafia do budowy/produkcji seryjnej.
Co z natury ciekawym faktem jest, że zazwyczaj wymagane średnice rur nie występują w handlu jako gotowe, lecz produkowane są najczęściej jako rury zwijane następnie spawane, lub przeciągane- to wszystko dla potrzeb konkretnych firm wytwarzających układy wydechowe.

Tak to wygląda w praktyce, jeśli chcemy brać się za przeróbkę/poprawkę wydechu po inżynierach fabrycznych. Odpowiednie firmy oferują gotowe puszki, które po zamontowaniu wymagają już nie tyle tego wszystkiego co powyżej pisałem, ale jedynie dostrojenia tych podstawowych elementów jakimi są gaźniki/filtr powietrza, a czasami układy PGM-FI.

Dlatego więc jeżeli chcesz tylko wybebeszyć wydech bez konkretnego celu a na pewno ze stratą dla samego silnika, to najlepiej zostaw wydech w oryginale. Optymalnie wykonany wydech do gsa kosztuje coś około 2000 zł. z nawiązką że gwarantuje to dobry efekt, przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych parametrów. Dodatkowo skupiając się na mechanicznej poprawie (polerce) fabrycznych wykonań np. kanałów dolotowych itp. Można w ten sposób uzyskać znaczną poprawę charakterystyki silnika, a i niekiedy z jednoczesnym spadkiem apetytu na paliwo.

:
Szkoda ze od razu nie uzyskałem takiej odpowiedzi. Oczywiście nie do końca z nudów tej pomysł, sprawa jest oczywista, fajnie brzmienie. W takim razie odpuszczam przeróbkę choćby dlatego ze nie wiem w jakim stanie jest silnik w środku i skoro taka przeróbka może go wykończyć to wole odpuścić i kupić choćby uzywke jakaś

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.