kilka problemow z gs500F - pytania swiezaka |
Autor |
Wiadomość |
salsafreak [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008 kilka problemów z gs500F - pytania świeżaka
|
|
|
witam
mam kilka pytań i może ktoś mi odpowie ...
1) z baku paliwa pod spodem przez kranik idą sobie dwa przewody z paliwem - wiadomo gdzie ale na środku baku jest pod spodem taki 3 cm dzyndzel o średnicy 5mm... z dołu idzie gumowa czarna rurka w kierunku tego dzyndzla - czy to przypadek czy jak podnosiłem bak to mogłem rozłączyć ten dzyndzel z tą rurką... nie ma tam zadnej cieczy, wszystko suche i nie wiem czy to połączyć czy tak zostawić ?
2) czy przy rozruchu motocykla po włączeniu ssania - kranik na full - moto się dusi...
na res i ssaniu daje rade - jak się już rozgrzeje to nie ma problemu - czy to oznaka że kranik jest do przeczyszczenia ?
3) już mi się zdażyło mimo że zaczynam jeździć że po zatrzymaniu nie świeci się luz a bieg idzie tylko góra dół... i nic więcej, po ruszeniu z jedynki wszystko wraca do normy i moge wrzucić na luz lub bieg wyżej - co to może być ?
dzięki bardzo jakby co... |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
Ad.1 - przy podnoszeniu baku pewnie ten przewód zszedł Ci z rurki
Ad.2 - może to być wina kranika/filtra, ale też mogą to być gaźniki do regulacji
Ad.3 - może to być już wina skrzyni, albo wyreguluj sprzęgło na klamce (max 1 cm luzu klamki), a jeśli kontrolka luzu wcale Ci się nie pali to może nasz przepaloną żarówkę... |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Lip, 2008
|
|
|
Co do punktu 3: Po zatrzymaniu na jakim biegu? Czytałem, że w GS trudno przebić się na postoju o kilka biegów. Trzeba w tym celu popuszczać sprzęgło, przy zbijaniu biegów. Nie jest to żadna wada, czy uszkodzenie. Ten typ tak ma. Osobiście tego nie sprawdzałem bo sukcesywnie redukuję biegi i zatrzymuję się zawsze na 1 biegu. |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008
|
|
|
Ad. 1 -> podłącz gumowy wężyk. On służy do tego, żeby woda nie dostała sie do baku.
Ad. 3Zdaje się, że wszystkie moto tak mają. Trzeba poruszać kołem tylnym ( będzie poruszana zębatka zdawcza ), żeby wszedł bieg. Często stojąc nie da się zmienić kilka biegów na raz. Dlatego najlepiej jak wiesz, że chcesz sie zatrzyma redukujesz przed zatrzymaniem się. Jak już stoisz to czasami wystarczy lekko popchnąć moto, a czasami tak jak pisze Inku "Trzeba w tym celu popuszczać sprzęgło" |
|
|
|
|
salsafreak [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008
|
|
|
... dzięki bardzo |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008
|
|
|
co do biegów to spróbuj tak jak ja robie... jezeli np. widze z daleka czerwone i nie mam juz zamiaru sie wiecej rozpedzac ani ostro pozniej hamowac to poprostu puszczam gas i silnik czy to z3,4, czy 5 biegu hamuje mi prawie do konca, jak juz mam szybkosc szybko idacego pieszego zrzucam wszystkie biegi az do luzu... z reszta u mnie na postoju co dziwne wszystkie wchodza i schodza, he choc to mam wyjatkowe;)
oczywiscie dopomagam czesto choc nie zawsze delikatnie hamulcem przednim lub obydwoma... |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 17 Lip, 2008
|
|
|
retro303 napisał/a: | co do biegów to spróbuj tak jak ja robie... jezeli np. widze z daleka czerwone i nie mam juz zamiaru sie wiecej rozpedzac ani ostro pozniej hamowac to poprostu puszczam gas i silnik czy to z3,4, czy 5 biegu hamuje mi prawie do konca, jak juz mam szybkosc szybko idacego pieszego zrzucam wszystkie biegi az do luzu... z reszta u mnie na postoju co dziwne wszystkie wchodza i schodza, he choc to mam wyjatkowe;)
oczywiscie dopomagam czesto choc nie zawsze delikatnie hamulcem przednim lub obydwoma... |
No i źle robisz. Biegi redukuje sie pojedynczo. Po każdej redukcji puszczasz sprzęgło. |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2008
|
|
|
Ała ! TO juz widze,jak dojezdzasz do swiatel na 6 buiegu przy p[redkosci 30km/h AAAAAAłaaaaaaaaaa!! |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 18 Lip, 2008
|
|
|
Stopniowo, redukujesz, masz małe obroty - zmiana biegu na niższy i tak po kolei, dojeżdżasz na dwójce i spokojnie na luz. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 19 Lip, 2008
|
|
|
ja tam od początku redukowałem pokolei, nawet nei wiedziałem że tak trzeba. Poprostu to było naturalne. Widać neiktoryz robią inaczej, ale to katowanie motocykla troche. Skrzynia dostaje chyba. Aha i miedzy biegami przegazówka do obrotów zbliżonych do nastepnego biegu. |
|
|
|
|
tazzman [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010
|
|
|
Cześć.
Podepnę się pod temat z racji tego, że tez świeżak ze mnie.
Na swoim GSku nie jestem w stanie ruszyć popuszczając TYLKO delikatnie sprzęgło - ma ochote ruszyc, ale w końcu gaśnie. Dodam, że lekkie dodanie gazu i jedzie.
Czy tez musicie dodac trochę gazu, żeby moto wogóle ruszyło ? |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010
|
|
|
Już po rozgrzaniu tak masz? W sumie to nawet nie wiem jak jest u mnie, uważam że ruszanie z samego sprzęgła jest bez sensu i zawsze dodaję gazu |
|
|
|
|
pubuss [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010
|
|
|
Wiesz co, odkąd mam GSa to mi nie przeszło nawet przez myśl, żeby się zastanawiać czy to dobrze, że muszę gazu dodawać celem ruszenia
Fakt, na 600ccm i r4 wystarczy popuścić sprzęgło, ale nie podejrzewam, żeby twojej eFce coś dolegało ponieważ trzeba gazu dodać.
Ja bym sobie tym głowy nie zawracał, nic niepokojącego w tym nie ma. Samochodem, nawet nowym można ruszyć przy pomocy samego sprzęgła, ale czy ktoś tak jeździ? |
|
|
|
|
tazzman [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010
|
|
|
Tak, mam tak nawet po rozgrzaniu. Zgadzam sie, że ruszanie z samego sprzegła jest mało przydatne
Na kursie na prawko instruktor kazał mi ósemke robić właśnie na jedynce bez dodawania gazu, tak mnie uczono i tak zdałem (to była Yamaha ybr 250). Na mojej GSce bez gazu by się nie dało. Na kursie moto samo jechało i się nie dławiło stąd moje pytanie jak wygląda ta kwestia u was W koncu GS ma więcej mocy a ja ważę niedużo (ok 65kg). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|