Arai Quantum |
Autor |
Wiadomość |
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014 Arai Quantum
|
|
|
1. Pierwsze wrażenie
Kask zakupiłem w marcu 2013 roku w Poznańskim salonie sieci sklepów Motorismo. Długo zastanawiałem się nad zakupem konkretnego modelu i ostatecznie mój wybór padł na model Quantum w malowaniu DNA white. Po otwarciu pudełka jego zawartość skrywała oprócz kasku pokrowiec, instrukcje obsługi, gwarancie, oraz kilka naklejek z logo Arai.
Kask posiadał podobnie jak wcześniejsze modele fabryczny pinlok który zmieniłem ale o tym później.
Porównując go do mojego pierwszego kasku jakim był KBC VR1X kask z logiem Arai'a cechuje bardzo kulistym kształtem nadającym mu bardzo lekki i solidny wygląd. Mechanizm wizjera pracuje precyzyjnie stawiając lekki opór podczas otwierania i zamykania. Podnosząc maksymalnie szybę do góry można wyczuć jak mechanizm w tym położeniu zatrzaskuje się przy okazji ukazując dźwignie do jej demontażu .
2 ogólnie o kasku:
Kask jak przystało na dzieło Arai jest bardzo zgrabny z powodu swojego owalnego kształtu.
Patrząc z przodu posiada on 5 wlotów wentylacyjnych
Jeden pod szybą na wysokości szczeki
Dwa otwory w górnej części szyby, to rozwiązanie nosi nazwę Eye brow i jest to pomysł Arai
Na szczycie kasku znajdują się kolejne dwa wloty
Jeśli chodzi o ich regulacje to Eye brow oraz 2 na górze kasku mają regulacje 0/ 1: otwarty/zamknięty
Natomiast szczękowy ma 3 pozycje regulacji
Mechanizm wizjera jest zamocowany na skorupie kasku i ukryty jest pod maskownicami
Z tyłu znajduje się mały spojler z 2 wlotami powietrza które pozwalają na trzy stopniową regulacje taką jak w przypadku wlotu szczękowego. Kask posiada także dwa małe wywietrznik u swojej podstawy
Kask posiada wymienne wnętrze które jest dużym udogodnieniem którego brakowało w poprzednich modelach, stosując kominiarkę nie czuję potrzeby jego wyjmowania. (na chwile obecną)
Model quantum posiada ciekawe rozwiązanie w postaci małego wyciąganego wind stopera który pomimo swoich rozmiarów bardzo poprawia komfort jazdy oraz małego dyfuzora w dolnej cześć kasku odprowadzającego gorące powietrze z tylnej części kasku (Free Flow System).
3. bezpieczeństwo
Nie ukrywając nawiązania mojej prezentacji do recenzji kolegi MACHU na temat Chasera mój kask także dostał 3 gwiazdki w Teście Sharpa a co do wiarygodności wyników to zostawiam do własnej oceny.
Skorupa kasku wykonana z materiału Super Fibre spełniająca wymogi ECE 22-05 oraz SNELL M 2010 a nawet je przewyższając wystarczy poczytać o polityce marki dotyczącej bezpieczeństwa.
Wnętrze kasku jak przystało na produkty Arai są wypełnione 3 warstwami materiału EPS który jest uformowany w sposób najlepiej pochłaniająca energie uderzenia. Nie maiłem okazji testować w praktyce ale zdam się na tych co testowali i mogą o tym opowiedzieć.
Tak ja k w przypadku poprzednika Quantum po lewej stronie wizjera posiada zatrzask który nie pozwala na otwarcie wizjera podczas np. upadku oraz pozwala na zablokowanie szyby w pozycji lekko uchylonej.
U podstawy kasku znajduje się widoczne przetłoczenie mające na celu nie tylko poprawę estetyki jak o usztywnienie dolnej części skorupy kasku.
Kask jest wyposażony w zapięcie typu DD które jest jednym z najprostszych i bezpieczniejszych rozwiązań zabezpieczenia kasku przed spadnięciem z głowy.
Kask z Seri Quantum jest wyposażony w system ERS (Emergency Release System ) który posiada topowy model XR7 i jest to system pozwalający na wyjęcie boczków wnętrza w celu ułatwienia zdjęcia kasku osobie poszkodowanej.
Jeśli chodzi o zewnętrzną część skorupy to trzeba zaznaczyć że wloty powietrza są doczepione do skorupy kasku. Zabieg ten ma na celu uchronienie kasku przed osłabieniem jego konstrukcji przez wystające elementy które w jego przypadku po prostu odpadną nie naruszając integralności skorupy.
Taki sam zabieg został przeprowadzony w przypadku mechanizmu otwierania wizjera który jest zamontowany na kasku i ukryty jest pod maskownicą i w ten sposób nie osłabia konstrukcji kasku.
4. Komfort
Jeśli chodzi mnie i mój wybór co do kasku to był dosyć jasny; miał być wygodny, miarę cichy i było czuć to za co się tyle zapłaciło. Oprócz tego chciałem żeby się wyróżniał bo nie chciałem bym być kolejnym czarnym rycerzem jadącym na czarnym koniu w czarnej zbroi i czarnym hełmie (nikogo tu tajnie neguje każdy ma swój gust). I w ten sposób podjąłem decyzje i przymierzałem się do kupna, a gdy się nadarzyła okazja nie zastanawiając się kupiłem.
Od tego momentu muszę przyznać że jazda w nim sprawia dużo przyjemności jest cichy na tyle ile kask ma być czyli jadą 120km/h silnik to tylko miły pomruk który można bez większego problemu rozróżnić na jakich obrotach chodzi, to samo jeśli chodzi o wiatr przy tej prędkości szum nie jest dokuczliwy jeżeli nie są otwarte wszystkie wloty. Jeżdżąc po mieście kask spisuje się również dobrze bo poziom tłumienia pozwala na cały na kontrole tego co się dzieje do wokół. Co do widoczności do początkowo nie stosowałem pin loka i przy niższych temperaturach na postoju potrafił parować ale uchylenie szyby pomagało i po ruszeniu od razu odparowywał. Po montażu pinlocka problem przestał dokuczać z racji wielkości wkładki. Na końcu tamtego sezony skusiłem się na zamianę standardowego pinlocka antyfoga na wersje fotochromatycznyną i muszę przyznać że rozwiązanie to nawet dobrze się spisuje pomimo różnych zdań na ten temat. Trasy pokroju 200 km w tym kasku nie są straszne i nie prowadzą do bólu głowy. Wentylacja kasku jest naprawdę dobra nigdy nie czułem się żeby było mi w nim za gorąco a jeżdżę kiedy pozwala na to pogoda od wczesnej wiosny aż do kiedy śnieg nie spadnie.
5. Serwis
Co do serwisu to nie będę się mocno rozpisywać bo jeżeli chodzi o zdejmowanie szyby powiem jedno to ARAI i jeżeli ktoś raz już przez to przechodził w starszych modelach to podchodząc do wersji Quantum nie będzie widział różnicy a którzy mieli by to zrobić pierwszy raz to polecam butelkę nervosolu. Co do wnętrza to bez większego problemu można je wyjąc i wyprać.
Jeśli chodzi o utrzymanie czystości to w moim przypadku irytują mnie troszkę muszki które widać w wlocie powietrza ale muszę zastanowić się jak się za nie zabrać.
6 Podsumowanie
Za i przeciw:
+ Bardzo dobrze wyważony i ukształtowany kask
+ Wysoka jakość mechanizmu i jego precyzyjne działanie
+ Bezpieczeństwo
+ Szybki montaż i demontaż szybki
+ wbudowany wind stoper
+ kilka rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo
+ wyjmowane wnętrze
-cena zakupu
-zawsze trzeba mieć go na oku
-problem z wyczyszczeniem wlotów powietrza na kasku
-robi się głośny przy otwartych nawiewach
-przy pierwszej wymianie wizjera trzeba się ostro napocić
Po przejechaniu ponad 10 tyś. W nim jestem gotów na kolejne tyle i jeśli chodzi o mnie to na dzień dzisiejszy nie wybrał bym innego (no może model REBELa ale to i tak to samo ). |
Ostatnio zmieniony przez Gamer Nie 18 Maj, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014 Re: Arai Quantum
|
|
|
Gamer napisał/a: | a którzy mieli by to zrobić pierwszy raz to polecam butelkę nervosolu. |
Co racja to racja. Nawet pierwsze kilka razy doprowadzały mnie do pasji momentami. Teraz zdjęcie i założenie szybki to 10 sek.
Do Quantuma też dali ten silikon do mechanizmu szybki? |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
No nie dostałem ale nie wiem w którym miejscu miałbym go stosować. |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 923 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
tam gdzie masz mechanizm szybki
1 zdejmij szybkę
2 zdejmij boczki
3 załóż szybkę i zobaczysz gdzie to ma iść |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Pon 19 Maj, 2014
|
|
|
Machu napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=09KLu974Y8s |
A już rozumiem ten silikon jest do uszczelki wizjera. Jeśli chodzi o czyszczenie to własnie tak wygląda tylko inny sulikon używam . Jednak jestem ciekaw jak się ich pozbyć lokatorów i nie niczego nie urwać (dolna część wlotu)
ten filmik mnie ciekawi dotyczący regulacji szyby
https://www.youtube.com/watch?v=u4cmMoBRrY0 |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Aż się boję bo jak temu gościowi coś łatwo idzie znaczy że się będę z tym p***olił godzinę |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Machu napisał/a: | Aż się boję bo jak temu gościowi coś łatwo idzie znaczy że się będę z tym p***olił godzinę |
tak wszystko OK ale najpierw trzeba poszukać taki patyczek od lodów żeby pasował do tego zatrzasku |
|
|
|
|
Rene
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 15 Gru 2013 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Miałem na głowie Quantum bo Motorismo w Krakowie ma takowy do testów.
Ogólnie kask fajny bdb wentylacja, i nie jest przesadnie głośny.
Jedynym minusem Quantum od następcy Quantum ST jest to że w ST zrobili więcej miejsca przed nosem.
Już tłumaczę w Quantum jest bardzo blisko nosek aż tak blisko że mój "kinol" albo był uderzany co chwile o nosek w kasku albo musiałem nim tak kręcić by znalazł się nad lub pod ogólnie nie fajnie
w ST już jest dalej i mieszczę się ze swoim "kulfonem".
W obu Quantumach duża robotę robi wysuwana osłona podbródka wtedy nie zawiewa nam pod kask przy większych prędkościach. |
_________________ SUZUKI SV 650S K3 |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
Rene napisał/a: | Jedynym minusem Quantum od następcy Quantum ST jest to że w ST zrobili więcej miejsca przed nosem. |
Zgadzam się z tym, ale jeśli chodzi o wersje ST jest to rozwiniecie modelu w odpowiedzi na potrzeby klientów którzy właśnie mają taki problem przy doborze kasku.
Zmiany w modelu ST to jeden przykładów jak firma obrała politykę wobec klientów, ciekawą rzeczą jest to że produkują skorupy uwzględniające różnice w kształtach głów motocyklistów z różnych kontynentów (wersja europejska, azjatycka, amerykańska) ale o tym to już wiadomo od dawna. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
|
|
|
|
|