Egzamin praktyczny maly problem :( |
Autor |
Wiadomość |
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
cena taka jak podałeś, kask raczej Ci dadzą z interkomen żeby mieć kontakt, powinni dać/zaprosponować ochraniacze na kolana i łokcie, rekawice i wiązane buty to twój obowiązak , musisz też mieć długie spodnie i długi rękaw |
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
beacia500 napisał/a: | ...powinni dać/zaprosponować ochraniacze na kolana i łokcie, rekawice i wiązane buty to twój obowiązak , musisz też mieć długie spodnie i długi rękaw |
Ojej, to teraz takie wymagania są na egzaminach, że bez swoich ochraniaczy na kolana, łokcie, bez rękawic i wiązanych butów nie dopuszczą do egzaminu? |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
W Gdyni (w sumie to tak powinno być w całym kraju) jak się zdaje to jedynym wymogiem przy przystąpieniu do egzaminu praktycznego na kat. AM, A1, A2, A to: spodnie z długimi nogawkami, kurtka z długimi rękawami zapinana na zamek/zatrzask/guziki, buty na płaskiej podeszwie i to tyle. Kask z interkomem dają, ochraniacze na golenie i ramiona dają , kamizelkę odblaskową [L] dają, czepek na włosy dają (chyba, że ktoś ma własną kominiarkę to może jechać w kominiarce. W ciepłe dni nie polecam i lepiej wziąć od nich czepek). Rękawice trzeba mieć swoje, ale to nie jest duży wydatek.
Oczywiście można iść na egzamin w butach motocyklowych i całym ubiorze jednak kask jest od nich, bo ma interkom bezprzewodowy.
Cytat: |
Warunkiem przeprowadzenia egzaminu państwowego w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2, lub A jest
zapewnienie sobie przez osobę egzaminowaną odpowiedniego stroju ochronnego w postaci:
a) wiązanego obuwia na płaskiej podeszwie,
b) spodni z długimi nogawkami,
c) kurtki z długimi rękawami zapinanej na suwak, guziki lub zatrzaski,
d) rękawic zakrywających całe dłonie;
|
http://www.word.wroc.pl/d...raktyczny_a.pdf |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
Qbol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 31 Sty 2014 Posty: 116 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Dzięki za pomoc, teraz wszystko jasne.
Ps. Ten pdf to jedna wielka komedia |
_________________ Zumico GR 200 2011 GS 500 '95 Fazeratti FZS 600 '99 |
|
|
|
|
Santos
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29 Dołączył: 07 Lut 2013 Pochwał: 3 Posty: 64 Skąd: Opoczno/Wrocław
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
Wilk napisał/a: |
Oczywiście można iść na egzamin w butach motocyklowych i całym ubiorze jednak kask jest od nich, bo ma interkom bezprzewodowy.
|
Co do butów motocyklowych to radziłbym się dokładnie zorientować jakie podejście mają do tego tematu egzaminatorzy w konkretnym WORDzie ponieważ w przepisach jest mowa o butach wiązanych. Jeżeli egzaminator będzie wredny może oblać za buty na rzepy lub klamry. |
_________________ aka Red 2.0 |
|
|
|
|
Lex [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
W Dąbrowie Górniczej całkiem nie dawno nie dopuścili chłopaka do egzaminu ze względu na buty na rzepy. |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
mój instruktor też oglądał moje buty motocyklowe bo górna warstwa jest zapinana na rzepy, ale pod spodem są sznurowadła więc mogą być, ale zwracał mi właśnie uwagę na to , że jest napisane "wiązane" |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 12 Maj, 2014
|
|
|
No z tymi butami to przesada. Czyli według przepisów lepiej jak przyjdę w trampkach za 20zł z rynku od chińczyków niż w butach motocyklowych? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
ciekawe jak by zareagowali jakbym owinął buty motocyklowe sznurówką |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
ziomek dokładnie tak jak mówisz , najważniejsze dla nich to "wiązane" gdzie wiele modeli butów motocyklowych jest albo na rzepy albo na zamek |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Wto 13 Maj, 2014
|
|
|
Muszą być wiązane czyli możesz mieć wiązane + osłony na rzepy. Taki biurwokracyjny wymóg.
Cytat: |
a) wiązanego obuwia na płaskiej podeszwie,
|
Jak ktoś ma buty motocyklowe na klipsy to niech lepiej pójdzie na egzamin w jakichś normalnych butach wiązanych (ze sznurowadłami). Taka biurwokracja w tym kraju niestety jest przez co tylko utrudniają życie (niedopracowane wszystko w **uj).
Buty motocyklowe na klipsy to jeszcze spoko, ale tylko na rzepy już nie (jak dla mnie ). Zdecydowanie sznurowadła + rzepy lub klipsy/zapinki. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014
|
|
|
mam pytanie odnośnie egzaminu,
słyszałam o 2 technikach robienia szybkiego slalomu:
1. zaczynasz z wieksza predkoscia ~35 km/h i wyjeżdżasz z mniejszą ~27 km/h
2. zaczynasz z mniejszą prędkością ~26km/h a wyjeżdżasz z większą "pełen gaz"~37 km/h
jak robicie ten element mnie uczą 1. metodą czasem wychodzi czasem nie, ale słyszałam , że lepiej robić 2. |
|
|
|
|
Wilk
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 10 Maj 2014 Pochwał: 7 Posty: 498 Skąd: Gdynia - Wielki Kack
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014
|
|
|
Napiszę tak:
przy rozpędzaniu się wrzuć szybko drugi bieg (nie przeciągaj niepotrzebnie na 1) i na drugim biegu rozpędzasz się (motocykl dobrze ciągnie od dołu) do troche ponad 30km/h (może być to 35km/h), robisz szybki slalom (można delikatnie przyhamowac) i ponownie przyspieszasz do wyjazdu (nie redukuj nigdzie biegu). Czyli po ostatnim pachołku salalomu znowu ogień (tak żeby się rozpędzić do ~30km/h lub trochę ponad 30 co nie jest problemem) do wyjazdu. Caly slalom robisz praktycznie na 2. Z tego co kojarzę to pomiar przy szybkim slalomie jest robiony na wjeździe i wyjeździe. Tylko przy omijaniu przeszkody mierzą pomiar tylko na wjeździe.
Sprawdzona i łatwa technika. Praktycznie każdy kto stosuje taką technikę przejeżdża ten slalom bez poprawek. Ważne aby nie zamyślić się i nie przejechać pachołków (widziałem jak gość na kat A2 się rozpędził i skosił pachołki).
Jak czujesz, że masz za dużą prędkość lub, że trafisz pachołek to lepiej przejechać prosto/zatrzymać się, bo wtedy dostajesz drugą szansę na to zadanie. Każde przewrócenie/przejechanie pachołka kończy egzamin.
Instruktor powinien pokazać Tobie przejazd. Podpatrz też tych, którym slalom dobrze wychodzi. Na wjeździe i wyjeździe bez problemu można mieć 30km/h i więcej czyli za prędkość tutaj nikt nie powinien oblać. |
_________________ Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95' |
Ostatnio zmieniony przez Wilk Czw 12 Cze, 2014, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Read
Model GSa: GS 500E
Wiek: 28 Dołączył: 10 Mar 2014 Pochwał: 5 Posty: 397 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2014
|
|
|
Ja wjeżdzałem ok 37km/h w bramce puściłem gaz i przy ostatnim pachołku na maxa i średnia wyszła z tego co pamiętam chyba 34. Jeżeli za pierwszym razem zaliczysz to drugi przejazd możesz nawet 10km/h ogólnie są jakby 4 próby zaliczenia |
|
|
|
|
beacia500
Wiek: 34 Dołączyła: 15 Mar 2014 Posty: 235 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 15 Maj, 2014
|
|
|
Dziękuję za cenne rady, poćwiczę jak będę na jazdach |
|
|
|
|
|