Zarowka + xx% a plastikowy odblysnik |
Autor |
Wiadomość |
Kempesik97 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Sty, 2014 Żarówka + xx% a plastikowy odbłyśnik
|
|
|
Cześć z gry mówię że nie mam GS500, tylko MZ RT125 2004r.
Wracając do tematu, otóż chodzi mi o to iż mam plastikowy odbłyśnik i szklany klosz. Chciałbym kupić w przyszłości żarówkę +50% lub +100% zależy na co koszty pozwolą, co do samej żarówki to rozmowa na kiedy indziej
Teraz tak chodzi mi o to czy wsadzając mocniejszą żarówkę nie stopie sobie odbłyśnika? Klosz szklany to się o niego nie boje
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
Zależy od odporności plastikowego odbłyśnika, ale ryzyko uszkodzenia/stopienia odbłyśnika jest znaczne ponieważ zmieniając żarówkę na mocniejszą, zwiększa się również wydzielana temperatura. Wszelkie próby zmian dokonywanych przez klientów kończyły się przypalonym odbłyśnikiem. Zatem jeżeli chcemy mieć lepsze światełka, to ostatecznie polecam znaleźć odpowiednią lampę. Pamiętaj jednocześnie że moc/wydajność alternatora jest odpowiednio obliczana do mocy pobieranej prze wszystkie odbiorniki + nadwyżka na potrzeby ładowania akumulatora. Sprawdź jakiej mocy jest alternator w twoim motorze i na tej podstawie określ czy alternator nie będzie zbyt obciążony. |
Ostatnio zmieniony przez KATANA Wto 07 Sty, 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014
|
|
|
dymny napisał/a: | Jesli zamontujesz żarówkę 12V 55/60W "+xx% wiecej światła" np. typu Osaram Night Breaker to wszystko będzie OK.
Gorzej jak założysz jakieś chińskie wynalazki typu 12V 100W - wtedy istnieje możliwość stopienia odbłyśnika. |
Dymny niestety przy żarówkach typu +50%, +80%, +90%, czy nawet +110% a takie ostatnio widziałem mimo, że są one dalej 55/60W czyli nie ma problemu z tym co pisał KATANA odnośnie obciążenia alternatora to jednak źródła te generują więcej ciepła.
Czytałem ostatnio opracowanie z ITD gdzie były robione badania i tak naprawdę żarówki +XX% dają strumienia świetlnego max o 15% więcej bo tak wynika z homologacji (np. ograniczenie jasności świateł mijania do 1000lm) resztę efektu +XX% uzyskuje się poprzez odpowiednie ukształtowanie żarnika tak aby maksymalnie wykorzystać możliwości formujące odbłyśnika oraz zastosowanie innych rodzajów żarnika czy gazów w bańce żarówki.
Co z tego wynika, ano to, że dla złej jakości odbłyśnika żarówka da np. tylko +10% więcej światła a nie +XX%, a z konstrukcji i materiałów żarnika (włókno gęściej nawinięte) niestety wynika wyższa temperatura pracy czyli dokładnie tak jak przy tzw. "przewatowanych" żarówkach np. 90/100W i tak jak pisał KATANA może dojść do zmatowienia lustra lub do stopienia się reflektorów (kolega kiedyś w moto sobie założył takie 90/100 i na obudowie przedniej, trudno tu mówić szkle, bo to plastik, pojawiły się takie małe drobne kropeczki od środka, jak ugotowany plastik). |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
Kempesik97 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Sty, 2014 Re: Żarówka + xx% a plastikowy odbłyśnik
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, a więc tak:
dymny napisał/a: |
Wypadałoby się przywitać w odpowiednim dziale.
Rozumiem, że zarejestrowałeś sie na forum GS 500, bo w przyszłości planujesz zakup GSa ?
Poza tym już kiedyś cos tam było o reflektorze w tym temacie "reflektor"
|
Już to uczyniłem Co do kupna GS'a to nie wiem jeszcze 2 lata przede mną, wszystko może sie zmienić. A zarejestrowałem się tutaj i pytam o to tu gdyż widzę że GS ma tak samo wyglądająca lampe jak u mnie wiec myślałem że co nieco będziecie wiedzieć
Dzięki jeszcze za ten temat poczytam sobie na spokojnie wszystko
dymny napisał/a: |
Jesli zamontujesz żarówkę 12V 55/60W "+xx% wiecej światła" np. typu Osaram Night Breaker to wszystko będzie OK.
Gorzej jak założysz jakieś chińskie wynalazki typu 12V 100W - wtedy istnieje możliwość stopienia odbłyśnika. |
Nie chce montować chińskich wynalazków tylko jakąś dobrą żarówkę tak jak podałeś, takiego typu
studi napisał/a: |
Co z tego wynika, ano to, że dla złej jakości odbłyśnika żarówka da np. tylko +10% więcej światła a nie +XX%, a z konstrukcji i materiałów żarnika (włókno gęściej nawinięte) niestety wynika wyższa temperatura pracy czyli dokładnie tak jak przy tzw. "przewatowanych" żarówkach np. 90/100W i tak jak pisał KATANA może dojść do zmatowienia lustra lub do stopienia się reflektorów (kolega kiedyś w moto sobie założył takie 90/100 i na obudowie przedniej, trudno tu mówić szkle, bo to plastik, pojawiły się takie małe drobne kropeczki od środka, jak ugotowany plastik). |
Czyli z tego mam rozumieć że nie warto kupować takiej żarówki bo mogę sobie zjarać, potocznie mówiąc, odbłyśnik tak? Jeśli źle to zrozumiałem to mnie poprawcie, bo troszkę lipnie świeci to, jak jest ciemno las czy droga bez oświetlenia to jest bajka bo w miarę wszystko widzę, lecz gdy jest troszkę jaśniej jakieś samochody czy coś to tak na 3m przed moto pada "wiązka" światła potem tylko widać załamanie na znakach itd. Nie wiem czy to taka konstrukcja czy może żarówka którą mam jest już zużyta, wymienimy zobaczymy
Jeszcze raz dzięki za pomoc i proszę o potwierdzenie mnie w mojej "tezie" |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 08 Sty, 2014
|
|
|
Kempesik97 napisał/a: | Czyli z tego mam rozumieć że nie warto kupować takiej żarówki bo mogę sobie zjarać, potocznie mówiąc, odbłyśnik tak? |
Wszystko zależy jakiej wielkości masz lampę, ja obecnie w DL'u a poprzednio w GS'ce ale F'ce która ma inną lampę mam żarówki Philips X-Treme +100%, ale w tych lampach jest dużo większa przestrzeń i to produkowane ciepło ma się gdzie rozproszyć, wydaje mi się, że lampa w MZ może być trochę za mała i może dojść do odprysków i spękań lub zmatowienia odbłyśnika z powodu nadmiernej temperatury. Kempesik97 napisał/a: | lecz gdy jest troszkę jaśniej jakieś samochody czy coś to tak na 3m przed moto pada "wiązka" światła potem tylko widać załamanie na znakach |
Może masz źle ustawione światła po prostu i lampa świeci za nisko?
Prawidłowo ustawione światła mijania świecą jak na tej planszy:
przy czym odległość B to geometryczny środek reflektora, a odległość C wynika z konstrukcji danego pojazdu, dla większości jest to 1-1.2% czyli, jeśli staniesz 10m przed takim ekranem to obniżenie ma być o 10-12cm, jeśli 5m to odpowiednie 5-6cm, im dalej tym dokładniej, zakrzywienie strumienia jest o 15st.
Druga żecz to to jak wygląda sama lampa czy ma klosz gładki czy prążkowany, te prążkowane są dużo starszą konstrukcją i są z zasady ciemniejsze, możesz pokusić się o zmianę lampy np. od Bandita, jest bardzo jasna a tej samej wielkości co w GS'e, no i jeszcze sama żarówka, być może nie jest to klasyczna 55/60W a np. 35/35W bo takie w małych pojemnościach też są spotykane i z tego powodu nie za bardzo widać drogę przed tobą. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Kempesik97 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Sty, 2014
|
|
|
studi napisał/a: |
Wszystko zależy jakiej wielkości masz lampę, ja obecnie w DL'u a poprzednio w GS'ce ale F'ce która ma inną lampę mam żarówki Philips X-Treme +100%, ale w tych lampach jest dużo większa przestrzeń i to produkowane ciepło ma się gdzie rozproszyć, wydaje mi się, że lampa w MZ może być trochę za mała i może dojść do odprysków i spękań lub zmatowienia odbłyśnika z powodu nadmiernej temperatury. |
Co do wielkości lampy to mam mniej-więcej taką jak w GS'ie
studi napisał/a: |
Może masz źle ustawione światła po prostu i lampa świeci za nisko?
Druga żecz to to jak wygląda sama lampa czy ma klosz gładki czy prążkowany, te prążkowane są dużo starszą konstrukcją i są z zasady ciemniejsze, możesz pokusić się o zmianę lampy np. od Bandita, jest bardzo jasna a tej samej wielkości co w GS'e, no i jeszcze sama żarówka, być może nie jest to klasyczna 55/60W a np. 35/35W bo takie w małych pojemnościach też są spotykane i z tego powodu nie za bardzo widać drogę przed tobą. |
Lampa jest dobrze ustawiona, nie za nisko, nie za wysoko tak jak powinna być porównywałem z kumplem i ojcem mniej-więcej tak samo są ustawione.
Klosz jest prążkowany, byłem zobaczyć do moto w garażu i żarówka jest 55/60W i ma jakiś taki jakby biały nalot, podejrzewam że nie była nigdy zmieniana i się wypala (tak mi się wydaje)
Pomierzę i zobaczę czy mi wejdzie lampa od Bandita, jeśli tak to zrobię tak że kupie mocniejszą żarówkę i jak sie wypali to się wypali, kupi się wtedy lampę od Bandita
Dzięki za pomoc jeszcze raz |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|