WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jednosladowosc - jak okreslic?
Autor Wiadomość
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   Jednośladowość - jak określić?

Witam wszystkich.
Pytanie jak w temacie.
Otóż po kupnie moto - nie zauważyłem tego przy kupowaniu moto, kolega - rzekomo doświadczony, ale może też tego nie wychwycił - też nie zauważył.
Krzywe siedzisko, pęknięty blok silnika tuż przy mocowaniu silnika do ramy - to mocowanie pod kolektorem wylotowym. Mało widoczna, ale jednak - różna odległość prawej i lewej manetki od baku przy jeździe na wprost. To wszystko skłania ku wnioskowi że moto zostawia dwa ślady, nie jeden. Niestety przez wzgląd na brak prawka nie mogę sprawdzić tego w jeździe, a nie chcę ryzykować tego na ulicy, bo prawo w Anglii jest niestety bardzo restrykcyjne, a bez prawka i ubezpieczenia nie chcę tracić moto i dostać bana na prawko. Bez prawka nie kupię ubezpieczenia - tak niestety działa prawo angielskie.
Proszę o radę, jak określić bez pomocy drugiej osoby i potrzeby jazdy czy moto nie ma przestawionej ramy - czyli czy nie zostawia dwóch śladów, zamiast jednego.
Dzięki za pomoc.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Pozostaje wykonać laserowy pomiar ramy.

Mister_Greg napisał/a:
tak niestety działa prawo angielskie.

Jak w takim przypadku - sprzedaży motocykla niezdatnego do jazdy - działa owe prawo? u nas o ile nie kupiło się od os. pryw. można powoływać się na niezgodność towaru z umową.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Moto posiada SORN.
"Każdy zarejestrowany w UK i używany po drogach publicznych pojazd musi być opodatkowany. Jeśli pojazd nie jest używany po drogach publicznych musi on posiadać deklarację SORN (Statutory Off Road Notification)."
Moto przeszło MOT, odpowiednik polskiego przeglądu technicznego, ale poprzedni właściciel, żeby uniknąć opłat za podatek drogowy i ubezpieczenia, nie używał go, ponieważ tłumaczył to posiadaniem innego moto.

Po drugie wierząc na słowo kolegi, który razem ze mną oglądał moto, uznałem że jest wszytko ok.
Po trzecie, umowa była typu "Sold as seen", czyli "Sprzedany jak widziany".
W tym momencie nie mogę wnosić żadnych reklamacji, bo kupiłem go w takim stanie, jak go widziałem - widziały gały co brały.
Wtopiłem lekko.
Że jestem uczciwy, nie chcę go sprzedawać bez podawania powodu sprzedaży, ale wiem że w tym momencie bym stracił na kwocie, jaką za niego dałem (580 funtów, 2000 rocznik, 40 tysięcy mil najechane)
Czy ewentualny brak jednośladowości da się jakoś skorygować po rozpoznaniu jej braku?
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Mister_Greg napisał/a:

Czy ewentualny brak jednośladowości da się jakoś skorygować po rozpoznaniu jej braku?


słyszałem o magikach prostujących ramy moto (podobnie jak w autach osobowych), jednak ze względu na wpływ na bezpieczeństwo nie podejmowałbym się czegoś podobnego.

Jeśli nie chcesz jej sprzedawać bez straty a masz trochę czasu to możesz spróbować rozłożyć ją na części pierwsze i posprzedawać to co dobre - proces pewnie zajmie sporo czasu ale może finansowo wyjdziesz na zero i przy okazji nie wpakujesz nikogo na minę.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Jak by to było w Polsce pewnie bym tak zrobił.
Tutaj - nad czym strasznie ubolewam - nie mam dostępu do garażu, w którym mógłbym pod zakrytym dachem rozkręcić moto na części i pojedynczo je sprzedawać :/
Tak to już jest, że chciałoby się pokręcić przy moto, spędzić jakiś wieczór przy nim... a tak niestety stoi w prowizorycznym ogrodzie i powoli koroduje w angielskiej wilgoci.
Są narzędzia (ostatnio kupiłem na targowisku staroci między innymi działający mikrometr od sir Anglika za niecałe 20 złociszy), są chęci, wiedza na temat budowy i serwisu moto rośnie, a tu brak miejsca na grzebanie przy moto :/

A czy da się jakoś bez potrzeby udawania się do specjalistycznego serwisu sprawdzić tą jednośladowość?
Czytałem już gdzieś, że są jakieś metody "na sznurek" ale były tak ubogo opisane że nie zrozumiałem dokładnie jak taki pomiar zrobić.
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek info.

Jak znajdę chwilę czasu, zrobię kilka fotek tego uszkodzenia bloku silnika i poproszę mądrzejszych kolegów (czyli Was) o opinię czy z takim uszkodzeniem można będzie śmigać.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Najprostszy sposób to przyłożyć np. długą poziomnicę (lub cokolwiek innego co na 100% jest proste) do obu kół. :P
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
Crafi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Moze sama kierownica jest krzywa?

Kolega tak miał ze kupil moto sprowadzone z Francji bylo po slizgu, pojechalem z nim ogladac, przejechalem sie no i jechal prosto bez trzymanki wniosek to krzywa kierownica.

Kumpel kupił, wymienił kierownice i smiga caly czas i nie narzeka :)
 
 
olecki 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31
Dołączył: 15 Maj 2011
Pochwał: 12
Posty: 1178
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Sprawdź lagi, półke, kierownice - ogólnie najlepiej rozłóż cały przód na części pierwsze i skręć jeszcze raz jak trzeba ;) Nie musi przecież być to wina ramy.
_________________
Das Drone !!
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

No właśnie nie wiem za bardzo czego to może być wina.
Wysoce prawdopodobne że zaliczył kiedyś uderzenie w bok.

Nie wiem czy tak można, ale tutaj odnośnik do kolejnej części uszkodzeń, jakie wyłapałem po kupnie.
http://www.forum.gs500.pl...p=173594#173594
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Przepraszam za PPP, ale znalazłem to. Nawet laik bez znajomości angielskiego zrozumie o co tutaj chodzi.
W miarę możliwości postaram się to przetłumaczyć.
Pomiar na swoim moto wykonam już jutro, bo niestety za ciemno jest i nie mam sznurka do wykonania tego pomiaru.
http://www.framestraights...ame%20Check.htm
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Mister_Greg chyba najlepsze co możesz zrobić w tej sytuacji to kupić nową ramę. Jeżeli wychodzą takie jaja z tym motocyklem ja bym nie ryzykował. Chyba że jeździsz nie szybciej niż powiedzmy 60 km\h.
Wdepnąłeś na minę.
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

To że mina to już wiem.
Teraz tylko potrzebuję sprawdzić czy faktycznie rama jest krzywa, czy to tylko ten wspornik siedzenia nie idzie prosto. Bo jak faktycznie tylko jest pęknięte to mocowanie silnika, a tylko wspornik siedzenia idzie krzywo, to od biedy faktycznie przejdę się do spawacza i poproszę go o zespawanie tamtego uchwytu. Pomiaru ramy tym sznurkiem chcę dokonać dla siebie samego. Mam też zamiar skontaktować się ze sprzedawcą i pro forma spytać go czy zdawał sobie sprawę z tego, jakie moto mi sprzedał. Pan Anglik i bym się wcale nie zdziwił (naprawdę trafiają się "agenci", wierzcie mi) gdyby tego nie wiedział, że takim moto się poruszał. Jestem ciekaw po prostu jego reakcji, bo umowa niestety nie pozwala mi na jej zareklamowanie czy zakwestionowanie czy nawet zerwanie.
Nie żebym był malkontentem, ale następnym razem proszę o komentarz wnoszący coś konstruktywnego.
To że mina to już wiem niestety.
Mądry Polak po szkodzie :/
Jest nadzieja że to tylko wspornik siedzenia jest krzywy.
Pomierzym zobaczym.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

gacek778 napisał/a:
Mister_Greg chyba najlepsze co możesz zrobić w tej sytuacji to kupić nową ramę.
Ja bym po prostu moto na części sprzedał (czy to samemu czy komuś kto się tym zajmuje.

Nowa rama nie ma chyba sensu skoro pęka karter silnika...
 
 
 
danny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2011
Pochwał: 6
Posty: 798
Skąd: Poznań / Choszczno
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Czy tylne kolo masz ustawione równo wzgledem wahacza? Pamietaj ze jest to podstawa do jakichkolwiek testow / sprawdzania.
_________________
Street line: GS 500F 05' black and yellow (Sprzedany) -> CBF 600N 06' black and silver (Sprzedany)
Dirt line: TT 350 92' (street legal)
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Tak, pamiętam o tym. Zmierzę odległość między końcówkami mocowań wahacza do ramy (na przegubie(?)) a końcami osi koła. Wszystko powinno być równo. Odległości z obu stron
powinny być te same. Jutro dokonam pomiarów i dam znać o wyniku.

Taki mały offtopic nawiązujący do tematu :P
Zaczerpnięty z jednego ze sławetnych kabaretów:
- Jak się nazywa mała oś?
- Osiecka...
:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.