WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Kolor Swiec Zaplonowych
Autor Wiadomość
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012   

Szejku napisał/a:
Nie miałem potrzeby jeszcze w gs'ie regulować składu mieszanki ale każdy sprzęt który miał gaźnik i w którym regulowałem skład mieszanki zależnie od budowy gaźnika albo miał wkręcaną albo wykręcaną śrubkę od "wzbogacania" mieszanki więc to raczej zależy od gaźnika ;) .


Chyba się nie zrozumieliśmy, gaźniki GS mają takie śruby o których piszesz.

Wykręcasz - wzbogacasz mieszanke
Wkręcasz - zubożasz

Cytat:

i dorzucił bym jeszcze 1/4 obr na mieszance.


Dla niektórych dorzucenie 1/4 obr. może wydawać się równoznaczne z wkręceniem, a powinno się trochę śrubę regulacji w tym przypadku wykręcić.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
szczepan325
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Zuza ostatnio coś miewa fochy z trzymaniem wolnych obrotów, niby jest te ~1250 ale falują i potrafią momentami spadać aż do granicy zdechnięcia. Zatem wnioskuję, że nie ma co kręcić śrubką od regulacji wolnych obr. skoro przy tych obrotach powinno być ok.

Tknęło mnie, żeby zajrzeć, jak się miewają świece Suzi. Ciekaw jestem bowiem, czy mieszanka jest dobra, a ponoć kolor świec pozwala się dowiedzieć, więc ciekaw jestem, co po wyglądzie moich świec mogą mi wywróżyć forumowi wymiatacze :) Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc wepnę się tutaj.

Lewy gar:





Prawy gar:





Lewa wygląda tragicznie, prawa z kolei wydaje mi się całkiem spoko jeśli idzie o kolor. To czarne na lewej świecy to nie olej, jakby co, tylko jakiś nagar.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Omg. nieźle... Lewa ma za bogatą mieszankę i to o rzędową wielkość:P za to prawa ma zbyt ubogą.
_________________
5*
 
 
szczepan325
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

O rzędową wielkość? Ech, to super, czyli czeka mnie zabawa z wkręcaniem i wykręcaniem śrubek mieszanki, chyba że ta Twoja rzędowa wielkość oznacza coś jeszcze bardziej skomplikowanego :(
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

za moment wypowiedzą się ludzie bardziej kompetentni ode mnie, czekaj na wypowiedź KATANY, ten gość powie Ci więcej, niż dowiesz się z całego forum...;P
Dużo zależy, na którym stopniu masz ustawioną iglicę w gaźniku, możliwe, że ktoś kombinował i dał zbyt bogatą mieszankę na jeden cylinder 'na próbę' i o tym zapomniał, generalnie na Twoim miejscu starałbym się nie jeździć na razie na moto tylko zrobić z tymi świecami;d
_________________
5*
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

gaźniki do roboty.

Jak dla mnie to ta świeca już się nadaje tylko do wymiany.
 
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Za bogato? Przecież ta świeca wygląda jakby była olejem zarzygana.
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

Olejem nie, ona jest spalona po prostu, elektrody nie ma śladu :P Nowa świeca to mus i tak jak napisał Simin, sprawdź gaźniki, mieszankę itp.
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013   

jak już będziesz wymieniał świece, to wymień od razu dwie:)
_________________
5*
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

Niby wszystko cacy, a silnik gaśnie...

Świece zapłonowe powinny być suche, w kolorze jasnobeżowym lub jasnobrązowym. Zakopcone elektrody zawsze świadczą o złym składzie mieszanki (zbyt bogatej w paliwo, lub zbyt ubogiej w powietrze, w zależności od konstrukcji/działania układów gaźnika). Załóżmy że stan techniczny silnika jest dobry i olej silnikowy nie przedostaje się do komory spalania. Aby mieć pewność co do składu mieszanki na podstawie wyglądu świecy zapłonowej, trzeba następnie sprawdzić wartość cieplną świecy i odstęp elektrod na świecy. Jeżeli w silniku znalazła się świeca zapłonowa o zbyt małej wartości cieplnej, to elektrody mogą być nadpalone a z silnika przy ostrej jeździe, szczególnie w upalny dzień, będą dobiegały metaliczne stuki. Elektrody świecy zapłonowej zostają rozżarzone i w komorze spalania następuje samozapłon mieszanki. Wymiana świecy na inną, o większej wartości cieplnej czyli zimniejszą, zapobiegnie samozapłonowi. Zbyt zimna świeca zastosowana w silniku będzie zawsze zadymiona, jej temperatura pracy będzie zbyt mała. Na elektrodach zostanie osadzający się nie do końca spalony nagar i po pewnym czasie nastąpi "zarzucenie" lub "mostkowanie" świecy. Aby właściwie dobrać świecę zapłonową dla danego silnika, należy znać oznaczenia które występują na metalowym korpusie świecy, lub na porcelanie izolatora. Oznaczenie składa się z liter i cyfr. Litery informują o konstrukcji świecy: materiał zastosowany na elektrody, wielkość gwintu, o oporniku, ekranowaniu, wodoszczelności, konstrukcji stożka izolatora itd. Cyfry oznaczają wartość cieplną świecy np. Polska Iskra produkująca świece na licencji angielskiej ma następujące oznaczenia: 320-85 świece zimne/85-20 świece gorące- im większa liczba, tym świeca zimniejsza. Bosch oznacza wartość cieplną inaczej: 6-4 świece zimne/4-3 świece gorące- im mniejsza liczba, tym świeca zimniejsza. NGK oznacza wartość cieplną wartościami od 2 do 14. Świece gorące mieszczą się w przedziale 2-8. Świece zimne 9-14- im większa wartość liczby, tym świeca zimniejsza. Skoro już mówimy o wpływie składu mieszanki na spalanie/wartość cieplną świecy i sprawność całego silnika, to musimy pamiętać o właściwej regulacji mieszanki polegającej nie tylko na pokręceniu śrubką wolnych obrotów, ale również trzeba sprawdzić/wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. Powinien on się znajdować o określoną przez konstruktora wartość poniżej górnej powierzchni rozpylacza/czy też innych wskazanych w serwisówce odnośników. Iglicą przepustnicy trzeba uregulować skład mieszanki w zakresie średnich i wysokich obrotów, podnosząc iglicę na zatrzasku wzbogacamy mieszankę, opuszczając zubażamy. Śrubką wolnych obrotów ustalamy skład mieszanki przy wolnych i niższych obrotach- regulujemy także zużycie paliwa w całym zakresie obrotów. Wkręcając śrubkę wolnych obrotów zubażamy mieszankę, odkręcając wzbogacamy. Przykładając się bardzo solidnie i pracując przy ustawieniu gaźnika dwa dni, przy odrobinie szczęścia wyregulujemy go na 80%. Lepiej jest jednak jeździć na 80% niż wcale. Natomiast do już dokładniejszej kontroli składu mieszanki/regulacji służą specjalistyczne przyrządy/urządzenia.

Po przykładzie podanej w tym temacie świecy, mogę stwierdzić w dużej mierze, że powodem takiego wyglądu świecy zapłonowej jest nie tyle zła regulacja gaźnika co zły stan techniczny silnika dotyczący w tym przypadku zespołu lewego cylindra. Na elektrodach świecy zapłonowej widać dokładnie spalone gródki oleju, przy zbyt bogatej mieszance w paliwo na elektrodach powstaje najczęściej czarna sadza a dodatkowym skutkiem zbyt bogatej mieszanki jest doprowadzenie świecy zapłonowej do tzw. przebicia iskry, które powstaje na skutek tego ze zalewana świeca zapłonowa nie może osiągnąć swej optymalnej temperatury pracy przy której dochodzi do tzw. samooczyszczania elektrod świecy. Takie jest moje zdanie w tym temacie.

Wygląd świecy zapłonowej może nam bardzo dużo powiedzieć o regulacji i stanie technicznym silnika:
Kiedy elektrody i porcelanka maja kolor od jasnobeżowego do jasnobrązowego, oznacza to że silnik pracuje prawidłowo.
Kiedy elektrody pokryte są sadzą, powodem tego jest najczęściej zła regulacja gaźnika, nieodpowiednia świeca zapłonowa (wartość cieplna).
Kiedy elektrody świecy są zaolejone świadczy to o złym stanie technicznym/mechanicznym silnika tj.zużycie pierścieni tłokowych, tłoka gładzi cylindra, prowadnic zaworowych, uszczelniaczy itd- to w przypadku czterosuwów. Zbyt dużo oleju w mieszance w przypadku dwusuwu.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

i wszystko w temacie
_________________
5*
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

No, widzę że chociaż Katana podziela moje zdanie. Obstawiam uszczelniacze zaworowe.
 
 
szczepan325
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

KATANA, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, zmartwiło mnie to, co napisałeś o stanie silnika, ale cóż, trzeba będzie to posprawdzać.

KATANA napisał/a:
to musimy pamiętać o właściwej regulacji mieszanki polegającej nie tylko na pokręceniu śrubką wolnych obrotów

Z tego co kojarzę, każdy gaźnik ma śrubkę do regulacji składu mieszanki, możesz wyklarować, czy miałeś na myśli te właśnie śrubki, czy też na pewno tę jedną od wolnych obrotów?

Z tego, co napisałeś wnioskuję, że lewy cylinder dostaje za bogatą mieszankę i ogólnie niezbyt dobrze się miewa. No i jeszcze jest możliwość, że mam świecę o nieodpowiedniej wartości cieplnej. Niezbyt wesoło, czeka mnie trochę siedzenia nad Suzi :(

Bonzo napisał/a:
Obstawiam uszczelniacze zaworowe.

To niefajnie, w zeszłym roku robiona była regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, żeby tam się coś złego działo.
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

szczepan325 napisał/a:
Z tego co kojarzę, każdy gaźnik ma śrubkę do regulacji składu mieszanki, możesz wyklarować, czy miałeś na myśli te właśnie śrubki, czy też na pewno tę jedną od wolnych obrotów?
Chodzi o to że na prawidłowy skład mieszanki nie tylko ma wpływ odkręcenie śrub mieszanki wolnych obrotów w gaźnikach, ale też poziom paliwa w komorach pływakowych i wysokość zawieszenia iglicy. (pomijając oczywiście rozmiary dysz itd)

szczepan325 napisał/a:
Z tego, co napisałeś wnioskuję, że lewy cylinder dostaje za bogatą mieszankę i ogólnie niezbyt dobrze się miewa. No i jeszcze jest możliwość, że mam świecę o nieodpowiedniej wartości cieplnej. Niezbyt wesoło, czeka mnie trochę siedzenia nad Suzi :(
Wartość cieplną bym odrzucił - masz w końcu takie same świece, nie?

szczepan325 napisał/a:
To niefajnie, w zeszłym roku robiona była regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, żeby tam się coś złego działo.
Do regulacji zaworów zdejmuje się tylko pokrywę - aby dobrać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę.
 
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Maj, 2013   

Żeby się dostać do uszczelniaczy trzeba zdemontować zawory.

Co do kręcenia śrubkami od składu mieszanki pilotowej, +-1,5 obrotu śruby nie powinno być zauważalne na kolorze świec. Za duży poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwie dysze, uszkodzona iglica, za wysoko zawieszona iglica, to jest prawdopodobne jeżeli problem leży tylko i wyłączenie po stronie składu mieszanki. Warto jeszcze zerknąć czy ssanie się gdzieś nie zawiesiło, co prawda dwa gaźniki są razem sprzężone, ale warto zobaczyć.

Jeżeli nie trzymają uszczelniacze albo pierścienie, to bardzo mi przykro, ale stwierdzamy zgon bo umarł. Nie no, nie ma tragedii. Czapka do zdjęcia i nowe uszczelniacze, trochę roboty, a same uszczelniacze jakieś marne grosze kosztują z tego co pamiętam. Układ tłokowy bym wykluczył, bo to jest rząd i jak miałoby umierać, to raczej by dwa garki zdechły. To nie V2 wzdłuż.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.