Kolor Swiec Zaplonowych |
Autor |
Wiadomość |
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2012
|
|
|
Szejku napisał/a: | Nie miałem potrzeby jeszcze w gs'ie regulować składu mieszanki ale każdy sprzęt który miał gaźnik i w którym regulowałem skład mieszanki zależnie od budowy gaźnika albo miał wkręcaną albo wykręcaną śrubkę od "wzbogacania" mieszanki więc to raczej zależy od gaźnika . |
Chyba się nie zrozumieliśmy, gaźniki GS mają takie śruby o których piszesz.
Wykręcasz - wzbogacasz mieszanke
Wkręcasz - zubożasz
Cytat: |
i dorzucił bym jeszcze 1/4 obr na mieszance.
|
Dla niektórych dorzucenie 1/4 obr. może wydawać się równoznaczne z wkręceniem, a powinno się trochę śrubę regulacji w tym przypadku wykręcić. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
szczepan325 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Zuza ostatnio coś miewa fochy z trzymaniem wolnych obrotów, niby jest te ~1250 ale falują i potrafią momentami spadać aż do granicy zdechnięcia. Zatem wnioskuję, że nie ma co kręcić śrubką od regulacji wolnych obr. skoro przy tych obrotach powinno być ok.
Tknęło mnie, żeby zajrzeć, jak się miewają świece Suzi. Ciekaw jestem bowiem, czy mieszanka jest dobra, a ponoć kolor świec pozwala się dowiedzieć, więc ciekaw jestem, co po wyglądzie moich świec mogą mi wywróżyć forumowi wymiatacze Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc wepnę się tutaj.
Lewy gar:
Prawy gar:
Lewa wygląda tragicznie, prawa z kolei wydaje mi się całkiem spoko jeśli idzie o kolor. To czarne na lewej świecy to nie olej, jakby co, tylko jakiś nagar. |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Omg. nieźle... Lewa ma za bogatą mieszankę i to o rzędową wielkość:P za to prawa ma zbyt ubogą. |
_________________ 5* |
|
|
|
|
szczepan325 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
O rzędową wielkość? Ech, to super, czyli czeka mnie zabawa z wkręcaniem i wykręcaniem śrubek mieszanki, chyba że ta Twoja rzędowa wielkość oznacza coś jeszcze bardziej skomplikowanego |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
za moment wypowiedzą się ludzie bardziej kompetentni ode mnie, czekaj na wypowiedź KATANY, ten gość powie Ci więcej, niż dowiesz się z całego forum...;P
Dużo zależy, na którym stopniu masz ustawioną iglicę w gaźniku, możliwe, że ktoś kombinował i dał zbyt bogatą mieszankę na jeden cylinder 'na próbę' i o tym zapomniał, generalnie na Twoim miejscu starałbym się nie jeździć na razie na moto tylko zrobić z tymi świecami;d |
_________________ 5* |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
gaźniki do roboty.
Jak dla mnie to ta świeca już się nadaje tylko do wymiany. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Za bogato? Przecież ta świeca wygląda jakby była olejem zarzygana. |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
Olejem nie, ona jest spalona po prostu, elektrody nie ma śladu Nowa świeca to mus i tak jak napisał Simin, sprawdź gaźniki, mieszankę itp. |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Sro 15 Maj, 2013
|
|
|
jak już będziesz wymieniał świece, to wymień od razu dwie:) |
_________________ 5* |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Niby wszystko cacy, a silnik gaśnie...
Świece zapłonowe powinny być suche, w kolorze jasnobeżowym lub jasnobrązowym. Zakopcone elektrody zawsze świadczą o złym składzie mieszanki (zbyt bogatej w paliwo, lub zbyt ubogiej w powietrze, w zależności od konstrukcji/działania układów gaźnika). Załóżmy że stan techniczny silnika jest dobry i olej silnikowy nie przedostaje się do komory spalania. Aby mieć pewność co do składu mieszanki na podstawie wyglądu świecy zapłonowej, trzeba następnie sprawdzić wartość cieplną świecy i odstęp elektrod na świecy. Jeżeli w silniku znalazła się świeca zapłonowa o zbyt małej wartości cieplnej, to elektrody mogą być nadpalone a z silnika przy ostrej jeździe, szczególnie w upalny dzień, będą dobiegały metaliczne stuki. Elektrody świecy zapłonowej zostają rozżarzone i w komorze spalania następuje samozapłon mieszanki. Wymiana świecy na inną, o większej wartości cieplnej czyli zimniejszą, zapobiegnie samozapłonowi. Zbyt zimna świeca zastosowana w silniku będzie zawsze zadymiona, jej temperatura pracy będzie zbyt mała. Na elektrodach zostanie osadzający się nie do końca spalony nagar i po pewnym czasie nastąpi "zarzucenie" lub "mostkowanie" świecy. Aby właściwie dobrać świecę zapłonową dla danego silnika, należy znać oznaczenia które występują na metalowym korpusie świecy, lub na porcelanie izolatora. Oznaczenie składa się z liter i cyfr. Litery informują o konstrukcji świecy: materiał zastosowany na elektrody, wielkość gwintu, o oporniku, ekranowaniu, wodoszczelności, konstrukcji stożka izolatora itd. Cyfry oznaczają wartość cieplną świecy np. Polska Iskra produkująca świece na licencji angielskiej ma następujące oznaczenia: 320-85 świece zimne/85-20 świece gorące- im większa liczba, tym świeca zimniejsza. Bosch oznacza wartość cieplną inaczej: 6-4 świece zimne/4-3 świece gorące- im mniejsza liczba, tym świeca zimniejsza. NGK oznacza wartość cieplną wartościami od 2 do 14. Świece gorące mieszczą się w przedziale 2-8. Świece zimne 9-14- im większa wartość liczby, tym świeca zimniejsza. Skoro już mówimy o wpływie składu mieszanki na spalanie/wartość cieplną świecy i sprawność całego silnika, to musimy pamiętać o właściwej regulacji mieszanki polegającej nie tylko na pokręceniu śrubką wolnych obrotów, ale również trzeba sprawdzić/wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. Powinien on się znajdować o określoną przez konstruktora wartość poniżej górnej powierzchni rozpylacza/czy też innych wskazanych w serwisówce odnośników. Iglicą przepustnicy trzeba uregulować skład mieszanki w zakresie średnich i wysokich obrotów, podnosząc iglicę na zatrzasku wzbogacamy mieszankę, opuszczając zubażamy. Śrubką wolnych obrotów ustalamy skład mieszanki przy wolnych i niższych obrotach- regulujemy także zużycie paliwa w całym zakresie obrotów. Wkręcając śrubkę wolnych obrotów zubażamy mieszankę, odkręcając wzbogacamy. Przykładając się bardzo solidnie i pracując przy ustawieniu gaźnika dwa dni, przy odrobinie szczęścia wyregulujemy go na 80%. Lepiej jest jednak jeździć na 80% niż wcale. Natomiast do już dokładniejszej kontroli składu mieszanki/regulacji służą specjalistyczne przyrządy/urządzenia.
Po przykładzie podanej w tym temacie świecy, mogę stwierdzić w dużej mierze, że powodem takiego wyglądu świecy zapłonowej jest nie tyle zła regulacja gaźnika co zły stan techniczny silnika dotyczący w tym przypadku zespołu lewego cylindra. Na elektrodach świecy zapłonowej widać dokładnie spalone gródki oleju, przy zbyt bogatej mieszance w paliwo na elektrodach powstaje najczęściej czarna sadza a dodatkowym skutkiem zbyt bogatej mieszanki jest doprowadzenie świecy zapłonowej do tzw. przebicia iskry, które powstaje na skutek tego ze zalewana świeca zapłonowa nie może osiągnąć swej optymalnej temperatury pracy przy której dochodzi do tzw. samooczyszczania elektrod świecy. Takie jest moje zdanie w tym temacie.
Wygląd świecy zapłonowej może nam bardzo dużo powiedzieć o regulacji i stanie technicznym silnika:
Kiedy elektrody i porcelanka maja kolor od jasnobeżowego do jasnobrązowego, oznacza to że silnik pracuje prawidłowo.
Kiedy elektrody pokryte są sadzą, powodem tego jest najczęściej zła regulacja gaźnika, nieodpowiednia świeca zapłonowa (wartość cieplna).
Kiedy elektrody świecy są zaolejone świadczy to o złym stanie technicznym/mechanicznym silnika tj.zużycie pierścieni tłokowych, tłoka gładzi cylindra, prowadnic zaworowych, uszczelniaczy itd- to w przypadku czterosuwów. Zbyt dużo oleju w mieszance w przypadku dwusuwu. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
i wszystko w temacie |
_________________ 5* |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
No, widzę że chociaż Katana podziela moje zdanie. Obstawiam uszczelniacze zaworowe. |
|
|
|
|
szczepan325 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
KATANA, dzięki za wyczerpującą odpowiedź, zmartwiło mnie to, co napisałeś o stanie silnika, ale cóż, trzeba będzie to posprawdzać.
KATANA napisał/a: | to musimy pamiętać o właściwej regulacji mieszanki polegającej nie tylko na pokręceniu śrubką wolnych obrotów |
Z tego co kojarzę, każdy gaźnik ma śrubkę do regulacji składu mieszanki, możesz wyklarować, czy miałeś na myśli te właśnie śrubki, czy też na pewno tę jedną od wolnych obrotów?
Z tego, co napisałeś wnioskuję, że lewy cylinder dostaje za bogatą mieszankę i ogólnie niezbyt dobrze się miewa. No i jeszcze jest możliwość, że mam świecę o nieodpowiedniej wartości cieplnej. Niezbyt wesoło, czeka mnie trochę siedzenia nad Suzi
Bonzo napisał/a: | Obstawiam uszczelniacze zaworowe. |
To niefajnie, w zeszłym roku robiona była regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, żeby tam się coś złego działo. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
szczepan325 napisał/a: | Z tego co kojarzę, każdy gaźnik ma śrubkę do regulacji składu mieszanki, możesz wyklarować, czy miałeś na myśli te właśnie śrubki, czy też na pewno tę jedną od wolnych obrotów? | Chodzi o to że na prawidłowy skład mieszanki nie tylko ma wpływ odkręcenie śrub mieszanki wolnych obrotów w gaźnikach, ale też poziom paliwa w komorach pływakowych i wysokość zawieszenia iglicy. (pomijając oczywiście rozmiary dysz itd)
szczepan325 napisał/a: | Z tego, co napisałeś wnioskuję, że lewy cylinder dostaje za bogatą mieszankę i ogólnie niezbyt dobrze się miewa. No i jeszcze jest możliwość, że mam świecę o nieodpowiedniej wartości cieplnej. Niezbyt wesoło, czeka mnie trochę siedzenia nad Suzi | Wartość cieplną bym odrzucił - masz w końcu takie same świece, nie?
szczepan325 napisał/a: | To niefajnie, w zeszłym roku robiona była regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, żeby tam się coś złego działo. | Do regulacji zaworów zdejmuje się tylko pokrywę - aby dobrać się do uszczelniaczy trzeba zdjąć głowicę. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
Żeby się dostać do uszczelniaczy trzeba zdemontować zawory.
Co do kręcenia śrubkami od składu mieszanki pilotowej, +-1,5 obrotu śruby nie powinno być zauważalne na kolorze świec. Za duży poziom paliwa w komorze pływakowej, niewłaściwie dysze, uszkodzona iglica, za wysoko zawieszona iglica, to jest prawdopodobne jeżeli problem leży tylko i wyłączenie po stronie składu mieszanki. Warto jeszcze zerknąć czy ssanie się gdzieś nie zawiesiło, co prawda dwa gaźniki są razem sprzężone, ale warto zobaczyć.
Jeżeli nie trzymają uszczelniacze albo pierścienie, to bardzo mi przykro, ale stwierdzamy zgon bo umarł. Nie no, nie ma tragedii. Czapka do zdjęcia i nowe uszczelniacze, trochę roboty, a same uszczelniacze jakieś marne grosze kosztują z tego co pamiętam. Układ tłokowy bym wykluczył, bo to jest rząd i jak miałoby umierać, to raczej by dwa garki zdechły. To nie V2 wzdłuż. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|